|
Všechny naše deníky
|
-
Články odjinud
(2 články)
Odkazy nebo okopírované články z jiných zdrojů
|
-
Kdo jsme
(27 článků)
Představení rodin z diskuse Domácí škola
|
-
Neveřejné
(58 článků)
Potřebujete napsat ostatním nebo probrat něco, co by neměl číst každý?
|
|
|
|
-
Projekt Evropa
(4 články)
Pokusím se sem vložit informace o našem letošním projektu -evropských státech.
|
|
|
|
-
Zajímavé odkazy
(19 článků)
Odkazy na internetové stránky, které mohou být užitečné při domácí výuce
|
|
Poslední články ze všech deníků 1 až 10 z 61 [Dalších 51 >>]
|
Učebnice, které už nepotřebujeme | Osvědčené učebnice a literatura |
|
Ahoj, mám doma dost učebnic, které už nebudeme potřebovat. Najdete je v tomto odkazu:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkcgkcNjtHyEdENGRnJTb3RnRUYzbzk4U01RUkZLQXc&usp=sharing
Pokud byste o nějaké měly zájem, napište mi na adresu uvedenou nahoře v tabulce. Přispěvatelky do diskuze Domácí škola mají přednost.
Katka |
Více ... |
Vložil: .Katka dne 15.3.2014 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
ČETBA PRO ZAČÍNAJÍCÍ ČTENÁŘE | Tipy do výuky |
|
ATNOLD LOBEL
Myška a pohádková polívka
Pan Sova
Kvak a Žbluňk jsou kamarádi
TEREZA ŘÍČANOVÁ
Kozí knížka
Vánoční knížka
NATHAN KRAVETZ
Barevný koníček
PETRA BRAUNOVÁ
Jak se Vojta ztratil
DAISY MRÁZKOVÁ
Slon a mravenec |
Více ... |
Vložil: Tragika dne 13.2.2014 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
NAŠE NEJ KNÍŽKY OD 6 let | Osvědčené učebnice a literatura |
|
ROALD DAHL
Prevítovi
Jakub a obří broskev
Karlík a továrna na čokoládu
Jirkova zázračná medicína
Matylda
Fantastický pan Lišák
Danny mistr světa
ASTRID LINDGENOVÁ
Ronja dcera loupežníka
Karkulín ze střechy
RENÉ GOSCINNY
Malý Mikuláš
Nové Mikulášovy patálie
Nové Mikulášovy průšvihy
MARY NORTONOVÁ
Pidilidi
ARNOŠT GOLDFLAM
Tatínek není k zahození
ALENA JEŽKOVÁ
Prahou kráčí lev
DANIELA KROLUPPEROVÁ
Rybí sliby
Zákeřné keře
Dráček Mráček
PAVEL ŠRUT
Dva lelci ve skříni
Lichožrouti - 3 díly
MARIE KŠAJTOVÁ
Ze života rodiny Horáčkovy
JIŘÍ DVOŘÁK
Zpátky do Afriky |
Více ... |
Vložil: Tragika dne 11.2.2014 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Odkazy k různým předmětům | Zajímavé odkazy |
|
http://www.naturedetectives.org.uk/download/ - materiály k
přírodovědě/ prvouce ke stažení v AJ
http://www.mrprintables.com/free-preschool-printables.html -nápady na výrobu různých pomůcek v AJ
http://www.emuzeum.cz/muzeologie-a-metodika/pracovni-listy/pracovni-sesity-a-pracovni-listy-v-muzeich-galeriich-pamatkach-a-v-dalsich-institucich-ceske-republiky-pracujicich-s-navstevniky.html
pracovní listy z různých muzeí ČR ke stažení
http://dejepis1zemepis.blogy.rvp.cz/page/8/ - blog české
učitelky učící ve Francii- jak se učí historie a zeměpis ve Francii
http://tranquilheart.hubpages.com/hub/Overview-of-menstrual-pads
- historie menstruačních pomůcek v AJ
http://app.zskvitkova-projekty.eu/default.aspx?category=5&year=4&sort=4
- zpracované projekty jedné zš k různým předmětům
http://azprojekty.wz.cz/materialy.htm - projekty, materiály
k projektům
http://www.respektneboli.eu/pedagogove/materialy-k-vyuce/media-a-informace
- materiály na téma občanská společnost,, náboženství, společnost, úloha státu,
média, životní prostředí, atd.
