| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Hrozná škola

 Celkem 62 názorů.
 Majákova 


Téma: Hrozná škola 

(17.12.2018 19:34:05)
V diskuzích o škole se často setkávám s výrazem "hrozná škola". Jako kantorku by mě zajímalo, co si kdo pod tímto pojmem představuje. Chtěla bych si vytvořit zpětnou vazbu a popřemýšlet, jestli i ta naše škola je hrozná nebo ne. Děkuji předem.
 eva 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 19:48:28)
Jsem učitelka a taky mě to zajímá. Jsem zvědavá, co se dozvíme.
 Kaipa 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 19:52:15)
Majáková, chybí ti tam čárka. Pokud si pamatuju, učíš češtinu, tak se snaž.~;)
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 20:28:02)
Kaipo, jsem mimo pracovní dobu a příspěvky na Rodině beru jako oddechové plkání, takže opravdu neřeším poměr slučovací a odporovací, to po mně nechtěj, navíc když v této gramatice existuje spousta sporných a přechodných. Klidně mě kamenuj, to je mi jedno. Dělám i překlepy, odmítám si po sobě cokoliv číst znovu. Řešením je také moje příspěvky přeskakovat.
 Kaipa 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 20:38:14)
Hm, taky přístup - psát bezchybně jen v pracovní době.~:-D
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 20:48:48)
Jo jo, tak to mám já :-) Odděluji psaní, kde je spisovnost nutností, od plkacího jazyka. Odmítám být celý život v pohotovosti jenom proto, že jsem učitelka. Taky chci mít někdy oddych a vypínám. Pokud ti to vadí, nečti mě. Stejně tak já v diskuzích neřeším překlepy a chyby jiných, dovedu pochopit, že se píše v rychlosti, bez brýlí, z telefonu, v ruchu...
 Mosie 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 21:44:17)
Bezchybně píšu jen v pracovní době - tak to jsem ještě neslyšela, pošlu dál ~t~
Jinak by to ještě mohlo být tak, že dotyčná paní patří Majáku, tedy Majákova a je to tak češtinářsky správně...
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 21:45:45)
jo jo, tak to je :-)
 SleepWell 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 10:31:03)
zajimave, ne? My jsme treba milovali naseho matikare, on obcas chybu udelal a nikdo si netroufl ho kvuli tomu zpochybnit, protoze jsme ho jednak meli radi a druhak jsme vedeli, ze je o tolik levlu nad nami a ze matika na nejakem dilcim numerickem vypoctu nestoji.

A kdyz uz se nekdo nasel, kdo na chybu s radosti upozornil, matikar podekoval za vsimavost a opravil.

i ucitele delaji chyby. Proc by nemeli?

Nase dejepisarka celkem bezne opravovala vyklad z minule hodiny (neco vykladala a pak ji doslo, ze to bylo blbe :-). ale ona byla takova mila zmatkarka, strasne hodna pani.
 K_at 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 22:10:12)
Kaipo, jdi k sipku. ~8~
 Rozállie 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 5:58:08)
Zas na druhou stranu, jestli učitelka češtiny odpoví, že pravopis ji zajímá jen v pracovní době, tak první moje myšlenka je něco o hrozné učitelce, tudíž si zakladatelka odpověděla sama ...

Jakože mě taky štve otravovaní a opravování s chybama v diskuzi, ale tahle reakce zakladatelky se moc nepovedla ~t~
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 6:56:34)
Rozálie, škoda, že nepoznáš nadsázku. Je zvláštní, že si lidi myslí o kantorech, že jsou jsou "nadlidi" a že budou stále perfektní, na 100%. Mně tento týden řekla jedna maminka v obchodě, když jsme se potkaly: "Vy také nakupujete, paní učitelko?" Nevím, jestli si myslela, že žiju (pardon, asi bych měla napsat žiji) z vody, nebo co. Čestina má tolik rovin a vyjadřovací prostředky se volí podle situace. Je omyl se domnívat, že je nutná všude spisovná čeština. Nevidím důvod tady na oddechové plkací diskuzi s maminkami řešit stoprocentní spisovnost a každou čárečku (která je navíc ve významovém poměru sporná). Vůbec se nedivím, že odtud odcházejí lidé.

