Přidat odpověď
Lavi,
úlevy u dětí s poruchami učení nejsou proto, aby se mohly flákat, ale aby se mohly naučit to, v čem jim ta porucha brání, tedy aby mohly získat kvalifikaci pro vhodné povolání.
Úlevy spočívají v tom, že se jim uleví v tom, co je oproti ostatním nadměrně zatěžuje, a co jim brání prokázat, že vše ostatní normálně ovládají. V procesu učení pak děti chodí na nápravy poruch, kde jsou zatěžovány prací na odstraňování příčin poruch, takže i proto je potřeba jim ulevit v té běžné práci, která jim pak v tom procesu učení stejně nepřináší to, co by přinášet měla. No a ještě se postupně učí kompenzovat, co prostě napravit nelze, takže v dospělosti už umí své problémy zvládat tak, aby jim v práci nebránily.
Děti s poruchami učení nemají problém v tom, že by musely pracovat více, aby dosáhly stejných výsledků jako jiní, problém je v tom, že bez pomoci dělají naprosto zbytečně něco, co jim v tu chvíli k ničemu není, co nepřináší žádné výsledky, a jsou tedy demotivované k jakékoliv činnosti.
Předchozí