| Pawlla |
 |
(15.4.2011 16:47:06) Syn má ADHD a Atypický autismus,vztah ke zvířatům má pěkný,ale jako většina dětí s jeho dg je neohrabaný a nemá cit v rukách,takže drobnější zvířátko by na pomazlení mohlo doplatit životem .Máme kočku a s tou se naučil zacházet opatrně,ve škole chodí na canisterapii a hipoterapii,takže kontaktů se zvířaty má dost.Psi na ulici jsou problém,protože jako autista špatně snáší štěkání,takže se vyhýbáme.
|
| slepenina | 
 |
(15.4.2011 18:56:56) Tak jsem jen tak v rychlosti něco nastudovala ohledně té vývojové dysfázie, řeč byla velmi opožděná, když mluví tak začne od konce, pak začátek větya a skončí prostřední částí. Předložky a takové věci sice používá ale myslí si, že je to součást slova. U dcery to bylo vše označené jako dislexie a tak nevím, možná nemá význam pátrat zda to má nebo ne, můžu se zeptat logopedky. Přeskakuje písmenka a to zas ne v mluvení, ale v psaní. I všimla jsem si, že ona někoho osloví a něco chce říct a než se vymňoukne tak to je pěkná chvíle a bývá to pro někoho nesrozumitelné.
|
| Králíček4 | 
 |
(15.4.2011 19:07:31) Slepenino,tak to mě malej dělá taky,že když něco chce říct,tak trvá než se vymáčkne.To čekáme a je to eeee pak něco málo řekne azase eeee,prostě jako by mu stále na ledacos chyběla slovní zásoba.
|
|
| ..maya.. | 
 |
(15.4.2011 19:22:04) syn má vývojovou dysfázii a u něj to je teda sice lepší ale on patlá slova, místo v ženském rodě mluví třeba v mužském, neumí sklonovat a časovat správně, prostě komolí..
|
| Tessis | 
 |
(15.4.2011 19:39:00) Syn má suspektní ( podezření) na expresivní vývojovou dysfázii, má 3,5, asi 300 slov, spojuje dvě slova, zopakuje krátkou tříslovnou větu. Řeč je agramatická, nečasuje, nesklonuje, nepoužívá si, se, předložky atd.
VD je závažná porucha komunikace, reedukace je náročná a zdlouhavá, ve školním věku hrozí specifické poruchy učení.
Syn je v něčem dost napřed - matematické a logické myšlení až na 5-6let, zrakové rozlišování dtto, naopak třeba hrubá motorika je podprůměr - nestřídá do schodů nohy, neumí šlapat, skákat atd., grafomotorika je už na hranici normy.
Pasivní slovním zásoba obrovská, rozumí všemu, ale samotné vyjadřování je asi na úrovni 20-24m, hodně patlavého dítěte.
Je extrémně citlivý a bojácný, ve všem.
|
| ..maya.. | 
 |
(15.4.2011 19:45:31) Tes, jako by jsi popsala mého syna...sloník v porcelánu
|
| Tessis | 
 |
(15.4.2011 19:49:59) JJ, některé dysfatické děti to tak mají...ale zase jsou jiné, které mají hrubou motoriku dobrou až až. Každý dítě s dysfázkou je jiný, nedá se to moc srovnávat... někdo má narušenou tu složku třeba fonematickýho rozlišování, někdo motoriku atd.
Syn má zřejmě lehčí formu dysfázky...
|
| ..maya.. | 
 |
(15.4.2011 19:52:46) to víš že nejde, ani my "zdraví" nejsme stejní a ani když si vezměš dvacet dětí s adhd tak nebou dva stejní...
|
| Tessis | 
 |
(15.4.2011 19:56:41) Leni, já jenom nemám ráda, když se VD zlehčuje...je to fakt dost těžká porucha, o smíšených a receptivních formách nemluvě..bohužel :(
já už jsem slyšela názor, že VD má každé páté dítě, což je totální kravina...
|
|
| Tessis | 
 |
(15.4.2011 20:01:33) Jinak hmyzu se taky bojí panicky, stačí, aby letěla ta muška octomilka a už má panickou hrůzu
|
|
|
|
|
|
| Mishaczek+Tygříci 07+Daník 10 | 
 |
(15.4.2011 20:03:21) kluci maji expresivni vyvojovou dysfazii. Zacali mluvit az ke 3letum. Mluvi velmi spatne, rozumi jim jen uzky okruh lidi. Ve slovech vynechavaji slabiky, pismena nebo je prehazuji. Vetsinou se stale vyjadruji posunkama a skrekama. Jemnou motoriku maji dobrou, ale slapani na trikolce a pod je obrovsky problem. Maji hypotonii a i proto lezi vic na zemi jak stoji... Sice s nima delam kazdy den, ale jen ja sama, ted neni mozne jit k logopedovi, oni by nespolupracovali.
