Deníky Fotoalba Vzkazy
   Hlavní stránka deníků 

Deník Co je potřeba udělat, chcete-li učit doma


 Články 17 z 7 
 Vzor žádosti o IVCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma
Takto vypadala naše žádost:

ŽÁDOST O INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

Jméno a příjmení žákyně: -----------

Rodné číslo: ----------------

Trvalé bydliště: -------------------------

Období, během kterého má být žákyně individuálně vzdělávaná:

Od zahájení prvního ročníku 1.9.2010. Předpokládáme pokračování individuálního vzdělávání až do ukončení prvního stupně ZŠ, s ohledem na aktuální situaci.

Důvody pro individuální vzdělávání:

1) Větší efektivita vzdělávání díky maximálně individuálnímu přístupu

2) Možnost mnohem lepšího propojení výuky s reálným praktickým životem než při běžné školní docházce

3) Touha předávat dceři své vlastní rodinné hodnoty

4) Vlastní zájem - baví nás to

5) Vývojová dysfázie + LMD naší dcery a s tím spojená sociální nezralost a nutnost speciálního přístupu

6) Neexistence nám vyhovující školy v blízkosti bydliště

Popis prostorového a materiálně technického zabezpečení vzdělávání a podmínek ochrany zdraví individuálně vzdělávané žákyně:

Vzdělávání bude probíhat převážně v našem rodinném domě, ve kterém má žákyně svůj vlastní pracovní prostor. Byt je standardně vybaven, součástí vybavení je osobní počítač. Prostředí nijak neohrožuje zdraví žákyně.

Datum:

Podpisy zákonných zástupců žákyně:

-------------- (matka) -------------- (otec)

K žádosti přikládáme kopii maturitního vysvědčení matky (která bude převážně vzdělávat) a vyjádření školského poradenského zařízení.

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 23.9.2010| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Pedagogicko psychologická poradnaCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma

Kontakt na Václava Mertina, psychologa otevřeného DŠ:

vaclav.mertin@ff.cuni.cz

křesťanská pedagogicko psychologická poradna:

Pernerova 8

180 00 Praha 8 – Karlín

tel.: 222 322 624

poradna@kppp.cz

Vstřícné jsou taky PPP ve Vsetíně a v Raspenavě (Liberecký kraj)
Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 28.9.2010| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Právní úprava individuálního vzděláváníCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma

Školský zákon (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyš. odb. aj. vzdělávání)

§ (1-192)



§ 41
Individuální vzdělávání

(1) O povolení individuálního vzdělávání žáka rozhoduje ředitel školy, kam byl žák přijat k plnění povinné školní docházky, na základě písemné žádosti zákonného zástupce žáka. Individuální vzdělávání lze povolit pouze žákovi prvního stupně základní školy.

(2) Žádost zákonného zástupce o individuální vzdělávání musí obsahovat

a) jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo, bylo-li přiděleno, a místo trvalého pobytu žáka nebo bydliště, pokud nemá na území České republiky místo trvalého pobytu,

b) uvedení období, ročníku, popřípadě pololetí, kdy má být žák individuálně vzděláván,

c) důvody pro individuální vzdělávání žáka,

d) popis prostorového a materiálně technického zabezpečení vzdělávání a podmínek ochrany zdraví individuálně vzdělávaného žáka,

e) doklady osvědčující splnění vzdělání osoby, která bude žáka individuálně vzdělávat,

f) seznam učebnic a učebních textů, které budou ve výuce užívány, pokud nejde o učebnice uvedené v § 27 odst. 1,

g) další skutečnosti, které mají vliv na průběh vzdělávání žáka,

h) vyjádření školského poradenského zařízení.

(3) Ředitel školy individuální vzdělávání povolí, pokud

a) jsou dány závažné důvody pro individuální vzdělávání,

b) jsou zajištěny dostatečné podmínky pro individuální vzdělávání, zejména podmínky materiální a ochrany zdraví žáka,

c) osoba, která bude žáka vzdělávat, získala alespoň střední vzdělání s maturitní zkouškou,

d) jsou zajištěny vhodné učebnice a učební texty, podle nichž se má žák vzdělávat.

(4) Individuálně vzdělávaný žák koná za každé pololetí zkoušky z příslušného učiva, a to ve škole, do níž byl přijat k plnění povinné školní docházky.

(5) Nelze-li individuálně vzdělávaného žáka hodnotit na konci příslušného pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení bylo provedeno nejpozději do dvou měsíců po skončení pololetí.

