| vrabečci |
 |
(24.3.2010 18:26:45) Kamarádka má osmiletýho kluka a kvůli problémům ve škole mu zjistili ADHD.Má dostávat Ritalin,ale jeho máma odmítla medikaci,že do něj žádné jedy cpát nebude a že se radši smíří s horším prospěchem a poznámkama.Je to tak dobře?
|
| jana38 |
 |
(24.3.2010 18:28:31) Je to hlavně čistě její věc, je to její dítě.
|
| Eva Z | •
 |
(19.6.2014 19:50:30) Je to její věc do té chvíle,než její dítě vážně ublíží jinému dítěti,které s ním navštěvuje kolektiv.Vím o čem mluvím,syn byl napaden chlapcem s těžkou ADHD a chybělo málo a byl by mrtvý. Schovávat se za diagnozu a tiše trpět je především nezodpovědnost rodičů.Když psychopat napadne člověka a způsobí mu smrtelné zranění,taky neřeknete,ale on je chůdák nemocný,že????Prostě je to porucha,která se musí řešit,ať už medikamenty,homeopatiky,biofeedbacky,ale řešit,tohle jen tak nepřejde,bohužel,není to chřipka.
|
|
|
| Federika | 
 |
(24.3.2010 18:30:03) to záleží na rodičích...Já taky odmítla..
|
|
| maceška | 
 |
(24.3.2010 18:35:32) Taky jsem odmítla.
|
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 18:46:10) Jestli chceš, pošlu ti na meil odborný článek o Ritalinu a kamarádce to můžeš přeposlat. Já teda nevím, jak moc je kamarádky syn ADHD, ale asi bych také odmítla, pokud by nepotřeboval extra utlumit.
|
|
| remus | 
 |
(24.3.2010 18:46:39) Pravděpodobně bych také odmítla, ale je to na úkor ostatních dětí ve třídě, to hyperaktivní samo ruší.
|
| Ivatema | 
 |
(24.3.2010 19:00:09) Taky by se mi to nelíbilo, cpát do dítěte jedy-drogy. Je to hrozné, když "zlobí" a ruší ostatní, ale to se holt nedá nic dělat. Léky jen dítě utlumí, ale nijak mu nepomůžou. Ve školce jsme měli dítě a tomu maminka ráno taky něco dávala-a byl docela v klidu sotva do oběda, pak už začal řádit. A u dcery ve třídě paní učitelka taky dává chlapci léky na zklidnění. Takových dětí je asi hodně, ale moc se mi to nelíbí.
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 19:02:07) Mně se to taky nelíbí, ale co ty učitelky, jak mají zvládnout třeba 28 dalších dětí, obzvlášť, jestli jsou-li ve třídě 3-4 děti s ADHD
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(24.3.2010 19:03:16) Tak určitě není desetina dětí hyperaktivních s indikací na Ritalin.
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 19:09:18) Stačí i děti s lehkou formou, bez indikace na Ritalin.
|
|
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(24.3.2010 19:08:48) Tak Ritalin se dá nahradit osobním nebo pedagogickým asistentem, kterej v případě potřeby s dítětem odejde pracovat bokem - třeba na chodbu.
Ritalin má řadu nežádoucích účinků - krom jiného zvýšenýho riziko sebevraždy v pubertálním věku či vyšší riziko vytvoření drogov závislosti.
|
| Stáňa * | 
 |
(24.3.2010 19:11:27) Naďo, mohla bys mi, prosím, poslat ten článek na mail pod nickem?
Syn ho měl pár měsíců před cca 4 roky, ale žádný velký efekt jsem nepozorovala. S těmi sebevraždami jste mě docela vyděsili, protože on je emočně vcelku labilní.
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 19:26:20) Stáňo máš ho tam, je to dost zajímavé čtení. V USA ho tak narvali jeden čas do dětí, že to bylo děsný. Snad tě to příliš nevyděsí
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 19:27:32) Jistěže ne, ale někdy je medikace nutná. Nejde o rozvinuté školství, jde o nervy a bohužel také o ostatní žáky ve třídě.
|
|
|
|
| remus | 
 |
(24.3.2010 19:15:00) No tak ty vedlejší účinky jsou dost otřesné, každopádně na osobního asistenta u nás ve škole nejsou peníze, s dcerkou jsou ve třídě hyper děti, smama si mi na to stěžuje, učitelce opravdu nezávidím
|
|
|
|
| olsche | 
 |
(25.3.2010 17:20:22) Ale tak přeci Ritalin nefunguje. Netlumí, ale stimuluje, napomáhá k větší koncentraci. Dítě je pak schopno soustředit se na práci, není "vypnuté", vnímá pokyny. Mám s ním výbornou zkušenost
|
| 17.10Dora+Petřík+Pavlík12 | 
 |
(25.3.2010 17:39:55) tuhle jsem na jedné diskuzi rodičů starších dětí s adhd četla, že udělali dítku psací stůl ze starého šlapacího šicího stroje a dítě si u psaní úkolů šlape
|
| Jitulle | •
 |
(25.3.2010 18:13:42) Studii jsem cetla habakuuuuk,diky za clanecek  Jasne,je to porad chemie a chemie bude.Si kazdej musi rozhodnout sam,jestli jo a jestli ne ;-)
|
|
| bohunak | 
 |
(25.3.2010 18:42:50) Doro, ten slapaci stroj je skvely napad
Jinak-ja stale budu tvrdit, ze se muj syn bez Ritalinu obejde.Horsi to snad uz byt nemuze. Vysli jsme z "diry" a je lepe a lepe. Jak uz tady psala Aida, ADHD je jen ta tresnicka na dortu. Kdyby nekdo videl meho syna ve 3-4 letech, rekl by o nem, ze je to proste debilita, jak vysita. V podstate- Autista, ADHD, samoublizovani, mluvit zacal az po 4 roce, atd. Ve skole s nim zacli pracovat az ve 4 letech. Dnes je mu 8. Zvladli jsme vse(a zvladame) bez leku. Samozrejme, ze to bylo "na masli". Nebudu tvdit, ze nebylo, ale je to lepsi.Muj syn ma jeden velky plus. Urcite veci ho bavi a vyuka mu nedela zadne problemy.
