"egocentrismus zaměřený na smysluplnost (subjektivně pojatou) nevede k pozdějším pocitům marnosti a nedokončenému vzdělání.
Já se svým dětem snažím od mala vštěpovat, že nemusíme chápat smysl všeho
ů
Tak třeba gymnázium je vhodné pro dítě, které je studijní typ a chce dělat práci, na kterou potřebuje VŠ na kterou ho nejlíp připraví gymnázium. Třeba když chce být lékař. A - jak píšeš - dítě holt musí pochopit a smířit se s tím, že bude 3 roky učit i dějepis a zeměpis na úrovni, které jako lékař neupotřebí. Takže v tomto rozsahu s tebou souhlasím.
Ale jinak vybírání vzdělání podle smysluplnosti za egocentrismus nepovažuju. Za egocentrismus bych naopak považovala, kdyby moje dítě bylo nadšený včelař, chtělo by studovat včelařskou školu v České Lípě, bylo by ochotno tam dojíždět a já bych to zamítla jen proto, že by se mi nechtělo jet dvakrát za rok na třídní schůzky do České Lípy.