Děkuji všem za příspěvky, početla jsem si u snídaně. ~x~
 sovice 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 7:40:19)
Majáková,
stojím za tebou ~x~ A naprosto to chápu. Nikdo - nikdo - nikdo nepíše za všech okolností jako profesor češtiny na tabuli. A je to dobře! Existuje míra chybovosti, kterou považuji za nepřijatelnou i na plkacím serveru, ale ta se pohybuje úplně jinde... Je to jako předpokládat, že co farář, to světec, co dlaždič, to hulvát a co královská rodina, to WC v domě jen kvůli obsluhujícímu personálu.
 Koníček mořský 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:02:52)
Majákova, také souzním s tím, co uvádíš. Píšeš to moc hezky a kultivovaně, a to je důležitější něž 100% gramatická správnost. Já takové to číhání na chyby druhých nemám ráda. Ony se ty chyby u druhých vidí snáz než u sebe. Já když si zpětně přečtu některé své příspěvky, opotím se hrůzou. I hrubky se tam vyskytují. Ale já nejsem učitelka ničeho, takže můžu (mohu)~;)
 Černá kronika 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 14:56:32)
Chyby dělá každý, každý občas něco přehlédne. U nás ve třídě taky učitelka občas udělá chybu a když jí na to děti upozorní, tak jim poděkuje za upozornění a pochválí je, že jsou všímavý. Většinou jí chybí čárka, háček...
 K_at 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 7:58:14)
Majakova, kasli na to. Chapu te, a ani by me to nenapadlo resit.
 Marika Letní 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:37:03)
Majakova, čárka sem, čárka tam. Zrovna před "nebo" ji já snad nikdy nepíšu. ~f~ Ostatně na mobilu vůbec nestíhám psát čárky v souvětích, to je tak komplikované. ~q~

I když jsem to nekomentovala, tak mi fakt přišla divná ta výmluva, že máš po pracovní době. ~e~ Jako kdyby matikářka řekla, že 2 plus 2 je 6, a proč to někdo kritizuje, když má po pracovní době.
 Kaipa 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:16:02)
Kat, jsem hrozná, ale od učitelky češtiny tak nějak očekávám, že bude psát bez chyb pořád. Nemyslím překlepy, ale chyby. Kdo jiný to má umět a používat? To je jako kdyby profesionální řidič řekl, že předpisy nedodržuje, na značky nekouká, protože přeci už není v práci.
Neumět pravopis není vada charakteru, ale pokud mě to živí, nemůžu se divit, že na mě jsou vyšší nároky než na ostatní. Ty na to máš jiný názor, přesto tě k šípku neposílám (přičemž jsem dopadla dobře, taky jsem mohla být husa, že.~;))
 Federika 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:21:31)
Kaipo,
to jako myslíš Majákovou a nějakou tu čárku?
Proboha, co řešíte takovou kravinu? A ona se chudák bránila, no budiž, možná poněkud nešťastně, já bych to hodila za hlavu, aby se chudák učitelka žinýrovala cokoli napsat bez důkladný kontroly jestli jí náhodou někde něco neuteklo.Dejte pokoj, fakt.:-)
 Koníček mořský 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:29:48)
Majákova se jen snažila říci, že i učitel je jen člověk a že i učitel češtiny dělá pravopisné chyby, pokud je unavený, nesoustředěný nebo se mu prostě nechce na to myslet. I ten zmíněný profesionální řidič jistě dělá při řízení chyby a třeba i nekoukne na značky. Taky je to jenom člověk, nedokonalý a chybující. Já znám učitelku, která učí na velmi, ale velmi, prestižní pražské škole. A jaké z té padají "perly" , to byste tedy zíraly.
 Federika 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:33:07)
Češtinářka mýho syna mluví mimo školu taky jako dlaždič~:-D
A já se češtinou taky živím, studovala jsem ji a chyby dělám taky. A mluvím nespisovně I píšu~:-D V diskusích teda rozhodně.A ani bych se za to neomlouvala.
 Kudla2 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:33:49)
Tak to s těma chybama beru, že je může udělat i učitel.

Akorát teda to zdůvodnění (mám po pracovní době) mi přišlo divný.

A taky mi přijde zvláštní, že bychom na jednu stranu dupali po dětech za každou hrubici, ale na druhou stranu hájili vlastní právo psát s chybama, protože jsme unavení/píšeme z mobilu/máme zrovna volno.