S detmi s postizenim se musi zacit pracovat co jak nejdrive. To(si myslim) je zasadni klic. Jsou schopni dosahnout pokroku bez leku, ale smozrejme to trva dlouho.
Jinak- kazdy rodic se musi rozhodnout sam, co je pro jejich dite nejlepsi. Pokud si mysli, ze leky, tak v poradku. Jen se mi nelibi, ze v hodne pripadech je rodic psychicky tlacen okolim a lekari.
|
| 17.10Dora+Petřík+Pavlík12 | 
 |
(25.3.2010 19:19:08) Bohuno, to je právě ta potíž, že my ač jsme věděli už od narození, že syn není až tak v pořádku, tak námnikdo nedokázal říct co s ním. Mluvil velice brzy a výborně, intelektuálně na tom je taky skvěle. On prostě "jen" dvě třetiny dne běhá a řve, křičí, vříská... Je pravda, že my doma máme taky pocit, že je to lepší, hysterické scény tropí už jen párkrát denně a pokud je pořádně unavený, dokáže si i pár minut stavět kostky. Ale ve školce to je čím dál horší, on se tam prostě brutálně nudí. Zpříjemňuje si vycházky lezením po kolenou, případně válením po zemi, svéká se (on má nejspíš posunotou termoregulaci, od mala chodí polonahý), popichuje děti nadávkami (vyžívá se ve zdrobnělinách jako pindíček, hovínek, smraďánek...) Pokud něco nechce dělat, tak ho prostě nikdo nedonutí, neplatí okecávat, chválit, vyhrožovat, seřezat...Když začne kvůli něčemu řvát neumí zastavit. Strčen pod studenou sprchu řval, že nechce ven z vany, vytažen si vlezl zpět... Je fakt že scénky typu chci a v zápětí nechci a zase chci, které trvají třeba hodinu předvádí už jen v naprostém vyčerpání.
Prošli jsme z vlastního zájmu 3mi psychology, jedním psychyatrem a jedním neurologem, nikdo neporadil nic než trpělivost, případně nabídli Ritalil nebo nějaký jiný lék o kterém jsem se pak dočetla, že je na schizofrenii :-((
|
|
|
|
|
|
|
|
| petulia | 
 |
(24.3.2010 19:29:49) Pro učitelku to není nic příjemnýho. Navíc když je dítě pořád neklidné a ruší ostatní, musí ho pořád napomínat, za chvilku ho spolužáci berou jinak, taky se jim nelíbí, když je někdo pořád ruší a pro prestiž onoho dítěte ve třídě to není nic moc. Když ne ritalin, tak aspoň něco přírodního. Znám kluka, který bere meduňku, ale v jaké podobě, to nevím. Dokonce bych řekla, že to na něj působí i jako placebo, protože když na to ráno zapomenou, tak řekne "dneska jsem neměl meduňku, asi budu zlobit" ...
|
| maceška | 
 |
(24.3.2010 19:35:42) No my jsme neklid ve třídě řešili osobní asistentkou. Škola na ni neplatí nic. Asistentku zaměstnává středisko sociálních služeb, kterému my platíme tu službu.
|
|
| Raduna | •
 |
(24.3.2010 19:57:03) Petulie, souhlasím s tebou. Ostatní děti ve třídě hyperaktivní děti ruší a postupně je přestanou mít rádi. Ani učitelka to moc neovlivní, protože děti prostě vnímají, že učitelka pořád napomíná jenom toho jednoho a také vnímají, že jim ten jeden kazí třeba i "image" třídy....Nevím, co je pro citlivé dítě s hyperaktivitou lepší, jestli brát prášky a být oblíben v kolektivu než nebrat prášky a být úplný outsider. Rozhodně nejde jenom o nervy učitele, což by tě ale taky mělo zajímat, pokud ten učitel učí tvoje děti.
|
|
| *Aida* | 
 |
(24.3.2010 20:47:46) Mam autistickeho syna a hyeraktivita je jednim z mnoha jeho problemu. Medikaci jsme odmitli razantne uz zpocatku. Na zklidneni pri sezeni ve tride jsou pomucky, jako podprdelnik (gumovy s bodlinkama) na kterem se dite musi vyvazovat nebo zatezova decka na klin ci na ramena. Dale uklidnujici cviky pred hodinou treba. Pokud nekdo napise, ze "ucitelka musi dite neustale napominat", tak to znaci jen o neznalosti problemu. Takhle se ADHD opravdu neresi . Dite musi mit IVP a prizpusobene podminky. Pak nebude rusit zbytek tridy a bude se samo vyvijet. K tomu patri i ten asistent, prace v malych skupinkach a individualni pece. Souhlas s Lenelkou, JE to o rozvinutem skoltvi.
|
| Zufi. | 
 |
(24.3.2010 20:50:04) Asistenta matka nechce, IVP má a to nic neřeší, chová se stejně, práce ve skupinkách , nepracuje, odmítá, ječííííííííí.Ve třádě je 30 dětí...
|
|
| petulia | 
 |
(24.3.2010 21:14:23) Souhlasím, že individuální péče řeší problémy způsobené adhd. Souhlasím, že asistentka může pomoct. Souhlasím, že změna v našem školství by pomohla. Ale co s tím má dělat učitelka, která žádnou změnu v školství sama neudělá, asistentku nemá a při práci s tolika dětmi ve třídě jí moc času na individuální péči nezbývá. Samozřejmě bych byla pro menší počty dětí ve třídě, ale to učitel sám neovlivní.
A představte si situaci, kdy dítě s adhd pokřikuje po třídě (vím, že za to nemůže). Učitelka vysvětluje novou látku. Dobře pošle dítě na koberec (vím, dělá to, protože je unavené, přetížené atd.), ale co když nejde? Jde za ním, zavede na koberec, zklidní ho, ostatní všechno sledují. Pak se může vrátit k výkladu a začít znova (případně ještě několikrát).
