| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 20:36:33) dneska jsme koupili rozkládací lůžko v Asku, neměli ho rozložený, prodavačka nám ho nerozbalila, protože by musela roztrhnout obal. no, stejně jsme ho vzali (idioti, idioti, idioti). doma jsme ho vybalili, rozložili a já myslela, že mě omejou - pružiny pérujou jak blázen, člověk má pocit, že je na vodní posteli, matrace (hmm, matračička) se na tom pořád mele a prohybá, odhaduju to na tři vyspání a pružiny budou vytahaný až na podlahu. no prostě, děs. volala jsem na prodejnu, a tam mi řekli, že vrátit můžeme jen zabalený výrobek. zkoušela jsem argumentovat tím, že prodavačka nám lůžko nevybalila, že ho neměli vystavený. vedoucí mi řekla, že by nám ho prodavačka z obalu klidně vyndala (to teda nevyndala), tak jsem se jí zeptala, proč teda trvají na neporušeným obalu, když by ho prodavačka stejně musela roztrhnout (nebo je to kouzelnice a udělala by abrakadabra, nevím). no, každopádně jsme lůžko znovu zabalili (má to dvě krabicový lišty a přes to igelit), přelepili roztrženej igelit izolepou a uvidíme, co nám zítra řeknou. ten igelit naštěstí nebyl trhnutej moc, jen po jedný straně, není to ani moc vidět. co myslíte, vezmou to zpátky? nějaký nápady, jak je popřípadě překecat? samosebou vím, že jsme ho asi neměli vůbec brát, popravdě se mi moc nezdálo už na prodejně, ale to už je teď jedno.
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(29.6.2011 20:41:07) Vezmi sebou někoho jako svědka, že jste to koupili zabalené. Ale nejlíp někoho jiného než manžela. Myslím, že máš právo na vyzkoušení toho co kupuješ. Já už jsem se taky takhle napálila - u elektroniky - nevyzkoušela jsem a nefungovala - ale vzali mi reklamaci.
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 20:46:32) no jo, že jsme to koupili zabalený, to koupili, ale oni to chtějí v neporušeným obalu. my už jsme to vybalili, zjistili, jak to vypadá, a zase zabalili a chceme vrátit. myslíš, že by pomohlo, kdybysme řekli, že nám to nechtěli rozbalit?
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(29.6.2011 20:48:55) A co mají v podmínkách? Řekla bych, že jsem si to doma rozmyslela a nerozbalovala to. A kdyby něco říkali na tu izolepu, tak bych prostě lhala, že jste to takhle koupili.
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 20:49:34) to mě taky napadlo...
|
| boží žena | 
 |
(29.6.2011 20:52:12) taky bych asi zalhala, že takhle sem to koupila
|
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(29.6.2011 20:54:51) Já takhle kecám pořád. Mám nové brýle, ale z optiky z jiného města a potřebovala jsem jen trochu poopravit ty ťuplíky na nose. Tak jsem v optice řekla, že jsem se srazila hlavou s dcerou :o) A když vracím - koupila jsem to já i mamka, tak jedno vracím. Nebo to koupila mamka a mě se to nelíbí nebo to máme :o) Ale vždycky si zjišťuju, jak je to s vrácením. A překvapila mě Kika - tam ti to vrátí formou poukázky s měsíčním lhůtou!!!
|
| boží žena | 
 |
(29.6.2011 20:56:00) evo to nejak nechápu s těma brejlema vůbec teda
|
| Eva + Klárka2/07 | 
 |
(29.6.2011 21:05:55) Asi jsem to špatně napsala. Než bych jela 30 km do vedlejšího města, odkud jsem měla brýle, vlezla jsem do optiky a poprosila o spravení brýlí. Dělají to zadarmo. Trvá jim to tak půl minuty (mě 10 min a stejně to není jak to má být). Ale je mi blbé říct, mám nové brýle a nechce se mi jezdit daleko, tak se vymluvím na dceru.
|
|
|
|
|
| Lena | •
 |
(29.6.2011 21:54:13) i já bych to takhle řekla.
|
|
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(29.6.2011 20:55:48) No, já nevím, jestli to tvrdit. To je těžké. Ale myslím, že v podmínkách je, že máš právo na prohlídku zboží před koupí. A pokud jste jej neviděli, nevyzkoušeli, tak by se dalo trvat na odstoupení od smlouvy. Ale tohle fakt nevím jistě, to ať radši povrdí někdo jiný.
