| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(17.3.2011 12:55:13) Prosím poraďte, jsem z toho zmatená. 28.12.2010 jsem si koupila kabelku, včera jsem si všimla, že se pod uchy roztrhla. Donesla jsem to do obchodu, prodavačka mi řekla, že je to vada materiálu. Řekla jsem, že budu chtít peníze, ne stejnou kabelku (pokud budou mít, tady nemají, šéf přijede příští týden, je možné, že jinde bude). A ona mi říkala, že uvidí, co napíše šéf. Já na to, že mám nárok na novou - stejnou nebo peníze. Dívala jsem se i na Dtest a tam je psáno, že pokud není vada odstranitelná, můžu žádat vrácení peněz nebo výměnu. Radši jsem volala i na infolinku a tam mi paní řekla, že ta vada je odstranitelná tím, že mi dají novou kabelku. To je přece blbost, ne? Jak to tedy je? Prodavačka nakonec do rekl. protokolu naspala, že žádám o vrácení peněz, ale kdyby mi nabízeli novou-stejnou, musím to převzít? Radši bych peníze.
Díky!
|
| Inka | •
 |
(17.3.2011 12:57:54) Nemůžeš si vynutit peníze, to až při třetí stejný vadě. Musí Ti jí buď opravit nebo dát novou.
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(17.3.2011 13:06:42) A jak tedy chápete např. toto?
Spotřebitelský dotaz Dobrý den, Reklamoval jsem manželčinu kabelku a při zadávání reklamace mi prodavačka sdělila, že v případě uznání reklamace mi nevrátí peníze, ale dají mi místo toho poukázku na zakoupení jiného zboží v jejich prodejně v původní hodnotě kabelky. Zajímalo by mě, zda na takovou náhradu má prodávající právo? Pokud je toto chování protizákonné, můžete mi prosím napsat, který paragraf pravidla vrácení peněz specifikuje? Děkuji za odpověď. Tomáš Doporučení časopisu dTest Hezký den, chování prodávajícího je v tomto směru nezákonné, je-li vada odstranitelná, můžete si zvolit, zda chcete vadu bezplatně odstranit, nebo, není-li to neúměrné povaze vady, můžete žádat výměnu (avšak za stejnou kabelku). Není-li vada odstranitelná, můžete žádat vrácení peněz nebo výměnu. V žádném případě však nemůžete být nucen přijmout pouze poukázku na jiné zboží. Práva spotřebitele z uplatnění odpovědnosti za vady jsou upravena v § 623 občanského zákoníku. Přejeme mnoho štěstí
Z toho jsem pochopila, že si můžu vybrat jestli chci výměnu nebo peníze.
|
| X E N A | 
 |
(17.3.2011 13:09:44) No vypadá to tak. Ale když ti řeknou, že tu část, co se roztrhla komplet celou vyměnili (víme že je to blbost), tak jseš nahraná a vadu odstranili...
|
|
|
|
| X E N A | 
 |
(17.3.2011 12:58:03) Já ti chci jen říct, že jsem taktéž nechala do protokolu jednou zanést, že chci vrátit peníze, přesto mi dali nové zboží. Já ho ale vzala, potřebovala jsem ho. Tak jen počítej s tím, že se to tobě stát může také...
|
| Inka | •
 |
(17.3.2011 13:02:06) Já zase jednou chtěla mikinu a dali mi peníze, už jsme jí nesehnali, byla to stará kolekce.
|
|
|
| Limai | 
 |
(17.3.2011 13:05:28) Ano,pokud ti budou nabízet novou stejnou,musíš ji vzít.Nárok na peníze máš až kdyby se vada vyskytla třikrát.Pouze kdyby měli tuto reklamovanou kabelku jako poslední a nemohli ti nabídnout totožnou,nemohou ti nutit jinou kabelku a máš právo na vrácení peněz.
|
| Miko1 + 2 | 
 |
(17.3.2011 19:49:01) pokud je vada hodnocena jako NEODSTRANITELNA, tak ti novou kabelku vnutit nemohou. pokud je vada ODSTRANITELNA, mohou odstranit, nebo ti nabidnout rovnou vymenu zbozi.
problemem zustava, ze mohou vadu hodnotit jako odstranitelnou (i v pripade, ze to neni pravda) a dat ti na vyber - bud pockas 30 dni (A MY TO "NEJAK ODSTRANIME) nebo si vezmes novou kabelu
|
|
|
| veverkaa | •
 |
(17.3.2011 13:30:22) taky si myslím, že nárok na vrácení peněz nastane, až po třetí reklamaci. nemůžou ti ale místo kabelky nutit jinou nebo úplně nějakou jinou věc (viz. ta slevová poukázka). prostě ti dají stejnou kabelku a pokud ji nemají nebo ji neopraví do 30-ti dnů od podání reklamace, máš nárok na vrácení peněz.
|
|
|
| KvětuškaS | 
 |
(17.3.2011 13:13:06) Nene, nemusíš jí přebírat!!! Je výjimka, pokud se jedná o reklamaci zboží v 6-ti měsících od data koupi (tahle lhůta je k tomu velmi důležitá), považuje se, že zboží mělo vadu již v době prodeje a ty si můžeš vybrat - pokud je vada neostranitelná (tzn., když nelze opravit), zda-li chceš nový výrobek nebo vrátit peníze!
Je to uvedeno i v zákoně, ale momentálně nevím, který to ten paragraf je, ale zkus to dohledat.
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(17.3.2011 13:18:45) § 622 A 623
Kabelka je stará 2 měsíce. Jde mi o to, jestli když mi nabídnou tu stejnou, jestli ji můžu odmítnout a chtít peníze. Vada není odstranitelná v tom smyslu, že to nejde opravit.
|
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(17.3.2011 13:20:37) Co ten bod 3? Mě právě zmátla ta paní na tel. lince Dtestu, že je to odstranitelné tím, že dostanu novou.
Občanský zákoník paragraf § 622 § 622(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. (2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. (3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
|
| Balbína | 
 |
(17.3.2011 13:36:39) pak by se nepodávala reklamace, ale rozpor s kupní smlouvou.
|
|
|
|
| Králíček4 | 
 |
(17.3.2011 13:26:56) Já párkrát reklamovala a do půl roku se počítá,že to mělo vadu již při koupi.Já vždy tvrdím,že jiný výrobek nechci a chci vrátit peníze neboť k tomu výrobku již nemám důvěru.A vždy mi vrátili peníze.
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(17.3.2011 13:35:52) Ano! Rozpor s kupní smlouvou! Ale jde to, když jsem kabelku už odnesla a prodavačka vyplnila reklamační protokol?
|
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(17.3.2011 13:42:01) Tak už jsem to našla, § 616
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
No uvidíme, jak to dopadne.
|
|
|
|