Nejsem pro ritalin, jsem pro přírodní alternativu třeba. Protože to ostatní (změny ve školství, asistenta, méně dětí) učitelka moc ovlivnit fakt nemůže.
|
|
|
|
| ..maya.. | 
 |
(24.3.2010 19:31:50) plně s tvojí kamarádkou souhlasím...
|
| Pavla | •
 |
(24.3.2010 21:04:38) Dobrý den,mám syna 10 let ADHD,Atypický autismus.Moje zkušenost s léky-někteří učitelé je mají za zázračné,jediné a bohužel také první řešení.Neodmítám léky úplně,syn bere Concertu(Ritalin s postupným uvolňováním),ale došli jsme k tomu postupně,je třeba si to dobře rozmyslet a nenechat sebou manipulovat jak je vidět i tady-nebude oblíbený v kolektivu atd.
|
|
|
| Teraza Horáková |
 |
(24.3.2010 20:17:38) vrabečkové, osobně bych podávala jakýkoliv lék až po vyzkoušení takových těch pro někoho "tmářských metod", aku, homeo, psycholog, kinezka, každému co jeho jest. Nepovažuju se za přírodního člověka, ani doma nečarujeme, sama jsem brala antidepresiva od psychiatra, když už jsem měla pocit, že není jiná cesta.
Děti mají díky podobné diagnoze u spolužáka asistenta, nějakým zázrakem se podařilo sehnat na něj peníze a kolikrát nám asistent pomohl u pouhé dyskalkulie - on je tam prostě pro všechny děti, což je super.
Takže neutíkám před léky, ale určitě bych zkusila i jiné možnosti (taky slepě neodmítla léky, s tím, že dítě dopovat nebudu a že všechny léky jsou u všeho špatně)
|
| bohunak | 
 |
(24.3.2010 21:51:49) Ritalin bych do sveho syna nedala ani nahodou. Pokud uz "musi" byt na lecich, existuji i jine. Ritalin (ani jine leky) ADHD neleci, jen kryji. A to je velky problem. Dite by se melo ucit se svoji hyperaktivitou zit a existovat. Muj syn ma asistentku, bez ni by ucitelka neprezila Deti meho syna berou v kolektivu uplne normalne. Asistentka pomaha ucitelce i s ostatnimi.
Ja si myslim, ze se ceske skolstvi musi jeste hodne ucit v tomhle smeru.Muj syn by to mel v Cesku dost tezke a to je smutne.
AIDO, kazdopadne s tebou souhlasim. Jak se citis? Uz je ti lepe?
|
| *Aida* | 
 |
(24.3.2010 21:56:14) Bohunko, dik za optani, uz se to pomalu lepsi. A ani ja si sve deti neumim predstavit v ceskem skolstvi, bohuzel...
|
|
| Teraza Horáková |
 |
(25.3.2010 0:10:27) bohunko, chápu správně, že syn má asistentku mimo čr? Nerýpu, jen se opravdu ptám. Domnívám se, že jsem neubližovala ani jinde v téhle debatě, opravdu se o to téma zajímám.
|
| bohunak | 
 |
(25.3.2010 0:33:35) Nado, to bylo na tu narazku o tom zkouseni. Ja rikam, ze dite je mozne ve skole zvladnut bez drog. A ano, mas naprostou pravdu, pokud rodic nechce spolupracovat, tak at si zaridi domaci vyucovani.Ja s tebou souhlasim, jen me vadi ta veta:nekdy jsou drogy nutne. A NE, samozrejme ta ucitelka neni na vine. Na vine je SKOLSTVI. Neni prizpusobene dostatecne na deti s postizenim, at uz jakymkoliv.
TERI- Aida zije v UK, ja ziju v USA. A ne, nikoho ses nedotkla.
|
| bohunak | 
 |
(25.3.2010 0:35:23) Teri, ano, muj syn je ve skole od svych 4 let. Mel ruzne terapie, ted uz ma jen asistentku, ktera mu pomaha.Jelikoz je na tom dobre, tak asistentka je schopna pomoci i ucitelce celkove s jeji vyukou. Takze zhruba 2 ucitelky na 16 deti.
|
| Teraza Horáková |
 |
(25.3.2010 8:17:01) Díky za odpověď. Myslím, že získávání asistentů ve světě je obecně jednodušší, ale tady taky lze a v některých případech je to řešení. (Nepaušalizuji, píši - "v některých případech", aby to zase někdo nevzal jinak)
|
|
| Samarlu |
 |
(25.3.2010 15:47:50) No to je ráj, bez nadsázky a ironie to je skvělý. Tady 2 učitele na 16 dětí máš snad jen ve velmi speciálních školách.
A nikdo z odpovědnejch tady nevěří, jak to je důležitý, přesně ten problém - zrušíme zvl. školy, ničím je nenahradíme, budeme všechny děti i pedagogy mučit v třicetihlavejch třídách.
Ale pak jak to, že ve výsledcích zaostáváme za ostatními zeměmi?
Protože si nevážíme času a lidských, profesních kvalit, protože si neuvědomujeme, jak moc pomůže, když se učitel může dětem věnovat a úplně se u toho nevyflusá během hodiny.
Všem dětem i učitelům bych přála poloviční třídy, akorát nevím, co pro to konkrétně udělat, komu přispět, koho volit...
|
| ..maya.. | 
 |
(25.3.2010 16:10:07) syn má ve školce tři učitelky a asistentku pedagoga, je to specka pro autisty-syn integrován kvůli adhd a vývojové dysfázii, ve třídě je jich 12...ale učitelky většinou bývají jen dvě..ráno dvě odpo
|
|
|
|
|
|
|
|
| štěpánka | •
 |
(24.3.2010 21:41:39) Ritalin utlumuje, je to psychofarmakum, že jo?
U nás pomohly nootropní léky, které jsme v pauzách (3 měsíce užívání, rok pauza) nahradili výtažkem z Ginkgo biloby. Nějak dozrála NS a vyrušování ve škole a neposednost přestaly (diagnóza ADHD, ne hyperaktivita).
