| Surikaty | 
 |
(31.8.2010 14:17:02) Dcera (10 měs.) neleze. Jde na všechny čtyry, sedne si a stoupá. Naše dr. nás poslala na rehabilitaci - cvičíme cviky na posílení určitých svalů. Všude píšou, říkají, jak je důležité, aby dítě lezlo, ale nikde jsem se nedozvěděla proč? Co "hrozí", když dítě nepoleze?
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:18:08) poruchy učení např.
|
| Inka | •
 |
(31.8.2010 14:18:51) To je vtip, ne?
|
| cazadora | 
 |
(31.8.2010 14:20:43) není dítě, tím že leze zapojuje obě mozkové hemisféry a učí je tak pracovat společně což je u učení důležité.Pokud neleze hrozí ty různé dis(grafie)ap.
|
| Inka | •
 |
(31.8.2010 14:22:52) Ale jistý to není, můj syn se plazil a pak chodil a prošel jako premiant základku i gympl.
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(31.8.2010 14:24:24) Tak jistě, je to jen pravděpodobnější, jako cokoli ve vývoji.
|
|
| Dee Dee+2 kluci |
 |
(31.8.2010 18:08:34) Všem,co jejich děti nelezly a jsou géniové- jde o to,že vaše děti lezly,jen jste si to neuvědomily,protože to přišlo dávno po prvních krůčcích atd.Takže lezení je důležité,ale je pravda,že určitá skupina dětí má ty vývojové fáze trochu jinak....
...k tazatelce-neboj,rehabilitace není Vojta-pravděpodobně ti ukážou nějaké blbnutí na míči,kojeneckou gymnastiku,maximálně Bobatha.
|
|
| Dojanka | 
 |
(31.8.2010 19:11:19) Obě dcery nelezly, a to doslova VŮBEC. Jakmile jsem je položila na břicho, tak řvaly, až modraly. Nosila jsem je, pak byly v chodítku, pak chodily za ručičku. Starší dcera (14), momentálně na gymplu, má od 1. třídy samé jedničky a žádnou dys. Mladší dcera půjde za rok do školky a myslím, že by mohla už nastoupit klidně letos, počítá do sta, krásně kreslí, je velmi bystrá a má vynikající paměť.
|
| Dojanka | 
 |
(31.8.2010 19:12:23) pardon - za rok do školy ne do školky
|
|
| vlad. | 
 |
(31.8.2010 19:21:01) Dojanko, ale možná ti taky dcera v dospělosti pěkně poděkuje. Nic z toho se nedoporučuje (dítě není ve volném prostoru na břiše, chodítko, chození za ruku). Ale někteří rodičovskou péči přežijou ve zdraví. Jak psala Markéta, je to o počtu pravděpodobnosti.
|
| sylvaina | 
 |
(31.8.2010 19:41:36) Moje dcera nikdy nelezla a nějakou dys má. A zjevně to máme někde v genech, protože já taky mám nějaké to dys. Jestli jsem lezla nebo nelezla nevím a už se není koho zeptat .
|
|
|
| Bumbi&05,08,10 | 
 |
(31.8.2010 20:06:21) Dojanko, syn třeba nelezl "správně", tak jak se to má (napřed lezení, pak chození), ale napřed chodil a paralelně při tom pak ještě dlouho lezl při hraní si... Takže sice to nešlo vývojově úplně košer, ale lezení využíval při hraní ještě opravdu dlouho, skoro do dvou let. Jinak se otáčet začal ve 3 měsísích, plazit v 5, na kolena v 6, postavil v 7 měsících, v 11 běhal a ve 12 měsísích opustil zcela i golfky a už jenom chodil - v kočárku pouze spal. Nepoužíval nikdy lezení z důvodu, že by se jinak nehýbal, ale lezlení jako způsob pohybu využíval i když už bezpečně běhal.
|
|
| *Niki* | 
 |
(31.8.2010 21:03:58) Dojanko, já mám taky vysokou školu a jsem docela bystrá, ani ty -dys žádné nemám, dokonce jsem i obratná , nicméně nejsem rodičům příliš vděčná za to, že jejich ambicí bylo, abych brzo chodila, tudíž jsem moc nelezla, raději trávila čas v chodítku, abych měla ty "správné návyky chůze po dvou"  Kdybych leta nesportovala, asi by to bylo horší, takto se moje záda ozývají "až" teď, po třicítce.