http://scholaviva.wordpress.com/about/ - hry a prac.listy do
hodin angličtiny
http://www.hrady-zriceniny.cz/stare.htm - hrady a zámky na
starých obrazech
http://deceptivelyeducational.blogspot.cz/2012/03/learning-tricky-plurals-with-prize.html-
spousta zajímavých nápadů do výuky, hry, pokusy, tvoření, atd. v AJ
http://www.yourchildlearns.com/megamaps/print-world-maps.html
- možnost vytisknout velké mapy různých zemí (složené z jednotlivých a4)
http://www.fyzikahrou.cz/fyzika/fyfo - fyzika hrou
http://english-4-children.blogspot.cz/search/label/HAVE GO -
materiály do hodin angličtiny
http://vkd.bihk.cz/interaktivni-cd - materiály na téma
některých svatých, kostely, křesťanství
http://casopisnezbeda.cz/files_tiny/ke-stazeni/cestou-viry-.pdf
- materiály na téma Cyril a Metoděj
http://www.kanan.cz/index.htm - materiály pro křesťanskou
výchovu
http://www.pastorace.cz/Tematicke-texty/Sv-Cyril-a-Metodej.html
- omalovánky Cyril a Metoděj
http://vkd.bihk.cz/vyukova-cd/1-stupen/ucitele-viry-cm/ -
materiály na téma Cyril a Metoděj
http://krajina.cmelak.cz/files/KRAJINA%281%29.pdf - metodika k environmentální výchově
http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=51623&view=6967 -doporučené možnosti redukce učiva matematiky
p.Hejného pro 2. ročník
http://pomucky.ic.cz/vl.htm - materiály do hodin vlastivědy
http://www.rc-usti.cz/zs.php?experimentuj&nas_svet -
pokusy na téma biologie a chemie
http://zajfyz.physics.muni.cz/index.php?web=domu - zajímavá
fyzika
http://en.islcollective.com/resources/search_result?Tags=town&searchworksheet=GO&type=Printables&view=grid
- velké množství pracovních listů do hodin angličtiny, nutná registrace
http://maminkymaminkam.cz/uceni-hrou/ucebni-pomucky?layout=defaul
- obrázky k různým předmětům
http://www.enviroexperiment.cz/prirodoveda-1-stupen-zs/ -
přírodovědné pokusy
http://www.vystrihovanky-k-vytisknuti.e-blog.cz/budovy -
vystřihovánky různých budov k vytisknutí
http://www.budpripraven.cz/index.php - interaktivní stránky
na téma první pomoc, bezpečnost, atd.
http://www.worksheetfun.com/ |
Více ... |
Vložil: Žluťásek. dne 15.12.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Ekologická písanka ( pro 2. třídu ) | Osvědčené učebnice a literatura |
|
Ekologická písanka - nakl. Paleta. Písanka na psací písmo s ekologickou tématikou. Písmena jsou řazena podle abecedy a na každé písmeno připadá nějaké téma. Např L - les, F - fair trade, O -odpady, R - rybník..(a k tomu slova a věty na toto téma).Témata jdou dle mě skvěle rošířit třeba do prvouky nebo do nějakého ekoprojektu.Děti píšou názvy zvířat, rostlin, řek,pohoří......., jsou tam i různé doplňovačky, křížovky, místo pro sebevyjádření. Myslím, že z dostupných písanek na psací písmo jedna z nejpovedenějších, i když grafika nic moc, na první pohled působí celkem obyčejně , jsou toho 2 díly,formát A4, každá 48 stran. Na paleta.cz jsou i náhledy.Jo a je to na recyklovaném papíře,takže stránky tak trošku do šeda,jestli vám to nevadí, ale třeba u nás bude mít příští školní rok za úkol během projektu popřemýšlet,jak by se mohl chovat víc ekologicky,takže toto je takový jeho první krok :)) |
Více ... |
Vložil: kotrmelka dne 2.8.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Opakování | Osvědčené učebnice a literatura |
|
OPAKOVACÍ SEŠIT ( pro první, druhou i třetí třídu)
V každém sešitě je opakování všech předmětů daného ročníku.
