Deníky Fotoalba Vzkazy
   Hlavní stránka deníků 

Patří do deníku

Co se nám osvědčilo v prvouce III.

Autor: Žluťásek. , 28.5.2011

Nově jsme jako téma zvolila inspiraci knihou Indiánská cesta od Gary McLain


kniha je plná tzv.Úplňkových příběhů, které vyprávěl indiánský dědeček svým vnoučatům vždy, když byl měsíc v úplňku. Příběhy a jejich témata pěkně pokrývají prvoukové učivo - Matka Země,Potrava,Domov,Naši starší,Zvířata, Rostliny, Slunce, Vítr, Voda, Měsíc, 4světové strany, Umění.


Zatím jsme dělali už před čtením této knihy delší dobu téma zvířata, ale dost nesystematicky


Naše aktivity- na jaře jsme tvořili různé úkryty a domečky pro zvířátka, pozorování probouzející se přírody- nestihli jsme už ptačí budky, za to jsme vytvořili tůňku pro obojživelníky (taky spíš až na další rok), domeček pro včelky samotářky (už jich tam spousta bydlí), pozorovali jsme žáby v našem rybníčku a koupališti, posloucháme a snažíme se určovat ptáčky, sledujeme vosy, jak olizují dřevo na stavbu hnízd...


Holky si samy vytvořily atlas zvířat, kam si lepí různá zvířata vystřihaná ze starých publikací, protože tam nejsou jména hledáme je na internetu+informace o nich (často exotická).


Ptáci- hodně zajímavých videí - obraz + zvuk se dá najít na youtube, snažíme se pozorovat i v přírodě s dalekohledem


Vyrábím výuková kvarteta s různými zvířaty- procvičují si i čtení.


Různá zvířata vyrábíme z papíru a dalších materiálů, většinou dle návodů, které najdu na internetu, potom si o tom kterém zvířátku povídáme, hledáme informace na internetu a v knížkách... většinou vymyslím nějakou hru na téma daného zvířete- např.:


Na zvířátka a zimu- každý si vybere jedno zvíře, které v zimě spí(hybernuje)- nastává podzim (jeden z nás je mráz, stojí zády k nám a počítá do dvaceti) zvířátka se musí schovat. Když mráz dopočítá, nesmí žádné zvíře vidět, jakmile nějaké vidí- řekne jeho název (vidím ropuchu za smrkem, např.) a to zmrzne. Pak se otočí a nastane jaro, zvířatka si užívají tepla...atd.


na krokodýly -vymezíme oblast, která je jezero, na jednom konci je mělčina, kterou vstupuje do vody zvíře (dle vlastní volby "zvířete") na druhém konci (kam zvíře směřuje) leží nehnutě krokodýl a vypadá jako kláda. Zvíře plave směrem k němu, ale jakmile se krokodýl byť jen trochu hne, zvíře zjistí, že to není kláda a utíká. Takže krokodýl musí ležet nehnutě co nejdéle. Jakmile se dotkne zvířete, nastává výměna krokodýla.


na včely- rozmístíme po louce obrázky medonosných květin + kelímky ze slabým čajem, do lesa obrázky mšic +kelímky se silnějším čajem. Včely nosí v injekčních stříkačkách postupně med do dvou společných nádob. Uvědomujeme si, že nesoutěžíme, všichni nosí do jednoho společného úlu. Výsledkem jsou dvě sklenice medu s rozdílnými barvami (dle různých kombinací lesního a lučního medu). Hra by se dala ještě obohatit o včelí tanečky- kterými se včely domlouvají- kde je naleziště medu, to mě ale napadlo až dodatečně.


Další hry- dají se vymyslet takřka na jakékoliv téma, děti baví a myslím, že si nabyté informace opravdu pamatují.


Výborné jsou koupené hry Pexetria. Jsou na různá témata- my máme ptáky,savce, motýli, čím se živí zvířata. Ale taky stromy, vlajky, pro mladší děti povolání. Nemusí se vůbec hrát jen jako klasické Pexetrio, můžou se jen tak skládat, využít v různých jiných hrách, atd.

Oznámkujte článek (jako ve škole)!
1 2 3 4 5
výborný nedostatečný
Průměrná známka: 1 (známkovalo 1 čtenářů)
Zobrazeno doposud 557 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.