Tak buď jedno nebo druhý, ne? Pokud my sami hájíme svý právo na to dělat chyby, tak bychom to i u druhých měli brát tak, že se vlastně nic neděje, když sem tam nějakou seknou. Ne?
 Federika 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:36:19)
Ne, Kudlo, to je rozdíl.
Nebudu po nikom dupat, ani po učitelce ne, když zapomene nějakou bezvýznamnou čárku v souvětí.
Podivila bych se, kdyby napsala třeba "žvíkačka", to jo~:-D
 Kudla2 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:37:52)
Federiko,

no, já bych udělala v tom dupání výjimku u člověka, kterej před chvílí horlil nad tím, jak dneska lidi píšou gramaticky špatně. ~;)

 Federika 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:41:10)
To si klidně může dovolit, protože je to pravda~:-D Ale nějakou blbou čárku bych jí v pohodě odpustila. A to psaní na mobilu-hele, mě třeba téma zaujme, píšu v tomhle přítmí za jízdy v autě-nebo teda za jízdy, v zácpě a tak , odkliknu bez kontroly, chybí mi písmenka, čárky a já mám teda hlavně problém s přesmyčkama, prsty mi jedou nějka divně~:-D, ale nebudu se zabejvat tím, že tady v dskuzi si budu všechno pětkrát kontrolovat, než to odešlu..
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:37:01)
tak já pořád vidím rozdíl mezi psaným textem v diskuzi a psaným textem oficiálním... stejně jako v matematice učitel nestrhne body za gramatickou chybu v psané odpovědi...
je to jako porovnávat mluvený projev doma a třeba při proslovu...
 Federika 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:37:46)
Rose,
jo, je to tak.
 . . 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:43:52)
Kudlo tak po žácích dupou učitelky kvůli hrubkám taky jen ve škole, ne když dítě píše kamarádům z mobilu. . .
 Kudla2 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:51:05)
Slupko,

no, ale to je pořád o tom, že ono to vlastně ani moc nevadí, psát špatně, a ve spoustě situací je to fuk.

Tak buďto to tak akceptujeme (a pak si nestěžujem, že to lidi tak dělaj) nebo nám to vadí, nic moc mezi tím nevidím.
 . . 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:58:53)
Kudlo, vadí to od určité míry. Není to buď a nebo. No a ta míra je různá podle situace. Je to podobné jako s oblékáním.
 Kaipa 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 11:28:51)
Chyby děláme všichni, vztekat se, že nás někdo upozorní, je zbytečné. Nicméně zdůvodnit chybu tím, že nejsem v práci, tak to neřeším, je hodně zvláštní. Ale uznávám, že já jsem na to malinko ujetá, od češtináře chyby nečekám, a pokud se stane (což samozřejmě může), tak neberu výše zmiňované vysvětlení. I ten chybující řidič asi řekne jo, nedával jsem pozor, nikoli kašlu na to, nejsem v práci.
 breburda71 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 20:01:12)
Co si pod tím pojmem představuju já: ignorování informačních technologií ( není EŽK, není jak se spojit s učiteli,informace např. o třídních schůzkách se oznamuje týden dopředu), bagatelizování šikany, neschopnost pracovat se žáky, kteří mají poruchy učení, učitelé neznámkují objektivně, ale podle sympatií. Učitel vnáší mezi děti rozbroje- kolektivní tresty, a hlavně tedy neschopnost zorganizovat výuku, neschopnost udržet kázeň.Podle mých zkušeností hrozná škola má především hrozné vedení..
 Vítr z hor 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 20:10:43)
Souhlasim. Tedy s tim, ze nepozaduji ani ty informacni technologie. Staci, kdyz vyresi sikanu, budou ucit a nebudou delat naschvaly.
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 20:37:16)
Breburdo, souhlasím s těmi technologiemi. U školy, kterou navštěvují moje děti, mi vadí, že nepoužívají elektronické ŽK, nemají pracovní maily s doménou školy, takže jednotlivé učitele jde kontaktovat jen přes pevnou linku, a proto je v době vyučování nejde prakticky odchytnout. Vadí mi špatná organizace třídních schůzek, špatné webovky a vedení odmítající komunikaci s rodiči. Co se týká práce s SPU, jde o práci konkrétních vyučujících, podle toho bych školu jako celek neposuzovala.
 Dana 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 12:12:08)
Pod pojmem hrozná škola si představím nějaký kolos, kde se člověk lehce ztratí. S učiteli, kteří učí bez zájmu něco žáky naučit. Buď jsou vyhořelí nebo nezkušení a chtějí mít hlavně svůj klid. Odučí, skoro všem dají pěkné známky, aby je rodiče náhodou neprudili, ale děti nic neumějí. To se pak většinou ukáže při přijímacích zkouškách nebo až na středních školách, ve srovnání s ostatními žáky z lepších škol.
 Federika 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 21:28:50)
Hrozná škola stresuje děti i rodiče. Ráno se mi do ní nechce jet a dítě tam jde otráveně,s pocitem, že tam musí nějak ten čas zabít. Já jako rodič se snažím pokud možno nikoho nepotkat.
Otravné úkoly se zadávají denně, stejně jako nesmyslné referáty. Známkování pořád dokola, neustále se někdo snaží dítě nachytat na něčem co zrovna neumí.Školní akce nuda a opruz. Frontální výuka, učebnice,sešity, slovníčky. Zkoušení u tabule, testy, testy...
...Jsem ráda, že se to mě ani mých dět netýká~:-D
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 21:34:31)
Četla jsem, že se chystá zase plošné testování žáků ze znalostí, a podle něj budou seřazovat školy podle "úspěšnosti". Zase kravina jak mraky. Toho testování se naše školství jen tak nezbaví.
 Federika 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 21:41:06)
Ty věci, který jsou často důležitější, se moc testovat nedají.
Jen ať testujou no.
 Majákova 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 21:43:41)
Přesně tak, ale oni testují faktografii, jako by děti byly encyklopedie.
 Pole levandulové 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 22:33:44)
Hrozná škola je taková, ve které pracují vyhořelí učitelé, kteří učí jen proto, aby nechcípli hlady. Z toho se pak odvíjí všechno - neschopnost a neochota učit zajímavě, neschopnost a neochota pracovat s žáky s PPV podle doporučení z PPP, neschopnost a neochota cokoli měnit k lepšímu. Proto jsem šťastná, že se mi podařilo převést děti z vyhlášené školy, kde ovšem učí většina učitelů, kteří splňují můj popis vyhořelých kantorů, do školy sice méně vyhlášené, ale po všech stránkách projevující zájem o to děti učit, naučit a zaujmout je.
 K_at 


