| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Zlý 7letý kluk s ADHD

 Celkem 158 názorů.
 Rebeccca 


Téma: Zlý 7letý kluk s ADHD 

(14.7.2011 23:36:47)
Asi nás brzy doma klepne. Kluk, skoro 7 let, na veřejnosti působí normálně. Má ADHD, ale spíš bez té hyperaktivity. V září jde do školy. Doma se chová jako zlý šašek. Ubližuje ostatním dětem, posmívá se, dělá scény, je perverzní, sprostý, prostě zlobí. Vůbec si nedá říct, neposlechne, jen se posmívá. Jako by neměl "záklopku" co si může dovolit a co ne. Samozřejmě že vypěním a pak na něj řvu, což problém jen zhoršuje. Navíc je problém s jídlem, nechce jíst, jí jen málo druhů jídel a hlavně nechce jít ke stolu, to pak jsou kompromisy, že půjde až dodělá to a to a nebo až ostatní dojedí (to je bohužel nutnost, protože jinak rozblbne ty ostatní děti a roztrhla bych je všecky). Pak ho musím krmit (jen oběd, ostatní jí sám), protože jinak by nic nesnědl. Nemá pocit hladu, takže nechat vyhládnout postrádá smyslu, jen by byl rád že nemusí jíst. Znáte tohle někdo? Musím říct, že jsem na pokraji sil, a to prázdniny nejsou ještě ani v půlce. Je to nesmírně vysilující. Nemáte někdo nějakou - jakoukoli - dobrou radu?
 sally 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 0:29:02)
Rebecco,
kdo mu stanovil diagnozu? Nestálo by za to, se ještě poptat jinde... totiž nezvládnutelnost emocí, neodhadnutí sociálních situací, i ta vybíravost v jídle... to jsou věci zase z poruch autistického spektra. U aspíků (aspergerův syndrom) ty problémy hodně kulminují kolem nástupu do školy (těch šest sedm let).

Radu - nemám - snad jen já vypozorovala, že mi synek reaguje extrémně na výkyvy glykemické křivky. Když má hlad, tak je protivný, sebelítostivý, ale jde to až do vzteku, scén, případně agresivity.
Pokud naopak má přemíru cukrů, tak je hyperaktivní až zběsilý...

takže omezujeme hodně sladké (naštěstí o to sám nestojí), třeba na svačinu se do něj vždycky snažím nacpat nějaké uhlohydráty (aspoň sušenku, když nemám po ruce pečivo), protože vím, že o ovoci a jogurtech mi do večeře příčetný nevydrží...
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 0:54:55)
Nechtela jsem psat jako prvni, protoze obcas reknu veci moc na rovinu. Ale kdyz uz to Sally napsala, tak se pridam. Samozrejme nelze delat diagnozy pres net.
Nemyslim si, ze je to ADHD, obzvlast pokud neni hyperaktivni. To by pak bylo ADD. Naopak bych si nechala potvrdit/vyvratit diagnozu Aspergeruv Syndrom.
 bohunak 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 5:40:00)
Ja se pridam k holkam. Myslim si to same. Nevypada to na adhd.

Taky mu muze vadit vice deti v malem prostoru. Muj syn ma podobne projevy, pokud si jeho bratr pozve domu kamarady a jsou tady dele. Muj syn je autista. Nema "zaklopku" jelikoz emocionalne nezvlada.

Aido, jak se dari?
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 18:30:44)
Ahoj Bohunko,
u nas opravdu nic moc. Kdyztak Ti napisu mail radsi. A dik za optani~:-D.
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 12:55:32)
Aido, píšu teď čistě teoreticky, samozřejmě tohle nejde smysluplně řešit internetovou diskusí, jen se pokusím zformulovat svoji zkušenost, je možné, že Rebečino dítě nemocné vůbec není, není ve smyslu, že jeho problémy nejsou diagnóza.
Je to celkem častý jev u dětí s diagnózou ADHD, ADD, AS, netypický autismus, atd.
Píšu to ne proto, abych se s někým, koho vůbec neznám, dohadovala o tom, co má a nebo nemá jeho dítě, ale proto, že když se dítě, které není nemocné, léčí, nepomůže mu to.
Bohužel, stejně jako často nekompetentně pracují učitelé, u kterých to každý "hned vidí", pracují rutinně a lajdácky i psychologové či lékaři, oportunisticky dávají dětem nálepky skoro jakoby stylem "opatřím si nálepku pro invalidy na auto, abych neměl problémy s parkováním".
Výsledkem je plno zlé krve mezi lidmi, zfrustrovaní rodiče, agresivní okolí, slušní učitelé odcházející ze škol a setrvale trpící dítě.
 °Míša°+1 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 7:52:09)
Taky nad tím soc.chováním přemýšlím.Opravdu má jen ADHD? Nechala bych ho znovu vyšetřit někým,kdo se věnuje poruchou autistického spektra .
 ..maya.. 


Re: Jak na  

(15.7.2011 8:13:11)
sally, máme to stejně, syn 7let má adhd a podezření na as a přesně jak píšeš, jakmile sní čokoládu je jak urvaný z řetězu, pokud je hladový je jak v depresy.
 Mamca-1lump 


Re: Jak na  

(15.7.2011 8:23:55)
a jak je čokoláda,tak je to konečná!!!!!!!! Obecně tyhlety dětičky mají omezit přísun cukru, i když je jasné,že nejde to přesně tak,jak tvrdí lékaři.
 ..maya.. 


Re: Jak na  

(15.7.2011 8:24:14)
jinak to šaškování máme taky a ehm perverzní, no dělá věci před námi které by neměl...ale nechci to veřejně rozebírat. Já mám podezření na as už dlouho, jen adhd prostě nemá, první mi to potvrdila logopedka a ted bez toho abych své podezření jen vyslovila mi to potvrdila i klinická psycholožka a odeslala nás na vyšetření k pedopsychiatrovi, u něj jsme byli někdy ve 4letech a pas nepotvrdil a ani nevyvrátil, napsal jen že pro jisté atypiké vyjadřování je možné že v budoucnu k pas nebo tedy as dojdeme. Agresivní teda není, že by sám od sebe napadal, on spíš pozoruje, neumí navázat kontakt s dětma, a když už tak blbě a hned se mu smějí nebo se s ním nechtějí bavit. Naštěstí spolužáci staršího syna ho berou takový jaký je tak má pár kamarádů mezi staršími.
Ale zlý mi nepřijde, musíte se snažit ho pochopit a pak je to lepší, i když já jsem z toho na odvoz, nám ke všemu přibylo astma a už toho je prostě na mě moc..
 ..maya.. 


