| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(27.11.2010 0:05:39) Dostali jsme se do prekérní situace, synovy neustálé problémy ve škole přetekly a vzhledem k tomu, že je v páté třídě a zároveň se připravuje na přijímačky na osmileté gymnázium (z jeho vlastního rozhodnutí), rozhodli jsme se pro domácí vzdělávání po zbytek tohoto školního roku.
Školu, která nám pomůže legislativně vše vyřešit, jsem našla, budu jí kontaktovat v pondělí, máme předdomluvenou spolupráci, potřebovala bych ale poradit prakticky, jak to děláte v jednotlivých předmětech, musíte vykazovat například nějakou činnost v PV nebo VV ? Jak často chodíte s dětmi na přezkoušení? Na co si mám dát pozor, co nemám podcenit? Můžu chtít nějaké materiály (učebnice) od školy, nebo dostanu jen nějaký plán (osnovy), které bude muset syn do určitého termínu splnit a bude na nás, kde si podklady seženeme? Budu vděčná za každou radu.
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(27.11.2010 8:23:32) Jedůfko, na tohle by Ti měla odpovědět přímo vybraná škola, protože školu od školy se může způsob podpory a přezkoušení lišit.
Obecně přezkoušení by mělo bejt jednou za půl roku (v pololetí a na konci), učebnice asi nedostanete - spíš vám škola něco doporučí, plán učiva těžko říct - možná jo a nebo vás odkážou na Školní vzdělávací program, výchovy se musí hodnotit na vysvědčení, takže přinejmenším budou chtít vědět, co tam mají synovi napsat za známku a možná budou chtít vidět nějakej jeho výtvor...
|
|
| perdita | 
 |
(27.11.2010 14:06:01) Jedůfko - toto není sarkastický dotaz! - co uděláš, když se nedostane na gympl?
|
| Ina | •
 |
(27.11.2010 14:46:30) Problémy ve škole a přijímačky na gympl? No asi se nejedná o problémy s učením,ale vyznívá to zvláštně.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(27.11.2010 15:25:12) Nejedná se o problémy s učením, i když má mírné problémy se soustředěním, což s učením souvisí. Když se nedostane na gympl, což samozřejmě beru jako možné, nejsem nijak ambiciózní, spíš chci vyhovět přání syna, budeme hledat ZŠ s vyhovujícím druhým stupněm. Kdyby přecházel na novou školu teď, ten nápor by byl příliš velký a tu možnost dostat se na gymnázium bychom v podstatě odřízli. Na stávající škole zůstat nemůže, to je bohužel definitivní, podrobnosti se mi psát nechce.
|
| žanika | 
 |
(29.11.2010 11:41:06) Jedůfko, náhodou jsem klikla na Tvou diskusi o vyloučneí ze školy - to je nějaké moc divné. Zrovna včera jsme se dívali s naši babičkou na ty dva krásné české študácké předválečné filmy a říkala jsem si, za co by dneska asi vyloučili žáka ze školy... Ale ze základky? No ať je to, co je to, přeji, abys měla na vše objektivní pohled a byla dle možnosti nad věcí.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(29.11.2010 21:48:57) Žaniko, to máš tak. Když se chtěj problémy řešit, tak se řeší, když nechtěj, tak se odstraňují. Syn nikoho nezabil, nezmlátil ani jinak výrazně nepoškodil. Má bohužel tu vlastnost - nejspíš po někom blízkém zděděnou, že nutně musí projevovat svůj názor, byť už má mnoho zkušeností, že se to nevyplácí. No ale - nakonec zjišťuju, že takhle je to vlastně daleko lepší, syn se naučí víc a efektivněji a stihne u toho ještě spoustu jiných věcí. Horší je to se mnou, ale těch pár měsíců to nějak půjde. Jak říká paní Kapicová - každé dítě není kompatibilní s českým školstvím. Děsím se ale toho, co přijde po páté třídě, jakou školu zvolit, protože bez problémů to s ním už asi nepůjde.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(29.11.2010 23:38:46) Žluťásku, to je těžký popsat, aby to nevyznělo jednostranně nezatíženě. Nechtělo se mi o tom psát, protože to bylo příliš čerstvý. Není to první škola, kde měl syn problémy. Z té první jsme odešli my, protože jsme mysleli, že to v nové bude lepší. Slibovali individuální přístup, program pro nadané děti, spolupráci s psychologem a kdesi cosi, vytáhli od nás nemalé školné, část ho ani neodchodil, přesto je nevratné. Věděli o synových problémech, měli posudek z minulé školy, při přijetí dělal psychologické testy. Po třech měsících co syn nastoupil, se změnilo vedení školy a část učitelského sboru a bohužel i směr celé školy. Začali se zbavovat nepohodlných a problémových dětí, syn byl ze třídy první, další mají podmínku. Neprovedl nic závažného, na porušení školního řádu a neschopnost adaptace na způsob výuky, se dá vždy něco najít, u něho stačí, když otevře pusu. Vedení nekomunikuje, jedná s rodiči jak s kusem hadru, ale to už bych se zase rozčílila, nestojí mi za to.
