Honza +// |
|
(24.5.2010 16:42:12) Mám takový problém, může někdo poradit?
Na konci minulého roku jsme si koupili krbovou vložku.(objednáno přes internet) Od konce prosince byla v provozu, a to tak že denně. Někdy v březnu si manžel všimnul, že je prasklý rošt. Napsal, to na reklamační oddělení firmy co od ní krb máme. Odpověď nám přišla, že máme poslat vadný rošt i se záručním listem. Tak jsme to udělali. Odpověď nám přišla emailem v tomto duchu: Krbové vložky jsou certifikovány a zkoušeny ve státní zkušebně. Jsou navrženy a vyrobeny v souladu s nějakou normou.(což jim teda neberu, ale ať mi nikdo netvrdí, že se nemůže u nějakého kusu stát chyba)Vyměnitelné díly krbových vložek nemají stejnou životnost, jako krbové vložky samotné. Záruční doba v zákonem stanovené délce se nevztahuje na opotřební těchto dílů,způsobené jejich používáním.Prasknutí roštu se projevuje u vložek, které nejsou používány v souladu s návodem k použití (jsou přetěžovány).Vzhledem, k těmto skutečnostem se reklamace neuznává.
Předem předesílám, že krbová vložka, byla zapojena od odborníka, a že jsme vní topili pouze dřevem pro který je určena. Nevím, jaké přetěžování měla paní z reklamačního na mysli, jestli to, že se vní nesmí topit denně? Tak takovou vložku co bychom se mohli na ni jen koukat nepotřebujeme.
Můj dotaz: Rošt byl při koupi součástí vložky. Vážně je pravda, že se na něj záruka nevztahuje? Když nám vydržel jen asi tři měsíce? A co se týče přetěžování, nevim jak jim to máme vysvětlit, že bylo topeno v souladu s návodem a jen palivem, které je k tomu určeno. Trvají si na svém, že vložka byla přetěžována. Nevim co dělat. Jak postupovat dále?
|
X E N A |
|
(24.5.2010 17:04:29) Přetížit to opravdu jde. U našich krbovek bylo jasně psáno, že se nesmí spodní dvířka nechat otevřený, páč tam pak jde halda vzduchu, kterej ti rozpálí rošt tak, že je zralej na rozlití. Nevím, jakou máte krb. vložku, ale pokud jste tam danfovali haldu vzduchu zespodu, tak je možný, že právě kvůli tomu žáru to prasklo. Každopádně myslím, že máte smůlu. Že to nevyreklamujete. Jo a jinak, my to necháváme dole otevřený, že jsou kamna rudý, ale rošt je OK. Zato plechy, co držej šamot fakt tečou... Takže: Fakt jste dodržovali návod???? Podle mě to prostě nejde dodržet!
|
Honza +// |
|
(24.5.2010 19:23:53) Xeno, ještě jednou jsem teď pročítala návod k obsluze, zatápěli jsme troufám si říct přesně podle něj. A přikládání je tam popsáno, že na základní vrstvu uhlíků by se mělo dávat podle toho jaké dřevo používáš (tvrdé, měké), a jak máš velká polena, jedna vrsta. Jelikož jsme topili převážně smrkem, a břízou, dávali jsme dřeva víc. Topilo se teda opravdu denně, ale od toho to snad je. A jestli se nedá dodržet návod, tak to je teda potom taky pěkně šalamounský. Chci tím říct,, že kdyby praskla celá krbovka, tak ji taky zřejmě nevyreklamujeme, protože by nám napsali to samé. Třeba jsme opravdu udělali něco blbě já nevim, ale dělali jsme všechno dle svého nejlepšího vědomí i svědomí. Sami chceme, aby nám vydržela co nejdéle. Jde mi o princip. Že Ti po třech měsících užívání prdne rošt a nikdo se s tebou ani nebaví, a hned jim je jasný, že to je přetěžováním krbu. Mě to teda tak jasný už není, protože nevím co jsme udělali blbě a jestli ano chtěla bych vědět co a to z toho jejich návodu fakt nepoznám.
|
Honza +// |
|
(24.5.2010 19:27:46) A ještě, můžu se zeptat? Jak dlouho máte krbovky vy? Píšeš, že vám tečou plechy? Jak dlouho používáte? Dík
|
Petra | •
|
(24.5.2010 22:31:25) Nám ten rošt praskl až po několika letech používání, objednali jsme novej, ale používali jsme stejně ten prasklej, ničemu to nevadilo.
|
Honza +// |
|
(25.5.2010 7:48:00) Péťo, to já vím, že se stím dá topit, že to nebrání používání. Jen se mi nelíbí, že máme novej drahej krb a po třech měsících prasklej rošt.
|
|
|
X E N A |
|
(25.5.2010 7:45:12) Asi 5 let, ale ten šamot to drží, nijak ten rozlitej plech nevadí, tak to zatím neřešíme. Ještě je možný, že to u vás je chyba materiálu. Co se teda obrátit na někoho nezávislého aby to posoudil?!?!?
|
Honza +// |
|
(25.5.2010 7:50:00) No, jenže na rovinu, opravdu nevím, kdo by toto posuzoval.
|
X E N A |
|
(25.5.2010 8:02:24) A co jim pohrozit ČOIkou nebo tak něco?!?!?!
|
Honza +// |
|
(25.5.2010 8:17:14) Xeno, jak už jsem psala ve svém příspěvku, já vůbec nevím, zda mají ze zákona právo, nám odmítnou reklamaci vyměnitelného dílu. Zda to opravdu zákon připouští? Je mi to teda divný, protože to máš jak kdyby sis koupila nové auto a rozbil se ti po chvilce motor a oni ti řekli, že je to vyměnitelný díl a že se na to záruka nevztahuje a máš smůlu? On ten rošt, teda asi nebude stát miliony jo, ale opravdu mi jde o princip, a pokud něco děláme blbě tak bych ráda věděla co, ale snima je komunikace
|
X E N A |
|
(25.5.2010 8:24:16) Tak se obrať na Sdružení obrany spotřebitelů. Ty ti to řeknou přesně...
http://www.spotrebitele.info/
|
Honza +// |
|
(25.5.2010 8:25:39) To bych mohla zkusit. Díky
|
|
|
|
|
|
|
|
Amab+3 |
|
(1.9.2010 18:25:47) Tak my v návodu máme vyloženě napsáno, že měkkým dřevem (smrk, borovice...) maximálně roztápět, ale topit jen tvrdým dřevem (buk, dub, habr, bříza...)
|
|
|
|
Amab+3 |
|
(1.9.2010 18:23:59) Ahoj, zatím jsem nečetla ostatní reakce, ale nám ten rošt praská, případně se ohýbá pořád. Výrobce uvádí, že to může být tím, že tam topíme nedostatečně vyschlým dřevem a tak dochází k pnutí při odpařování vody. Tohle se dokazuje fakt blbě, že tomu tak není
|
|
|