Analfabeta |
• |
4.11.2024 8:10:34
A jsme u merita věci. Inkludovaní spoustu věcí nezvládnou a na nadané kašleme. Ono už začínáme kašlat i na děti normální a neustále upřednostňujeme inkludované. Přesto je učíme všechny dohromady. Jistě, u výchov to nevadí, ale v matematice, jazykách, chemii nebo fyzice to holt není to pravé.
|
Vítr z hor |
3.11.2024 15:56:07
Musí být nárok na osvobození pro deti s prislusnymi SPU. Ale některé děti sice nezvládnou základní učivo, ovšem jazyky jim jdou. Rozhodne je nesmysl kvuli pritomnosti inkludovanych deti omezovat ucivo vsem.
|
Analfabeta |
• |
3.11.2024 10:11:03
Jazyk a inkluze nikdy nepůjdou dohromady. Jak chcete naučit děti cizí jazyk, když nezvládnou ani základní učivo?
|
Vítr z hor |
31.10.2024 16:56:15
Chaotický ministr školství, který zná děti zřejmě jen z obrázku, vypustil na začátku léta jeden ne úplně blbý balónek (aneb něco prohlásím a budu čekat, co na to lidi) - děti by se ve státních školách a tudíž zadarmo a spravedlivě pro všechny měly naučit líp anglicky, k čemuž přispěje, když začnou dřív, tedy již v 1. třídě, nebo ideálně ve školce.
Pravil ministr, jehož ministerstvo na své nejvyšší vyhlašované pracovní pozice obvykle žádá úroveň angličtiny A1 (nekecám). Ministrovi odporují lidé z praxe, kteří samozřejmě vědí, že angličtinu na 1. stupni obvykle nemá, kdo učit, a to kolikrát ani od té 3. třídy. Zejména na menších školách ji často učí ředitelé, což jsou ti, kdo umějí ve škole nejlíp anglicky. (Totéž, jen v horším, platí o druhém jazyku.) No a jestli někdo umí anglicky ve školkách, tak jsou to obvykle taky maximálně ředitelé (často jediní, kdo mají ve školkách VŠ, a kterých se teď z velké části školek chce ministr zbavit, aby ušetřil jejich mrzké příplatky). Některé školy však angličtináře mají, takže učí klidně od 1. třídy. V situaci dnešního uzavírání škol před přespolními (aneb bez trvalého bydliště nepřijímají) je běžné, že páťáci, kteří bydlí v nesprávné obci a rodiče jim neplatí účinné kurzy angličtiny, mají při vstupu na 2. stupeň velký handicap - děti za kopcem strávily učením jazyka o 2/3 delší dobu. Když se dítě ze smolné obce přestěhuje a nastoupí do progresivnější školy, rodiče nestačí zírat a platit doučování. 35 let po revoluci není dobrá chvíle možná jedinou užitečnou myšlenku pana ministra odmávnout s tím, že nejsou lidi. Jenže ti lidi, co jsou: 1) neumějí jazyky 2) školství jim nenabízí dostatečně atraktivní kurzy v dostatečném množství s motivací, aby se jich účastnili 3) školství demotivuje lidi, kteří jazyky umějí, aby co nejrychleji utekli za lepším 4) kdo jazyk uměl při vstupu do školství a včas neutekl, nedostatkem praxe o něj prakticky přišel Bratr pracoval v 90. letech na ministerstvu financí, kde tenkrát tristní situaci ohledně jazykové vybavenosti zaměstnanců řešili cca 10-15% příplatkem k měsíčnímu platu (každý měsíc!) za každou státnici nebo adekvátní jazykovou zkoušku. Na jejich odboru se tenkrát všichni přihlásili na kurzy a makali. Možná by to byl způsob i pro dnešní školství? Proč ještě doprčic za všechny ty roky nikdo neřešil, že učitelé obecně neumějí jazyky? Proč to doprčic ministr neví? Proč je tak těžké zajistit, aby je uměli, a ti, kdo je umějí, aby neutíkali ze školství pryč? Proč ministerstvo nerozfázuje zavedení změn ve výuce jazyka tak, aby školy stihly připravit nebo nalákat a udržet lidi, kteří jim třeba za 5 let ty jazyky začnou učit? |
• |
Textový přepis(Názor k článku Největší zabijáci vztahů jsou jasní) 31.10.2024 14:14:53
Dobrý den,
článek: Největší zabijáci vztahů jsou jasní Video fajn, ale chybí textový přepis. Ne vždy je čas na dlouhé poslouchání a jindy je právě video/audio velmi vítané. Prostě jsou potřeba obě verze. Díky. Diblík |
Nessla |
• |
26.10.2024 17:56:05
budou zaplaceny z peněz daňových poplatníků. Někdo je musí vyrobit, někdo je musí zajistit, zaplatit a připravit! Tak nepište, že budou zdarma!