(6) Pokud má zákonný zástupce pochybnosti o správnosti hodnocení žáka, může do 8 dnů od konání zkoušek písemně požádat ředitele školy o přezkoušení žáka; byl-li zkoušejícím žáka ředitel školy, krajský úřad. Pokud ředitel školy nebo krajský úřad žádosti vyhoví, nařídí komisionální přezkoušení žáka.

(7) Ředitel školy zruší povolení individuálního vzdělávání

a) pokud nejsou zajištěny dostatečné podmínky ke vzdělávání, zejména podmínky materiální, personální a ochrany zdraví žáka,

b) pokud zákonný zástupce neplní podmínky individuálního vzdělávání stanovené tímto zákonem,

c) pokud žák na konci druhého pololetí příslušného školního roku neprospěl,

d) nelze-li žáka hodnotit způsobem uvedeným v odstavcích 4 a 5, nebo

e) na žádost zákonného zástupce žáka.

(8) Ředitel školy rozhodne o zrušení individuálního vzdělávání žáka nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení a zároveň zařadí žáka do příslušného ročníku základní školy. Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy o zrušení individuálního vzdělávání žáka nemá odkladný účinek.

(9) Výdaje spojené s individuálním vzděláváním hradí zákonný zástupce žáka, s výjimkou učebnic a základních školních potřeb podle § 27 odst. 3 a 6, speciálních učebnic a speciálních didaktických a kompenzačních učebních pomůcek podle § 16 odst. 7 a výdajů na činnost školy, do níž byl žák přijat k plnění povinné školní docházky.

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 27.5.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Sociální a zdravotní pojištěníCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma

 - co se týče zdravotního pojištění, tak pokud člověk nemá vlastní příjmy a
# celodenně a řádně pečuje o
#     a) jedno dítě do 7 let
#     b) dvě děti do 14 let (i různě stará, nemusí to být dvojčata)
#   tak má nárok, aby za něj pojistné platil stát - stačí se dostavit na
# pojišťovnu a podepsat prohlášení na jejich formuláři a doložit rodné listy dětí
# a ukončení mateřské/rodičovského příspěvku. 
# K tomu ještě přikládám v příloze odpověď na otázku na stránkách VZP, kde se
# rozebírá i možnost, pokud by nějaké příjmy byly a taky co je to ta celodenní
# péče. V této odpovědi se ale hovoří o věku 15let, tak asi bude pravda spíš to. V
# další příloze se ještě rozebírá, jak je to s pobytem na táborech apod.
# 
# - co se týče důchodového pojištění, tak jeho placení osobou, která nemá vlastní
# příjmy, není povinné, do odpracovaných let se započítávají roky strávené
# a) denním studiem - od 16 let (tj. od ukončení povinné školní docházky)
# b) na rodičovské dovolené, tj. do čtyř let věku dítěte
# Do  důchodového věku (což např. u mne dělá 65 let) je třeba mít odpracovaných 35
# let, takže těch 11 let od 4 do 15 nejmladšího dítěte se tam hravě vejde...
# 
 
Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 27.5.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Školy, ve kterých jsou vedeni domácí školáciCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma
a se kterými mají nějaké zkušenosti místní diskutérky

ZŠ Na Rovině (Chrudim) - kontakt buď Jena z diskuse nebo zde:http://chrudim.narovine.cz/skola/domaci-vzdelavani/http:/chrudim.narovine.cz/skola/domaci-vzdelavani/

 

 

ZŠ Vrané nad Vltavou

Bratrská škola v Praze

ZŠ Středokluky

ZŠ Slapy

ZŠ Zákolany

ZŠ Kněžice

ZŠ Hrabová (u Zábřehu na Moravě)

ZŠ Tachlovice (blízko Prahy)

- pokud se chcete přihlásit do některé z těchto škol, kontaktujte prosím Hanku Tůmovou nebo Juditu Kapicovou

J. Kapicová tel. číslo 775 132 305 a  H. Tůmová tel. číslo 739 273 378 .

 

 

 

ZŠ Popelín (Jižní Čechy), hodnotící  Irena Steinhauseová, zatím na ni nemám kontakt, tedy kontaktovat také paní Tůmovou nebo Kapicovou výše.

 

Její profil:

V jižních Čechách začíná konzultovat domácí vzdělání  Irena Steinhauserová, která svých šest dětí vzdělává doma od úplného začátku v roce 1997.

Pro představení:

Prošla jsem experimentem domácího vzdělávání pro 1. stupeň v Bratrské škole a pokračovala ve Vraném, dále jsem učila své starší děti na druhém stupni dva roky na kmenové škole formou individuálního plánu. Po otevření experimentu pro druhý stupeň ve Vraném jsem  přehlásila své děti tam.