Syn je intelektově nad průměrem, na druhou stranu je možná mírně sociálně pozadu, má problémy se zvládáním emocí (to má i leckterý dospělák, jenže dětem se to nepromíjí). Někdy mi připadá jako třicetiletý chlap narvaný v desetiletém těle, tak se to v něm pere a někdy to vybublá. Nechápe, proč některé věci nemůže jen proto, že je mu deset, nesnáší, když se něco řeší o něm bez něj, nechce slepě poslouchat, když podle něj by to mělo být jinak, každou vytyčenou mez musí otestovat. To se musí zažít, je ho fakt těžké popsat, ale úplně nejtěžší je ho vychovávat. Problém je, že pro takový děti zřejmě u nás školy nejsou.
|
| Tragika | 
 |
(30.11.2010 11:07:00) Jedůfko, má syn určenou nějakou diagnosu od lékaře? Podle tvého popisu, bych vyhledla dobrého dětského psychologa. Pochopila jsem správně, že chodí na soukromou ZŠ? O to víc je vyhazov pro mne nepochopitelnější. Většinou to bývá tak, že to, co dětem prochází na školách soukromých, by jim ani náhodou neprošlo na státní škole. S problémy, které popisuješ, to bude mít na střední ještě těžší. Nevidím moc optimisticky tvůj model - pár měsíců domácí školy a pak gympl. Spíš bych se snažila najít dobrou základku s minimálním počtem dětí ve třídě (15) a se specializovanými pedagogy, což v praxi znamená, že mají nejen peďák, ale i specializaci na děti s poruchami učení a chování. O jedné takové škole vím, je na Praze 2 a je soukromá. K velké spokojenosti ji navštěvoval i můj syn, v současné době vysokoškolák.
|
|
| Helča + J+V+M |
 |
(30.11.2010 11:56:04) Jedůfko. Moc Ti držím palce. Mému synovi je 6let a je podobného ražení, jako Tvůj synek. Musí vědět proč a i potom se hranice testují a testuje se i neústupnost rodičů. A když má na něco jiný názor, tak jej dá pěkně zřetelně najevo. Takže zvládat emoce jej učíme a učit budeme (je totiž po mě ). Jinak je velmi zarážející to vyloučení. Když jsem to říkala manželovi, tak řekl, že to nejde. Prý to zrovna nedávno u nich na škole řešili a nešlo to. A že mají na škole pěkná kvítka. Jinak také teď řešili situaci, kdy žák něco provedl a postup by měl být, že to nejprve řeší třídní, a pak se do toho zapojuje vedení. Jinak asi synovi vysvětlovat a vysvětlovat a jít mu osobním příkladem. (Prosím, nezlob se na mě, ty rady jsou tak trochu i pro mě, jinak přeji hodně moudrosti a trpělivosti - se synkem i českým školstvím a byrokracií v něm.)
|
|
| žanika | 
 |
(30.11.2010 12:17:27) Jedůfko, vím o čem mluvíš ze své vlastní zkušenosti. U sebe. Jsem ráda, že své syny mohu učit doma od samého začátku. Jak již bylo řečeno měla bych strach ve Tvém případě dát dítě na gympl. chodila jsem sama na gymp - normálně, viděla ty "malé" děti od primy a to bylo něco hrozného - jak přístup učitelů, tak chování dětí. Není to ani deset let, co jsem skončila, takže pochybuji, že by se to nějak výrazně změnilo. I co slyším z okolí.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(30.11.2010 12:41:05) Tragiko, já jsem ho na tu soukromou školu nedala proto, abych měla klid, ale proto, že slibovala kvalitní výuku a přístup k dětem, jenže ona to stejně nesplňovala, o odchodu jsem stejně uvažovala, ale jelikož má škola jen první stupeň a školy nelze měnit kvůli psychice dítěte jak ponožky, říkala jsem si, že už to tam nějak doklepem, syn tam měl totiž konečně kamarády. V této situaci tam setrvat už ale nechci, to by nikam nevedlo. Já mám z gymnázia taky strach a určitě nebudu vybírat klasický gympl, do jakého jsem chodila já. Problém je, že fakt nevím o kvalitní základce s dobrým druhým stupněm. Syn je hodně chytrý, baví ho spousta věcí a když nebude v podnětném prostředí, zájem ztratí a navíc bude ještě otravnější. Na druhém stupni bych ho učit už doma nemohla, jednak nemám předpoklady (tam už jsou jiné podmínky, jestli se nepletu), ani dostatek znalostí, ani čas a taky si myslím, že syn mezi lidi potřebuje. Byli jsme už u několika psychologů, diagnózu žádnou nemá, teď to vypadá na mírnou ADHD, kterou zřejmě v nižších ročnících převážila přirozená inteligence, takže jí nikdo neodhalil a co se týče chování, poslední psycholožka to zhodnotila jako povahový rys. Teď je objednaný na další vyšetření ke speciálnímu psychologovi zaměřenému na nadané děti, no snad nám poradí, jak se s tím dá pracovat.
