Tuto otázku řešíme na každé -pedii
.
U každého dítěte je to jiné. Přemýšlím, do jaké speciálky by dítě šlo, vychází mi z toho škola pro děti s narušenou komunikací a to mi přijde u dysfázie dost zbytečné. U dětí s jinými speciálními vzdělávacími potřebami bych to probírala podrobněji, ale u dysfatika, pokud je IQ alespoň v průměru, mi to fakt přijde zbytečné.
Byla jsem na praxi v ZŠ praktické (něco jiného než ZŠ speciální), tam byl jeden chlapec s dysfázií....ale neměla jsem dojem, že by nemohl být i v běžné ZŠ, jen by to rozhodně nešlo bez asistenta, potřeboval hodně pozornosti. Když ji měl, pracoval bez problémů (vlastně měl ještě problémy s držením tužky a špatně vybarvoval, ale psaní - v tu chvíli čárky - zas tak špatné nebylo). Když se mu nikdo nevěnoval, nedělal nic
.