Re: Jak na  

(15.7.2011 8:28:14)
a ještě mi psycholožka říkala že právě ona vývojová dysfázie co my máme bývá často zaměněna za AS, to mi předtím řekla i logopedka že jsou tyto dg hraniční. Každopádně at má to či ono, my s ním dokážeme doma i venku "pracovat" tak že funguje normálně, semtam má sice úlet že jsem červená až na prdeli ale on je takový a my ho berem...já bych vlastně ani dr nepotřebovala ale jde do školy a prostě bude potřebovat nějakou medikaci protože to jinak nezvládne.

Taky mi řekla psycholožka že právě as a nebo VD se dá nejlépe určit až kolem školního věku..
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 0:38:08)
Znám to a mám dobrou radu, která tě ale asi moc nepotěší.
Zvaž možnost, že syn ADHD nemá (velmi pravděpodobně ho nemá) a hledej pomoc někde, kde budou ochotni se vašimi problémy zabývat bez ADHD berličky. Ale bacha na šarlatány.
Pro začátek můžeš kouknout na Prvorozené dítě a Malého tyrana od J. Prekopové, možná tě to nasměruje, nebo taky ne, každopádně přeju hodně sil a zdaru. Časem bude líp.
 Karel 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 4:13:43)
Taky mne ten Malý tyran napadl. Myslím, že stojí za to u něj vyzkoušet metodu pevného objetí, ale až po důsledném prostudování z knížky.

Mám hyperaktivního kluka, ale to ADDH se tam projevovalo spíš v tom, že nebyl zlej z principu, spíš impulzivní (jednám, pak myslím), jeho vývoj byl silně skokový, měl sociální problémy (byl trochu agresivní, ale zdrojem byla jeho neukojená potřeba interakce, hledal potvrzování). Prožili jsem si peklo předškolní výchovy, velké problémy na začátku ZŠ - museli jsme najít jednu trochu alternativní (byť dnes věřím, že nám jí poslal Pán Bůh, protože my bychom to takto ideálně nenašli - ani jsme nevěděli CO HLEDAT). Pomohla hodně medikace. A dneska je na středně těžkém 8lG jeden z nejlepších ve třídě (2 dvojky) a je nadšený intoš zahrabaný do pramenů.

Ale z tvého popisu mi to na ADDH nepřipadá, spíš ten aspík...

Jinak něco jsme neuměli a moc nezvládali, co platí obecně. Výchova není až tak o slovech (u nás někdy byla, protože skrze slova se taky třeba zastyděl...) ale o činech.

Čin je odvedení pozornosti.
Čin je PŘEKAŽENÍ zlého jednání. - To je hodně důležité a to jsme neuměli, ono to vyžaduje jít za věcí (v našme případě spíš běhat až letět.
A čin je i trest.

 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 12:42:38)
Karle, TPO by se samo-domo vůbec neměla provádět, tím se nadělá víc škody než užitku. Podobně, jako člověka asi nenapadne poskytovat rodinným příslušníkům psychoanalýzu, i kdyby přečetl Freudovy sebrané spisy komplet nebo napravovat zlomeninu, když před tím přečetl příslušná skripta.
Nevím, jestli by Rebečinu dítěti TPO pomohla, to čtení jsem myslela spíš jako určitou nabídku podívat se na to, co dítě trápí, z jiné perspektivy, to může být někdy užitečné.
Tresty (stejně jako odměny) jsou ve výchvě silně problematický element, spíš jsu kontraproduktivní, než cokoliv jiného, ale výjimka potvrzuje pravidlo, jako ostatně vždy.
 debilcotunebyl 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 7:02:58)
Taky mě napadly PAS...zkus se objednat na vyšetření do Krče k PhDr. Krejčířové, čeká se půl roku, ale stojí to za to..ona je skvělá diagnostička, jedna ze špiček u nás..
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:19:32)
JJ, taky bych v tomto případě volila rovnou krejčířovou. Obcházet obvodní psychology u různých hraničních poruch nemá smysl - jeden řekne to, druhej ono a jsi v pytli, protože stejně nemáš jistotu, akorát postupně ztratíš v diagnostiku důvěru a dítě si získá averzi k doktorům obecně.

Neváhej se ke Krejčířový objednat i pokud nejsi z Prahy - jezdí k ní lidi z celý republiky, i ze zahraničí... Ona neříká lidem jen diagnózu, ale taky jak s ní pracovat (případně na koho se obrátit, aby to člověka naučil - nás např. vyslala do centra alternativní komuniace, kde nám pomohli s výrobou komunikačních tabulek a dala nám kontakt na Ranou péči, kde nás naučili znakovat).

http://www.ftn.cz/pacientum-a-verejnosti/kontakty/?id=2620&oddeleni=Psychologick%C3%A9+odd%C4%9Blen%C3%AD&hledat=

Lepší je jí psát mail - když pracuje s dětmi, nebere telefon a na mail odpovídá většinou obratem (pokud zrovna nemá dovolenou). Kdyby Tě odkázala na někoho jiného - že nepřijímá další klienty, počkej si na začátek listopadu - to přijímat bude a bude objednávat na leden až březen...

 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:26:25)
Jeno,ale může si dovolit čekat tak dlouho,když kluk jde už v září do školy?Mimochodem taky nemám dg z Apply a doktorům,které jsem si vybrala důvěřuju.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:29:00)
Pawli, prosím tě, vy nechodíte k Matýsovi že? Kam chodíte k psychiatrovi? Mě se k němu moc nechce:-)
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:31:56)
Ne my chodíme k Foltýnové,už jsem to psala,je super,ale nebere VZP.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:37:34)
aha, my máme 205..máš číslo?
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:37:59)
můžeš meilem, ona sídlí někde v Porubě?
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:02:30)
Lendulinko máš kontakt na mailu,pak je ještě na Fakultce Vaníková,je to moje spolužačka,není špatná,ale ta Foltýnová je myslím lepší a zkušenější.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:19:43)
už jsem tam volala, vzhledem k tomu že chodíme k Matýsovi nás nevezmou, ale domluvila jsem se že pokud ted nebudeme spokojeni přejdeme k ní, první termín nám dala až na prosinec, to by jsem nic nevyřešila, k Matýsovi jsem ho dnes objednala hned na září..což je super, jde 7. tak těch pár dní snad nějak vydrží.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:52:58)
Pavlo, těžko říct - podle mě lepší čekat, než jít k někomu nekompetentnímu.