Konzultantkou domácího vzdělávání pro Steinhauserovi byla dlouhá léta paní Tůmová, v posledních letech paní Kapicová. Paní Chloubovou jsem poznala v začátcích domácího vzdělávání, kdy jsme obě měly děti v Bratrské škole. Z  osvědčené praxe těchto konzultantek a podle jejich vzoru bude vycházet domácí vzdělávání v Popelíně. Hodnocení bude na základě portfolia a domácí přípravy. Konzultace kdykoliv, jakoukoliv formou, telefonem, mailem, osobně. Vztah dítěte, rodičů a konzultanta by měl být založen na vzájemné otevřenosti a důvěře, že všichni chceme pro dítě to nejlepší.

I když jsme do domácího vzdělávání vstupovali spíše kvůli dyslexii a sklonu ke koktání dětí, osobní zkušenosti, léta praxe a výsledky doma vzdělávaných dětí mne přivedly k přesvědčení, že domácí vzdělávání prospívá všem dětem.

Jak jsem už zmínila, mám osobní zkušenosti s dyslexií a dysgrafií. Dále mám zkušenost s nadanými dětmi, mám i osobní zkušenost s přeskočením ročníku u nadaného dítěte. Právě proto u  nadaných dětí doporučuji spíše rozšíření zájmů, případně akceleraci pouze v jednotlivém předmětu. Například moje děti léta hrály a ještě hrají šachy, nebo si rozšiřovaly učivo účastí na olympiádách a dalších soutěžích. Je možné se více zaměřit třeba směrem k hudbě nebo výtvarným činnostem. Znova ale opakuji své přesvědčení, že domácí vzdělávání je přínosem pro všechny děti.

Moje vzdělání: Po vystudování  stavební fakulty jsem několik let učila na učňovské škole. Pak jsem  byla doma se  dětmi a učila je. V současné době dokončuji studium psychologie.

Popelín je vesnice, do které se dá dojet vlakem. Já sama bydlím v blízkém Strmilově, který leží na trase dálkového autobusu Brno ¨C České Budějovice. Nebyl by pro mne problém dojet na konzultaci do Českých Budějovic nebo Brna, zvláště pokud by se jednalo o více dětí. Moje nejstarší děti studují v Praze,  mohla bych proto příležitostně konzultovat i tam.

 

 

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 27.8.2012| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Domácí školáci na SlovenskuCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma

Lucia.kuzminova gmail.com -mail na paní, která se věnuje domškolákům na Slovensku

Více ...
Vložil: Žluťásek. dne 27.3.2013| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Základní škola BřezováCo je potřeba udělat, chcete-li učit doma

