| Lavi | 
 |
(18.11.2010 12:20:14) Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na možnou lhůtu uplatnění reklamace.
Situace: nákup po internetu; záruční doba do 15.11.2010; 14.11.2010 uplatnění reklamace mailem; zboží zatím nezasláno.
Moje otázka zní, zda lze takto úspěšně pokračovat v reklmaci, nebo zda jsem termín záruky prošvihla tím,že jsem do data 15.11.2010 nedoručila prodejci reklamovanou věc. Předem děkuji za odpovědi.
|
| Paradox | 
 |
(18.11.2010 12:35:10) Domnívám se, že po mailu je to skutečně na nic. To byla dvouletá záruční doba?
|
|
| Lavi | 
 |
(18.11.2010 12:39:09) Jj, šlo o 2letou záruční dobu. Paní mi na mail odpověděla,ale z jejích slov není jasné, zda reklamaci rovnou nesmete se stolu kvůli nedodržené lhůtě záruky. Proč v takovém případě věc posílat a platit navíc zbytečně poštovné,že?
|
|
| Beruška+J02A07T10 | 
 |
(18.11.2010 12:43:28) no lavi, nevím jak je to správně ze zákona, nicméně myslím, že si udělala chybu, pokud si toho 14. zároveň s mailem neodeslala věc k reklamaci, protože nerozhoduje datum doručení (to by totiž mohl povinný protahovat - až na 14 dní), ale datum podací pošty, což by jasně bylo den před skončením záruky)
bohužel jak pokračovat teď to ti fakt neporadím.. .( jak to je ze zákona
|
|
| Lavi | 
 |
(18.11.2010 12:45:41) Stalo se to právě toho 14.11.2010. A byla to již druhá vada, tu první jsem chtěla opominout. Ale po další vadě jsem to nechtěla nechat být. Zajímá mě,co lze dle zákona.
|
| X E N A | 
 |
(18.11.2010 12:51:28) Ještě něco... Záruční doba běží od data převzetí zboží. Takže se mrkni, jestli náhodou nemáš v záručáku vyplněno od nich datum - většinou píšou, kdy to odesílají, ale záruka běží ode dne, kdy jsi to ty převzala od přepravce. Což můžou bejt další dny tobě k plusu...
|
| Lavi | 
 |
(18.11.2010 12:57:26) Xeno díky! Nevím,zda mám doklady od přepravce, nenapadlo mě to hledat... ale je to cesta! kdyby to nebyla hračka, na které dcera lpí,vykašlala bych se na to! Takhle nevím,jestli mám šanci uspět v reklamaci nebo jestli mám tu samou věc koupit znovu nejlépe v kamenném obchodu.Finančně to není pro mne pakatel...
|
|
|
|
| Lvice+lvíčata | 
 |
(18.11.2010 13:00:04) reklamace je oprávněná i emailem, věc jsi závadu určitě popsala do emailu případně nafotila pokud je to viditelná závada a uplatněná je v pořádku, ale měla jsi poslat zboží ten den, ale pokud ti paní zatím neoodpověděla, tak máš urgovat svoji reklamaci a odvolávat se na první dopis a psát ji, jak reklamaci vyřešíte.....je to ted na dohodě....zboží může třeba ona poslat nové a ty jí pošleš zpátky nefunkčí apod....
|
| Lavi | 
 |
(18.11.2010 13:17:54) Lvice děkuji! Zkusím tedy zboží poslat a uvidíme.
|
|
| *Šárka* | 
 |
(18.11.2010 14:05:15) Lvice, dovolím si nesouhlasit.
Zboží musí být "přítomno" reklamaci.
A k tomu, že by stačilo zboží odeslat v poslední den reklamační lhůty - také to není pravda. Viz vyjádření právníka:
Pokud kupující posílá reklamaci poštou je nutné, aby v záruční době bylo zboží doručeno prodávajícímu, nestačí jej pouze donést na poštu.V případě, že prodávající zboží nepřebere, hledí se na to tak, že zboží se považuje za doručené dnem, kdy byla prodávajícímu do schránky vhozeno oznámení o uložení zásilky na poště. § 45 odst. 1 Občanského zákoníku: Projev vůle působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí dojde.
|
|
|
| Lucie, Sára, Danny | 
 |
(18.11.2010 14:44:11) Zkus to poslat. Nám se rozbil mixér v sobotu a byl to zroovna poslední den záruční lhůty. Poslala jsem maila, že to doručíme v pondělí (vezli jsme to osobně) a vzali nám to.
|
|
|