Přidat odpověď
Monty, a jakým způsobem chceš docílit, aby studenti alespoň něco znali, když zrušíš povinnou četbu? A co je na rozboru díla tak zlého? Rozbor díla může mít formu zajímavé diskuze, co třeba studentovi přišlo zajímavé, co si o tom myslí? Můj názor je, že není nic zbytečného trénovat vyjadřování nad určitou věci - tedy i literaturou.
Není diskuze, abys tady nepsala o tom, jak je tohle zbytečné, tamto zbytečné a že to brzdí a že se to nemá učit ten, koho to nezajímá... Myslím, že kdybys vystudovala VŠ, viděla bys to trochu jinak. Každé vzdělání provází něco, co se prostě musí splnit, aby člověk ve výsledku ten svůj obor mohl absolvovat. Jen ty to bereš strašně úkorně. Nevím, zda bys s takovým přístupem tu VŠ vystudovala. A pozor, to že absolvuješ něco "co se musí" ještě neznamená, že to vůbec nevyužiješ nebo že se to zcela nehodí.
Fakt mi přijde legrační, když se jako puberťák rozčiluješ nad povinnou četbou přitom to je v celém vzdělávacím procesu ještě to jednoduché. Pokud se shodneme, že povinná četba by měla nejvíc obsahovat 20. a 21. století, tak co ti na tom tak vadí? Někteří si to přečtou se zájmu bez ohledu na povinnost a někteří alespoň nějakou knihu otevřou v rámci té "povinnosti".
Předchozí