| Limai | 
 |
(27.8.2009 11:45:30) anebo minimálně neznámkovali?A je něco co byste naopak jako předmět zavedli?
|
| Aneka_ | 
 |
(27.8.2009 11:50:06) Tělocvik - tedy né rušit, ale známkování mi příjde stupidní. Totéž i u hudebky a výtvarky. Samo nejedná-li se o školu s tímto zaměřením. To jsou předměty, které nelze ani nabiflovat, né to se naučit a hodnotit nadání je ubohé.
|
| Aneka_ | 
 |
(27.8.2009 11:50:56) A co bych zavedla? Není-li to ještě, tak etiku.
|
| PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 | 
 |
(27.8.2009 11:54:57) Jednoznačně souhlasím s etikou....:) A neznámkovala bych fyziku, protože na tu, myslím, musí mít člověk typ myšlení, a když ho nemá, prostě to nepochopí...a učit se jen vzorečky-je zbytečný a samoúčelný....
|
| Lída,3 kluci a holka | 
 |
(27.8.2009 12:11:38) Pralinko, fyziku základní školy myslím dokáže pochopit každý... pokud se to dobře vykládá. Čili nikoli vzorečky, ale pochopení, jakým způsobem svět funguje. Kdybych to brala podle sebe, tak bych zrušila větné rozbory, u těch jsem nikdy nepochopila, k čemu jsou vlastně dobré - k ničemu jsem je nepoužila (kromě školy samotné).
|
| Anezka73 | 
 |
(27.8.2009 13:26:28) Matematiku, jsem dyskalkulik Co já se natrápila. A na to, že jsem se dyskalkulik se přišlo až skoro, když jsem byla dospělá tak jsem měla úlevu.
Chemie a fyzika, pokud se moc nepočítalo mi problém nedělaly. Trochu převody jednotek, ale ty jsem zvládla.
Jinak větnej rozbor mne taky štval, na druhou stranu, člověk pak ví, jak složit větu a nepíše jako tatar.
|
| Lída,3 kluci a holka | 
 |
(27.8.2009 13:38:21) Anezko, ale na to, abys psala gramotně, přeci nepotřebuješ umět pojmenovat větné členy a namalovat strukturu věty. V zásadě stačí dost číst slušnou literaturu a všímat si, "jak to dělají známí spisovatelé". Podobně k tomu, abych psala bez pravopisných chyb, jsem se nepotřebovala učit třeba vyjmenovaná slova - i/y v kmeni slova jsem zvládala dávno předtím, než jsme k něčemu takovému ve škole došli.
|
| & |
 |
(27.8.2009 14:15:35) Lido,
To jsi sikulka. Ja mam taky dys- poruchy. Me vzdycky stvaly ty reci, ze to musim videt nebo citit, ze to slovo je spatne napsany.. Nevidim necitim vubec nic, kdyz o tom zacnu premyslet nevim jestli se pise traktorysta nebo traktorista, to ctu docela dost a rada. Nic mene mi dys- poruchy nevadi k tomu, abych se naucila cizi jazyky {teda pisi v nich stejne mizerne, jako v cestine} a dobre napsany text poznam taky. Nevim, jak probiha vyuka ted. Ve skole by se podle mne melo ucit diskutovat, prezentovat, konstruktivne hodnoti praci svoji a spoluzaku, ale na to neni potreba zvlastni predmet.
|
| Lída,3 kluci a holka | 
 |
(27.8.2009 14:35:05) H&M, právě že psát bez chyb se naučili i moji starší kluci - jeden dyslektik, druhej dysgrafik. Ten první si to musí po sobě zkontrolovat a opravit, ale chyby odchytá všechny. A taky to mají vlastně díky četbě.
|
|
|
| Anezka73 | 
 |
(27.8.2009 17:09:25) Lído, ty, já a mnoho nám podobných čtecích dětí ne, ale je mnoho těch co nečtou a třeba včera jsem tady četla tohle http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/prisp.asp?id=12139940
Tvalo mi hodně dlouho než jsem vůbec pochytila oč zakladatelce jde
|
| Anezka73 | 
 |
(27.8.2009 17:12:41) A pro ty je asi ta stavba věty zásadní. Ale stejně se z toho moc lidí nepoučilo
Na SŠ jsem měla spolužačky, které byly schopné napsat i vítr s tvrdým y a nějaký pravopis měly těžce u zad.
|
|
|
|
|
| Siddhártha | 
 |
(27.8.2009 14:08:23) Fyzika se mi zdá na pochopení lepší než chemie. Přeci jenom nás fyzika potkává v životě více, než chemie. Myslím po praktické stránce. Ale možná se pletu.