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 20:58:44) na účtence je info, že zaplacením souhlasíš s obchodníma podmínkama. tak nevím. no, zkusíme to, třeba to vyjde. jestli ne, budu zítra na mimibazaru inzerovat "úžasně pohodlné a praktické lůžko pro návštěvy, téměř nepoužívané, top stav!!"
|
|
|
|
|
| withep | 
 |
(29.6.2011 20:56:45) Koupili jste zajíce v pytli. Máš v ruce jejich obchodní podmínky. Jak přesně je to tam psáno, není tam spíš "v původním obalu"? To podle mě znamená něco jiného, než nerozbalené.
Příště nakupte spíš v IKEA, k matraci dostanete nějakou lhůtu na vyzkoušení, ostatní zboží můžete vrátit do 90 - 120 dní (nepoužité, za poškozený obal vám strhnou jen 3%)
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 21:00:01) njn, ikea je trochu z ruky, jinak by to byla jasná volba. tohle byla nejbližší prodejna s nábytkem, postel potřebujeme celkem urgentně. a stejně za to může manžel, já ji kupovat nechtěla  
|
| withep | 
 |
(29.6.2011 21:02:20) cituju:
2.11 Zákazník má možnost zakoupené zboží vrátit do 30 dnů od převzetí zboží ze skladu v případě, že předloží originál nákupního dokladu ke zboží a výrobek je vrácen v originálním neporušeném obalu a nepoškozen na sklad provozovny, ve které zboží zakoupil, který je uveden v čl. II bod 2.4. Společnost ASKO - NÁBYTEK, spol. s r. o. si vyhrazuje právo zboží nepřevzít, pokud nebudou splněny uvedené podmínky. Není možné vrátit odebrané zboží:
•výrobky objednané individuálně pro zákazníka tzv. na míru (zakázkově vyrobené) •ložní prádlo •nebalené matrace •květiny •výrobky z výprodeje a zlevněné zboží s vadami, o kterých byl zákazník informován při sjednávání kupní smlouvy •pokud bylo zboží dopraveno dopravní firmou na náklady zákazníka, nevztahuje se nárok na vrácení finanční částky za dopravu zboží.
|
| withep | 
 |
(29.6.2011 21:03:09) Mají tam fikaně napsáno, že obal musí být neporušený (obaly se pochopitelně dělají tak, aby nebyly rozbalitelné bez porušení a zboží tak nebylo možné vrátit). Takže asi máte smůlu
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 21:13:40) no právě, taky jsem na to koukala, neporušený obal. jenže jak mám jinak zjistit, že je ten výrobek šmejd? prodavačka by ho taky musela rozbalit...to je jak z Hlavy XXII...
|
| X E N A | 
 |
(29.6.2011 21:20:14) Hele buď v klidu. Zpátky si to vezmou.
|
| tereza | •
 |
(29.6.2011 21:32:12) jj, vezmou, miluju tvý jasný stanoviska.
Když se nedá.
|
| X E N A | 
 |
(29.6.2011 22:01:03) No hlavně, že tady kopíruješ co se dá, ale to, co je jednou koupený v kamenným krámě, tak vrátit ze zákona jen tak prostě NEJDE! To, že mají v obchodních podmínkách, že si t zpět vezmou je jenom jejich dobrá vůle, spíš obchodní strategie. Ty stanovisko...
|
| tereza | •
 |
(29.6.2011 23:26:36) no s podobnými citacemi jsem uspěla. O to, co je v pořádku se fakt hrdlit nehodlám - s tebou - vycházela jsem z toho, čím jsem uhrdlila realitu
Argumenty jako neporušený obal nebo podobný jakože REKLAMACE NEBUDE UZNÁNA, když nebude zboží v podobném obalu jsem utřískala těmi §§§ - právník nejsem.. ale vyšlo to a dle mého naprosto v pořádku, tam, kde jsem tohle vůbec řešila.
To byl návrh... nic víc.. nic míň. Ani právně - reálně to nestačí, a co jako odpovědět na podobný požadavek? Vždyť je to p... ovina.
Neporušený obal... to jako mají spát na igelitu?
|
|
| tereza | •
 |
(29.6.2011 23:31:42) a kopíruju co?
Klamání spotřebitele....
jinak je to čistě o tom, jak se spotřebitel brání a ubrání...
|
| X E N A | 
 |
(30.6.2011 8:43:57) Tady od začátku nejde o žádnou reklamaci! Jinak samožřejmě u reklamace dle zákona být obal, pokud nebylo možné jinak, nemusí.