www.zsbrezova.eu
www.moodle.zsbrezova.eu

Info rodičům

Naše škola nabízí individuální vzdělávání v souladu se školským zákonem. Nenabízíme komerční aktivity, tj. výuka je bezplatná. To znamená, že žák musí být žákem naší školy, ale jeho výuka probíhá v domácím prostředí a ze zákona jsou za ni zodpovědni rodiče (zákonný zástupce). Žák může být z celého území republiky (máme žáky v Praze, Brně, na Moravě, žáky dlouhodobě s rodiči v USA). To mj. znamená, že žák musí ze zákona být v naší škole fyzicky přítomen za školní rok pouze dvakrát (v případě žáků v zahraničí jednou za dva roky). Naše škola má povinnost zajistit přezkoušení žáka (ze zákona v pololetí a na konci školního roku), výuku musí zajistit rodiče - (spíše hodnocení) v naší škole - na konci pololetí - v lednu a červnu. Toto přezkoušení je velmi pohodové, nestresující, přivezete sebou "portfolio" (to je jen pojem pro veškeré materiály, výkresy, ukázky pracovních sešitů apod.), dítě dostane určité úkoly, které víte od začátku školního roku, to se společně zhodnotí a stanoví se s přihlédnutím k hodnocení rodičů=vzdělavatelů známka. Individuálně vzdělávaný žák bude přezkoušen ze všech předmětů v jednom dni a celková doba zkoušky bude asi 4 hodiny (i déle). Na jeden předmět 15 – 20 min. Zkoušení ze všech předmětů bude probíhat v učebně, zkoušení z informatiky bude probíhat u počítače. Ve vyučovacích předmětech ČJ, AJ (NJ) a MAT se jedná o kombinaci ústní a písemné (v rámci ústního hodnocení) zkoušky a hodnocení předložených materiálů a budeme sledovat a hodnotit především úroveň znalostí. V ostatních vyučovacích předmětech půjde o ústní a „portfoliové“ hodnocení (rozhovor nad předloženými materiály – portfoliem s doplňujícími otázkami a zhodnocení předložených materiálů a odpovědí na ně), videoprezentaci, popř. předvedení vlastních dovedností - na základě přinesených výrobků a rozhovoru (Hv, OV, Př, Z, PČ, CH, F + volit. př.). Pouze portfoliové přezkoušení – VV, TV. Vezměte si vypracované a zadané práce – osobní portfolio (referáty, projekty, slohové práce, prezentace… vzniklé při vzdělávání), neboť při hodnocení individuálně vzdělávaného žáka na vysvědčení bude ředitel školy vycházet z výsledků zkoušek a ze zhodnocení osobního portfolia žáka. Osobní portfolio žáka předloží zákonný zástupce před konáním zkoušky. Vezměte si průběžné záznamy o časovém a obsahovém průběhu vzdělávání žáka a o výsledcích vzdělávání žáka. Dále záznamy o tom, kdo zajišťuje výuku jednotlivých předmětů (vzdělávacích obsahů podle vzdělávacího programu školy), o nejvyšším dosaženém vzdělávání osob vzdělávajících žáka. Naše nabídka spočívá v tom, že nabízíme rodičům nadstandard – což ze zákona nemusíme – metodické vedení během školního roku, spoustu výukových materiálů v nerůznějších formátech – audioformáty, videoformáty, testů v nejrůznějších formátech, průběžné komunikace s rodiči i žákem (např. pomocí Skype, ICQ, chat). Pro tuto pomoc – podporu výuky – používáme on-line vzdělávací prostředí Moodle. Je to on-line vzdělávací systém přístupný učitelům, rodičům a žákům pomocí WWW stránky. Toto prostředí v sobě obsahuje nástroje pro správu jednotlivých vyučovacích předmětů, nástroje pro komunikaci uživatelů (diskusní fóra, e-mailové konference), kalendářové a plánovací nástroje, nástroje pro zpřístupnění učebních multimediálních materiálů a nástroje evaluační a diagnostické (on-line úkoly a testy). Na náš moodle jsou ukládány výukové materiály, které jsou pak žáky (rodiči, vzdělavateli) vyhledávány a používány. V našem moodle jsou učební materiály rozděleny podle ročníků do jednotlivých předmětů, žák (rodič, vzdělavatel, učitel) má k dispozici nástroje pro efektivní vyhledávání. Materiály, které si vybere, může používat při přípravě na výuku i při samotné výuce. V našem moodle se nacházejí nejrůznější druhy učebních a podpůrných materiálů, od učebních textů a prezentací, přes pracovní listy, cvičení, úkoly, až po testy a písemky. Tyto materiály mohou mít nejrůznější formy, například: textové dokumenty, prezentace, zvukové záznamy, videa, obrázky, schémata, fotografie, či interaktivní díla vytvořené v některých z výukových programů. Výuka v Moodle probíhá v jednotlivých vyučovacích předmětech, jejichž členění i obsah je plně v rukou učitele či učitelů. Vyučovací předměty máme vnitřně rozděleny do menších celků (témat nebo týdnů). Náplní jednotlivých vyučovacích předmětů je řada učitelem definovaných činností žáků, z nichž učitel skládá svůj vyučovací předmět. Nástroje nabízené rodičům a žákům Učení se v Moodle spočívá v aktivní účasti žáků na zadaných úkolech, přispívání do diskusních fór (v nichž je kladen důraz na schopnost vyjadřovat a argumenty podporovat své myšlenky). Všechny činnosti (čtení zdrojů, odevzdávání úkolů, přispívání do diskusních fór) jsou zaznamenávány do protokolů, z nichž lze vysledovat řadu věcí (např. četnost návštěv kurzu apod.). Příjemné uživatelské a přehledné rozhraní (mj. WYSIWYG editor) neklade zvláštní požadavky na zkušenosti žáků s používáním ICT. Orientaci ve vyučovacím předmětu usnadňují informace o aktivitách v předmětu od posledního přihlášení žáka i profily všech dalších žáků.  Technické informace Rodiče a žák musí mít připojení k internetu, výhodou je např. Skype (nebo něco podobného). Moodle nemá žádné speciální požadavky na použitý prohlížeč webových stránek. – stačí běžný prohlížeč (Internet Explorer, Firefox aj.).

Více ...
Vložil: Žanika, Rony 03, Willy 05 dne 2.6.2013| Bez komentářů | Přidej komentář | Poslat mailem
 Články 17 z 7 
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.