U nás "odborníci" špatnýma závěrama situaci jen zhoršili (jednak to, co radili bylo na škodu dítěti a druhak málem odrovnali matku - mě). Já už nevlezu k nikomu, na koho nemám doporučení - ty rozdíly jsou děsivý, a to nejen v diagnostice, ale třeba i v jednání s dítětem na bežnym EEG (ani to nebudu popisovat - ještě dnes se mi z toho dělá špatně). Teď už máme odborníky stálý a jsme v pohodě, ale hledali jsme nedávno někoho na jinej problém u dítěte od nás ze školy, a opět klasika - podle mě naprosto nekompetentní jednání a komunikace s dítětem je teď horší, než předtim - to mě může vzít čert, když to vidim ~q~

Aspíka umí diagnostikovat málokdo.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:11:06)
Jeno,

ano, máš pravdu, i v spc mi řekli že as nediagnostikuje nikdo nahned~x~
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 7:54:34)
Může to být ADHD,přestože tady kategoricky všichni tvrdí,že ne~;) a klidně i PAS,ale to chce opravdu vyšetření a naučit se s ním pracovat.Problém je,že teď,když porucha není vůbec zvládnutá ,jde do školy.Nevím kde všude jsi s ním byla,ale lecos se zvládnout dá,když víš o co jde,takže místo čtení jednej~:-DSama mám doma takové dítě,takže vím o čem píšu.Mimochodem s jídlem je to typické pro většinu ADHD.~;)
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 7:55:19)
Nehledě k tomu,že můj syn a spousta jiných dětí má ADHD i PAS dohromady.
 Mamca-1lump 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:22:57)
O té "záklopce" jsem se bavila s psychiatričkou a ta mi potvrdila,že tyhlety dětičky nejsou schopné vůbec rozpoznat důsledky svého jednání, příčiny,protože o tom prostě nepřemýšlí,ten mozek na to prostě nemají připraven,ale věkem by to snad mělo odeznít. Syna mám ještě malého,ale nějakou tu "záklopku" by potřeboval, v kolektivu je to někdy příšerné i s léky,ale syn podezření na AS nemá a ani nemá poruchu aut.spektra,má toho sice více,ale hlavně je tam ta oscilace pozornosti a impulzivita. Neumím Vám poradit,co se týče jídla,zažívám stejný horor,jako Vy. Syn většinou má potřebu jíst až k večeru,ale díky bohu alespoň za to. Neumím jinak poradit,když mám problém,volám psychiatričce,či tam případně jedeme a vše řeším s ní.~;((~;((~;((~;((~;((~;((.
 Vali+4 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 8:59:01)
Teď budu fakt hnusná, ale takové dítě v "normální" škole nemá co dělat. Pokud půjde do "speciální" tak OK, ale pokud bude mezi "normálníma", tak budou nešťastné všechny děti okolo a on též, protože ho vyčlení z kolektivu. V každém případě bych dala odklad a navštívila kvalitní psycholožku na stanovení správné diagnózy a dalšího postupu. Máte to fakt těžké, ale pokud nastoupí do školy s tímto chováním, tak zničí "život" i ostatním prvňáčkům - zamyslela jste se nad tím?
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:01:00)
Nejsi hnusná,jsi jen totálně blbá a nevím proč pouští mezi normální lidi Tebe,taky nás děláš nešťastnými,protože není nic horšího než srážka s blbcem.~3~
 neznámá 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:11:01)
Dítě ubližuje ostatním dětem, je perverzní a hnusný.......
Pawllo, já souhlasím s Vali. Do školy ano, ale až po "polepšení" dítěte. Takové nezvládnuté dítě taky bude ve škole nešťastné a nešťastná (možná maximálně vytočená) bude i učitělka. Jak si myslíš, že to skončí? Ja vidím konec ve zvláštní škole, přitom dítě má určitě na víc. Jen by stačilo, kdyby nastoupil do školy už s alespoň částečně zvládnutým problémem.~d~

Nechápu ten zbytečný útok na Vali, nenapsala nic závadného.
Potkat moje dítě v první třídě "zlé dítě" tak se sakra čertím. Musím podoktnou, že moje dítě má taky svojí nálepku a diagnozu, nevidím to jen černobíle.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:14:27)
Neznámá,já s váma nebudu diskutovat o tom,že dítě má nejen právo,ale i povinnost navštěvovat základní školu.Dítě,které dg možná ani nemá,nebo se jedná o ADHD,nepatří do zvláštní školy,na toto téma jsem tady vedla nespočet diskusí a pokud nerozumíte základnímu faktu,že speciální školy jsou pro mentálně postižené děti,které nezvládají učivo,tak to bych musela začít zase od začátku.~8~
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:16:36)
Pavli, a zase tady máme učené...že jo~t~~t~
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:16:59)
díky za kontakt, já cinknu Matýsovi i jí, můžu snad k oběma ne?
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 12:36:55)
No, ale ona má v tomhle pravdu, tak to fakt je!
Děti s poruchami chování rozhodně nepatří do ZŠ praktické, stejně jako není důvod pro zařazení etnický původ.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 12:46:27)
Tante Emo,
s tím já souhlasím, ale je nesmysl dávat dítě, které má evidentně velmi těžké problémy s chováním do kolektivu úplně bez jakékoli pomoci. Nejidealnější by asi bylo, kdyby tam s ním zpočátku byl dětský psycholog a intenzivně s ním tam pracoval a zároveň pomáhal učitelce najít způsoby, jak to zvládnout pro všechny strany nejlépe. To se ale neděje NIKDE. Dítě je hozeno do normální školy a kolektivu, kde ale má od začátku problémy a tím se samozřejmě jeho problémy ještě zhoršují.
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:07:58)
Njn, ono by to mělo být, myslím, tak, že takové dítě je v normální základce, kde:
1) třída má 15-20 dětí
2) pokud je porucha vážnější a dosud nekompenzovaná, má ASISTENTA (ne psychologa)
3) učitelka je v problematice kvalitně školená (je absurdní blbost oddělovat specku od "běžné" pedagogiky, pokud integrujeme)
4) s dítětem a jeho rodinou se i mimo vyučování produktivně pracuje
5) existuje něco jako "referenční" psycholog, který je k dispozici učiteli, pokud nastanou problémy, je ochotný přijít do školy na supervizi (a třeba i vícekrát než jednou) a pomoci řešit, ne je blinkat (pardon) politicky korektní blabla (druhý pardon).

