Na tohle se nedá tak jednoznačně odpovědět. U nás ve firmě třeba dělají náborové akce a tam se musí osobně
Provedou uchazeče firmou, pak je občerstvení a odpoví na případné dotazy a vyplní se dotazník. Pokud má někdo osobní charisma, nebojí se projevit zájem a zeptat se, může zaujmout. Ale působí to samozřejmě i opačně. Ale spíš se s těmi kontakty pracuje minimálně a když se shání na konkrétní pozici, tyhle lidi nezvou, jenom ty, kteří se přihlásí nově, takže je nutné odepsat znovu na konkrétní inzerát a do průvodního dopisu dát třeba i to, že už byl na té náborové akci. Dál se taky berou lidi na doporučení někoho ze zaměstnanců, ale taky to nemusí vyjít.
Náhodný příchozí bude zadržen na recepci a na HR se ani nemusí dostat, odkážou ho rovnou na e-mailovou komunikaci a sledování nabídek na webových stránkách.
A celkově je mnohem větší šance při odpovědi na konkrétní pozici, mám pocit ze v těch starších životopisech se hrabou jen ve stavu největší nouze.
Takže pokud je velký zájem o konkrétní firmu, tak hlásit se pořád dokola, ale na jejich nabídky.