Barbar fakt? Ten klavír není nijak drsný? Ze zušky máme zkušenosti s klavírem spíše opačné. To by zcela měnilo situaci
Jinak ano, je to tak jak píšeš. Dítě je sice nadaná, i školně i hudebně, ale není dříč a není ani geniální. Hudba jí baví. Flétnu nepočítám, na tu umí, potřebuje dodat základy. Na přijímačky zvažujeme zpěv nebo housle. Sport dělá 2x týdně, a bude ho dělat určitě dál, chci aby se hýbala. Byla bych ho i ochotna vyměnit za něco nezávodního nenáročného, ale dítě nechce. Vlastně kdybych dala na ni, neměla by ani čas chodit do školy, kolik by měla aktivit, takže korigovat to je třeba a ne naopak dát jen na ni a její přání. Spíše tápu v tom, jak moc korigovat, do kdy nechávat prostor. Protože až už na tom gymplu bude (pokud se dostane) bude mít vše jasně vytyčené a čas navíc téměř žádný. Mě strašně chybí v Zuškách něco jako vyhledávání nadání a jeho rozvoj, tam prostě přijdeš s šestiletým dítětem do PHV (můžeš i s pětiletým ale ono se tam nudí, protože rok jen poslouchá o notách, takže to jsme vynechali) a musíš vybrat nástroj. Žádné kolečko, aby si dítě třeba během roku vyzkoušelo nástroje, trochu je poznalo, učitelé si ho oťukali a pak se s rodiči dohodli, pro co by se hodilo nejvíce. Prostě je to bohužel tak, že v zušce musíš na všechno začít naplno a pokud budeš chtít změnit nástroj berou tě jako necílevědomého flinka, byť je ti sedm. Takhle jsme skončili u těch houslí, protože na klavír tak malé děti neberou, a na zpěv leda do sboru.