Takové školy u nás vpodstatě neexistují a učitelů je velmi málo a pořád ubývají. Psychologa, kte by byl ochotný udělat supervizi přímo ve škole, jsem nepotkala, žádala jsem víckrát, když jsem měla pochybnosti nebo si nevěděla rady, vždycky to "z objektivních důvodů" nešlo. Dtto prosby o pomoc s navržením konkrétní strategie pro konkrétní dítě, max ti dají ofocený papír s povídánkami, kterých jsou plné časopisy typu Ona Dnes.
Přesto doopravdy není řešení takové děti izolovat a dokonce jim de facto bránit v přístupu ke vzdělání, to je i protiústavní (pokud bynás jiná hlediska nezajímala).
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:15:28)
Tante Emo,

souhlas, ale přesto bych tam zpočátku nedávala jen asistenta, ale přímo psychologa, protože mu to dá příležitost k tomu, aby to dítě viděl opravdu v akci a třeba i upravil diagnózu a léčbu a později jen asistenta, kterého by ten psycholog zaškolil. Jenže nežijeme v ideálním světě a většina takových dětí nejenže nemá asistenta, ale ani se pořádně neléčí tzn. nechodí pravidelně za psychologem a nepracuje s ním.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:03:07)
Raduno, hlavně žijem eve světě, kde když učitelka požádá o návštěvu psycholožky ve výuce, tak na ni čeká třeba třičtvrtě roku...
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:18:54)
Jo, a zapomněla jsem ještě napsat, že dítě s vážnější nebo nekompenzovanou atd. poruchou je v norální (15-20 člšnné´) školní třídě JEDNO. Není jich tam šest či pět plus "zbylých" pětadvacet dětí bez diagnóz, které sice rodiče toho diagnostikovaného dítěte ani moc nezajímají, ale mají úplně stejné právo na péči, jako dítě problematické.
Jen tak jde dítě se zvláštními potřebami smysluplně integrovat a zároveň ostatní děti nešidit.
Když má být víc speciálních dětí pohromadě, musí být skupina odpovídajícně tomu menší a s větším počtem dospělých, kteří o ni pečují.
Zázraky na počkání se dělají blbě.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:21:30)
Tante Emo,

přesně! Bohužel mám zkušenost i se třídou, kde má nějaké poruchy či psychické problémy nadpoloviční většina třídy. A opravdu s tím nelze dělat vůbec nic, protože to hlavně nezajímá jejich rodiče.
 neznámá 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:24:19)
Vidíš to pouze z jednoho pohledu.
Nikde nepíšu, že nemá nárok na základní školu.~a~

Sama mám doma opak, v kolektivu neskutečně hodný a lítostivý dítě. V 5 letech nesloží souvětí. Pro hodně slov používá pouze citoslovce, shluky písmen nebo vlastní řeč. Roční dítě občas mluví líp než on. Ale iteligenčně je trochu nad průměrem. Umíš si představit střet takového dítěte a "zlého" dítěte.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:26:24)
Neznámá,ale ono nesmí být "zlé" a tak jako normální dítě ve škole musíš usměrnit,musíš usměrnit i to hyperaktivní.Odsunem na specku problém neřešíš,tam jsou taky děti,ještě navíc hodně postižené,na ty snad může být zlé?Myslím,že jednostranně to vidíš Ty.
 neznámá 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:27:57)
A jak ho má škola usměrnit, když to neví ani rodiče?
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:29:54)
Tak tam je to o jednotném postupu a spolupráci rodiny, školy a PPP nebo SPC.Ale já se tě zaptám jinak.Jak ho má zvládnout ta specka?A moc bych chrtěla,aby jsi mi odpověděla,nebo tam to nevadí?
 neznámá 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:41:12)
Já nepíšu, že mu pomůže. Jen, že má našlápnuto tam skončit, ne že tam patří. Taky nepíšu, že je to dobře. Jen, že dokážu z pohledu školy, učitelky a rodičů hodných dětí tenhle krok pochopit.

Počítám, že učitelé ve spece mají jiné zkušenosti a "výcvik" než řadový učitel. U nás ještě nebylo a zatím nebude na pořadu dne se o školní výuku zajímat.