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 23:10:46) Maminky, to co jste tu začali řešit má tolik podúrovní, že nelze obsáhnout všechny. Také nejsem pro Ritalin, ale někdy je medikace nutná. Pakliže rodiče nesouhlasí s asistentkou/asistentem, ať mu tedy obstarají domácího učitele. Říci, že všechny děti jsou zvladatelné svědčí o neznalosti problematiky - pojďte si to zkusit!
|
| *Aida* | 
 |
(24.3.2010 23:16:41) Nado, a ta medikace je nutna pro benefit koho? Podivej se na nejake studie treba, dlouhodoby efekt je veskery zadny, zato pridruzenych problemu vic nez dost. A nesouhlasim s Tebou, pokud jsou vytvorene spravne podminky, tak je zvladatelne kazde dite. Ovsem kdyby skola moje dite pouze zvladala, tak by to pro me bylo silne nedostatecne. Ocekavam vic.
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 23:34:47) Ta medikace je nutná nikoli pro benefit, ale kolikrát pro bezpečnost samotného dítěte. Tvůj názor ti samozřejmě neberu. Ovšem pokud jsi psycholog nebo pedagog, tak beru každou zkušenost!
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(24.3.2010 23:37:21) A ještě - více nemůžeš očekávat od pedagoga, který vyučuje plnou třídu dětí a rád by se věnoval všem dětem. A rád by je něco naučil! Dobrou noc
|
|
|
|
| bohunak | 
 |
(24.3.2010 23:40:20) Nado, pojdme si zkusit co? Nase autisticke deti, ktere vychovavame od jejich narozeni? Dite, ktere ve svych 4 letech nebylo mozne "vychovavat" a ktere v jeho 8 existuje v poradku ma sve misto ve spolecnosti i bez jakykoliv drog.? Co si mame jako zkusit? Btw. zkousim to uz nejaky ten rok a ty ostatni holky taky. Nikdo tady nepsal, ze to dite nema mit pomoc, asistenta kazdopadne potrebuje, to, ze rodice odmitli, znaci o jejich blbosti. Pisu o tom, ze memu synovi pomohla terapie, kterou absolvuje uz roky, ne leky.A Individualni postup ve skole.
|
| Naďa+T+E+P | 
 |
(25.3.2010 0:01:02) Tak jsem nakoukla při čištění zubů - probůh Bohuno, kdo tu mluví o vás - matkách, které vychováváte svědomitě své děti a děláte pro ně ve spolupráci s ostatními odborníky maximum. Klobouk dolů před vámi  Vem to tak, jsme v Čechách, ty jsi učitelka a máš ve třídě na starost 20 - 30 dětí, z nichž jedno neustále kouše, kope s škrtí ostatní děti. Rodiče odmítají jakákoli řešení, nechodí do školy, pouze na vyzvání, ředitel školy chce ponechat chlapce ve třídě. Co uděláš? Ta matka si prostě řekla: "Vy ste učitelé, tak se starejte ne, musíte si poradit, ne? Hlavně že můj kluk nic nebere, já to řešit nebudu." Co s tím? Má mu učitelka koupit ze svého potřebné pomůcky? Nikoho neosočuju, chápu že existují alternativy a uznávám je. Ritalin je svinstvo. Ale co s tím? Maminy, které nad tím mávnou rukou a řeknou - radši ať zlobí, já nic dělat nebudu, hlavně že je bez jedů, ale o alternativách nechtějí slyšet nic a nic pro to nechtějí udělat, co pak? Proto píšu že je to složité - tedy upřesňuju - složité je pro učitele UČIT takové dítě v kolektivu a kdo si myslí, že to je brnkačka, se prostě plete. České školství ti ale nedává moc navybranou - to na obranu. Tímto končím s touto diskusí, přeju dobrou noc všem maminám a tazatelce přeju, aby její kamarádka našla dobré řešení problému. PS: Mám též dítě s ADHD, ale hypoaktivního typu, tlumit teda rozhodně nepotřebuje, ale se stoupajícím věkem je to jen a jen lepší, což je super 
|
|
|
|
|
| Líza | 
 |
(25.3.2010 6:41:47) Pokud jde o horší prospěch a poznámky, to samo o sobě není žádná tragédie. Otázka je, kdo a proč mu ten Ritalin nabídl - Ritalin se nedává automaticky všem dětem s hyperaktivitou. Osobně bych to brala asi tak. Pokud jeho chování je kvůli hyperaktivitě tak moc narušené, že mu způsobuje jinak neřešitelný a velký problémy (vydělení z kolektivu spolužáků, ti ho nesnášejí, dělají mu naschvály, absolutní nemožnost fungovat ve škole, agresivita, "problémy s lidma, kam se podíváš") a nelze to řešit jiným způsobem (terapie), pak bych Ritalin dávala, protože může rozetnout začarovanej kruh, kterej někdy vzniká u dětí s těžkou hyperaktivitou a kterej funguje asi takhle: hyperaktivita s impulsivitou - projevy chování, které okolí serou - negativní reakce okolí - zvýšené napětí dítěte - zhoršení projevů chování - ještě menší tolerance okolí - ještě negativnější reakce okolí - ještě zvýšené napětí dítěte a pocit, že je všemi odmítáno, takže se na to může taky vykašlat - rezignace dítěte na snahu být pro okolí kamarád nebo prostě přijímaný člověk - ještě horší projevy chování - ještě větší odmítání okolím, až se kruh uzavře a dítě je tak velkým outsiderem, že byť je sebenešťastnější, nejde to nijak změnit. Tenhle začarovanej kruh může Ritalin přetnout.
|
| Luci+Vája7/04, Kryštof 9/07 | 
 |
(25.3.2010 7:13:20) Zufi a co na to rodiče ostatních zdravých dětí?Vždyť na takovéhle dítě musí ostatní děti doplácet.Mě by se asi moc nelíbilo kdyby mé dítě mělo ve třídě někoho takhle nezvladatelného komu učitelka musí věnovat daleko větší pozornost na ukor ostatních a ještě k tomu když jeho rodiče jsou takový jaký jsou:(((
|
| jana38 |
 |
(25.3.2010 8:08:55) Luci a kdyby to nezvladatelné dítě bylo to tvoje? Protože ono se to strašně jednoduše rozhoduje z pohledu rodiče, který NENÍ tím rodičem hyperaktivního dítěte. Ale v okamžiku, kdy je to tvoje dítě a ty stojíš před otázkou: Mám ho nechat zfetovat, jenom aby ostatní měli klid, i když netuším, zda mu to v budoucnu nezpůsobí ještě horší problémy, tak už se ti tak snadno rozhodovat nebude....