Nemusí se stát vůbec nic. Jen se zvyšuje pravděpodobnost problémů, a klidně i v pozdějším věku.
|
| Dojanka | 
 |
(31.8.2010 23:23:31) Mono, ale co jsem měla s holkama dělat, když vážně nechtěly lézt???? Nechtěly ani ležet na břiše, jen jsem je položila na zem na bříško na deku, tak se rozplácly jak kámen, třepetaly rukama a nohama a ŘVALY A ŘVALY (byly rudý až fialový, tak jsem to vzdala,neměla jsem na to nervy a nechat je tam, jak mi radila naše dr. -nechat na dece, však ony se to naučí). Nenaučily a NIKDY NELEZLY. To se naučily, až když se naučily chodit.
|
| vlad. | 
 |
(31.8.2010 23:32:03) Dojanko, sama píšeš, žes to vzdala. Není to o tom, dát dítě na břicho na deku, ať si poradí. Ne všem se to líbí, chce to začít co nejdříve. Třeba dát deku na stůl, sednout si k němu na židli, oční kontakt, ukazovat hračky. Stačí pár minut, několikrát denně. Postupně přidávat. Až posílí patřičné svaly a původně nepříjemná poloha se stane zajímavou, začne pást a bude mít rozhled. Poloha na břiše je pro další lokomoci výchozí.
|
|
|
|
|
|
| Staronová.luc | 
 |
(31.8.2010 15:15:08) Teď se musim smát. Holka nikdy nelezla, rovnou si stoupala a začala běhat a je v pohodě, syn lezl a je DYS*** jako hrom 
|
| Meta | 
 |
(31.8.2010 16:04:16) U nás to samý   . Není to naopak?
|
|
|
|
| lipoo | 
 |
(31.8.2010 14:48:11) jojo..mám doma dys...a nikdy nelozil-jen se plazil
|
|
|
|
| Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) | 
 |
(31.8.2010 14:19:29) Lezením si posiluje svaly podél páteře, ale pokud to přeskočí, tak si je posílí jinak a neděje se nic moc závratného- naše dcera se jen plazila, lézt začala, až když se naučila stát a dělat první krůčky....
|
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(31.8.2010 14:20:26) Lezení prospívá koordinaci hemisfér (kromě jiného, také se posilují svaly kolem páteře). Nicméně i když nepoleze a rovnou bude chodit, není nic ztraceno, terapie lezením pro děti s nějakým problémem ve škole - a dokonce i pro dospělé - existuje a funguje.
|
|
| Suza007 | 
 |
(31.8.2010 14:20:50) Já myslím, že lezením se posilují zádové (mezilopatkové?) svaly, které pak pomáhá držet vzpřímenou postavu a zabraňují špatnému držení těla a v pokročilejším věku bolestem zad.
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:23:02) Inka, žádnej vtip..viz. druhý příspěvek, je důležitý propojení hemisfér a dalších věcí. Děti, které nelezou, jsou mnohem víc "náchylné" na různé dysfunkce, ze kterých jsou právě ty poruchy učení.
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:23:52) Inka, tak ne samozřejmě každé nelezoucí dítě má dys. Já jsem taky nelezla a poruchy učení nemám, i když teda na matiku jsem debil. Ale prostě to riziko tam je, lezení je strašně moc důležité...
|
|
|
|
| Liška s banem :) | 
 |
(31.8.2010 14:23:17) Lézt nemusí, stačí plazení. Důležitý je pohyb vpřed.
|
| vlad. | 
 |
(31.8.2010 14:50:33) Liško, není to jeno pohybu vpřed, ale o střídavém zapojování protilehlých končetin a propojování určitých pohybových vzorců v mozku. Tedy kromě jiného.
|
|
| Puma |
 |
(31.8.2010 15:59:48) Liško, to je ale nesmysl. Plazení není ŽÁDNÝ pohybový vzor. Důežité je práve to lezení!