Psycholog ve škole je fajn, ale pokud rodiče a ošetřujcí psycholog za ty léta ještě nezjistili jak dítě zvladnou, co vyřeší škola za pár týdnů/měsíců co bude takové chování tolerovat? A jak dlouho lze takové chování tolerovat?
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:46:38)
Ano ve speciální škole učí spec.pedaog,pracuje s dětmi s postižením,často kombinovaným,je to šílená práce,dále tyhle děti mají často epileptické záchvaty a potřebují klid.To jsou školy kam mají chodit děti s nezvladatelným chováním.Hlavně,že vám nebudou na očích~g~~g~~g~
 neznámá 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:56:22)
Přeháníš. Pokud bych to brala tvým stylem psaní tak asi tahle.
Ať si chodí kam chce, ať má svojí nálepku, ale ať není zlý a perverzní na ostatní děti. Chci tak moc?~d~
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:05:25)
neznámá, myslím si to samé ~R^
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:22:37)
Neznámá,přeháním v čem?Jinak já to vidím úplně stejně,ať chodí tam,kde má,tj.na běžnou školu,pokud nemá vážnější postižení a negativní projevy se musí řešit tak jako u každého jiného žáka.
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:34:17)
Ještě k té diagnostice, dcera měla stanovéný ve třech letech a to na základě doporučení dětské lékařky na vyšetření, asi před třemi lety mi psychiatr řekl, že tam vidí nějakou poruchu osobnosti a na můj dotaz zda to nebude AS tak přitakala a před 14 dny jsme byly na vyšetření v SPC a tam mi to bylo také řečeno a doporučeno vyšetření na to. Já jsem spokojená tady s místní psychiatričkou, byla jsme odkázaána do fakultní nemocnice na můj dotaz zda mám přivézt i vyšetření od psychiatra tak mi řekli, že pokud chodím k němu tak buď on nebo oni. Tato lékařka dceru má už od 7 let a nyní ji je 15 a tak ví co opravdu v ní je a co ne. Jdeme k psychlogovi opětovně a ten to bude zjišťovat, ale původně jsme tam byly ohledně té nechuti chodit do školy a bude dělat tedy komplexní vyšetření.
Ještě k tomu zda jsem startovací nebo ne, možná ano, ale po zkušensotech s lidmi a dětmi to ani jinak už nejde. Oni dospělý i děti jsou tolerantní k lidem s viditelým postižením a ostatní jsou pro ně velká obtíž, ale hlavně by si měli uvědomit, že ta integrace právě takovým dětem pomůže i v uplatnění v dalším životě, měly by vidět tedy správný vzor chování u ostatních dětí, což se bohužel i díky rodičům zdravých dětí neděje.
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:37:05)
Jo ještě autisti, s dcerou ne tedy přímo do třídy chodí také i tyto děti a normálně mají zpěv a vystoupení a chodí do divadla, jde o to dokázat to dítě na takové věci připravit a ne je stranit. Chce to pěkně pozvolna a určitě by to vše při dobré vůli šlo.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:44:33)
Slepi,máš pravdu,syn taky zvládne čím dál větší zátěž(hluk),ale šli jsme na to pomalu,ve spolupráci se školou.Vždycky mu to bude vadit,ale už prostě zvládne víc.Nemyslím si,že by někdy někoho omezoval,pokud něco nedává,odchází on,pokud to tak není,pak je to zase špatná organizace a ne argument pro to,aby nemohl chodit do normální školy.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:30:58)
rodiče mají tu smůlu, že njeosu psychologové, proto by každá škola měla mít psychologa, ale dobrýho, který by poradil nejen učiteli, ale i rodičům, který by pracoval s dítětem, chodil by do hodin, individuálně by dělal sezení s dítětem a podle toho radil, co a jak dál
jenže to naše školství ještě moc nezná a neumí, ale cesta to je, a není rozhodně špatná :)
(vlastní zkušenost)
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:27:03)
neznámá, tím spíš bys měl vědět, že integrace je potřebná, chce to podmínky, malý kolektiv, zkušenou a studovanou učitelku, práci s dětma individuálně nejen na učení, ale i na chování, asistenty ve třídách, psychologa ve školách
přece i v těch speciálních školách jsou děti různě postižené, s nějakým problémem, a umíš si představit třídu s 15 dětma s ADHD? všechny dohromady? to můžou rovnou zůstat doma a bude líp všem
 Vali+4 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:15:49)
Děkuji :-) Neznámá. Jsem ráda, že to tak necítím pouze já.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:22:18)
No to se neboj,to tak cítí odhadem 75% naší skvělé tolerantní populace...
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:24:43)
kdo nemá doma dítě jakkoliv odlišné, ten to těžko pochopí, průměrní lidi s průměrnýma dětma mají pocit, že se všichni musí vejít do průměru, bohužel, takto je to u nás nastavený už nějakých 200 leta těžko se s tím hne
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:27:47)
Yuki,jasně zlatý průměr.~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:29:10)
za to může osvícenství, všechny do jednoho pytle, nikdo nesmí být jiný :(
a v lidech to prostě je, ale jen do té doby, než se s tím potkají sami, takže nějaká naděje je :)
 Vali+4 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:48:44)
A proč by naše populace měla být tolerantní k takovémuto chování????? (i když ten človíček za to díky své "nemoci" nemůže). Myslím si, že jsem velmi tolerantní člověk a vůbec mi nevadí jakékoli soužití s jakkoli "postiženým" člověkem, pokud nebude ubližovat ostatním dětem, posmívat se, chovat se perverzně, nebude sprostý, nebude poslouchat a nebude se posmívat.
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:13:57)
"Myslím si, že jsem velmi tolerantní člověk a vůbec mi nevadí jakékoli soužití s jakkoli "postiženým" člověkem, pokud nebude ubližovat ostatním dětem, posmívat se, chovat se perverzně, nebude sprostý, nebude poslouchat a nebude se posmívat."
Fajn tak pak je postižená zhruba 80% populace co se buď vysmívá kuli postižení,nebo jen tak z nudy šikanují a ubližují ostatním,neposlouchají ve škole(to je tak 90% dětí)a sprostý,to ti pak na základce zůstanou tak 3 děti.Tak koho dalšího míníš narvat do specky?
nebo spíš opačně,že bychom udělali specku pro pár vyvolených a zbytek by chodil do normoš školy?
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:21:18)
přesně tak, někteří "zdraví" se chovají hůř než ti co mají nějaký problém....
A jistě, šoupnutí do specky a nebo do "polepšovny" vše vyřeší..no chááá, se fakt musím smát~t~~t~
 Vali+4 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:23:05)
Že by 80 % populace z nudy šikanovalo a vysmívalo se kvůli postižení? - to snad ne! A neposlouchá ve škole 90 % dětí? Ano děti neposlouchají, ale mluvím o extrémním neposlouchání (to bylo zjevné, ne).


 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:23:48)
"Fajn tak pak je postižená zhruba 80% populace co se buď vysmívá kuli postižení,nebo jen tak z nudy šikanují a ubližují ostatním,neposlouchají ve škole(to je tak 90% dětí)a sprostý,to ti pak na základce zůstanou tak 3 děti.Tak koho dalšího míníš narvat do specky?"

Přeháníš. 90% dětí ve škole neposlouchá? Máš s tím zkušenost? Já ano. Takže vím, že jsi napsala hloupost.
Neznám nikoho, kdo by se někomu posmával kvůli postižení, ani děti ve škole to nedělají, naopak postiženému spolužákovi pomáhají. A vím, že agresivního či zlého spolužáka se straní, protože se ho bojí a to fakt nepřispívá k dobré atmoféře ve třídě. Paradoxně se díky tomu agresivitia dotyčného zvyšuje, protože, když už nemá kamarády, tak se chce zviditelnit a ubližuje. Je to pak začarovaný kruh.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:25:41)
luc-luc..ano, vy pedagogové víte vše, i to co se děje o přestávkách a i to co se děje venku..šikana a posmívání může přijít odkudkoliv..
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:30:47)
jednak nejsem pedagog a za druhé učitel ví, co se děje o přestávkách a velmi často i to co se děje venku

 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:38:37)
o tom bych klidně vedla dlouhé dialogy...jak ví učitelé kde se co děje...mají oči všude...

no, jdu se raději věnovat dětem, protože tady se obvykle začnou míchat i ti co o tom vědí úplné nic..