Škoda, že kruci stát je ochotný automaticky platit ritalin, protože stojí pár kaček a není ochotný platit automaticky asistenty:-(
|
| Zufi. | 
 |
(25.3.2010 8:14:04) Kočajdo, asistenta by ten kluk měl třeba od zítra, ale jak jsem psala maminka nechce ani slyšet, už s ní od psychologa, přes výchovnou poradkyni, třídní až i ředitelka, mluvil snad každý... Rodiče byli za ředitelkou na třídních schůzkách hned v září, pak ještě třídní důvěrník někdy před Vánoci, ale pochopili, že nic se nezmění... Každý, kdo tam učí, hlídá kluka pohledem 45 minut, aby neubližoval ostatním, akorát to schazování penálů a vrážení do stolků těžko uhlídáme, on je strašně rychlý.
|
| Zufi. | 
 |
(25.3.2010 8:15:20) Aby bylo jasno, já netvrdím, že má být na práškách, já se jen ptala, co máme s ním dělat, jestli někdo má radu. Ty pomůcky zní slibně, ale nemáme peníze ani na křídy...
|
| Luci+Vája7/04, Kryštof 9/07 | 
 |
(25.3.2010 8:18:53) ZUFi to mi příjde prostě hrozný,že nelze nic dělat:((Co sepsat rodičema nějakou petici a předat řediteli a následně rodičům toho kluka????Prostě jestli toto dítě nebude mít asistenta tak aby uvažovali o přechod na jinou školu.
|
| Zufi. | 
 |
(25.3.2010 8:25:19) Nemůžeme chlapce ,,vyhodit,, , to je všem jasné, pokud rodiče dobrovolně nedají kluka na jinou školu a to nedají, bydlí hned u školy, má to blízko, a asistenta nechtějí, tak to budeme muset ty 3,5 roku vydržet. Ostatní rodiče už rezignovali, víceméně dětem říkají, aby s ním nechodili do konfliktu, on pak neví, co dělá a má strašnou sílu, je taky o hlavu větší než ostatní děti! A ještě jeden problém, přestávky, dozor na chodbě hlídá chodbu, wc, 4 třídy , ale hlavně a skoro pořád musí hlídat toho chlapce, aby neubližoval.Naštěstí většinou o přestávce kupodivu sedí a hraje si s mobilem, v hodinách si to pak vynahrazuje.
Jinak se mějte, já mám dnes do 5 a vcelku! Devátou hodinu už většinou jen sípu... Největší problém je, kdy se mi podaří dojít se vyčůrat, mám totiž taky ty dozory celé dopoledne.
|
| Gora | 
 |
(25.3.2010 8:27:51) Zufi, nečetla jsem celou diskusi, ale když ubližuje ostatním, tak to nemá s ADHD nic společného, ne? To je v tom případě výchovou nebo povahou.
|
|
| olsche | 
 |
(25.3.2010 17:31:07) Zufi někde výš jsem četla, že nemůže ten klučina propadnout. Proč ne? Přeci pokud má IVP a nějaká doporučení z PPP (asistent) a rodiče IVP a doporučení nedodržují, pak se nemusí dítě zohledňovat a může propadnout. Prostě se neberou ohledy na jeho SPU a další potíže. Normálně bych ho nechala propadnout, pokud nic nedělá. Jen ho potom budete mít ve škole o rok dýl (pokud mu povolíte dostudovat 9. ročník). U nás to takhle funguje. IVP je dohoda o oboustranné práci na prospěchu a chování dítěte, pokud rodiče dohodu nedodržují, jejich smůla (nebo spíš dítěte). Hodně sil
|
|
|
|
|
| Teraza Horáková |
 |
(25.3.2010 8:18:27) Zufi, to je pak těžká pasáž. A souhlasím, možná by se měli ozvat ostatní rodiče. Sice rodičům toho kluka těžko naimplantují, že se mají starat jinak, ale alespoň byste na to, coby učitelé nebyli sami.
|
|
| Bledulík | 
 |
(25.3.2010 8:38:54) Zufi, já si myslím, že nutné je přesvědčit rodiče, že spolupráce je prostě nutná. Bez vzájemné spolupráce si to dlouhodobě neumím představit. Někdo výše psal o tom, jak probíhá výuka autistického kluka, tam rodiče asi neřekli, tady ho máte a učitelé starejte se. Všichni se snaží mu co nejlépe pomáhat a určitě by to nešlo bez společného postupu.
Navrhnou zkusit asistenta na omezenou dobu,aby se vidělo, jak to bude fungovat, jestli mají doma mějaké pomůcky, tak si je nost i do školy....
