Deníky Fotoalba Vzkazy
    

Patří do deníku

Základní škola Březová


www.zsbrezova.eu
www.moodle.zsbrezova.eu

Info rodičům

Autor: Žanika, Rony 03, Willy 05 , 2.6.2013
Naše škola nabízí individuální vzdělávání v souladu se školským zákonem. Nenabízíme komerční aktivity, tj. výuka je bezplatná.
To znamená, že žák musí být žákem naší školy, ale jeho výuka probíhá v domácím prostředí a ze zákona jsou za ni zodpovědni rodiče (zákonný zástupce). Žák může být z celého území republiky (máme žáky v Praze, Brně, na Moravě, žáky dlouhodobě s rodiči v USA).

To mj. znamená, že žák musí ze zákona být v naší škole fyzicky přítomen za školní rok pouze dvakrát (v případě žáků v zahraničí jednou za dva roky).

Naše škola má povinnost zajistit přezkoušení žáka (ze zákona v pololetí a na konci školního roku), výuku musí zajistit rodiče - (spíše hodnocení) v naší škole - na konci pololetí - v lednu a červnu. Toto přezkoušení je velmi pohodové, nestresující, přivezete sebou "portfolio" (to je jen pojem pro veškeré materiály, výkresy, ukázky pracovních sešitů apod.), dítě dostane určité úkoly, které víte od začátku školního roku, to se společně zhodnotí a stanoví se s přihlédnutím k hodnocení rodičů=vzdělavatelů známka.

Individuálně vzdělávaný žák bude přezkoušen ze všech předmětů v jednom dni a celková doba zkoušky bude asi 4 hodiny (i déle). Na jeden předmět 15 – 20 min.
Zkoušení ze všech předmětů bude probíhat v učebně, zkoušení z informatiky bude probíhat u počítače.
Ve vyučovacích předmětech ČJ, AJ (NJ) a MAT se jedná o kombinaci ústní a písemné (v rámci ústního hodnocení) zkoušky a hodnocení předložených materiálů a budeme sledovat a hodnotit především úroveň znalostí.
V ostatních vyučovacích předmětech půjde o ústní a „portfoliové“ hodnocení (rozhovor nad předloženými materiály – portfoliem s doplňujícími otázkami a zhodnocení předložených materiálů a odpovědí na ně), videoprezentaci, popř. předvedení vlastních dovedností - na základě přinesených výrobků a rozhovoru (Hv, OV, Př, Z, PČ, CH, F + volit. př.). Pouze portfoliové přezkoušení – VV, TV.
Vezměte si vypracované a zadané práce – osobní portfolio (referáty, projekty, slohové práce, prezentace… vzniklé při vzdělávání), neboť při hodnocení individuálně vzdělávaného žáka na vysvědčení bude ředitel školy vycházet z výsledků zkoušek a ze zhodnocení osobního portfolia žáka.
Osobní portfolio žáka předloží zákonný zástupce před konáním zkoušky.
Vezměte si průběžné záznamy o časovém a obsahovém průběhu vzdělávání žáka a o výsledcích vzdělávání žáka. Dále záznamy o tom, kdo zajišťuje výuku jednotlivých předmětů (vzdělávacích obsahů podle vzdělávacího programu školy), o nejvyšším dosaženém vzdělávání osob vzdělávajících žáka.

Naše nabídka spočívá v tom, že nabízíme rodičům nadstandard – což ze zákona nemusíme – metodické vedení během školního roku, spoustu výukových materiálů v nerůznějších formátech – audioformáty, videoformáty, testů v nejrůznějších formátech, průběžné komunikace s rodiči i žákem (např. pomocí Skype, ICQ, chat).

Pro tuto pomoc – podporu výuky – používáme on-line vzdělávací prostředí Moodle.

Je to on-line vzdělávací systém přístupný učitelům, rodičům a žákům pomocí WWW stránky. Toto prostředí v sobě obsahuje nástroje pro správu jednotlivých vyučovacích předmětů, nástroje pro komunikaci uživatelů (diskusní fóra, e-mailové konference), kalendářové a plánovací nástroje, nástroje pro zpřístupnění učebních multimediálních materiálů a nástroje evaluační a diagnostické (on-line úkoly a testy).
Na náš moodle jsou ukládány výukové materiály, které jsou pak žáky (rodiči, vzdělavateli) vyhledávány a používány. V našem moodle jsou učební materiály rozděleny podle ročníků do
jednotlivých předmětů, žák (rodič, vzdělavatel, učitel) má k dispozici nástroje pro efektivní vyhledávání. Materiály, které si vybere, může používat při přípravě na výuku i při samotné výuce.
V našem moodle se nacházejí nejrůznější druhy učebních a podpůrných materiálů, od učebních textů a prezentací, přes pracovní listy, cvičení, úkoly, až po testy a písemky. Tyto materiály mohou mít nejrůznější formy, například: textové dokumenty, prezentace, zvukové záznamy, videa, obrázky, schémata, fotografie, či interaktivní díla vytvořené v některých z výukových programů.

Výuka v Moodle probíhá v jednotlivých vyučovacích předmětech, jejichž členění i obsah je plně v rukou učitele či učitelů. Vyučovací předměty máme vnitřně rozděleny do menších celků (témat nebo týdnů). Náplní jednotlivých vyučovacích předmětů je řada učitelem definovaných činností žáků, z nichž učitel skládá svůj vyučovací předmět.
Nástroje nabízené rodičům a žákům
Učení se v Moodle spočívá v aktivní účasti žáků na zadaných úkolech, přispívání do diskusních fór (v nichž je kladen důraz na schopnost vyjadřovat a argumenty podporovat své myšlenky). Všechny činnosti (čtení zdrojů, odevzdávání úkolů, přispívání do diskusních fór) jsou zaznamenávány do protokolů, z nichž lze vysledovat řadu věcí (např. četnost návštěv kurzu apod.).
Příjemné uživatelské a přehledné rozhraní (mj. WYSIWYG editor) neklade zvláštní požadavky na zkušenosti žáků s používáním ICT. Orientaci ve vyučovacím předmětu usnadňují informace o aktivitách v předmětu od posledního přihlášení žáka i profily všech dalších žáků. 
Technické informace
Rodiče a žák musí mít připojení k internetu, výhodou je např. Skype (nebo něco podobného).
Moodle nemá žádné speciální požadavky na použitý prohlížeč webových stránek. – stačí běžný prohlížeč (Internet Explorer, Firefox aj.).

Zobrazeno doposud 1421 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.