Pavle a ostatním z diskuze přeji fajn den~3~
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:37:25)
"Neznám nikoho, kdo by se někomu posmával kvůli postižení, ani děti ve škole to nedělají, naopak postiženému spolužákovi pomáhají"
aha take syn se nejspíš nakopal do břicha sám a ten zlomen nos k tomu,to se mi asi zdálo.Tak dobře,že to vím.Promiň v tomhle reaguju na první našlápnutí,děti jsou strašně zlý a posmívaj se kuli každé blbině.Kdo myslíš,že má poznámky,kdy nastoupím s malým do busu,samo děcka ze základky.Take mi přestaň tvrdit,jak jsou děti andílci co ochotně pomáhaj.Jo a zkušenost mám,máma učí 40 let na základce a já jezdím s děckama u 1 let coby zdravotnice na školní akce.
A že se agresora bojej ano,a na čí stranu se přikloněj,právě na jeho,aby nedostali nabančeno.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:39:15)
arsielo díky~x~~R^krásně napsáno
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:43:29)
Je mi líto co se stalo synovi, opravdu líto, ale pořád to nedělá z 90% dětí zlé posmívající se agresory, to se na mě nezlob.
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 11:19:27)
Luc vzhledem k tomu,že celoživotně kulhám kuli špatným kyčlím a prošla jsme si tak šílenou diskriminací,mě prostě o opaku nepřesvědčíš.Syn je do nedávna nediagnostikovaný aspík a mohl by ti vyprávět o tom,jak děti nejsou zlý.Co myslíš,že byla největší zábava,vytáčet ho ,aby se navztekal a honil je po třídě.Mám pokračovat?A o tom,že učitelé mají oči všude?tak kde je měli,kdy syna na chodbě kopali?Proč to zjsitili,až kdy ve třídě zkolaboval?Proč jim unikl vyražený zub na škole v přírodě.Prostě nepřesvědčíš mě.
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 11:27:22)
Arsi, mrzí mě že máš tak špatnou zkušenost a vlastně se tě ani nedivím, že máš názor takový jaký máš. Asi mám hodně velké štěstí, že jsem se s takovými lidmi jako ty nesetkala a doufám že se mé děti nesetkají. Co se týče mě, já bych si poradila, ale oni jsou tak zranitelní..
Posílám ~6~~;((
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 11:28:13)
ježís to vyznělo jako bych nechtěla potkat tebe... to ne, myslím ty, kteří ublužují, snad jsi to pochopila
 Jenda00 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 11:49:18)
Ona je asipravda na obou stranách. Já bych se dost bála, že učitelka protože není spec. a klučinu zvládat nebude a on nakonec skončí v té zvl i přesto že třeba bude šikovný, jen prostě kvůli té nezvladatelnosti. Ono co si budem povídat, pořád je většina pedagogů v tomhle strašně málo školená.

A doufám, že to řešíte už delší dobu, te´d už je dost pozdě. Agresorů se děti i straní i se k němu přidávají, děti umějí být zlé, ale řekla bych spíše k dětem slabším, myslím slabší nátura,povaha ne k dětem postiženým. Myslím postižení fyzické.

Možná bych ho na rok dva dala do té spec a pak řešila po zklidnění a naučení se pracovat s klučinou přestup na klasickou školu. Ovšem vařím z vody, netuším , jestli to je vůbec možné.

Držím palečky.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 12:02:36)
Jendo,

a nedejbože, aby v té třídě bylo takových dětí víc. Pak se taky může stát, že ostatní děti, které tím jejich chováním budou trpět, prostě půjdou jinam a ve třídě zůstanou jen ty děti problémové. To je moc fajn situace, zejména pro pedagogy, kteří nejsou na poruchy chování a učení vůbec trénovaní. A je to taky moc fajn pro ty děti samotné, protože nemají šanci vůbec poznat a naučit se normální sociální chování od těch ostatních.
 ronniev 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:20:04)
Ano, máš pravdu, děti jsou kruté. Ale co s tím chceš dělat? Když nebudou mít učitelky k ruce asistenty a speciální výcvik, tak prostě nemají šanci hodně "jiné" dítě (ať už autistické, aspíka nebo cokoli) začlenit, což vyvolá začarovaný kruh ještě větší agrese ze strany ostatních. Chudáci pak všichni. Jo, jde to, mám osobní zkušenost (syn měl spolužáka aspíka a všechno po počátečních problémech zvládli) Ale to byla malá škola, 16 dětí ve třídě a kluk měl asistenta. Kolik škol je takových? V kolika to vůbec technicky jde?
A upřímně říkám, že kdyby se moje dítě setkalo ve škole s jiným, které bude agresivní, zlé, bude ho napadat nebo urážet, tak tam vletím a udělám čoromoro a budu trvat na nápravě. A jestli je ten agresor nemocný nebo ne, mi v tom momentě bude úplně ukradené.
Já vím, že mámy podobně postižených dětí jsou startovací, což chápu, ale když voláte po toleranci (te´d myslím hlavně Pawllu), tak zkuste taky pro změnu vy na to všechno kouknout i očima matek těch ostatních dětí.
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:27:23)
Když to máš tak, že tolerantní prostě musí být všichni, aby to mohlo fungovat.
Jiná věc je, že náš školský systém nebude fungovat ani kdyby byli všichni zúčastnění bez výjimky ze samé tolerance až inkontinentní, protože tolerance není metoda a ten systém vede k různým věcem, ale vzdělání a rozvoj občanské společnosti to nejsou.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:35:01)
Tante Emo,