Re: Hrozná škola 

(17.12.2018 22:33:46)
Uf, ryba smrdi od hlavy. Muze jit o cokoliv od zanedbane neudrzovane skoly az po vedeni a personal, kteremu nejde o deti. Prusvih je, kdyz nejdulezitejsi jsou lejstra. Kdxz ve skole zustavaji prevazne ti nedobri ucitele, kdyz neni zazemi, kdyz se chce moc, nebo malo.
 Jita111 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 15:57:47)
Naše škola. Bohužel. Neschopný ředitel, který to chce nějak doklepat do důchodu. Většina učitelů buď vyhození z jiné školy, nebo důchodci. Dle vedení a učitelů se šikana nemusí řešit, jelikož v naší škole není~a~. Dětem se od 4.třídy vtlouká, že na gympl se nedostanou, protože jsou neschopné a blbé (aby zůstaly na ZŠ a nepřišlo se o peníze). Kroužky a mimoškolní činnost minimální (učitelé jsou unavení a chtějí domů). žádná komunikace školy navenek, webovky jak z minulého století. Katastrofa. Pro rodiče a hlavně pro děti~:(
 Nori 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 5:38:58)
Hrozná škola je taková, která hodnotí různý lidi s různýma schopnostma stupnicí od 1 do 5. Takže všechny.
 Rozállie 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 5:59:47)
"Hrozná škola je taková, která hodnotí různý lidi s různýma schopnostma stupnicí od 1 do 5. Takže všechny."
~t~ ~R^
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:11:59)
Nulová komunikace s rodiči. Ani takový detail, jako že se dětem v půlce první třídy mění učitel, se nikdo rodičům neobtěžoval sdělit. Poté, co to zjistili, ředitel odmítl sdělit, kdo přesně učitele nahradí - zakázal tuto informaci předat rodičům.

Informace na rodičovských schůzkách od vedení školy pouze v tom duchu, že se nemá parkovat před vjezdem (cituji "může tam parkovat jen idiot") a děti nemají nosit zapnuté mobily. NIKDY nic dalšího. Pokyny pro rodiče na nástěnkách a v notýskách infinitivem, s vykřičníky.

Učitelka, která vyžaduje slepou poslušnost i u pokynů, které nemají žádnou vazbu na výsledek. Dítě teď doneslo trojku, protože správně označilo v textu všechna zájmena, ale nedalo je do kroužku, nýbrž podtrhlo. Vyžaduje "správný" směr u násobení (čtyři sešity za devět korun se musí psát 4 . 9, za zápis 9 . 4 je snížená známka).

Psala jsem učitelce, že jsme probrali tu nutnost číst pečlivě zadání, že dítě slíbilo, že se na to bude soustředit a že je to důležitý. Dál jsem jí napsala, že jsem dítěti řekla, ať se kdyžtak přeptá, a že dítě se tomu bránilo, že "tak se to u nich nedělá". Takže jsem dítě ujistila, že paní učitelka se na něj nebude zlobit, že se může klidně ohledně zadání ujistit, a že jí to teda píšu, aby to věděla.