autorka Vlaďka Vicjanová, nakladatelství Rubico - www.rubico.cz
Pěkné shrnutí učiva, přehledné a za příznivou cenu. Opakovací sešit používáme během školního roku k procvičení probraného učiva. |
Více ... |
Vložil: Tragika dne 31.7.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Pro 1 a 2 třídu | Osvědčené učebnice a literatura |
|
VÍŠ, CO ČTEŠ?
Luštění s nácvikem pozorného čtení.
Iva Nováková, nakladatelství Portál.
Vhodné pro děti, které již samy čtou. Ilustrovaný pracovní sešit s krátkými texty pomáhá číst s větším soustředěním a pozorností. Děti zároveň luští tajenky a správně dokreslují.
Doporučuju! |
Více ... |
Vložil: Tragika dne 31.7.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Zkušenost s domácím vzděláváním | Články odjinud |
|
Dana z Moravy: K myšlence vzdělávat své děti doma, jsem se rozhodovala poměrně dlouho, protože máme tu přednost, že v našem městě máme základní církevní školu, se kterou mám dobré dlouholeté zkušenosti. Nejstarší syn je jejím absolventem a učitelé i spolužáci si s ním věru užili, protože trpí poruchou chování ADHD a navíc je i osobnostně problémový. Přesto jsem věděla, že pro moje mladší děti bude vzdělávání v domácím prostředí nejlepší, k čemuž jsem se definitivně rozhodla k 1.11.2012. Zpočátku jsme byli s manželem nadšeni, protože bydlíme ve vesnici, která je při sněhové nadílce těžko přístupná. V březnu ovšem přišla jarní únava umocněná nemocí našeho prostředního syna, který je velmi těžce postižený. Téměř dva měsíce jsme byli střídavě doma a v nemocnici. V období velikonoc k nám v průběhu osmi dnů 3x přijela rychlá záchranná služba. Nakonec jsme byli z nemocnice propuštěni s výživovou sondou přímo přes břišní stěnu do žaludku. Se středoškolákem jsme si taky docela užívali, jak je už na jaře obvyklé. To vše se podepsalo na mém zdraví a odnášel to zejména chlapec, který je ve druhé třídě. V učení je pomalejší a zvlášť matematika je pro něj náročná. Takže jsem na něj začala vybuchovat, což situaci ještě zhoršovalo. Byla to tak velká krize, že jsem došla k závěru, že domácí vzdělávání není pro mne. Byla jsem vnitřně přesvědčená, že je to pro moji prvňačku a mého druháčka to nejlepší, ale s nějakou jinou učitelkou. Hodně mne to trápilo a nakonec jsem se rozhodla to vložit do rukou Božích. Prosila jsem Ho, ať mi dá nějaké znamení, jak dál. A On ve své velké milosti mi dal znamení hned tři. Nejdříve mi přišla myšlenka, že výuku matematiky mého Františka musím předat někomu, kdo to bude emočně zvládat. Což je naštěstí můj manžel. Dalším pro mne velice významným znamením byla reakce paní učitelky mojí prvňačky na dotaz, kdy mám přijít na přezkoušení na závěrečnou klasifikaci. Když jsem totiž Anetku brala v listopadu domů, tak byla její učitelka tak nepříjemná, že jsem zvažovala, že děti přehlásím na školu, která má s domácím vzděláváním větší zkušenosti. Nevím, co se stalo, ale tato původně nepříjemná učitelka pochopila, že testy ve škole jsou pro děti vzdělávané doma nesmysl a že nejlepší je si nimi v klidu popovídat nad tím, co se doma naučily. Prostě mne příjemně šokovala. Největší znamení, že to nemám vzdávat přišlo v pátek 7.6. , kdy jsem byla s dětmi objednaná na vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně kvůli doporučení na domácí