|
| Tessis | 
 |
(15.4.2011 20:04:57) Míšo, fakt je to o přístupu logopeda. Tygr třeba ve dvou nebyl absolutně spolupracující dítě, jen řval a držel mě okolo krku..ted už je to lepší, ale taky hodně výběrové. U logopedky maká perfektně, je to už naše třetí logo,chce to fakt hledat a zkoušet
|
| ..maya.. | 
 |
(15.4.2011 20:13:23) jj u nás taky, muška na okně v kuchyni a malý pod stolem, on jíst nebude dokud ji mamka nebo tatka nevyžene...
jinak máš pravdu, je to těžká porucha, u nás se to zlepšilo ale dá to hodně trpělivosti a učení, i když někdy jakoby spadl zase zpátky a mluví jak mimino
|
| ..maya.. | 
 |
(15.4.2011 20:14:14) Mish a jak se kluci chovají k mimču?
|
| Králíček4 | 
 |
(15.4.2011 20:41:23) Mě syn začal mluvit ve 3,5 letech a nikdo mu nerozuměl,nyní má 5 let a vše mu nerozumím ani já a když tak to trvá než pochopím.Skloňování mu nejde taky vůbec,snažím se ho stále opravovat.Na kole musí mít stále pomocná kolečka,již třetí rok nechápe na co a jak se používá brzda.Na koloběžce jezdí jako Hurvínek.Ale stále se snažím jeho neohrabanost zlomit,zatím marně.Při chůzi má své tempo a to hodně pomalé,dokonce když jdou se školkou do vedlejší vesnice na návštěvu do místní školky,tak mě ho nechávají doma,že by tam s ním nedošli.Dokonce mi začal stáčet špičky na nohou a jedna šlapka mu padá do boku,dle ortopedie na to má vliv jeho ADHD,ale napsala mu ortopedickou vložku,že se to zkusí a uvidí.Takže místo aby se to zlepšovalo,tak je to v ledasčem horší.
|
| ..maya.. | 
 |
(15.4.2011 20:50:27) taky stáčí nožky dovnitř..
ejhle kolik mají toho společného dítka
|
| Králíček4 | 
 |
(15.4.2011 21:03:35) No nedělával to,sice se strašně loudal pořád a jak ho za sebou tahám,tak mám pohmožděnou páteř.Stáčí to tak od zimy,já myslela že má sněhule a nesedí mu tím,že jsou těžší,ale dělá to stále dál. Tak se mu dělá do boty vložka na levou nohu,ale bude až za měsíc.
|
|
|
| Mishaczek+Tygříci 07+Daník 10 | 
 |
(15.4.2011 21:20:44) ja beru kluky na lanove hriste, na namesti na velky obrubnik co tam je. Jsou to uzke veci a oni se u toho musi soustredit na chuzi a jde videt jak zpomali a premysli kam tu nohu dat. Dobre jsou nestabilni povrchy, jednak to posiluje svalstvo, druhak to nuti zpomalit a soustredit se na pohyb. A casto je necham delat co miluji a vydrzi u toho. Takze maji svoji kuchyn. Stare nerez hrnce, misky, nefunkcni robot apoc. A oni vari. Driv padloi 100 pytliku caje, dneska jim z kila mouky udelam nejedle testo, dam tvrdy rohlik, plech a oni dle jejich slov... Vazi ojed, pecou koac, ohlik apod. Popisuji mi ty cinnosti a zaroven tim, ze jsou u tono dyl si cvici pozornost s tim testem i motoriku...
|
| slepenina | 
 |
(16.4.2011 6:24:54) Dcera také velmi málo mluvila a po třetím roce v PPP mi řekli jak se s ní domluvím, no prostě jako matka jsme to vycítila co chtěla říct, než šla do první třídy tak ji také velmi málo lidí rozumněla, spíš bych řekla, že jen já. Chodila do logopedické školky a když ji chtěli něco naučit v řeči tak s ní běhali po cvičebně. V první třídě jsme začaly jezdit k logopedce, paní logopedka ji dávala vždy prostor k nějaké ventilaci, chvíli kreslila a pak později ji nechala něco přečíst nebo i skákat přes švihadlo. Ona se na tom švihadle naučila, kolo také, ale za hodně dlouho, jezdila také hodně s kolečky, skákat snožmo to bylo na dlouhou dobu. Jako malá mě ovšem lezla všude jako opice, ovšem ta koordinace pohybu byla velmi znát, chce to pořád trenovat. Já s ní nějak moc nechodila mimo domov, město máme pěšky velmi daleko a tak spíš se jezdilo všude autem. Ve školce jsem měla strach jak to zvládne na vycházkách a první dva roky když se šlo do divadla tak já pro ní pak jezdila, to je tak půl hodiny cesta, asi po dvou letech už to zvládala. Ona také první rok od těch 4 s nimi nechodila na vycházku, byla jen na dvě hodiny ve školce. nnyní bych řekla, že s tím pohybem je to v pořádku, jen ta řeč to prostě je pořád na štíru. Nyní terpve v skoro 15 začíná říkat r, ř, č, ž, š, ona sice tam nějaký náznak byl ale nedokonalý. Ovšem v řeči to nepoužívá a to mi řekli, že to je běh na dlouhou trať než se to v žije do řeči. Díky tomu je to znát i v doktátě, místo l píše preventivně všude r a místo ř zas ž. Měla jsem také strach jak se bude chovat k mým vnoučatům a sice první dojem byl takový, že se mračila a pak když ji dala dcera vnouče do ruky tak pookřála, že máme tu důvěru a je vše v pořádku, vnoučata jsou z ní přímo šílení, pořád by chtěli být s ní.