Načež ta osoba šla, vytáhla si dítě ze školní družiny a vynadala mu, co že to doma vykládá za pohádky, že se nesmí v hodině zeptat!!! Takže dítě zdeptaný, prosí, ať už hlavně nic neřeším. A já dám třetí dítě asi na jinou školu, protože tahle bachařka na něj zase vychází.
 K_at 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:26:51)
Koprivo, tak to je peklo. Nechces je preradit vsechny? Tohle je strasny.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:32:06)
Kat, druhý dítě má celkem fajn učitelku. Sice frontální výuka, třicet dětí, ale má je ráda a naučí - a oni ji taky mají rádi.

Tahle popisovaná baba učí čtvrťáka. Ten má samý jedničky, ona si na něj adresně nijak nestěžuje, ale tohle mě prostě štve, no. Doma to vždycky zasadím do nějakýho reálnýho kontextu. Zatím přesun nezvažuju, syn po tom taky nevolá, už je to jen rok a půl.

Škola se honosí, jak je nejlepší ve městě. Tak určitě. Bývala. I učitelé, s kterýma se znám, říkají, že s nima vedení komunikuje podobně jako s rodičema. Vize žádná, snaha žádná, jen život z nějaké pradávné reputace. Ředitel je dobře zaveden na městě, politicky angažován.
 K_at 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:36:08)
Koprivo, tohle jsme zazili ve skole taky. A skoncil pan reditel asi po 2 letech, proste zafungovalo SRPS, Skolska rada a spojenymi silami se povedlo pana odlifrovat. Postup byl tentyz - zabarikadovana skola, nulova komunikace, rodice otravovali atd.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 9:43:31)
Kat, tady není poptávka po jiný škole.
Naopak, když zpochybníš požadavky paní učitelky, tak ti na rodičáku povstane pět maminek a vysvětlí ti, jak to paní učitelka chce správně, protože "děti se musí naučit psát testy" a "násobit podle logický souvislosti" a podobný hovadiny.

Přitom jsou to rodiče dětí, který na tenhle systém doplácejí nejvíc, protože jsou slabý. Takže místo aby dětem vyjednali rozumný zacházení, radši vlezou učitelce až tam. Asi drtivá většina lidí vůbec nezpochybňuje kvalitu tý školy, protože z osmdesátek pamatujou to samý.

A ostatní ti dají za pravdu až venku. Jinak mlčí jako ryby, nic nepožadují, nic nerozporujou. Když nad tím tak zapřemýšlím, tak já už vlastně taky ne, marnost nad marnost.
 Koníček mořský 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:13:41)
Nevím, zda se dobereš něčeho konkrétního a objektivního, protože škola, která někomu připadá hrozná, může někomu připadat fajn. Mně každá škola připadala hrozná (subjektivně),protože jsem prostě nesnášela chodit do školy - povinnost, kolektiv, zkoušení, učení, promrhaný čas... Ale ty školy mi objektivně hrozné nepřišly. A někomu zase jo. Žákům i rodičům. Zrovna tak konkrétní učitelé. V dospělosti jsem chodila (strašně nerada) do školy, která mi přišla v pohodě a kvalitní, některé spolužačky říkaly, že je hrozná. Tak nevím.
 Otylka 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:38:36)
Za mě, nulová komunikace. Píšu třídní a nikdy žádná odpověď. Omlouvám dítě po e-mailu (nařízeno školou) a nepřijde odpověď ani "OK".
Dítě dlouhodobě nemocné - třídní neinformuje ostatní učitele. (Přitom pokyn od prvního učitele za kterým jsem byla ... to musíte jít za paní třídní, ta informuje příslušné učitele a domluví s nimi, že mají připravit plán na doplňování učiva a známek, to se opravdu nestalo, ale po předchozích zkušenostech jsem s tím ani nepočítala)
Informace o tom, že se má něco zaplatit se doví děti den před tím, než je to potřeba. Pak dostanou vynadáno, když peníze nemají (ale to je věc třídní, ostatní třídy odevzdávali peníze 2 týdny dopředu).
Informace o změně výuky (ředitelská volna atd.) píše třídní den předem (pokud vůbec)
Třídní schůzky hromadné neexistují, pouze konzultační a tam jsou takové fronty, že je to tak na konzultaci se 2 učiteli. (V jiných školách připraví návštěvní rozvrh po 10 minutách, nečeká se ...)
 susu. 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:50:14)
Asi je to pro mě také takoví ti učitelé, kteří se jen snaží přežít do konce roku a je jim vše jedno. Hlavně nic nemuset řešit.
Učitelé, kteří mají své oblíbence a na jiné děti se zasednou.
Ano také hovorové hodiny, kdy je před třídou či kabinetem fronta a půl hodiny a víc.
Internetová žákajda, kam učitelé nedopisují známky nebo až těsně před rodičákem, takže člověk najednou lapá po dechu, co se tam objevuje, když to doteď vypadalo dobře. případně jdu s knedlíkem v krku řešit propadající dítě z výtvarky a zjistím, že paní učitelka jí dopsala 1 a 2 těsně před mým příchodem.~o~ Jestli se tím bavila, jak mě vycuká.
Neřešení šikany.
Nedodržování pravidel. Stalo se nám třeba, že psali písemku na celou hodinu, a když to větší část měla, tak úča to sebrala všem, i těm co to ještě neměli hotové, i když hodina ještě neskončila .~d~
A tak dál....
 Alena 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 8:58:49)
Hrozne je pro kazdeho neco jineho, nekdo snese vsechno, nekomu vyhovuje skola jakou sam zazil. Mne pripada hrozna vlastne kazda "klasicka" skola. Hrozny je celospolecensky tolerovany povyseny postoj k detem.
 Latté 


