Deníky Fotoalba Vzkazy
   Hlavní stránka deníků 

Patří do deníku

Co se nám osvědčilo v naší první třídě-Matematika

Autor: Žluťásek. , 22.5.2011

Matematika


-na procvičení číselné řady a zároveň motoriky se nám osvědčují spojovačky- dají se stáhnout na internetu nebo koupit jako kniha


-bingo (s výsledky, já diktuji příklady)


-plán s čísly, házíme 2 kostkami, děti vybarví políčko s výsledkem- mohou si vybrat, zda budou sčítat, odčítat, násobit (dělení zatím neděláme, ale jde to taky)


-mají čísla na kartičkách, dávají k sobě 2 čísla, aby vznikl daný výsledek- také je možné skládat ze tří kartiček


-na kalkulačku- ukazuji příklad na kartičkách - ukážu číslo 5, pak + a pak třeba 3. Děti mají ukázat kartičku s číslem 8


-hrací plán s domečky očíslovanými 3-18, házíme 3mi kostkami, body sečteme a položíme svou barvu (třeba knoflík) na daný domeček, když už tam někdo je- vyhodíme ho, když jsme tam my, přidáme si další. Končí se, když zůstane jen jeden hráč, ostatní mají své figurky na domečkách. Ve třech lidech se nám osvědčilo 6 knoflíků pro každého.


-hrací plán s čísly 2-12, házíme dvěma kostkami, sčítáme body a umístíme knoflík (nejsou barevně rozlišeny), když tam někdo je, naopak si ho bereme. Na čísle 7 se knoflíky hromadí. Končíme, když zůstane jen jeden hráč. Každý má 6 knoflíků.


-hrací plán- papír A4 rozdělený na 6 polí, na každém číslo. Máme dvě fazole, dáme ruku s nimi nad prostředek a pustíme je. Sečteme body a zapíšeme. Nakonec děti odhadují, kdo má nejvíc a nejmíň bodů.


-karty- hrajeme větší bere, později větší bere se dvěma kartami, které se sčítají, děti také rády dělají "kouzlo" kdy dají vybrat, třeba babičce jednu kartu, pak  si rozmisťují karty na stole (půlku žolíkovek bez žolíků) a dávají stranou karty, které mají součet 10 (A =1) Podle toho co zbyde počítají, kterou kartu má babička (babička se patřičně diví, jak to uhodly)


-vybarvovačky- vybarvujeme obrázek, nejprve podle čísel, později podle výsledků příkladů- dá se koupit


-vypočítáváme slova. Máme abecedu, kde A=1,B=2 atd. Vypočítávají příklady, pak řeší šifru a vyjde jim vzkaz.


-oblíbené jsou hry s penězi- máme kopie mincí a papírovek, mince jsem zalaminovala, máme ceník a zboží, nakupujeme a počítáme. Podobně hrajeme i na restauraci, tam si trénují sčítání velkých čísel pod sebou.


-vážíme na miskových vahách, měříme, vážíme sebe, sledujeme rozdíly mezi sebou, v čase, atd.


-hra "na směnárnu". Mám čtverečky papírů 1x1cm jako jednotky, 10 takových jako desítky a čtverec 10x10 jako stovku. Ve směnárně směňujeme množství čtverečků za peníze.


-trénink víceciferných čísel. Máme jednotky 1,2,3.....desítky 10,20,30..., stovky 100,200,300.... říkám čísla a ony je tvoří pokládáním desítek na stovky, jednotek na desítky, atd. (kartičky mají úměrnou velikost¨)


-prostorová orientace -hra lodě, piškvorky, hry se sirkami (napodobují vzor, vytváří geometrické tvary, mění obrazec), koupená hra Digit


-poznávání tvarů hmatem, nohama...., mozaiky podle předlohy, práce se stavebnicemi s návodem i bez...

Oznámkujte článek (jako ve škole)!
1 2 3 4 5
výborný nedostatečný
Průměrná známka: 1 (známkovalo 1 čtenářů)
Zobrazeno doposud 786 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.