|
|
|
| Luci+Vája7/04, Kryštof 9/07 | 
 |
(25.3.2010 8:15:51) Kočajdo,ale já nejsem pro děti ladovat Ritalinem to v žádném případě!!!!!!!! Ale jen by mě zajímalo když rodiče tohoto dítěte nespolupracují a dítě vyrušuje ostatní děti v normálním běhu ve škole co na to ostatní rodiče???? Já jsem pro aby se děti s problémama včlenili do kolektivu ostatních,ale jejich rodiče MUSÍ spolupracovat a né vše nechat na škole!!!! SDcera v zaří začne chodit do 1.třídy i v jejich třídě dle mých info bude dítě s nějakým typem tohoto "postižení" a jsem pro!!!Ale chce to spolupraci rodičů(
|
| Jitulle | •
 |
(25.3.2010 11:06:09) Ahoj ze vam skacu do diskuze,ale Ritalin neni na zklidneni!Ne kazde dite s ADHD musi nutne tento lek brat,jsou i mirnejsi formy,na ktere staci psycholog a pod.Dale - i dite ktere bere Ritalin se musi naucit s ADHD zit,ty leky to nezachrani - taky nepusobi 24 hod.denne takze po odezneni je to zas jak bez leku.Ja jsem pro Ritalin v pripade,ze dite ve skole nejen,ze se samo nic nenauci,protoze neni schopno davat pozor diky tomu,ze ma ADHD (zde opet zalezi jak moc ho ma a jak dlouho se dokaze prece jen soustredit a taky zalezi jakou formou ucivo ucitel poda,tip skola hrou je vyhoda,ne kazdej pedagog ma ovsem nejen pochopeni,ale i snahu),na zaklade toho,jak vyrusuje,ucitel ho stale napomina,nasleduji sankce - poznamky,sedet zvlast -moznosti je vice,je i pro ostatni deti nekdo jiny,nekdo kdo porad zlobi,kolikrat se mu zacnou posmivat,proste i diky tomu muze byt i mimo kolektiv,bez kamaradu a pod.Coz po psychicky strance diteti rozhodne neprida,pripada si nemenecenne,nepochopene.... Ja jsem pro Ritalin v pripade,ze ve skole by byl vicemene propadlik s nalepkou zlobila,asisten ve skole je samozrejmosti,ale jeste lepsi je skola pro tyto deti - spec. trida. Add stanoveni diagnozy - EEG ue nestaci,jeste se delaji psychol.testy - v Cechach asi jeste staci porad jen to EEG. A nakonec - jestli brat Ritain nebo ne - to je rozhodnuti jen a jen na rodicich,ti znaji ditko nejlip,i pschycholog za hodinu nepozna vsechno.Lekar muze pouze doporucit,rozhodnuti je jen a jen na rodicich a u starsisch deti i trochu na nich,pokud se citi vinou ADHD opravdu mimo kolektiv,vysledky ve skole o nicem,muzou ho zkusit.
|
| Jitulle | •
 |
(25.3.2010 11:26:27) Jeste dodam,skola a hlavne pristup ucitele je hodne dulezity,prece jen se najdou i taci,kteri ditko jsou schopni shazovat pred celou tridou,nic mu neodpusti,takovy dite pak nebude rado chodit do skoly a zadelava si na problem se skolama do budoucna - stredni skola a pod.Kdo nechodi rad do skoly nebude mit ani tu snahu se ucit.
Na zaver - mam 3 deti - u nejstarsiho nam bylo doporuceno neuro vysetreni,bo ve skolce meli podezreni na ADHD,do skolky zacal chodit ve 3.5 letech - navic v zahranici,kde jsme v te dobe zili asi jen pul roku.Ze neno neni v poradku nam rekli asi za rok ve skolce,ne hned druhej den.Na testech byl kluk celej den v nemo - Ritalin dotal i tam,reakce nekdy muzou byt divoky a je nutno to mit pod dohledem.Zacal ho brat asi v 5ti letech,tedy jeste driv nez je doporucovanych 6 let (ale to je uz 10 let zpatky,nevim jestli doporuceni od 6ti let v te dobe platilo).Mladsi syn je presnej opak starsiho,klidas,pochloucha,ve skole nevyrusoval,zlom nastal az na druhym stupni ZS - vecnej snilek,kterej zapomene i to,ze byl rano ve skole,ma "pouze" ADD. I on bere Ritalin + rybi tuk (v teto kombinaci je pry Ritain ucinnejsi,jinak snilek bude porad,toho se nezbavi,s tim se musi naucit zit a naucit se trochu povinnostem,ze ne vsechno muze pockat a ne vsichni budou porad omlouvat,ze neco zapomel). Nejmladsi se dostala k neurologovi v 5ti letech - nema ADHD takovyho kalibru jako mel nejstarsi,vydrzi sedet a poslouchat,u ni je problem hlavne impulsivnost (nejdriv neco udelam a pak se zamyslim),roztekanost a je tak nazhavena na otazky a povidani,ze neni schopna ani dovyslechnout co ji kdo rika.Ve finale nevi co ma delat s ukolem,nebo vi jen polovinu,bo skakala ucitelce do reci a myslenkama byla uz nekde uplne jinde.Ritalin dostala jednou - na zkousku - jestli bude nejakej rozdil nebo ne,rozdil byl - ale smerem k horsimu,mala byla umrcena az agresivni,nebere nic.Do prvni tridy sla rovnou do spec. skoly.Je ve tride s detma stejnyho postizeni,8 zaku ve tride,moc se ji tam libi a chodi tam rada.Ucivo se probira pomalejsim tempem nez v bezne skole,je vice prestavek a kazdych 20. min.delaji neco jineho.Spoluprace rodice x skola je samozrejmosti,s ucitelkou je mozno mluvit kazdy den rano pro prichodu do skoly - pokud nutno,jinak v notysku najdu vse - co delali a pod. Jen ramcove - podrobneji na tridnich schuzkach - 4x do sk. roku - individualni takze minule jsme mluvili pul hodiny s ucitelkou,dale s logopedkou.Ve skole maji i fyzioterapeuta - hodne deti drzi spatne tuzku a pod.,k tomu mala dochazi tez - vsechno v ramci skoly. Ve finale - ja beru Ritalin :-DDDDDDDD pravda asi jen mesic,ale na dospely ma mozna jinej ucinnek nez na deti ;-)
|
| Jitulle | •
 |
(25.3.2010 11:40:45) Jeste si neodpustim,jestli nekdo je toho nazoru,ze by svemu diteti Ritalin nikdy nedal - to dite ho nepotrebuje.Protoze rodice deti s ADHD "tezkyho kalibru" se i stebla chytaji,jen aby bylo,existovalo neco,nekdo co pomuze,v zajmu predevsim ditete samotnyho.Ten Ritalin berou pro sebe,pro lepsi prospech,lepsi vztah ke kamaradum,nasledne volba lepsi skoly diky lepsimu prospechu a ve finale i to povolani,co vystuduje ho bude provazet celej zivot.Jeho - ne ucitele,co se ho za par let zbavi,rodice - drsny slova - tady taky nebudou naveky,musi byt zodpovedno samo za sebe,za svoje prusvihy,ze kterych se bude muset umet vysekat sam.....na tohle vsechno ho ma pripravit rodina a skola a urcite ne tim,ze bude ten co porad vyrusuje,nic neumi a je "blbej",ze zakladky rovnou na ucnak..... Na druhy strane jeste dost lidi pouziva ADHD jako omluvu,coz je uplne mimo!A nakonec - v dnesni dobe je tohle moderni diagnoza,coz jen ztezuje situaci vubec.
