| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Všimla jsem si, že v mnoha nápojích - možná u nás už ve všech? - je nahrazen klasický cukr glukózo-fruktózovým sirupem.
Asi bych to nezaznamenala chuťově, ale mrkla jsem nedávno na video z cukrovaru - výroba cukru a v závěru tam říkali, že velkým odběratelem byla Coca Cola, ale že nahradili cukr tímto sirupem. Pepsi že ještě sladí svoje nápoje cukrem.
Tak už taky ne :o), i Pepsi má tenhle sirup. I můj oblíbený Tonic.
A sirup do šťáv je také všechen slazen tímto sirupem.
Sladkých nápojů doma nevypijeme tak moc - ale stejně by mě zajímalo, co se to děje.
V Polsku a Německu (co jsem si zatím všimla) je v Cole a Pepsi stále ještě cukr ...v sirupech převážná většina cukru (je uveden na 1. místě).

Letmo jsem prošla pár článků kolem tohoto sirupu - třeba tady: http://evzenajanovska.blog.idnes.cz/c/401323/Glukozo-fruktozovy-sirup-pro-nase-zdravi.html

Nejsem odborník a nemám na to vyhraněný názor - ale tak nějak si říkám, co se to zase děje?
Jeden výrobce začne a hup - používají to všichni. Bude to levnější, zřejmě.
Možná to vypadá zdravěji než cukr, ale vypadá to, že není.
Vadí mi tam ta možnost geneticky modifikované kukuřice, to tedy silně, k tomu mám odpor.

Přijde mi, že když poslední dobou lidi moc nekupují umělá sladidla (tedy kupují nápoje bez sladidel), přešlo se zas na něco jiného. A ani si člověk nemůže vybrat.
Včera jsem měla v ruce kyselé okurky, které velkým písmem hlásaly, že je v nich cukr a ne umělé sladidlo. No hurá, jedna z mála výjimek, že se to musí napsat i na sklenici!

Co si o tom myslíte?

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-6= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~