Ano, větné rozbory...totálně k ničemu. Nebo tu je někdo, kdo to v praktickém životě potřeboval???
Neznámkovat výchovy!!!
Etika je součást Občanské výchovy a měla by být součástí každé komunikace.
|
|
|
|
|
| Ikonie | 
 |
(27.8.2009 11:54:37) Tak s těmito předměty souhlasím-hudebka, kreslení. Můj syn jde do 3. třídy, kreslí děsně, nesnáší to. Ae proč mu dávat trojku? Miluje čtení, čte strašně rád, ale malování nenávidí. Tělocvik je fajn, ale známkovat, kdo vyšplhá nejrychleji? Měli jsem na zš spolužačku, ve 13 letech měla skoro 180cm, ale nepřeskočila ani malou kozu. Prostě jí to nešlo. Tohle naučit nejde  Manžel, který se rozhodl dodělat si školu, momentálně velmi těžce bojuje s češtinou Spisovatele, různá období...humanismus, baroko apod. Vypočítá cokoliv kdykoliv, ale jazyky-to je pro něj noční můra
|
| Siddhártha | 
 |
(27.8.2009 14:12:54) Jo a zrušila bych roky narození a úmrtí. Myslím, že bohatě stačí, aby žáci uměli osobnost zařadit do sprvávného století, doby... Prostě aby věděl celek, např. čím bylo 18. stol významné, osobnosti, politika, umění... Mně je fakt putna kdy se Marie Terezie narodila Nebo jsou přesná data důležitá?
|
| Del | 
 |
(27.8.2009 15:02:40) souhlasím, rvali nám do hlavy který den byla která bitva a přitom by stačil rok, co z toho,že jsem se učila že v květnu kterýhosi roku byla ta a ta bitva když dnes nevím ani ten rok. V literatuře to samý,stačí období přece nemůžu vědět u 50 spisovatelů od kdy do kdy žili. A v matice jeden učitel po nás chtěl zpaměti poučky,ale že je důležitější umět to vypočítat to je vedlejší. Zkoušel z matiky jak kdybychom byli v literatuře a učili se básničky. Blbosti.
|
| Anezka73 | 
 |
(27.8.2009 19:24:09) 1212 Zlatá bula Sicilská a 1620 Bitva na Bílé hoře. Pan učitel Kubíček nám říkal, že když už nic jiného, tohle si z dějepisu musíme pamatovat  
Taky bych zrušila letopočty a fakt je, že známkovat ve výchovách není dobré.
Na Zdrávce jsme měli estetickou výchovu a kreslili jsme. Jako dospělí na več. studiu. Dosud to považuju za největší opruz, samo, že to bylo na známku
|
| Kohnova | •
 |
(28.8.2009 0:31:52) Znamkovani obecne neni dobre. Dokonce se da rict, ze je kontraproduktivni a skodlive. Jenze ceske skolstvi a hlavne rodicovstvo ma pred sebou jeste dlouhou pout, nez mu to secvakne. A do te doby nebude dost dobre mozne mit ve skole znamkovane a neznamkovane predmety soucasne. Dokavad se ucime pro znamky, je lepsi to, co nechceme znamkovat rovnou zrusit, protoze neni duvod se to ucit.
|
|
|
|
|
|
| Lída,3 kluci a holka | 
 |
(27.8.2009 11:54:38) Podle mě by se ve výchovách měla hodnotit spíš snaha - ne každý má nadání. Ale pokud nadané dítě na předmět kašle, v hodinách vyrušuje a podobně, měla by být možnost to nějak ohodnotit. MMCH, ve výtvarce a hudebce se ti "nenadaní" mohou třeba učit o malířích, skladatelích, výtvarných a hudebních směrech - na to není příslušné nadání potřeba.
|
|
| magrata1 | 
 |
(27.8.2009 11:59:41) S tím teda nesouhlasím. Chci po mateřské učit výtvarku a dost jsem o tom přemýšlela, jak budu hodnotit. Vím, jak to bylo děsné, když absolutně neumím zpívat a učitelka mě ztrapňovala před třídou, takže talent bych nehodnotila. Budu prostě známkovat podle chování a snahy. Je to Výchova a jestli tam budu mít geniální nevychované děcko, bude mít horší známku. Jestli to ještě nezrušili, tak na střední škole bych zrušila ekonomiku (např. na SUPŠ, na zdravce..., ať je to klidně volitelný předmět, ale povinný??? To je blbost)
|
| Brita | •
 |
(27.8.2009 14:45:00) Byla bych vééélmi opatrná stírat nehodné, leč výtvarně(hudebně,tělesně)nadané dítko za vyrušování zhoršenou známkou z přemětu.Pokud do školy nakráčí rodič s plejádou geniálních výkresů a s trojkou na vysvědčení svého dítka, bude zle.A skoro bych řekla, že oprávněně.Prudí?Fajn, odrazí se to na známce z chování, ale známku v předmětu by to negativně ovlivnit nemělo.Opačně snad, klasifikační řád zohledňuje snahu, ale ne negativním způsobem.
