Po uložení kanály ztmavíme. Čím jsou objekty v prostoru dál, tím tmavější by měly být - bude na ně použit silnější efekt rozostření. Na druhý a třetí kanál jsem použil Image > Adjustments > Brightness/Contrast (Obraz > Přizpůsobit > Jas a kontrast) kontrast -40 a kontrast -65. Po uložení by výsledky měly vypadat asi takhle:
klikněte pro zvětšení
klikněte pro zvětšení
klikněte pro zvětšení
Nakonec vybereme část popředí pláže, kterou chceme mít ostrou a taky uložíme:
klikněte pro zvětšení
Teď nás čeká poměrně těžká část: musíme zkombinovat všechny kanály do jednoho, na který pak použijeme rozostření.
Začneme od konce: v paletce Channels (Kanály) vyberte kanál, která je pro popředí pláže a použijte na ní Gaussovo rozostření (Filter > Blur > Gaussian Blur) se sílou kolem 50 pixelů. Pro lepší přehled můžete si před použitím filtru zobrazit náhled scény tak, že kliknete na prázdné poličko vlevo kolem kanálu RGB. Po aplikaci filtru invertujte obrázek - Image > Adjustments > Invert (Obraz > Přizpůsobit > Inverze = Ctrl+i)
klikněte pro zvětšení
Výborně, základ máme hotový. Načtěte selekci toho kanálu (nejrychlejší způsob je přidržet klávesu Ctrl a kliknout na kanál).
Pak od načtené selekce odpočítáváme zbylé selekce slunečníků (Ctrl + Alt + klik na příslušný kanál). Vaše pracovní plocha by zatím měla vypadat asi takhle:
klikněte pro zvětšení
Označená část představuje oblast, na kterou použijeme filtr pro rozostření.
V Paletce Layers (vrstvy) klikněte na hlavní vrstvu s fotografii. Opět použijte Gaussovo rozostření (Filter > Blur > Gaussian Blur) se sílou okolo 2,5 - tentokrát na fotografii.
klikněte pro zvětšení
Hnědou tónaci lze dosáhnout několika způsoby. Pokud umíte vytvořit si vlastní stínovací mapu (Gradient Map) doporučuji udělat si vlastní. Pokud ne, můžete použít funkci Odstín a sytost z menu Obraz > Přizpůsobit (Image > Adjustments > Hue/Saturation). Nezapomeňte zaškrtnout Colorize.
klikněte pro zvětšení
Na konec ještě přidáme text..
klikněte pro zvětšení
|