Limai |
|
(14.1.2011 9:48:42) Dcera má obrovské problémy se psaním.Čekala jsem to,vždycky měla problémy s grafomotorikou,upozornil mě na to i psycholog ještě než šla do školy,že to je jediné s čím bude mít dcera ve škole problém.Potíže jsou větší než jsem čekala,začínám uvažovat o tom zda to není dysgrafie,ale nevím jak se to pozná.Tedy,je mi jasné že to pozná psycholog,když tam s ní půjdu,ale spíše se chci zeptat jak se dysgrafie projevuje u vašich dětí,a jak se postupuje dále.Pouze nějakýma úlevama při psaní?Jinak vše ostatní zvládá v pohodě,matika,čtení,všechno jí jde,ale s tím psaním hodně bojujeme.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(14.1.2011 9:57:17) Syn je dysgrafik, potvrdilo se to tuším na konci 1. třídy. Chodí ve škole na nápravy - je tam speciální pedagožka, takže jednu hodinu češtiny týdně má s ní. Zezačátku jsme dělali něco i doma, ale už na to nemám dech. Syn je ve 4. třídě a píše s prominutím jako prase. Dost ho to brzdí, je jinak nadprůměrně inteligentní. Jinak dysgrafie se kromě nehezkého písma může projevit i určitými chybami v pravopisu. Dítě se prostě tak soustředí na to, aby písmena vůbec vykroužilo, že mu děláí problém se k tomu soustředit ještě na chyby. Běžně mu chybí písmena, háčky, čárky. Je navíc obouruký, s dominancí levého oka, proto píše levou. Je celkově neobratný - nezaváže si tkaničku, příbor mu taky dělá problém.
|
Limai |
|
(14.1.2011 10:03:20) a co s ním prosím tě ta pedagožka v rámci nápravy dělá?Já o tom tak jako tak hodím řeč s učitelkou,ale ta tenhle týden chybí,tak zatím vyzvídám tady.
|
sylvaina |
|
(14.1.2011 10:09:14) Ono se to těžko popisuje. Třeba má takovou sestavu plácání a mávání rükama a dupání nohama v přesném pořadí, kterou opakuje úpořád dokola a přitom jí zkouším z angličtiny. Musí říct slovo, jak se řekne a ještě jak se píše. Jsou to jednoduché věci, ale zdá se mi, že dost pomáhají.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(14.1.2011 10:10:52) Sylvaino, to má bejt jednoduchý? Něco takovýho bych zřejmě jen tak nedala, to musí bejt šílenej záhul.
|
sylvaina |
|
(14.1.2011 10:18:56) Ono to je jednoduchý, já to jen neumím dobře popsat. Jde o 4 pohyby pořád dokola. A dělá se to jen 10 minut denně. A pomáhá to moc.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(14.1.2011 12:46:36) Limai, to, co popisuje sylvania, jsme teda nikdy nedělali. Pracuje se například s chybou - dítě se učí si chyby samo nacházet. Taky existuje kurz grafomotoriky, který je ale hodně časově náročný a psycholožka ho konkrétně nám nedoporučila. Taky syn různě procvičuje jemnou motoriku - lego, stavebnice, různý třídění apod. Co přesně s ním dělá ta učitelka, to nevím. Jinak když má např. za úkol opsat cvičení z češtiny, kde jsou vynechaná i/y, tak mám dohodu s učitelem, že opíše jen příslušná slova a ne celé věty apod. Má z poradny IVP.
|
|
|
|
|