|
| *Aida* | 
 |
(25.3.2010 16:47:29) Jitulle, hele u nas je ADHD jen takovou tresinkou na dortu a kdyby to bylo "jen" tohle, tak ja osobne si piskam. Bez ironie. To, co pise Dora znam moc a moc dobre z vlastni zkusenosti, nastesti muzu rict, ze uz je to za nama a syna jsme naucili fungovat plus minus v normach prijatelnych vetsinovou spolecnosti (no obcas se jeste zadari nejaky kousek) a bez medikace. Ja bych Ritalin svemu diteti nikdy nedala, protoze v tom nevidim smysl. Tady mas shrnuti toho, proc to tak vidim:
Ritalin of no long-term benefit, study finds Monday 12 November 2007 11.26 GMT
Article historyResearch released today raises questions about the long-term effectiveness of drugs used to treat attention deficit hyperactivity disorder (ADHD).
A team of American scientists conducting the Multimodal Treatment Study of Children with ADHD (MTA) has found that while drugs such as Ritalin and Concerta can work well in the short term, over a three-year period they brought about no demonstrable improvement in children"s behaviour. They also found the drugs could stunt growth.
The research, which will be broadcast on the BBC Panorama programme tonight, shows that GPs in the UK prescribed ADHD drugs such as Ritalin and Concerta to around 55,000 children last year – at a cost of £28m to the NHS.
The MTA"s warning about ADHD drugs constitutes something of a revised opinion. The scientists, who have been monitoring the treatment of 600 children across the US since the 1990s, concluded in 1999 that, after one year, medication worked better than behavioural therapy for ADHD. This finding influenced medical practice on both sides of the Atlantic and prescription rates in the UK have since tripled.
The report"s co-author, Professor William Pelham, of the University of Buffalo, said: "I think we exaggerated the beneficial impact of medication in the first study. We had thought that children medicated longer would have better outcomes. That didn"t happen to be the case.
"The children had a substantial decrease in their rate of growth, so they weren"t growing as much as other kids in terms of both their height and their weight. And the second was that there were no beneficial effects - none.
"In the short run [medication] will help the child behave better, in the long run it won"t. And that information should be made very clear to parents."
Dr Tim Kendall, of the Royal College of Psychiatrists, who is helping prepare new NHS guidelines for the treatment of ADHD, said: "A generous understanding would be to say that doctors have reached the point where they don"t know what else to offer.
"I hope we will be able to make recommendations that will give people a comprehensive approach to treatment and that will advise about what teachers might be able to do within the classroom when they"re trying to deal with kids who have difficult problems of this kind.
"I think the important thing is we have a comprehensive approach that doesn"t focus on just one type of treatment."
Pro neanglicky mluvici bych to shrnula asi takhle. Sledovalo se 600 deti z ruznych casti USA od roku 1990 do roku 1999. Po jednom roce uzivani bylo patrne zlepseni (hura hura, tak se Ritalin zacal predepisovat celkem houfne). K tomu dnes spoluautor studie, Professor William Pelham, rika, ze si mysli, ze to s temi pozitivnimi dopady v tu dobu prehnali. Mysleli si, ze dlouhodobe uzivani prinese jeste lepsi vysledky, jenze to se nestalo. Po trech letech pravidelneho uzivani deti jak na vahu, tak na vysku prestaly rust tak, jak se ocekavalo (retardace rustu a vahy) a krome toho nebyly zadne pozitivni benefity uzivani medikace - ZADNE. Lekari nevi, co jineho nabidnout (v ramci medikace).
Tech negativnich vedlejsich ucinku je povicero, uz to zde bylo popsano. Ale pokud to dlouhodobe nevykazuje zadne vyhody, tak fakt nevim, proc bych mela cokoliv riskovat. Ja jsem ochotna riskovat, ale ne k nicemu.
|
| 17.10Dora+Petřík+Pavlík12 | 
 |
(25.3.2010 17:05:57) Aido, tohle všechno já právě už kdysi četla :-( Proto se Ritalinu bráníme zuby nehty. Jediné v čem jsme si obrovsky pomohli, že jsme se přestěhovali z bytu do domu na malou ves, kde může syn běhat od rána do večera po zahradě, kde nejraději kope díry 
Taky jsem četla nějakou studii o tom, že alternativní způsoby léčby, ať už se jedná o vitamíny, dolpňky stravy, kinezioologii, hypnozu.... mají účinek u 5% dětí :-(
My si sebou vlečeme také následky porodu (osm minut se sníženým přísunem kyslíku, jak moc se neví, ozvy se ztrácí na monitoru při tepu nižším jak 70 či 80 za minutu). Nesnáší obejmutí, kalhoty mu visí na bocích, vadí mu tma a horko.... O to to je veselejší. Když si ublíží, nejde se pomazlit, ale běhá a řve s výrazem - stejně mi nepomůžete...
|
|
| Pavla | •
 |
(25.3.2010 17:06:35) Tak nevím.Syn ADHD,Atypický autismus.Nasadili mu Concertu což je Ritalin s postupným uvolňováním v 10 letech dříve jsme nechtěli,nemělo by to být první a unáhlené řešení.Ale jisté zlepšení nastalo.Syn se dokáže soustředit a to nejen ve škole,ale i na jiné činnosti,lépe komunikuje a více zapadne mezi ostatní děti,takže nějaký efekt tam stopro je.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Pavla | •
 |
(25.3.2010 8:14:52) A o to právě jde.Takové dítě neobstojí ve třídě 30 dětí a jedné paní učitelky,ale to Ritalin nevyřeší,tady bych v první řadě uvažovala o třídě s menším počtem dětí.Matka,která odmítá asistenta-nechápu.Jiní by chtěli a nedostanou ho.Jinak se omlouvám,že přispívám do diskuse,kde se jinak znáte,ale tohle téma se mě hodně dotýká.