sice souhlasím, že tolerantí musí být všechny strany, ale u násilí moje tolerance končí. Děti, které úmyslně ubližují druhým prostě nemají v normálním kolektivu co dělat a už vůbec ne bez asistenta a péče psychologa a psychiatra. Neodsuzuju je, nemůžou si za to většinou samy, ale bohužel v takové situaci stojím na straně napadených dětí. Nechápu, proč je vůbec v dnešní době takový problém sehnat k dítěti aspoň toho asistenta.
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:45:33)
Když ony to nedělají úmyslně ve smyslu promyšleně. Realita je taková, že se jinak chovat neumí, nebo si v tu chvíli nemohou pomoct. Samozřejmě, že první přiozená reakce je chránit napadeného před agresorem a je to tak správně.
U asistentů je boj, kdo je bude platit, nikdo nechce, často by na to rodiče ani neměli, nebo měli, ale asistentů je málo a tak pořád dokola.
Bohužel jsou školy nebo i učitelé, které se přítomnosti asistentů brání, celkové povědomí o tom, proč a na co jsou potřeba, je velmi nízké, problematická je i jejich příprava, často ve školách "nastavení" jejich statutu atdatd..
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:48:29)
Je to u těch agresivních dětí zhruba jako říct: "Jo, měj si klidně zlomenou nohu, to nám je líto, chápeme, že to bolí, foukáme, ale kulhat nám tady nesmíš, to zase pr."
Tragédie je v tom, jak obtížně se v našich podmínkách tyhle věci řeší.
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:50:08)
Raduno úmyslně ubližují druhým a kolik ublížení je opravdu úmysl ublížit a kolik nepřiměřená reakce,třeba na psychickou šikanu.Netroufám si odhadnout,jaký by to byl poměr.Ale jsem přesvědčena,že se vyskutuje oboje.
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:33:10)
Hodně jste toho napsaly a tak nějak nemám vše přečtěné. Začnu tak, dopisuji si hodně s maminkymi co mají děti s ADHD, protože i moje dcera ho má, má to také spojené s agresivitou. Nastoupila do klasické školy a vše se dobře zvládalo, jenže začla pátá třída a o přestávkách nikdo ve třídě z pedagogů nebyl a začaly problémy, děti věděly jak ji vytočit, že utelka a zamlka se díky tomu na záchodě a různé takové věci se stávaly. Ona je velmi hodná dívka, ale děti dělaly vše možné aby ji vyprovokovaly nebo na ní vše svedly. Neměla nikdy poznámku i když kolikrát jsem jim říkala tak ji dejte ovšem k čemu by to bylo k ničemu. Byla jsem nucena ji tedy přeřadit do praktické školy a co není opět to samé, chodí tam problémoví žáci a je vysloveně šikanovaná, učitelka si ji brala o přestávkách ze třídy a nyní to nedělala a projevuje se to vše a dcera je v depresi. Na konci roku se to vyhrotilo a tak opět paní učitelka udělala nějaké kroky na základě mých stížností a co dcera prováděla za akce ráno jen aby do té školy nemusela to by mě nikdy nenapadlo, že toho je někdo schopný. Jak tady píšete o tom přeřazení takového dítěte tak opět si píšu s jednou maminou a má obdobné problémy jako zakladatelka téma, ta pro změnu asi 10 letého synka tedy chtěla pro značné nepěkné projevy přeřadit a oni ji ho odmítli do této školy vzít, určitě v té škole to udělali jen správně což v mém případě se nestalo. Takové dítě by mělo mít ve třídě ped. asistenta a i dcera ho měla doporučeného, ale bohužel ho nikdy nedostala a nyní jak chodí do školy tak ve třídě ho také nemá, ale u těch dětí více postižených je ped. asistent a má na starost i pět dětí najednou, ovšem v klasických školách to údajně nejde a každé to dítě má svého a pak nejsou na ně peníze. Dcera by školu zvládla, ale právě jak jsem psala nebyl asistent a bylo mi řečeno vedením školy, že prostě bez toho asistenta to nejde dál. Je to začarovaný kruh a nějak se nedaří to vše dát do pořádku a vždy i v případě nyní už dospelých mých dětí a něco se přihodilo díky jinému takovému dítěti tak jsem si to s rodičemi vyříkala a neřešila jsem to tak, že budu říkat tohle dítě tady nemá co dělat a mělo by chodit do praktické školy, od toho jsou odborníci, aby věděli zda takové dítě může chodit do klasické základní školy. Ještě chci dodat, že pocházím také z učitelské rodiny a tak vím jak to vše ve školství funguje a nyní s dcerou jsem také každý den ve škole a můžu hned vše řešit.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 16:05:19)
Arsielo,

já bohužel s tím úmyslným ubližováním mám docela zkušenost. Je dost znát, kdy někdo něco dělá ze "splašenosti" a kdy je to prostě pro vlastní potěšení a proto, abych byl pořád středem pozornosti.
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 16:24:13)
Jenže tyhle děti úmyslně skoro neubližují, vždy jsou vyprovokovány nějakým konáním jiných to je jedna věc a druhá, že když něco takového udělají tak nejdřív jelikož jsou akčnější udělají takovou věc a pak toho velmi litují, oni nepřemýšlí v tu chvíli. Ohledně ubližování bych mohla taky asi hodně vyprávět, díky tomu, že jsem pihatá a byla rezatá tak různých posměšku jsem si užila víc jak dost. Bohužel děti tohle nedokáží nějak rozlišit a jsou prostě zlý, musím ovšem říct, že to bývají většinou děti bez poruch.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 16:42:00)
Slepenino,

ale jde o to, co přesně je k takovému chování provokuje. Někdy ty ostatní děti ani nemusí udělat nic tak zvláštního a už dostanou nakládačku. A ani opravdu neví proč a čemu se mají vyhnout.

Dám ti takový příklad. Chlapec s diagnózou těžká ADHD. Rutinně krade a ničí věci svým spolužákům. Když se spolužák ohradí a vezme si svou věc zpět, je napaden. Pokud mu to vrátí, chlapec spustí srdceryvný pláč a hysterický záchvat, kdy hořekuje, že ho všichni mlátí. Stejná situace se opakuje třeba 5x za den s cílem být neustále středem pozornosti všech spolužáků a pedagoga. Promiň, ale opravdu si nemyslím, že za to chudák vůbec nemůže, protože má velmi vysoký intelekt a přesně ví, co dělá, což jde i poznat z jeho popisů situace.

 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 17:24:10)
nj, ale intelekt a emoce je něco jiného..
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 17:30:02)
Tohle je těžké, já třeba vím, že stačí na dceru vypláznout jazyk a je zle. Tady se nejedná o nějaký intelekt toho dítěte, oni ty děti jsou až moc chytří, ale právě o to postižení, že dřív jednají než přemýšlí. Já třeba vím jak ve třídě v páté si děti hrály společně tedy dívky a najednou prostě už dceru so hry nechtěly a tak ji to řekly, ona se chtěla stejně hry účastnit a tak jedna dívka do mní strčila až tak, že povalila lavici a zrovna té dívky a rozbilo se kružítko a kdo za to mohl opět moje dcera, nic já koupila nové a neřešila jsem to, ale pak od jednoho chlapce jsem to slyšela v této verzi. Všeobecně se říká, že je vždy v tu nejmíň vhodnou chvíli ten mozek zradí a prostě jednají jak jednají. Tady nejde hledat nějakou logiku.
 Raduna 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:50:48)
Slepenino,