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(30.11.2010 19:52:27) Jedůfko, aspergerův syndrom už u něj někdo vyloučil? Nemyslim běžnýho psychologa v poradně (ti ho většinou nepoznají), ale nějakej specialista?
Jinak domácí vzdělávání se dá přinejhoršim i na druhym stupni, ale je mi jasný, že pokud má problémy tohohle rázu, nějakej vzor jiných dětí (i interakci s nima) by dost potřeboval, tak to píšu spíš jen kdybys nevěděla, že v nejhorším i tahle varianta existuje...
|
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(30.11.2010 22:41:20) Jeno, aspergerův syndrom má jeho starší brácha, mám o něm mnoho nastudováno a ti dva jsou tak obrovské protiklady, že větší si člověk jen těžko představí, mladší nemá ani jeden z prvků AS podobný, takže o tom velmi pochybuju.
Pro druhý stupeň už je potřeba pedagogické vzdělání, je to tak?
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(1.12.2010 1:07:26) Aha, no já věděla, že v tom bude nějaký zádrhel .
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(1.12.2010 6:58:57) No jestli ho nemáte, je možný jako vzdělávajícího uvést někoho jinýho, než rodiče. Otázka ovšem je, jestli by na sebe tu zodpovědnost někdo byl ochoten vzít a jestli byste to učivo sami zvládli. Já třeba VŠ mám, ale třeba na chemický rovnice bych si stejně netroufla... nebo pokud jo, musela bych se to všechno učit s dítětem a kdo ví, jak by to dopadlo
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(1.12.2010 14:54:04) Žluťásku, taky se s dětma furt učim - při projektech to ani jinak nejde, ale přecijen jsou témata, který si ráda odpustim 
Co se týká AJ, te´d jsem psala kamarádce něco, co by se mohlo hodit i vám:
budeš potřebovat zvuk
klikni si na http://www.learningchocolate.com/
vyber si nějaký téma - např. animals 1
po kliknutí na repráček uslyšíš název zvířete
když se to jakože naučíš, klikneš na záložku match up 3 - pak dole klikáš na repráčky a přesouváš je k obrázkům
pak si klineš na complete a ono Ti to ukáže kontrolu
Dávám to ode dneška velkym dětem v tý hodině navíc (akorát že velký dělaj i match up 1 a 2 a ty další úkoly, kde se musí číst a psát), ale match up 3 zvládnou i malý děti, který nečtou a nepíšou.
|
|
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(1.12.2010 9:22:25) No, trošku je problém, že co se týče chemie, fyziky i části zeměpisu, už mě obě děti ve znalostech značně předběhly a obávám se, že opravdu nemám čas, chuť a dostatečně nezatíženou hlavu s nimi držet krok . Tohle bych opravdu raději přenechala odborníkům. Popravdě musím dost oprašovat i páťáckou češtinu, shledávám, že jsem toho už hodně zapomněla, a to jsem žila v přesvědčení, že gramatiku zvládám slušně. AJ bych sice zvládla nejspíš líp, než poslední učitel na ZŠ, ale taky jí raději přenechám někomu znalejšímu.
|
|
| Helča + J+V+M |
 |
(1.12.2010 10:18:04) Jeno, prosím tě, to vyjádření PPP. to je něco jako posouzení školní zralosti, nebo co? Nemám představu, tak doufám že Teplická PPP mít bude (manžel mě nechtěl samotnou pustit se dvěma dětma do Prahy. Možná nakonec stejně bude muset, ale třeba bude po novém roce hlídání pro tu mladší. Teď mají babičky frmol.)
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(1.12.2010 14:57:14) Ono je dobrý se poradit se školou, kam se hlásíte. Ředitel školy, kde byli naši kluci tam např. chtěl větu, že psycholog nemá námitek proti tomu, aby dítě bylo vzděláváno doma a návštěva byla fakt něco jako posouzení školní zralosti. Někde chtějí třeba vyloženě větu, že psycholog DV doporučuje kvůli specifickým potřebám dítěte... Asi bych se radši informoval apředem, než pak chtěla po psychologovi, aby upravoval zprávu...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|