|
| Mlca a 4 radosti 96,98,2x09 | 
 |
(28.8.2009 5:40:42) nevím ,nevím ,obecně jsem také pro nehodnocení výchov,ale pokud se týká tělocviku/učila jsem ho/,měla jsem jednu velmi nadanou holčinu,která z jakéhosi pubertálního důvodu bojkotovala všechny mimoškolní aktivity/myslím reprezentaci školy/,na hodiny chodila bez věcí.Ostaní děvčata ,i ty s problémy s váhou,neměla u mě žádný problém.Na hodiny se těšily,dokázala jsem je strhnout ke cvičení,ikdyž jsem pak chodila domů jak spráskaný pes.Dosta pár takových na hrazdu dá zabrat.Musela jsem dělat rozdíl v hodnocení těchto snaživých leč netalentovaných oproti šikovné leč nesnaživé dívce.Navrhla jsem tudíž dvojku ,a rodiče mě málem rozcupovali...ustoupila jsem ,byla jsem těsně po škole
|
| Kohnova | •
 |
(28.8.2009 11:34:44) Vsak.... to je presne to, proc je znamkovani nesmyslny zpusob hodnoceni. Hodnoceni zrejme jeste dlouho bude patrit ke vzdelavani (ja bych si umela predstavit i skolu bez striktni nutnosti hodnoceni oficialni formou), a tak by bylo dobre zacit pouzivat takovy system hodnoceni, ktery skutecne zhodnoceni prace deti umozni. Znamky to neumozni. Soucasne, pokud hodnotime praci ditete ve skole, neni ZADNY duvod nehodnotit jeho praci v nekterych predmetech. Pokud mame za to, ze ucime neco, co neni dulezite, bylo by lepsi to neucit. Pokud to dilezite je, je dulezite sledovat, jak si dite vede. Mne to teda pripada evidentni. Prece ani v hudebce ani v telocviku ani pri kresleni nejde primarne o to, jaky talent ma to ktere dite pro vec.
|
|
|
|
|
| Insula | 
 |
(27.8.2009 12:00:24) Z hudebky a výtvarky bych klasifikovala jen znalosti o hudebních skladatelích a výtvarnících apod. Klasifikovat zpěv nebo malbu je stupidní. Tělocvik bych nerušila, ale neznámkovala.
|
|
| holka anonymka | 
 |
(27.8.2009 12:07:06) jo jo.. hudebka - syn dostal ve škole dvojku, ač chodí 4 roky (už od školky) na hudební nauku a je prý pěvecký talent ))
|
|
| Janča+Adélka9/05 a Simonka5/08 | 
 |
(27.8.2009 13:51:10) Tak to s tebou souhlasím. Jsem učitelka a tohle so fakt špatně známkuje. Dělám to spíš tak, že ne jak kdo to umí, ale známka je za to, jestli udělal pokrok, jak je aktivní - hudebka je super i na referáty - oblíbené skupiny, zpěváci apod. Všude se dá něco vymyslet.
|
|
| Del | 
 |
(27.8.2009 14:59:44) souhlasím a přidávám rodinou výchovu
Naopak bych místo rodinky zavedla hodiny slušného chování ale taky bych je teda neznámkovala a měli by se jich účastnit i rodiče a ty bych teda klidně hodnotila
|
| Zufi. | 
 |
(27.8.2009 15:56:28) Víš co se v ní učí? -vztahy mezi dětmi ve škole,mezi lidmi, společenské chování -těhotenství, porod, antikoncepce, péče o novorozence -pohlavní nemoce, AIDS, deviace, -závislosti, drogy, jak poznat závislost a jak pomoci spolužákovi,drogové poradny -zdravý životní styl, makrobiotika, vitamíny,diety-bulimie,anorexie -domov, životní prostředí A je toho více, tohle si vybavuji ze škol.vzdl.programu Proč toto rušit, Rybičko?
|
| Del | 
 |
(27.8.2009 20:28:39) Aha,tak to jsem netušila,že už je to tak obsáhlé. Za nás byla rodinka o vaření,domácích pracech,šití rukavice, a o pár hodinách teorie v oblasti péči o rostliny, něco o antikoncepci tam také bylo - ale to se zase probíralo v biologii.