|
|
|
| binaryy szuká ovci | 
 |
(31.8.2010 14:23:44) moje dítě ani needělo, nelezlo, neplazilo se, prostě si jednoho dne stouplo a a od té doby chodí
|
|
| Veronika,Niky 5/06+Martin 5/10 | 
 |
(31.8.2010 14:23:50) Mě dcera nelezla také - seděla a pak rovnou chodila - doktorka mě nikam neposílala já s ní cvičila doma typu- nožicky protahování a zvedala jsem jií nad hlavu aby si posilala zada atd... a je mrštná a u syna to vypadá nyí taky že t tak bude - kde psáno že musí lézt jak je to v knížkách
|
| susanah | 
 |
(31.8.2010 14:31:35) Moje dcera 7,5 měsíce v momentě kdy ji dám na zem na břicho spustí hysterický jekot, nevím už jak na ni, jak se chce naučit plazit, lézt atp.
|
| Meta | 
 |
(31.8.2010 16:18:19) Člověče, to mám doma. Taky 7,5 m. Polohu na bříšku nesnáší od malinka. A když jí řev nepomůže, tak s sebou mrskne zpátky na záda a jak na něco příhodnýho dosáhne, už sedí . Mám strach, že taky nepoleze, že to bude další škobrty ťap v rodině .
|
|
|
|
| Jája | •
 |
(31.8.2010 14:28:55) Naše dítě taky nelezlo, ale skákalo po zádech. Pak se postavilo, poté posadilo, pak začalo chodit a teprve potom lezlo. Ale koníčky třeba nepáslo nikdy. A žádné poruchy se nekonaly. Každé dítě je jiné.
|
|
| Opatrná | 
 |
(31.8.2010 14:33:31) Lezení JE důležité - což ti řekne každý dětský fyzioterapeut - což pediatři samozřejmě nejsou.. Lezením se posilují šikmé břišní svaly a svaly podél páteře - v tomto věku se určuje jejich celoživotní postavení. Ono když někdomu "z ničeho nic" vyhřezne ve 40ti plotýnka, vždycky to má kořeny v miminkovském věku a vešpatných pohybových vzorcích.. Co se zanedbá v prvních 12ti měsících, už se nedožene nikdy, max. se dají mírnit dopady.
|
|
| Gora | 
 |
(31.8.2010 14:37:03) Náš starší syn taky nejdříve nelozil, v šesti měsících si stoupl, pochodoval kolem nábytku, v osmi chodil sám. Asi tak o měsíc později po přečtení různých článků, že je to důležité pro držení postavy, jsem začala po čtyřech lozit já, dělat blbosti, a syn mě začal napodobovat, a pak sice už chodil dál, ale často jsme takhle blbli po čtyřech po celém bytě.
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:38:06) tak že dítě neleze v 10m neznamená, že nepoleze vůbec..syn začal lézt v 10,5měsících a lezl až do skoro 16m, než začal chodit...on sice lezl, ale má vývojovou dysfázii, tak on bude mít těch dys ve škole spousty...
|
| Surikaty | 
 |
(31.8.2010 14:40:49) Jo, já vím, že může lézt. Jen mě prostě zajímá, proč je to tak důležité - nikde jsem se k tomu nedostala.
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:43:31) Venama, už to tu bylo řečeno..jednak je to kvůli propojení těch hemisfér a minimalizování dys poruch a jednak je to dobré po fyzické stránce do budoucnosti. Proč myslíš, že generaci mých rodičů tak bolí záda? Já jsem taky nelezla, dřív se to prostě neřešilo...
|
|
|
|
|
| Insula | 
 |
(31.8.2010 14:39:43) Ségra nelezla. Skákala po zadku. Je pravda, že s učením to u ní nebylo slavné, ale ne kvůli nějakým dys.
|
|
| pavla12345 |
 |
(31.8.2010 14:45:03) Všechny 3 děti mi rovnou začaly chodit, žádné dys nikdo z nich nemá. S nejstarším jsem od 2měsíců cvičila vojtovku a dr.mi tehdy říkala, že to přeskakování vývojových fází neradi vidí. Dost dobře ale nevím, jak přinutíš chodící dítě, aby lezlo.