|
| Gora | 
 |
(25.3.2010 8:25:40) Tohle taky nechápu, proč odmítá asistenta. Ale jinak myslím, že menší počet dětí začíná být na školách problém. Třeba u nás žádná taková škola není (jsme menší město asi s šesti školama), takže moc na výběr není. Jedině praktická (kdysi zvláštní) škola, a tam většinou tyhle děti nepatří. Já tohle budu řešit od září. Syn jde do první třídy, u zápisu byla na naše přání naschvál školní psychožka, a ta říkala, že se synem budou určitě problémy, že budeme muset hodně často spolupracovat. Je dost nepozorný, na druhou stranu má IQ vyšší než jeho vrstevníci, takže do takové školy patří.
|
| Pavla | •
 |
(25.3.2010 9:54:58) Tak můj syn nakonec ve speciální škole skončil i když intelektem tam taky nepatří,ale u nás je to komplikované tím autismem.Jinak některé ZŠ mají spec.třídy o menším počtu žáků,ale v menších městech asi ne a to je škoda.
|
|
|
|
|
| 17.10Dora+Petřík+Pavlík12 | 
 |
(25.3.2010 14:59:29) Náš syn má těžkou formu adhd. Ritalin jsme zatím odmítli. Jsme právě ti nespolupracující rodiče, jelikož učitelky padají na hubu, což víme, padáme s manželem také. Školka s menším počtem dětí, kterou nám nabídli jako řešení tady nikde v okolí není. Syn je vyloučen z kolektivu, děti si s ním nechtějí hrát a jsou celý nakřivo,že neustále vyrušuje a upozorňuje na sebe ať už křikem, nebo bouráním hraček.... Zaměstnat ho v kolektivu 28 dětí a dvouch učitelek, když vydrří u jedné věci 4-5 minut je dost náročné. Nárok na asistenta mají nejprve školní děti, tudíž opouštíme školku a jdeme do přípravky na základku, kde je 10 dětí, ALE bude denně 4 hodiny ve družině s JEDNOU vychovatelkou a dalšími dvaceti dětmi....asistent je na dobu školního vyučování. KDYBY MŮJ SYN POUZE ZAPOMÍNAL A ZTRÁCEL VĚCI, ZÁŘILA BYCH ŠTĚSTÍM. KDO NEMÁ DÍTĚ S TĚŽKOU FORMOU HYPERAKTIVITY NEVÍ O ČEM MLUVÍ, KDYŽ ŘÍKÁ, ŽE LÉKY NIKDY! NEMŮŽEME JET NORMÁLNĚ NA DOVOLENOU, NEBO NA VÝLET, JAKÁKOLIV DELŠÍ CESTA JE ZA TREST, NÁVŠTĚVY K NÁM CHODÍ UŽ JEN TY NEJOTRLEJŠÍ A MY NECHODÍME TAKŘKA NIKAM.
|
| Jitulle | •
 |
(25.3.2010 15:25:33) Moje rec! jj jen zapominani je havaj v porovnani s jinyma "lahudkama".Bohuzel syn je jinak dost chytrej,kdyz uz se neco nauci - vetsinou co pochyti ve skole,tak si to i pamatuje.Od zari jde na stredni a to na docela tezkou skolu - jedina splnovala jeho pozadavky v ramci co chce delat.Proto bere Ritalin ted asi rok,predtim to nebylo tak nutny.A vi,ze musi zabrat i sam,zadna zazracna pilulka neexistuje,natoz aby se za nej ucila ;-))) Ale na stredni skole uz to vetsinu byva narocnejsi nez na zakladce - tak se asi bez nej neobejde :-( Nebo mame jeste sanci,ze v puberte dojde ke zlepseni :-D Add dovolena - nejezdime nikam,spolu se vsema detma nejedu ani do samosky,coz mluvi za vse.... Add asistent - my jsme ho nikdy nemeli,tady ta nabidka je taky az ve skole,ale nevyuzili jsme tim,ze mala presla rovnou do spesl.skoly.
|
| Jitulle | •
 |
(25.3.2010 15:31:07) Jesti jste nespolupracujici rodice tim,ze jste odtli Ritain je docela sprosty,a navrh na skolku s mensim poctem deti,kdyz u vas zadna neni vyslovene provokace,je to vsechno v lidech,jako vsechno.Drzim palce a preju pevny nervy!!!
|
|
|
|
|
| Gora | 
 |
(25.3.2010 8:16:40) Vrabečci, já myslím, že hodně záleží jak velkou poruchou ADHD trpí. Kdyby ji měl hodně, tak bych se Ritalinu nebránila. Mám doma hyperaktivního syna, v necelých dvou letech měl hyperaktivitu měl těžkou, psycholog půl roku doporučovat léky na zklidnění. Všichni příbuzní, známí radili, ať mu to nedáváme, že jsou to jedy, že mu to dát nesmíme. Po půlroce chození k psycholožce jsme kývli, a léky dali. Změna byla úžasná. Přestal mlátit hlavou do nábytku, do topení, začal trochu lépe usínat, a naučil se konečně pět minut vydržet u jedné věci. Bral je jen tři měsíce, pak jsme je vysadili, protože léky pomohly částečně dozrát CNS. Od té doby má hyperaktivitu lehkou. Takže za mě, jestli má ADHD těžší, nevydrží v klidu, soustředit se, distancuje ho to od ostatních dětí, tak bych se Ritalinu nebála. Třeba ho taky nebude muset brát dlouhodobě, stejně jako můj syn ten speciální lék. Pokud je to jen kvůli učitelce, že neví, jak s ním pracovat, tak bych mu ho nedala. Ještě bych chtěla napsat, že většinou tyhle děti bývají nadměrně inteligentní, takže když je dobrý učitel, dokáže dítě zaujmout, nezlobí tak hodně, jako když se samozřejmě nudí. Tyhle děti potřebují trochu jiný přístup než děti bez ADHD, a o tom to hlavně je.
|
|
|