Beru tedy zpět
|
| Zufi. | 
 |
(27.8.2009 20:33:54) Rybičko, to jsem ráda.
|
| Del | 
 |
(27.8.2009 21:41:15) akorát Zufi - poslouchají to ty děti? A chápou to? Není to tak,že je to hodina,kterou prostě můžou prosedět a prochrápat a vědí,že z takového předmětu se nepropadá? Já totiž mám zkušenost s holkama, které jsou anorektičky - i když to tedy ve škole jistě mohly slyšet,tak stejně si to riziko nedokáží uvědomit. A debaty o antikoncepci - snad už pomalu každé dítě ví k čemu je kondom,jak se nasazuje a co plyne z jeho špatného používání a stejně jsou holky co otěhotní.
Kamarádka totiž má aprobaci rodinná výchova+čeština a sama se k tomu staví tak,jakože ta rodinka je o ničem. Že si tam něco odkváká v hodině a děcka jsou červený až za ušima když dojde na citlivé téma. Mně přijde,že rodinná výchova by měla být úkolem rodičů ne pedagogů.
|
| Zufi. | 
 |
(27.8.2009 22:00:00) Rybičko, jasně že jak kdo, ale vesměs mám pozitivní pocity, docela je to baví a diskutují o stošest , a vědí toho hodně a rádi to prezentují, třeba historii kondomu, nevěřila bys jak je může bavit historie . Dobrou.
|
| Zufi. | 
 |
(27.8.2009 22:05:41) Jo a propadnout můžou, kdyby nic nedělali, nepřinesli projekty /mají tři na pololetí, jedno povinné, jedno téma si vybíraj ze tří a jedno si vybíraj sami/. Např, povinné je Jak si představujete vy osobně ,,zdravý životní styl,,. Volitelné-Příčiny závislosti, Jak může pomoci drogová poradna, Marihuana A volné téma třeba Antikoncepce, Porod, Šikana,Asertivita.... Má to být na 3 listy minimálně a zpracované nejen zkopírovaný článek z netu, ale ilustrace ,příp.koláž, tabulky, nebo mapa (Afrika-kde nemocní s AIDS) a hlavně vlastní názor a vlastní zhodnocení...
|
| Del | 
 |
(28.8.2009 14:04:04) Jo tak to zní zajímavě,ono asi záleží jak to ten učitel vede takový předmět.
|
|
|
| Del | 
 |
(28.8.2009 14:06:07) Jo Zufi a už jste si v rodince při sex. výchově četli nahlas návod na použití kondomu? My to jednou udělali na silvestra a v životě jsme se tak nepobavili jako při čtení návodu - třeba,že použití máme konzultovat s lékárníkem, nebo že je to pánská pryžová ochrana s rezervoárem - to jsme se smáli,že rezervoár je jako nádrž...
|
| Zufi. | 
 |
(30.8.2009 13:14:44) My je navlékáme na sklenné stojánky a je sranda.Mají rozměry cca jako méně vyvinuté penisy .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Janča+Adélka9/05 a Simonka5/08 | 
 |
(27.8.2009 13:55:49) Ale kdyby se přestalo známkovat, přestaly by se děti učit. Bohužel nedokážeme jako rodiče vychovat děti k tomu, aby se učili jen pro to, že budou mít znalosti, které se jim za 20 let budou hodit. Malým školákům to nevysvětlíš, puberťáci si stejně dělají co chtějí, většinou pravý opak a pak už je pozdě
|
| Siddhártha | 
 |
(27.8.2009 14:15:35) Jančo, to proto, že je neumíme motivovat. My totiž nejsme schopni jim ukázat, jak v praktickém životě své znalosti uplatnit. Jak je uplatnit. A ono - bodejt jo, půlka věcí jsou zbytečnosti, jen namemorované věci, pro život zbytečné.
|
| Grainne | 
 |
(27.8.2009 14:23:29) Já bych zrušila učitelky matematiky. Jinak bych nerušila nic, protože s dobrým učitelem může být každý předmět zajímavý a na slušné úrovni zvládnutelný pro všechny žáčky. "Spravedlivý učitel", který se vyžívá v udělování špatných známek, je moula, který nic neví o životě, ale děti jednou budou žít právě život, ne dějepis, ne matematiku, ne češtinu........
Jinak mě citové výlevy některých pedagogů ohledně mých potomků nechávají zcela chladnou a kupodivu lidé, kterých si sama vážím a považuji je za dobré pedagogy, s nimi problém neměli.
|
|
|
|
|