vzdělávání na příští školní rok. Šla jsem tam se skepsí, protože v osm ráno my ještě ani nesnídáme, natož abychom se učili. Očekávala jsem velice špatné výsledky, protože byl navíc pátek. Opak byl ale pravdou. Pedagožka, která děti vyšetřovala, konstatovala, že něco takového za svoji mnohaletou praxi ještě nezažila. Prvňačka četla na úrovni žáka čtvrté až páté třídy! Závěr psychologického i pedagogického vyšetření byl takový, že oběma dětem za sedm měsíců a sedm dní domácího vzdělávání stouplo IQ z podprůměru (u syna dokonce ze spodního pásma) na střední průměr. Předchozí vyšetření měli v polovině října, kdy ještě chodili do školy. Domácí vzdělávání bylo maximálně doporučeno! Zalapala jsem po dechu a rozhodla se v něčem tak prospěšném pro moje děti pokračovat. |
Více ... |
Vložil: Radou (06,09,14) dne 11.6.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Základní škola Březová | Co je potřeba udělat, chcete-li učit doma |
|
www.zsbrezova.eu www.moodle.zsbrezova.eu Info rodičům
Naše škola nabízí individuální vzdělávání v souladu se školským zákonem. Nenabízíme komerční aktivity, tj. výuka je bezplatná.
To znamená, že žák musí být žákem naší školy, ale jeho výuka probíhá v domácím prostředí a ze zákona jsou za ni zodpovědni rodiče (zákonný zástupce). Žák může být z celého území republiky (máme žáky v Praze, Brně, na Moravě, žáky dlouhodobě s rodiči v USA).
To mj. znamená, že žák musí ze zákona být v naší škole fyzicky přítomen za školní rok pouze dvakrát (v případě žáků v zahraničí jednou za dva roky).
Naše škola má povinnost zajistit přezkoušení žáka (ze zákona v pololetí a na konci školního roku), výuku musí zajistit rodiče - (spíše hodnocení) v naší škole - na konci pololetí - v lednu a červnu. Toto přezkoušení je velmi pohodové, nestresující, přivezete sebou "portfolio" (to je jen pojem pro veškeré materiály, výkresy, ukázky pracovních sešitů apod.), dítě dostane určité úkoly, které víte od začátku školního roku, to se společně zhodnotí a stanoví se s přihlédnutím k hodnocení rodičů=vzdělavatelů známka.
Individuálně vzdělávaný žák bude přezkoušen ze všech předmětů v jednom dni a celková doba zkoušky bude asi 4 hodiny (i déle). Na jeden předmět 15 – 20 min.
Zkoušení ze všech předmětů bude probíhat v učebně, zkoušení z informatiky bude probíhat u počítače.
Ve vyučovacích předmětech ČJ, AJ (NJ) a MAT se jedná o kombinaci ústní a písemné (v rámci ústního hodnocení) zkoušky a hodnocení předložených materiálů a budeme sledovat a hodnotit především úroveň znalostí.
V ostatních vyučovacích předmětech půjde o ústní a „portfoliové“ hodnocení (rozhovor nad předloženými materiály – portfoliem s doplňujícími otázkami a zhodnocení předložených materiálů a odpovědí na ně), videoprezentaci, popř. předvedení vlastních dovedností - na základě přinesených výrobků a rozhovoru (Hv, OV, Př, Z, PČ, CH, F + volit. př.). Pouze portfoliové přezkoušení – VV, TV.
Vezměte si vypracované a zadané práce – osobní portfolio (referáty, projekty, slohové práce, prezentace… vzniklé při vzdělávání), neboť při hodnocení individuálně vzdělávaného žáka na vysvědčení bude ředitel školy vycházet z výsledků zkoušek a ze zhodnocení osobního portfolia žáka.
Osobní portfolio žáka předloží zákonný zástupce před konáním zkoušky.
