perdita |
|
(4.5.2011 16:38:21) Je možné, aby obchodník/podnikatel odmítl zákazníka - teď nemám na mysli třeba neplatícího či jinak porušujícího právní předpisy nebo podmínky "kupní smlouvy", ale takového, který se opakovaně chová tak, že s ním obchodník nechce dále obchodovat, protože je to pro něj výrazně nevýhodné?
|
Pawlla |
|
(4.5.2011 16:45:22) Záleží na důvodu,to se nedá takhle říct.
|
|
Lída. |
|
(4.5.2011 16:46:37) pochybuju, že by existoval zákon, který by to zakazoval. Buď spolu uzavřou smlouvu, nebo ne, je to oboustranná dohoda.
|
|
@Mlsna@Koza@ |
|
(4.5.2011 16:53:54) Nemám pocit, že by nějaký zákon přikazoval že s někým musíš obchodovat.
|
Pawlla |
|
(4.5.2011 16:56:34) Ale na tom důvodu záleží,není pravda,že ne.Nemůžu například zákazníka odmítnout pro barvu pleti,protože je tady antidiskriminační zákon a obchodník by byl stíhám,přestože je to jeho obchod.
|
@Mlsna@Koza@ |
|
(4.5.2011 16:57:53) To máš pravdu, na tenhle důvod jsem nepomyslela.
|
|
|
|
binaryy szuká ovci |
|
(4.5.2011 16:54:26) podle toho v jakém oboru, ale z lidskosti to je asi pravděpodobné? pracuji v baru a když mě zákazník prudí, otravuje, či je nepříjmený, neobslouhžím ho ani kdyby ten den byl jako milius
|
|
Babsi+2 |
|
(4.5.2011 16:56:27) Podle mě ho můžeš odmítnout (lhát, že máte moc práce nebo nahodit nepřiměřeně vysokou cenu je jednodušší). Jen mě napadlo, že bych si dala pozor na etnikum onoho zákazníka.
|
|
cheyenne | •
|
(4.5.2011 17:00:25) Pokud nejde o diskriminační důvod, tak si můžeš obchodovat s kým chceš, smlouva je shodný projev vůle dvou stran - pokud tam projev není - není smlouva - není obchod.
|
aachje skunk a tři holky |
|
(4.5.2011 17:14:30) no,nevím.u nás byl obchod a tam jeden chlap kradl. v podstatě kdykoli tam přišel,něco ukradl. majitel dal na dveře ceduli,,PEPOVI NOVÁKOVI VSTUP ZAKÁZÁN,, a měl z toho veliký opletačky s živnosťákem
|
perdita |
|
(4.5.2011 17:26:42) No právě. Ne, nejde vůbec o rasovou záležitost, jen je pro mne jako eshop tento zákazník prodělečný. Nebudu zacházet do podrobností, ale řekněme, že mne ten člověk využívá jako půjčovnu. Jsem velmi vstřícná, konkrétně tomuto zákazníkovi jsem pokaždé ke zboží nucena napsat víc, než se uvádí v eshopu, poskytnu další materiály a odpovědi na otázky, dokonce jsem dávala i dárek navíc a zákazník koupí a vrátí (dárek si pochopitelně nechá). A zase a zase a zase. Jsem povinna jako eshop přijmout bez udání důvodu zboží do 14 dní zpět. To chápu a beru. Jenže pán tohle dělá znovu a znovu a nijak nemohu ovlivnit, aby po doručení zboží nezjistil, že to "nebylo to, co si představoval, že to bude". Zboží dojde v pořádku zpět, ale vzhledem k jeho povaze mohlo být klidně dva týdny opatrně užíváno....
|
š. | •
|
(4.5.2011 17:46:11) a ty takovému zákazníkovi opakovaně dáváš věci navíc? a dárky???
|
|
Ajlina | •
|
(4.5.2011 17:54:53) hele a to ho neštve to poštovný, který musí on uhradit?
|
|
uhugo | •
|
(4.5.2011 17:59:56) Tak mu to dej sežrat tak, aby se mu to nevyplatilo:
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
Takže mu můžeš skutečné náklady strhnout z vracené částky (mj. práce se znovuzabalením zboží) a peníze vrátit až ke konci třicetidenní lhůty. Na požadavek uhrazení nákladů bych upozornil předem, třeba si pak další objednávky rozmyslí.
|
perdita |
|
(4.5.2011 18:43:21) Nevadí mu, že platí poštovné
Jenže já si žádné balné neúčtuju. Jediná věc je, že to zboží bylo poslední na skladě a já na něho měla jiného zákazníka, tento ale tvrdil, že si je odebere a že je chce, protože byl první dostal ho
Co se dárků týče, jsem takový debil, chtěla bych, aby byli všichni spokojení. Dávám dárek při prvním větším než základním nákupu - něco ze sortimentu, co si myslím, že by se mohlo hodit, a pak při větších nákupech pokaždé.
|
Soňa | •
|
(4.5.2011 23:18:50) A s čím máš shop - jesti to není tajný? My si chceme otevřít internetový obchod se zbožím, které jinak dodáváme velkoobchodně a máme firemní prodejnu, tak sbíráme zkušenosti a ať víme, na co se máme přpravit
|
|
|
|
|
|
|
|