Ale zakladatelka chce vracet výrobek nový koupený v kamenném krámě, což není žádná reklamace. Šlo o porušený obal při vrácení nového výrobku.
Takže platí, co jsem napsala výše. Je jen jejich dobrá vůle, zda ho berou zpět, žádný zákon je k tomu nenutí.
|
| tereza | •
 |
(30.6.2011 11:45:48) no jo, ale my jsme si nerozuměly, nárok na vrácení zboží takto není pokud obchodník neumožní sám.... ono to půjde jen přes reklamaci (proto o ní celou dobu píšu), například z důvodu, že zboží nebylo možné vyzkoušet v obchodě atd
|
|
|
|
|
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 21:32:21) jo? mám jim pohrozit, že jinak.....
|
|
|
| withep | 
 |
(29.6.2011 21:32:22) Ano, měli jste trvat na tom, aby ho rozbalila prodavačka, bohužel. Určitě jste měli právo na předvedení zboží, ale holt jste ho nevyužili. No, zkuste to, třeba narazíte na dobrého člověka, možná by taky byli vstřícnější, pokud byste to chtěli jen vyměnit, ne vrátit. Nebo na ní zkuste najít nějakou vadu a regulérně reklamujte.
|
|
|
|
|
|
|
| remus | 
 |
(29.6.2011 21:24:23) No tak normálně řekni, že přesně takhle jste to koupili a hotovo, že jste to nerozbalili, ale už to asi prodavačka někomu ukkazovala, proto ten roztržený igelit, že vy jste do toho nelezli. Vůbec bych argument, že to bylo rozbaleno vámi nevzala v potaz a vem si s sebou někoho, kdo to potvrdí.
|
|
| tereza | •
 |
(29.6.2011 21:31:21) nečetla jsem reakce... , třeba mne někdo poučí opačně,
ale i rozbalený a nevyzkoušený výrobek SAMOZŘEJMĚ LZE REKLAMOVAT a BOUDU o originálním obalu na mne už nikdo nezkusil dlouho, protože v obchodních podmínkách můžou psát fakt i ptákoviny, pokud odporují občanskému nebo obchodnímu zákoníku, jsou jim k ničemu.
Odpovědnost za vady prodané věci § 619 (1) Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka). (2) Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. (3) Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
§ 620 (1) Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců; jde-li o prodej potravinářského zboží, je záruční doba osm dní, u prodeje krmiv tři týdny a u prodeje zvířat šest týdnů. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy4a) lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty. (2) U věcí, které jsou určeny k tomu, aby se jich užívalo po delší dobu, může být zvláštním právním předpisem záruční doba prodloužena nad dobu uvedenou v odstavci 1; prodloužení záruční doby se může týkat i jen některé součástky věci. (3) Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje. (4) Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží podle zvláštních právních předpisů. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena. (5) Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky.
§ 621 Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
V základu možností obrany vidím víc než je třeba, od té, že se matrace "prolamuje" ke spaní nevhodná, pružiny jsou k ničemu atd. Vlastně rozpor oproti reklamě či smlouvě. OBAL HRAJE OPRAVDU NULOVOU ROLI. Taktéž to, že jste neměli možnost vyzkoušet matraci oproti té vystavené.
Prostě se hádej... bude to protivný, to si piš.
Nedávno jsem se zhádala do krve v podobné prodejně... montážní technici nám omylem vyrobili díru do lina... tak nějak montovali rychle, ale náhrada škody proběhla.
|
| withep | 
 |
(29.6.2011 21:34:00) terezo, ale oni to nechtějí reklamovat kvůli závadě (tam máš ohledně obalu pravdu), chtějí to vrátit, protože se jim to nelíbí, a tam záleží na dobré vůli obchodníka a na tom, jaká pravidla si stanoví
|
|
| boží žena | 
 |
(29.6.2011 21:34:18) oni to ale nechtějí reklamovat, ale vrátit jak sem pochopila
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 21:36:14) přesně tak, reklamovat nemáme (zatím) co, ale fakt si nedělám iluze, že by tenhle šunt vydržel dva roky provozu. jde mi o to, že mají v podmínkách možnost vrácení do 30 dnů, ale v nepoškozeným obalu. bez poškození obalu ale není možný zjistit, že ten výrobek nevyhovuje.
|
|
| tereza | •
 |
(29.6.2011 21:43:02) no já bych zkusila výměnu za lepší kvalitu... vrácení je zase bitva...