Re: Hrozná škola 

(18.12.2018 15:47:28)
"Hrozná škola" je opravdu velice relativní pojem a strašně mě irituje, když to někdo vztahuje všeobecně na určitý typ školy, výuky, přístupu ve výuce. To, co je pro někoho ideál, je pro druhého noční můra a naprostá katastrofa a to, jak z pohledu rodiče, tak dítěte.
Moje dítě zažilo/zažívá dvě naprosto odlišné školy, kdy prvních 5 let bylo pro mě (a teď, když má srovnání, tak uznává, že i pro něj) synonymem opravdu hrozné (té nejhroznější) školy, hlavně hrozné učitelky s hrozným způsobem vyučování ve 4. a 5. třídě, hrozných rodičů, názorů, atmosféry, přístupu, všeho, pro mě hrozného celkového pojetí ve všech oblastech. Tato škola (a hlavně ty poslední dva roky učitelka svými metodami) mu dokázala naprosto znechutit touhu po znalostech, po poznávání a po jakýchkoliv vědomostech, nenaučil se od ní nic, dětičky vyšly v 5. třídě do světa jako stádo pologramotných, nekultivovaných idividuí, bez znalostí, bez rozhledu a jakýchkoliv dalších schopností, které by člověk od školy očekával, že jim dá. Moje dítě tam nemělo sebemenší touhu se vzdělávat, protože mělo pocit, že to nikoho nezajímá, zda něco umí či ne(přístup učitelky takový byl), věděl, že známky nic neznamenají a i když neuměl nic, tak měl jedničky, tak proč by se měl něco učit (dle jeho názoru), způsob výuky učitelky byl velmi demotivující, nezajímavý, chaotický, takže dítě bralo školu jen jako místo, kde se nají, napije a popovídá a stráví příjemný čas s kamarády. Že by mu škola dala nějaké schopnosti a dovednosti do života či dokonce nějaké ty znalosti, to ani omylem. Jejich znalosti ustrnuly cca na úrovni 3. třídy, kdy ještě měly jinou učitelku, která byla naopak moc fajn a snažila se, co mohla, i když díky nejrůznějším nekutečně stupidním tlakům ze stran názorově vyšinutých rodičů také ta výuka za mnoho nestála, ale chyba tehdy nebyla na straně učitelky. Naštěstí toto už je pryč a doufám, že se mi podaří na tuto etapu života postupně zapomenout a zcela ji vytěsnit ze vzpomínek a z mysli.

Teď je dítě na jiné škole, která je pro mě i pro něj opravdový ráj na zemi ve všech směrech a jsme naprosto nadšeni,byť pro mnoho lidí jiného smýšlení by zdejší přístup byl zcela nepřijatelný. Dítě tady úplně rozkvetlo, doslova lační po znalostech a taky zírám, kolik se toho za těch pár měsíců naučilo,jaké má teď znalosti, přehled a dovednosti a jak bojuje za to mít skvělé výsledky, což se mu, kupodivu i přes hedikep, že přišel z tak prachbídné školy předchozí, daří, zařadil se k k těm lepším až nejlepším a jsem na něj strašně pyšná. Když vidím u něj to nadšení nad výbornými známkami, nad tím, když ho vyučující pochválí (v předchozí škole se nechválilo ani nekáralo, ať se snažil sebevíc nebo se naopak na to úplně vykašlal, tak to vyšlo nastejno a nikdo se k ničemu nevyjadřoval)a hlavně nad tím, když sám vidí, že tahle škola je úplně o něčem jiném, než zažil předtím a že sám uznává, že tohle je pro něj to pravé motivující prostředí, které mu dá do života opravdu maximum. Nehodlám ho ani nutit do přijímaček na 6G, bylo by škoda z tak skvělé školy odejít,nakonec je do jisté míry dobře, že nevyšel 8G, protože tady je mu mnohem mnohem lépe a znalosti zde získá podobné, ba možná v něčem i lepší. Jen mi je strašně líto těch 5 ztracených předchozích let, kdyby sem chodil od první třídy, ušetřili bychom si oba mnoho zoufalství, zklamání, vzteku, naštvání i slz.