|
Begonie |
7.10.2024 11:17:08
zkouška
|
Petra - z neziskové org. |
• |
Darování oblečení(Názor k článku Kam putuje nošené oblečení?) 20.9.2024 14:05:50
Dobrý den,
funkční, tzn. prakticky využitelné oblečení (obnošené ale nezničené a čisté), zejména pánské oblečení můžete darovat službám pro lidi bez domova - tepláky, džíny, mikiny, bundy, trička, sportovní boty, čepice, šály a rukavice. Na internetu si najdete nejbližší službu podle bydliště a kontakt na ni. Za všechny takové dary budou rádi |
Analfabeta |
• |
Co všechno(Názor k článku Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí) 1.9.2024 12:44:10
Co všechno ještě zahrnuje socioekonomický status? Dítě s nižším socioekonomickým statutem prý na tom není dobře, co se týče tělesna, ve škole se údajně hůře učí, nemůže v dospělosti sehnat lepší práci atd. atd. Co všechno ještě nabalíme na "socioekonomický status"? Nebude to spíš tím, že tyto děti jsou línější ve škole a nemají důvod, proč by se vlastně učily, když v dospělosti mají na sociálních dávkách víc, než nízkopříjmový pracující (který ovšem pracuje, že)?
Už mě podobné výzkumy a kydy štvou a stávám se na ně alergická. Kdyby byly podobné výzkumy v minulosti, tak by se např. můj táta nestal lékařem, protože to byl kluk tesaře z vesnice. Hezky by tesal trámy a možná i stavěl domy, ale lékař by z něj nikdy nebyl. A moje maminka by se nestala pedagožkou, protože pocházela ze stejně chudé rodiny jako tatínek. Prostě kdo se snaží, dosáhne lecčehos. Kdo se flinká a vymlouvá na to, "jak voni mu brání", svede vlastní lenost na "špatný socioekonomický status". |
Analfabeta |
• |
7.8.2024 13:52:47
Když jsem svého času pracovala se školství jako vychovatelka, nabízeli jsme, že v době, kdy jsou děti v družině, jim pomůžeme s domácími úkoly. Vzdělání jsme na to měly, chuť taky. Dostaly jsme ale PŘÍSNÝ ZÁKAZ!! s tím, že kdo z nás (pedagogů) bude přistižen, že s dětmi domácí úkoly dělá, je to hrubé porušení pracovní kázně a ve školství na hodinu končíme. NIKDY jsem podobný zákaz NEPOCHOPILA! Při představě, že jako máma si dítě vyzvednu v 16:00, kdy družina končí, ještě zajdeme na nákup a poté spěchám domů, abych opatřila domácnost a připravila pro rodinu večeři, tak zjistím, že:
- dítě ještě nemá napsané domácí úkoly (a na některé děti je třeba zvláště dohlédnout, samy to neudělají) a - dítě nebylo za celý den venku. Ano, jsem máma od rodiny, ale přišli jsme domů nejdřív v 17:00, venku už je tma, neb školní rok je bohužel od září do června a půl roku je tedy v době mého příchodu domů tma, a měla bych chystat večeři a minimálně zapnout pračku nebo udělat i jinou domácí práci, ale dítě by mělo jít taky ven. CO TEDA MÁM LASKAVĚ DĚLAT DŘÍV??? Dneska se řeší, že do rodiny bude docházet jakýsi sociální pedagog, který v rodině bude pomáhat dětem, aby školu lépe zvládaly. Proboha, proč?? To jsme to nemohly dělat my jako družinářky v rámci své pracovní náplně? To má školství tolik peněz, že může neustále přijímat nové a nové pracovníky? To nám nestačí 30.000 (nebo kolik jich ve školách vlstně je) asistentů? Aneb asistenta do každé rodiny, že. Jak u blbejch na dvorečku. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.