| Winky | •
 |
(10.1.2011 10:19:15) moje pětapůlletá si teda pamatuje kdejakou básničku a písničku, ale dny v týdnu taky ne a ne a ne prostě to nedá z hlavy dohromady, i když mi to přijde mnohem jednodušší než ty jiné věci které si je schopna zapamatovat (celé pasáže z dětských pohádek nám tady pak přehrává, slovo od slova). Dny v týdnu a čísla jsou pro ni zakleté, natožpak třeba hodiny /to byl jen asi 2x pokus aby se naučila v kolik je večerníček/. Stejně tak pokud má říct co bylo ve školce - nevím, nepamatuju si, s ničím jsem si nehrála (obzvlᚍ pokud se ptám hned v šatně když pro ni přijdu, večer to už se občas rozpovídá co bylo).
Ideální na zkoušení paměti jsou takové věci, které ho baví. Kluky třeba baví značky aut (barvy zas až tak neee, ani u aut), různí dinosauři nebo jiná zvířata/příšerky (nějaké postavičky, nejlépe něco co se dá třeba na různých kartičkách dostat, nebo jako figurky). Hrát pexeso (i ve zmenšené variantě - tj. vybereš jen několik párů obrázků, pozor, trvá to docela dlouho než se to naučí, naše slečna mě občas přiváděla k šílenství že obracela pořád to samé i když musela (?) vědět že to tam nenajde.... no dneska už bez pomáhání jedem tak fifty fifty, občas opravdu regulérně vyhraje aniž se snažím dělat slabšího hráče). Pro kluky jsou dobré i různé stavebnice, sice to vypadá že jde jen o motoriku, ale musí mít představivost aby postavil to co chce aby z toho vylezlo.... lego nebo i jiné ze kterých jde postavit víc různých věcí. Jo a třeba při učení co je co za strom/kytku jsme to nebrali podle knížky, ale venku, podle opravdických rostlin, dostala do ruky kus smrkové a borovicové větvičky a tak.... (to taky trvalo dlouho než se jich pár naučila). Samozřejmě je zajímavé, že o tygrech, slonech, krokodýlech a žralocích toho ví docela dost aniž by je viděla ale některé věci jsou holt lepší v tom spojení ruka-oko-mozek.
|
| Berda-Berda | 
 |
(10.1.2011 10:36:34) Kliiid, jses moc narocna, proc ho trapis dny v tydnu, kdyz v tomhle veku se deti v case jeste neorientuji. Dokazou pochopit co je za chvili, pripadne az se jednou ci dvakrat vyspi a to je vsechno. Zkus si precist nejakou knihu o vyvoji deti. A kazde dite je individualita a vyviji se jinak v case!!!!!
|
| Winky | •
 |
(10.1.2011 11:00:43) je fakt, že orientace v čase je obecně u dětí ještě nerozvinutá, takže i věci jako "zítra" a "včera" jsou pro ně dost abstraktní pojmy. Dceři je taky ještě srdečně jedno jestli je leden nebo úterý tohle prostě přijde až později, jaksi "cvikem" 
|
| Martina 78 + 2 kluci+1slečna | 
 |
(10.1.2011 11:57:31) holky díky asi zbytečně plaším.. hrdiny z pohádek zná hned stačí jednou vidět. A učíte něco takto staré děti nebo je na to čas?
|
| Winky | •
 |
(10.1.2011 12:06:22) já myslím že by měl dělat takové ty běžné dětské věci - malovat si (čmárat), modelovat, trhat papír, vystřihovat, stavět kostky, prohlížet si knížky, poslouchat pohádky (čtené nebo na CD) a vyprávět si o nich, stavět stavebnice, venku běhat, skákat, prolejzat, houpat se, doma oblíkat a svlíkat se a ukládat si svoje věci (v rámci možností samozřejmě, ale aspoň třeba na 1 židličku to naházet svlečené apod), zkusit třeba nosit věci na stůl, pomáhat nakupovat (jako že chodí s tebou a hledá v samošce kečup, mlíko, jogurty a tak), chodit k babi a k dědovi pokud lze a hrát si tam s nima bez maminky (jako že iniciativu převezme někdo jiný, klidně tam můžeš být a dělat něco jiného), třeba i nějaké to mateřské centrum - to je hlavně dobré v tom, že uvidíš mnohem širší vzorek dětí které se chovají různě, v něčem líp a v něčem třeba hůř než tvůj syn, nebo nějaké cvičení pro děti apod.....
S dcerou - předškolačkou někdy děláme úkoly z časopisu Sluníčko, baví ji to a chce. Ve školce chodí na angličtinu, párkrát jsem se to s ní učila ale taky mi to přišlo k ničemu že si to nepamatuje - a za pár dní to věděla sama, a logopedii se jakoby "učíme" že po ní cíleně něco chci.... Jinak ne.
|
|
|
|
|
|