Vezměte si průběžné záznamy o časovém a obsahovém průběhu vzdělávání žáka a o výsledcích vzdělávání žáka. Dále záznamy o tom, kdo zajišťuje výuku jednotlivých předmětů (vzdělávacích obsahů podle vzdělávacího programu školy), o nejvyšším dosaženém vzdělávání osob vzdělávajících žáka.
Naše nabídka spočívá v tom, že nabízíme rodičům nadstandard – což ze zákona nemusíme – metodické vedení během školního roku, spoustu výukových materiálů v nerůznějších formátech – audioformáty, videoformáty, testů v nejrůznějších formátech, průběžné komunikace s rodiči i žákem (např. pomocí Skype, ICQ, chat).
Pro tuto pomoc – podporu výuky – používáme on-line vzdělávací prostředí Moodle.
Je to on-line vzdělávací systém přístupný učitelům, rodičům a žákům pomocí WWW stránky. Toto prostředí v sobě obsahuje nástroje pro správu jednotlivých vyučovacích předmětů, nástroje pro komunikaci uživatelů (diskusní fóra, e-mailové konference), kalendářové a plánovací nástroje, nástroje pro zpřístupnění učebních multimediálních materiálů a nástroje evaluační a diagnostické (on-line úkoly a testy).
Na náš moodle jsou ukládány výukové materiály, které jsou pak žáky (rodiči, vzdělavateli) vyhledávány a používány. V našem moodle jsou učební materiály rozděleny podle ročníků do
jednotlivých předmětů, žák (rodič, vzdělavatel, učitel) má k dispozici nástroje pro efektivní vyhledávání. Materiály, které si vybere, může používat při přípravě na výuku i při samotné výuce.
V našem moodle se nacházejí nejrůznější druhy učebních a podpůrných materiálů, od učebních textů a prezentací, přes pracovní listy, cvičení, úkoly, až po testy a písemky. Tyto materiály mohou mít nejrůznější formy, například: textové dokumenty, prezentace, zvukové záznamy, videa, obrázky, schémata, fotografie, či interaktivní díla vytvořené v některých z výukových programů.
Výuka v Moodle probíhá v jednotlivých vyučovacích předmětech, jejichž členění i obsah je plně v rukou učitele či učitelů. Vyučovací předměty máme vnitřně rozděleny do menších celků (témat nebo týdnů). Náplní jednotlivých vyučovacích předmětů je řada učitelem definovaných činností žáků, z nichž učitel skládá svůj vyučovací předmět.
Nástroje nabízené rodičům a žákům
Učení se v Moodle spočívá v aktivní účasti žáků na zadaných úkolech, přispívání do diskusních fór (v nichž je kladen důraz na schopnost vyjadřovat a argumenty podporovat své myšlenky). Všechny činnosti (čtení zdrojů, odevzdávání úkolů, přispívání do diskusních fór) jsou zaznamenávány do protokolů, z nichž lze vysledovat řadu věcí (např. četnost návštěv kurzu apod.).
Příjemné uživatelské a přehledné rozhraní (mj. WYSIWYG editor) neklade zvláštní požadavky na zkušenosti žáků s používáním ICT. Orientaci ve vyučovacím předmětu usnadňují informace o aktivitách v předmětu od posledního přihlášení žáka i profily všech dalších žáků.
Technické informace
Rodiče a žák musí mít připojení k internetu, výhodou je např. Skype (nebo něco podobného).
Moodle nemá žádné speciální požadavky na použitý prohlížeč webových stránek. – stačí běžný prohlížeč (Internet Explorer, Firefox aj.). |
Více ... |
Vložil: Žanika, Rony 03, Willy 05 dne 2.6.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Projekt kontinenty od anonymní přispěvatelky | Projekt kontinenty |
|
Text mi byl zaslán mailem, ale nejde mi vložit, zájemcům ráda přepošlu, hlaste se v diskusi. |
Více ... |
Vložil: Žluťásek. dne 2.4.2013 | | Bez komentářů | Přidej komentář |  |
|
|
Poslední články ze všech deníků 1 až 10 z 61 [Dalších 51 >>] Upozornění: Dalších 85 článků v tomto výběru je soukromých (nemáte k jejich prohlížení oprávnění).
|
|
|