| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Montessori škola

 Celkem 12 názorů.
 8.5Yettynkaa12 


Téma: Montessori škola 

(20.4.2011 13:46:16)
Dobrý den, zajímal by mne váš pohled na systém výuky na základní škole - Montessori. Sama jsem ho nikdy nezažila, mám pouze teoretickou představu, proto se ptám - co se vám líbí, nelíbí, vaše názory...Mně to navenek příjde trošku chaotické, ale opravdu nemám zkušenost. Ideální pro děti, které se učit chtějí, ale co s dítětem, které o učivo nejeví zájem?(Tím mám na mysli, že mi říkala kamarádka, že když si chce zrovna dělat matematiku, dělá matematiku, když se cítí na češtinu, dělá češtinu...no jo, ale co když se cítí třeba jen na tělocvik?) Objasníte mi mou mlhavou představu? Jak probíhá výklad nové látky? (Opět kamarádka, jejíž dítě tuto školu navštěvuje, se smála, jakýpak výklad prý. Děti si o všem jen povídají. Nojo, ale jak probírat třeba složitější gramtatiku bez nějakého výkladu, vysvětlení? Chápu, že lze skloubit výchovy - občanku, výtvarku, klidně třeba s prvoukou, ale co násobilka? Tu se děti bez jistého drilu nenaučí....). Jak vidíte, má představa je opravdu mlhavá...A proto se ptám:)
 Shayla a 3 kluci 


Re: Montessori ano či ne? Výhody versus nevýhody 

(20.4.2011 13:59:06)
Jestli jsi z Prahy, zajdi se podívat někdy do Kodaňské třeba. Na matiku mají speciální pomůcky, konkrétně jak vypadá zrovna na násobilku, to nevím. Plus používají nějaké pracovní listy. Syn chodí do montessori školky a když vidím, kolik toho umím jen odtamtud, tak tomu opravdu věřím, jen u nás to není zaběhlé. Oni si o tom povídají, děti si to líp pamatují, je to více interaktivní, nikoliv že vepředu jen někdo povídá a ostatní si píšou. Učitelky si k dětem vedou desky, ve kterých si poznamenávají, co umějí, kterou pomůcku zvládli apod. a k tomu jsou dány nějaké osnovy. Tj. dítě stejně do určité doby musí něco zvládnout. Děti se přirozeně chtějí učit, nikoliv že je potřeba je do všeho nutit, takže nevěřím tomu, že by někdo seděl jen nad matikou.
 Motýlice 


Re: Montessori ano či ne? Výhody versus nevýhody 

(20.4.2011 14:06:20)
Teoreticky mi to sympatcké je.
Spíš bych nadhodila OTÁZKU zvládnutí návaznosti (tedy přechod)z tohoto systemu na klasický středoškolský systém a pak dále-ve smyslu slučitelnost/neslučitelnost, návaznost/nenávaznost
Neumím si představit, že budu na střední škole si dělat jen to co chci.
Že tak dítě funguje, je jasné .....
 Eliška Junková 


Re: Montessori ano či ne? Výhody versus nevýhody 

(20.4.2011 14:40:48)
sama zkušenosti nemám, jen od kolegyně - všechny tři její děti prošly montessori zš, malá škola na vsi. při přechodu na střední s tím dva problémy neměli žádné, holčičku to teprv čeká. ovšem z toho si obrázek neuděláš, žejo. navíc si myslím, že vždycky jsou nejdůležitější úči, pak až systém na základě kterého pracují. osobně, montessori koncept se mi líbí, u nás bohužel jsem zatím ráda za školku jakoukoliv, do základky daleko :-)
 Shayla a 3 kluci 


Re: Montessori ano či ne? Výhody versus nevýhody 

(20.4.2011 14:56:39)
Já si myslím, že s přijetím jiného systému dítě mít problém nebude, protože půjde do jiné školy, mezi jiné lidi, jiná budova, možná i jiné město. Prostě všechno bude jinak. Rozhodně ne víc jako při přechodu jakéhokoliv jiného dítěte na střední školu.
 Eliška Junková 


Re: Montessori ano či ne? Výhody versus nevýhody 

(20.4.2011 15:01:47)
to máš pravdu. já to myslela tak, že v porovnání s vrstevníky kteří přišli z běžné zš na tom rozhodně nebyli hůř co se týká vědomostí.
 Ocean 


Re: Montessori ano či ne? Výhody versus nevýhody 

(20.4.2011 15:49:10)
Montessori má úžasné pomůcky i s kontrolou správnosti vypracování,které dokáží dítěti jasně osvětlit gramatiku,matiku atd.