Porovnávat efektivitu výuky hlavních předmětů jako M, ČJ, Cizí Jazyk atd.,tam a tady je zcela bezpředmětné, to je prostě úplně nesrovnatelé, o tom nemá cenu se vůbec zmiňovat (naštěstí jsme naprosto fatální neznalosti dohnali domácí přípravou na přijímačky, takže se dítě chytá v pohodě), Vla a Př téměř neprobírali, resp. něco málo z dějepisné části, něco vůbec, zeměpisnou část převážně vůbec, zbytek takovým stylem, že nikdo nic nepochytil, takže tam není absolutně na co navázat, Př byl takový chaos a téměř nic neprobráno, že taky ne, ale naštěstí to nevadí, jede se odznova a tak perfektně,že dítě nasává informace jak houba a to, co ve škole proberou, to pak opravdu umí a pamatuje si. Nicméně i když porovnám takové ty méně důležité předměty jako HV, TV, VV, tak to je nesrovnatelné. V Tv na předchozí škole hráli jen vybíjenou či fotbal a kde nic tu nic, tady mají super, byť poněkud svéráznou, učitelku, která s nimi dělá úplně všechno, dítě nadšené...HV - hlavně že přechozí učitelka neopomněla každou chvíli při své samochvále zdůraznit, že má dva cykly ZUŠ na nástroj, ale pořádně nezpívali téměř nic, ba často ani HV neměli, při táboráku na škole v přírodě bez opékání (vegetariámi by neskousli blízkost buřtů) si myslela, že děti budou nadšení z Country písniček...no, co k tomu dodat, pár jich šlo znechuceně spát, pár se tajně odkradlo na diskotéku druhé, zcela nezmáné třídy, která tam byla taky v objektu (tedy nic proti Country, sama ji mám ráda, ale 12 leté děti nejou zrovna cílová skupina pro tento žánr). Na nové škole mají tak úžasnou hudebnici, která zpívá, ještě ani nedovře dveře třídy, když jsem viděla ten repertoár, který zpívají - všechny žánry od lidovek až po nejmodernější hity, spoustu písniček v angličtině a k tomu všemu ještě stihají základy nějaké té teorie, protože je smutné, když děti v 5. třídě nemají tucha, kdo byl Smetana, Mozart nebo kdo napsal Rusalku. No a VV...ač je to opravdu s podivem, tak v předchozí škole s jejich učitelkou téměř nekreslili, věci na VV donesl domů skoro netknuté a to málo, co vytvořili, byl teda čirý hnus...tady je úžasná, zapálená výtvarnice, která s nimi dělá všechny možné techniky, navštěvují výstavy, prostě super a dítě, které rádo kreslí a je hodně tvořivé, si to užívá a žasne, že i u tohoto předmětu je na nové škole úroveň výuky úplně někde jinde, než na škole předchozí. Prostě něco nesrovnatelného ve všech směrech, předmětech, přístupu k žákům, k výuce atd.Přechozí škola mu do života nedala vůbec nic, tady získá nejen znalosti, ale i spoustu ostatních dovedností a postojů, které v životě upotřebí.
 Markéta a 6 letý chlapeček 


Re: Hrozná škola 

(9.2.2019 23:31:56)
Právě vybírám školu - mohla bych se zeptat, jaká je ta hrozná a jaká ta skvělá, kdybychom je měli v blízkosti. Děkuji Markéta
 sally 