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:47:11) Pavlo, já třeba asi úplně dys nemám, ale např. v matice jsem měla strašné, ale strašné problémy..a ne kvůli tomu, že bych neznala postup..ale byla jsem schopná napsat( a jsem doted), že výsledek je 31, ač má být 13..já v té hlavě vím, že to je 13..ale napíšu to opačně, a pak při kontrole si toho nevšimnu, at si to kontroluju třeba 50x....díky tomuto jsem málem ve třetáku na střední propadla z matiky. Našeho učitele správný postup nezajímal..kdo ví, jestli to není z toho, že jsem nelezla
|
| Surikaty | 
 |
(31.8.2010 14:51:08) Máš dys - toto je možná jedna z nejčastějších poruch dyskalkulie. Třeba to je opravdu z toho nelezení, ale to se asi těžko zjišťuje.
|
| Tessis | 
 |
(31.8.2010 14:53:40) No je to možný, že to nějaká slabší forma dyskalkulie je..na základce jsem matiku uhrávala horko těžko na dvojku( jinak jsem byla dobrej žák), na střední už to byla krize...a 4byla pravidelně. Ale nikdo to se mnou neřešil, takže nevím...
můj syn je hlídaný už od 20m, u něj ta pravděpodobnost všech možných dys je opravdu obrovská...
|
|
|
| pavla12345 |
 |
(31.8.2010 15:19:23) Možné je všechno, já jenom konstatuju, že moje děti nelezly a žádný náznak dys se u nich neprojevil.
|
| Staronová.luc | 
 |
(31.8.2010 15:23:44) Já věřím tomu, že při lezení se posilují určité svaly a klouby, ale odmítám myšlenku, že se nelezení projeví nějakou poruchou osobnosti nebo učení. Nechápu, proč se musí každé dítě vyvíjet podle tabulek. Každé dítě je jiné, jedno chodí v 10ti měsících, jiné v 18ti, některé leze, jiné ne. Nechme ty děti žít a vyvíjet se podle svého. Přijde mi, že Vojtovka je nějaké móda a kdo jí s dítetem necvičil není in.
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(31.8.2010 15:31:56) Meegy, říká ti něco pojem zvýšená pravděpodobnost? To neznamená, že se to pokaždé stane, to jen znamená, že se to může stát s větší pravděpodobností než když tam ten zátěžový faktor není.
Hele, ne každý dcera matky s rakovinou prsu do dostane taky. Ale má na to větší šanci, takže udělá dobře, když bude chodit na prevence. Ne každý kuřák dostane rakovinu plic. Ale má na ni větší šanci než nekuřík - přestože jsou i nekuřáci, kteří ji taky dostanou.
|
| Staronová.luc | 
 |
(31.8.2010 15:39:49) Se staršími dětmi jsem chodila k bezva pediatričce a ta tvrdila totéž co píše BABIKY, že dítě klidně může přeskočit nějaké fáze a nic se neděje. A trvám na tom, že v dnešní době se děti zbytečně tlačí do tabulek a to jim spíš ubližuje než pomáhá. S malým chodím k jiné doktorce a ta naštěstí má rozum taky a žádné tabulky na děti nepoužívá.
|
| Puma |
 |
(31.8.2010 16:19:57) Meggy, taky nejsem pro tlačení dětí do tabulek. Na druhou stranu si musíme uvědomit, že dítě se dříve mohlo vyvíjet v souladu s tím jak je od přírody nastaveno a nebylo tolik ovlivňováno zvenčí.
Dnes se dětem příliš věnujeme. Dítě kňourne, matka ho zvedne, podepře, otočí, posadí. Dříve aby dítě něco vidělo, muselo by se dobře vzepřít na ručičkách, aby si podalo hračku, muselo by se otočit a později pro vzdálenější věc dolézt. Nebyl čas. Troufám si tvrdit, že děti neměly tolik problémů s pohybovým vývojem.
|
|
|
|
| MarkétaP + 4 dcerky | 
 |
(31.8.2010 15:32:35) Jo, a rozhodně netvrdím, že dítě, které neleze, má cvičit Vojtovku.
|
|
|
|
|
|
| Archciba | 
 |
(31.8.2010 14:47:58) Lezením se posilují zádové svaly a rozvíjí koordinace pohybů. Synek taky dřív začal chodit než lézt. Ale u něj to byl rozdíl týdne A v 8 a půl měsících
|
|
|