Dítě chodilo do montessori mš,ale jelikož je líné a nedbalé po mně,dali jsme jej do klasické zš~;)
 Delete 


Re: Montessori škola 

(20.4.2011 17:09:00)
Základem je týdenní (měsíční, pololetní, roční) plán. Někde je vypracovaný jen jako soupis cvičení (to nic moc), jinde jako souhrn znalostí a dovedností, které musí dítě za určitou dobu zvládnout. To dítě přeci jen nutí věnovat se průběžně všemu, jen je jedno, v jakém pořadí. Pokud dítě určitou oblast zanedbává, je tam učitel, aby ho správně nasměroval a namotivoval na tu kterou pomůcku.
Výklad jako takový většinou neprobíhá, montessori pomůcky jsou koncipované tak, aby dítě bez problémů pochopilo, co se po něm chce a současně mělo kontrolu správnosti. Pomůcky se dají dohledat na internetu.

Samotná výuka probíhá většinou tak, že se ráno zahajije komunitním kruhem (elipsou). Následuje společná část, ani ne výkladová, spíš jde o činnosti, které je lepší dělat v kolektivu, takže i zpěv apod. Kolektiv je věkově smíšený, většinou jsou v něm děti od první do páté třídy, takže společně jde dělat jen to, co se prolíná všemi ročníky. Nevím už, jak je to s délkou této části, ale během celého vyučovacího dne je jedna, maximálně dvě přestávky, vyučovací bloky trvají zhruba 1,5 hodiny, ale během té doby se vystřídá více činností. Poslední blok je většinou vyhrazený samostatné práci, ať už v pracovních sešitech nebo s pomůckami.

Cílem je, aby se dítě stále posunovalo dopředu a nestagnovalo, pokud už určitou dovednost zvládlo. Na druhou stranu to dává možnost, když dítě na něco potřebuje víc času, že udělá rychleji, to s čím problém nemá, a pak se může věnovat více tomu, čemu potřebuje.

Dcera ve třetí třídě přešla z Montessori do běžné základky, protože jsme se odstěhovali, přechod zvádla bez problémů, znalostma na tom byla stejně, a když něco neznala, bylo proto, že tato škola to učivo měla zařazené v jiném ročníku, což je dneska běžné při přechodu z jakékoliv ZŠ. U měla pak zase něco navíc, co tahle škola brala později.

 veronika 
  • 

Re: Montessori škola 

(20.4.2011 17:11:07)
Násobilka - práve tá sa dá v Montessori škole naučiť výborne BEZ DRILU. Pomocou rôznych pomôcok, s ktorými pracujú, hrajú sa, objavujú. Napríklad si násobilku deti vykladajú z farebných korálikov, pri čom pochopia, čo to vlastne tá násobilka je - úplne hmatateľne. Potom si môžu vyfarbovať násobilkovú predlohu, pri tom sa veľa naučia...niektoré deti ju vyfarbujú viac krát za sebou a keď si pri tom počítajú, je to síce podobné "drilu"-lebo je to opakovanie toho istého, ale deti to ako dril určite nevnímajú -len ako opakovanie niečoho, čo ich práve baví. A sú ďalšie aktivity k násobilke, práca s rôznymi tabuľkami, ich skúmanie atd atd. No a o to práve ide - to, čomu naozaj rozumejú, ich baví robiť, aj opakovane, a tým sa učia....A sú aj deti, ktoré baví sa to učiť spôsobom "drilu"-naspamäť- tak to tak robia, skúšajú sa stále dokola, lebo ich baví to, že to skrátka vedia stále lepšie a lepšie... veľa závisí najmä na rodičoch a ich prístupe, či deti vedú k tomu, že "musíš sa učiť!!!" alebo veria, že v deťoch je prirodzená túžba rozumieť veciam okolo seba, zlepšovať sa, spoznávať nové veci...
 vendyna (Janinka + Alenka) 


Re: Montessori škola 

(20.4.2011 17:38:12)
jak přesně vypadá ta násobilková předloha? Neni někde odkaz? dík.
 veronika 
  • 

Re: Montessori škola 

(20.4.2011 17:45:55)
http://www.nienhuis.com/de/image.php?object_type=detailed&image_id=7742&window=popup

a z týchto korálok ju ešte predtým vykladajú:
http://www.nienhuis.com/de/feste-perlen-kunststoff-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14.html

... a pre predstavu je na tých stránkach ešte veľaaaa iných materiálov
 Roxie 


Re: Montessori škola 

(20.4.2011 19:56:39)
Něco k tématu, ikdyž možná z jiné stránky: http://www.adopce.com/diskuze/tema.php?tema=563

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.