Re: Hrozná škola 

(19.12.2018 4:55:14)
Hrozná škola... je ta, která bere děti jako kusy a nevnímá, co se děje. Např. šikana se řeší s obětí šikany - ne, že by nebylo potřeba oběť nějak podpořit, ale do prčic, ta oběť NIC NEPROVEDLA, a ona je "potrestána" tím, že se na ní poukazuje, zveřejňuje, rozebírá, posílá k psychologům a podobně - zatímco ti šikanující si vesele dál chodí do školy a vesele šikanují dál. Ale ono je jednodušší řešit a pronásledovat to zranitelné dítě, než nějakého "spratka", jehož rodiče stejně do školy nepřijdou a nebudou spolupracovat.
Hrozná škola je ta, kde dítě se zlomenou rukou propadne z tělocviku. Přestože mělo omluvenku od doktora, řádně odevzdanou v kanceláři - a přestože tělocvikářka VĚDĚLA z emailu rodičů (na který ODPOVĚDĚLA), že dítě měl úraz a strávilo noc v nemocnici a přestože dítě vídá denně ve škole s monoklem (zlomený nos) a sádrou.
To samé se stalo v jiných předmětech i jiným žákům - dítě je doma s angínou? Dostane pětky z písemek, které se psaly v jeho nepřítomnost. Učitelé upřímně překvapeni, že dítě nebylo ve škole - jako písemky se dopíšou, ale kdyby to rodiče nehlídali, tak tam jsou v nepřítomnosti nasázené kule jedna za druhou.
Hrozná škola je ta, kde nutí děti k "práci ve skupině", přičemž skupina je sestavná učitelem a hodnocená jako celek. Takže ti, kteří chtějí mít dobrou známku, to všechno oddřou - a tu dobrou známku pak dostanou i ti, kteří nedělali nic (za mě je to v podstatě podpora šikany - co oči nevidí, to srdce nebolí, hlavně že všichni jsou si rovni).
Hrozná škola je ta, kde tělocvikářka (ta samá co s tou zlomeninou, jiný rok, jiné dítě) dá holce pětku z tělocviku za to, že nepředvedla nacvičovaný tanec. HOlka tanec předvést nemohla, protože přidělený partner odmítl tancovat. Když to řekla učitelce, ta odpověděla, že to není její problém a že když nebudou tancovat, bude to za pět.
Hrozná škola je ta, kde zavřou učitele na sto let za sexuální zneuživání - včetně pohlavních styků - žákyň (6.-8. třída). Procházelo mu to mnoho let (řádově deset) - to si za deset let nikdo z učitelů nevšiml, že se něco děje???? Nebo na to reagovali podobně jako ta tělocvikářka - že to není jejich problém?
 Kudla2 


Re: Hrozná škola 

(19.12.2018 9:09:44)
Sally,

to je šílený ~n~
 Vítr z hor 


A co rikate vysledkum vzdelavani? 

(19.12.2018 6:19:21)
“Na základě zjištění České školní inspekce lze konstatovat, že např. v českém jazyce dosáhli všichni žáci očekávaných výstupů dle RVP pouze v 6,42 % škol a v matematice dokonce jen v 0,62 % škol.”

To je prosim citat - viz https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Soucasne-nastaveni-RVP-zhorsuje-kvalitu-vzdelavani
 Alena 


Re: A co rikate vysledkum vzdelavani? 

(19.12.2018 7:43:36)
Přiznám se, že moc nevím jak si to vyhodnotit (mezinárodní srovnání třeba ctenarske gramotnosti je srozumitelne - žebříček, poradi, jasný vysledek) Tady se jestli chápu spravne, hledají skoly,kde VSICHNI zaci splní nejaka očekávání. Jelikož nevím, jak jsou ocekavani nastavena, netuším zda je na vine spatna výuka nebo divne RVP. Také nevím co simam myslet o parametru, že škola "projde",jen když projdou všichni její zaci. Zkrátka mi tato zprava o výsledcích vzdělávání nic nerika, zkusím si precist ten clanek.
 Žžena 


Re: A co rikate vysledkum vzdelavani? 

(19.12.2018 7:58:29)
No pokud ta škola není výběrová, ale
má heterogenní složení žactva, tak nechápu ten požadavek na "všichni".
 zen 


Re: Hrozná škola 

(19.12.2018 7:28:10)
Nevim asi jsem hroznou skolu nezazila ani ja a ani deti. tuk,tuk,tuk Neni vsechno vzdy idealni.Obcas jsme narazili na ucitele co nam nesedli a my treba jim ale vzdycky se to nakonec nejak vyresilo.
Ja mam ted prilezitost si trochu vyzkouset ucit obor ktery znam ale nejsem pedagog a musim rici ,ze je to zajimava zkusenost. Nahlizim ted na skolu uplne jinak nez predtim. Neni to jednoducha prace.
 kachna_ 


Re: Hrozná škola 

(19.12.2018 13:08:25)
Pro mě škola, která nebere žáka a rodiče jako rovnoceného partnera v procesu vzdělávání.
Na základě mého omezeného vzorku, bych tak označila školu se špatným vedením.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.