Deníky Fotoalba Vzkazy
   Hlavní stránka deníků 

Patří do deníku

Školy, ve kterých jsou vedeni domácí školáci

a se kterými mají nějaké zkušenosti místní diskutérky

Autor: Žluťásek. , 27.8.2012

ZŠ Na Rovině (Chrudim) - kontakt buď Jena z diskuse nebo zde:http://chrudim.narovine.cz/skola/domaci-vzdelavani/http:/chrudim.narovine.cz/skola/domaci-vzdelavani/

 


 


ZŠ Vrané nad Vltavou


Bratrská škola v Praze


ZŠ Středokluky


ZŠ Slapy


ZŠ Zákolany


ZŠ Kněžice


ZŠ Hrabová (u Zábřehu na Moravě)


ZŠ Tachlovice (blízko Prahy)


- pokud se chcete přihlásit do některé z těchto škol, kontaktujte prosím Hanku Tůmovou nebo Juditu Kapicovou


J. Kapicová tel. číslo 775 132 305 a  H. Tůmová tel. číslo 739 273 378 .


 


 


 


ZŠ Popelín (Jižní Čechy), hodnotící  Irena Steinhauseová, zatím na ni nemám kontakt, tedy kontaktovat také paní Tůmovou nebo Kapicovou výše.


 


Její profil:


V jižních Čechách začíná konzultovat domácí vzdělání  Irena Steinhauserová, která svých šest dětí vzdělává doma od úplného začátku v roce 1997.


Pro představení:


Prošla jsem experimentem domácího vzdělávání pro 1. stupeň v Bratrské škole a pokračovala ve Vraném, dále jsem učila své starší děti na druhém stupni dva roky na kmenové škole formou individuálního plánu. Po otevření experimentu pro druhý stupeň ve Vraném jsem  přehlásila své děti tam.


Konzultantkou domácího vzdělávání pro Steinhauserovi byla dlouhá léta paní Tůmová, v posledních letech paní Kapicová. Paní Chloubovou jsem poznala v začátcích domácího vzdělávání, kdy jsme obě měly děti v Bratrské škole. Z  osvědčené praxe těchto konzultantek a podle jejich vzoru bude vycházet domácí vzdělávání v Popelíně. Hodnocení bude na základě portfolia a domácí přípravy. Konzultace kdykoliv, jakoukoliv formou, telefonem, mailem, osobně. Vztah dítěte, rodičů a konzultanta by měl být založen na vzájemné otevřenosti a důvěře, že všichni chceme pro dítě to nejlepší.


I když jsme do domácího vzdělávání vstupovali spíše kvůli dyslexii a sklonu ke koktání dětí, osobní zkušenosti, léta praxe a výsledky doma vzdělávaných dětí mne přivedly k přesvědčení, že domácí vzdělávání prospívá všem dětem.


Jak jsem už zmínila, mám osobní zkušenosti s dyslexií a dysgrafií. Dále mám zkušenost s nadanými dětmi, mám i osobní zkušenost s přeskočením ročníku u nadaného dítěte. Právě proto u  nadaných dětí doporučuji spíše rozšíření zájmů, případně akceleraci pouze v jednotlivém předmětu. Například moje děti léta hrály a ještě hrají šachy, nebo si rozšiřovaly učivo účastí na olympiádách a dalších soutěžích. Je možné se více zaměřit třeba směrem k hudbě nebo výtvarným činnostem. Znova ale opakuji své přesvědčení, že domácí vzdělávání je přínosem pro všechny děti.


Moje vzdělání: Po vystudování  stavební fakulty jsem několik let učila na učňovské škole. Pak jsem  byla doma se  dětmi a učila je. V současné době dokončuji studium psychologie.


Popelín je vesnice, do které se dá dojet vlakem. Já sama bydlím v blízkém Strmilově, který leží na trase dálkového autobusu Brno ¨C České Budějovice. Nebyl by pro mne problém dojet na konzultaci do Českých Budějovic nebo Brna, zvláště pokud by se jednalo o více dětí. Moje nejstarší děti studují v Praze,  mohla bych proto příležitostně konzultovat i tam.


 


 

Oznámkujte článek (jako ve škole)!
1 2 3 4 5
výborný nedostatečný
Průměrná známka: 1 (známkovalo 1 čtenářů)
Zobrazeno doposud 2388 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.