Tady spíš občan (ale právník nejsem, v základu, když mám podklady, použiju, co se mi hodí do krámu... a buď to vzdají nebo ne... právníky fakt do podobných hrátek až tolik netahám)
Využitelný §
§ 597 (1) Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit. (2) Právo odstoupit od smlouvy má kupující i tehdy, jestliže jej prodávající ujistil, že věc má určité vlastnosti, zejména vlastnosti kupujícím vymíněné, anebo že nemá žádné vady, a toto ujištění se ukáže nepravdivým.
Jakost a množství § 616 Shoda s kupní smlouvou (1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4) (2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena. (3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
JINAK JE TO O HÁDÁNÍ SE... O TŘEBA KRAVINÁCH. Nicméně - kvalitu matrace nikdo nemá šanci posoudit, pokud na ní nespí, neleží... a jasněže posoudíme jen rozbalenou věc. Jak píšu, třeba zakladatelka nevyhraje, ale za pokus to stojí.....
V ZÁKLADU NEROZBALENÝ OBAL ČI ORIGINÁLNÍ OBAL... PŘI REKLAMACI, JE OPRAVDU.... NA NESLUŠNÉ SLOVO, KTERÉ NEPOUŽIJU.... PROSTĚ VÝMLUVA A POKUS ZE STRANY SPOLEČNOSTI, PROTOŽE PODOBNÉ USTANOVENÍ JE NEPLATNÉ.... A NEPODEPÍŠU.
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 21:45:15) děkuju, tohle se do zítra naučím :) jinak nejde ani tak o matraci, jako o ty pružiny - lehneš si na ně a jsi v dolíku, hrozně se natahujou
|
|
|
|
| hranatá bublina | 
 |
(29.6.2011 21:34:32) ok, děkuju za radu, omlátím jim o hlavu zákoník (obchodní nebo občanský? no, raději oba)
|
|
|
| Claire4891 | 
 |
(29.6.2011 21:52:23) Podle me je mysleno, ze to mate vratit se vsemi castmi puvodniho obalu - tzn. krabice, obal, navod apod. Jinak nechapu, jak by se uznavaly reklamace - prece logicky kazdy zjisti zavadu, az kdyz vyrobek rozbali.
|
| X E N A | 
 |
(29.6.2011 22:10:48) Přesně tak, tady vůbec nejde o nějakou díru v obalu. Sami jich udělaj ve svých skladech do obalů haldy...
|
|
|
| LaviON | 
 |
(29.6.2011 22:14:14) pokud dojdeš, že chceš místo toho dražší zboží, je skoro jisté, že to vezmou
|
| tereza | •
 |
(29.6.2011 23:43:23)
  
za dražší....
nejsem extra bojovník, ale prostřelila jsem jejich nákupní slevu - tj. za body a zdarma - jakoby - za povlečení, co nám nešlo rozměrem na naše postele.... můj omyl, volba...rozbalené a pak v obalu...vráceno.
Hádala jsem se jen několik minut. Ale připouštím, že jsem hádavá potvora, nebo jsem narazila na extrémně hodné vedoucí pracovníky.
A občas se povedlo i jinde...
Jinak - o matrace, dodávku nábytku... právě použiju všechny §, co jsem vykopčila i jiné,
protože ARGUMENTACE NEROZBALENÉ... je fakt na to je asi prašit.
|
|
|
| Pišťucha | 
 |
(29.6.2011 22:51:28) Asko je snad nejhorší obchod s nábytkem :-/ Na jednu skříň jsme čekali 4 týdny, na další komodu 6 týdnů a ještě nám ji nosiči ťukli :-( naštěstí to není vidět, takže jsme to už neměli sílu řešit. NAvíc dost velká komoda, přinesli ji složenou a k tomu nám dali plastové nožičky, které jsme si mohli přišroubovat - no divný... NAvíc v prodejně příjěmní jak totok, doprava taky domluva jak s hotentotama (čekali sjem na ně asi hodinu, protože si slečna někam odskočila - no nidky víc :-D
Jinak bych ale zkusila vyměnit za něco jiného /pokud byste o něco měli zájem. Nebo prostě reklamovat pro nějakou vadu (něco se vždycky najde - minimálně to můžeš třeba odřít klíčema).
|
|
|