|
|
|
|
| Mishaczek+Tygříci 07+Daník 10 | 
 |
(15.4.2011 21:13:22) s timhle me velice mile prekvapili. Mozna i tim jak jsou dva, tak dalsi prirustek nebyl takovy problem. Vozi ho v kocarku, kdyz nekam jdem tak automaticky chystaji veci i pro Dana. To kde ma dudlik, flasku maji porad v prehledu a dodavaji mu dle potreby. Peta chce i prebalovat. dan je hodne sikovny a uplne jiny nez byli oni a je neskutecny klidas. Mela jsem strach co bude kdyz zacne lozit a brat jim veci, ale oni jsou v klidu a klidne mu neco jeste pridaji. Snazi se ho zapojit do hry. Ted ma Dan 8mesicu, sedi bez opory, stoji, popochazi kolem nabytku. Kluci jsou sice hodne divoci, ale ruku na nej nevztahnou a i kdyz delaji zavody nebo tak neco tak jde videt, ze davaji pozor aby ho nebouchli, nezhodili. Fanynovi teda vadi kdyz se ho Dan chytne, nevim proc, kdyz mu nevadi ze ho krmi, dava mu dudlik, hracky, hladi ho a pod. Musi to vychazet od nej, ne od Dana. Peta si s Danem vyhraje daleko vic a vymysli hry pro nej. Naucil ho se houpat na lehatku na vsech 4 apod. Blbinky... Chovaji se k nemu moc hezky. Tim mi dost spadl kamen ze srdce. Fakt je ze Dan s nima ma zlate nervy. Jejich rev, vztekani sceny jsou mu fuk, ignoruje to s prehledem. Jenom tak ho neco nerozhodi coz bude mit obrovskou vyhodu.ja se snazim venovat se vsem 3 nejak stejne a vtahovat je do deni vsechny, ale Danik si tu lozi bytem a ja o nem treba hodinu nevim... Kontroluju ho, ale on si vyhraje sam naprosto skvele. A kdyz chce byt s nama tak to nejak delam aby mel i on svou ulohu. Kluci to berou, je to partak do hry.
|
|
|
|
| Mishaczek+Tygříci 07+Daník 10 | 
 |
(15.4.2011 21:00:46) Terez ono ani tak nejde o logopeda jako o to ze oni to adhd maji ted rozjete dost, ta porucha pozornosti je velka a ja odhadnu kdy na co maji naladu, ale ten logoped ne. Nehlede na to ze bych v tuhle chvili musela vzit oba, a Dana, a jit tam se vsema. Coz je pruser, protoze ti dva jak jsou spolu jsou smecka a dostat z nich neco je vykon... Vetsina doktoru jen poletuje a zachranuje veci, nemaji cas na to dite... Az nastoupi do skolky, bude jim jednak vic a druhak budu moct jit s kazdym zvlast. Nevim jak to jinak vysvetlit. Po porade s psycholozkou s nnima zatim pracuju ja. Jsem v kontaktu s logopedkou, ktera mi rika co a jak, ale v tuto chvili je to vrchol mych i jejich moznosti. U nas je to to, ze jsou proste dva. Ale pokroky od ledna jsou znatelne i pro nezasvecene, co nevi, ze maji dignozu. Postrehnou ze, v uvozovkach, mluvi a je jim jakz takz rozumet. Obcas hold delam prekladatele. Mam dobrou logopedku tady u nas, ale takovehle dve deti najednou nezvladne a i z toho duvodu cekam na skolku. Je to blby, ja vim, samotnou me to sere. Padam na hbu unavou jak fyzickou tak psychickou, ale delam co muzu...
|
|
|
|
|
|
|