víš, dá se chápat, že jedná impulzivně a sebere třeba tu pastelku z lavice, ale už nepochopím, proč jí potom nevrátí a třeba se neomluví, když ví VÍ VELMI DOBŘE, že se to nedělá a dělat se to nemá. Navíc svůj čin provádí s gustem a vyloženě čeká, jak to jeho spolužáky naštve a sám se tím baví. To všechno jen proto, aby byl 100 procent času ve škole středem pozornosti. Můj zcela neodborný názor je, že neustálým tolerováním jeho chování pod ochranou jeho diagnózy, se akorát dosáhlo toho, že se z něho stal sebestředný a zlý spratek. Přitom děti ho vůbec od první třídy nijak netrápily a nešikanovaly. To spíš on je.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 18:38:02)
Já teda nevím,ale krást a bít spolužáky je věc,která se musí řešit a nevidím rozdíl,jestli má dítě dg nebo ne.Zdravé dítě,které má kázeňské přestupky taky nikam nemůžete odsunout a situaci musí pedagog zvládnout.Nicméně si myslím,že tohle je extrémní případ,ne pravidlo.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:32:51)
A co se týče agresivity,u autistů se dá poměrně dobře vychytat spouštěč,je to většinou obrana.Ale zajímavé je,že většina autistů vůbec agresivních není,přesto na těch speckách končí.Někdo tady psal,že jsem startovací,no asi už jo,protože přesně tenhle přístup,co tady někteří předvádí,těm dětem strašně ubližuje.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:04:03)
můžu se zeptat, proč jsou takto postižené děti perverzní? ne sprosté, to umí být většina dětí, ale opravdu hnusně perverzní. viděla jsem takto ,,zlého,, chlapce ve škole běhat po chodbě a masturbovat.vykřikovat omrd.m tě. byl to druhák. bylo to nechutné. mikdo se mu nesmál. děti se mu vyhýbaly. jsem ráda, že jsme se odstěhovali. a dcera chlapce nemusela potkávat nejen ve škole ani ve městě. bála bych se, že ji něco udělá.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:22:02)
Panebože to je zase diskuse~8~.Ne opravdu není pravidlem,že děti s ADHD nebo autismem musí být perverzní,mastrubovat na veřejnosti apod.Pohybuju se mezi postiženými pracovně,mám postiženého syna,takže docela velký vzorek.Může se stát,že je přdružená sexuální porucha,ale já jsem se s tím nesetkala nikdy,takže nešiřte prosím bludy.~a~
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:41:56)
pawlo, já vím jakou měl ten chlapec diagnozu. a taky netvrdím, že každé takové dítě je perverzní a masturbuje na chodbě školy. nic takového jsem nepsala.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:45:37)
aido, kamarádka má syna autistu. vím jak se chovají autisté. ten chlapec měl touretův syndrom, nebo jak se to píše.
a chtěla jsem tím napsat to, že mi nebylo příjemné, že takového kluka potkává dcera denně ve škole.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:47:20)
Nechtěl se spíš předvést? Někde to slyšel a použil aniž by chápal smysl? To s dg nesouvisí.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:49:46)
to je možné.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:53:07)
No vidíš.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:06:37)
lendul ty máš taky syna s problémem, jak jsem v diskuzi četla. myslíš, že se věkem trochu umírní jeho projevy?nereju, ale musí to být záhul. nesnaží se ho druhý syn napodobovat?
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:19:26)
Ano mám, jde o prostředního syna, je mu 7, mladšímu je rok a těm jeho šaškárnám se spíš směje, nenapodobuje, ale je celkem možné že časem bude- to období nápodoby se blíží- ale my se snažíme prostřednímu vysvětlovat že to učí mimčo a že to není hezké, a on není blbý a snaží se. Myslím že to nějak zvládneme zkorigovat a prdolu naučíme že to ne.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:22:11)
nemáte to lehké.myslíš, že jednou budem moct žít samostatný život? oženit se, mít děti?
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:25:36)
Uf, popravdě tohle mě poslední dobou trápí a vehnala jsi mi slzy do očí. Doufám a přeji mu ano a pokud tomu tak nebude on bude vždy spokojený s těmi kdo ho mají rádi.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:35:43)
to jsem nechtěla~x~ vůbec těmhle věcem nerozumím a tak nemůžu napsat ,,neboj, časem dožene co mu schází,,ale třeba když mu budete pořád na blízku,tak s pocitem bezpečí v zádech zvládne život sám~;((
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:45:57)
V pohodě, já to beru pozitivně, já se kdysi bála že se mi narodí postižené dítě a já to nedám, není to tak a to co mi dává on je nepopsatelné, ty dítka vidí svět úplně jinak, jak se dokáže radovat, to musí člověk zažít. Nejsou to jen negativa, jo, jsou to nervy ale i za ty to stojí. Mě to jak bych to řekla zocelilo, mám jiný názor na svět, jinak jednám atd, musela jsem sama na sobě zamakat abych chápala co mu v hlavičce jak funguje...jsem ráda že máme TAKOVÉ SPECIÁLNÍ DÍTĚ.
 aachje 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:53:26)
to je super.já měla třetí v 35 a s manželem jsme se shodli, že i kdyby nám diagnostikovali dítě s postižením,nechali by jsme si ho.zcela určitě. plánovali jsme, jak my jsme mu udělali krásný a štastný život. máme dítě zdravé. a já mám respekt k mámám, které se obětavě starají o děti speciální. tam kam chodím k účetní, je specializované rehabilitační středisko pro děti, ktré se ani nehýbou. když vidím maminky, co je tam nosí, to se nedá popsat..
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:59:36)
Takové maminky taky obdivuju. Mají to ale trošinku lehčí, toto postižení je viditelné, kdežto adhd, autismus a další poruchy na první pohled nepoznáš-teda u autismu i ano, pokud se kýve atd, to je to, hodně maminek těchto spešl dítek slyší jak jsou děcka rozežrané, nevychované atd ale ty děti si kolikrát ani neuvědomují že hulákají když mají být ticho, skáčou do řeči atd
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 22:37:50)
Lendulinko,
lehci??? Zkusila sis nekdy peci o ""lezaka"" ci vazne telesne postizene dite?
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 6:51:00)
aido, to jsme se nepochopily, jednoduchší pouze v tom že nemusí okolí vysvětlovat že je dítě jiné..jinak to ostatní jako třeba péče je samozdřejmě těžší, ale já jsem nemluvila o péči ale spíš o reakcích okolí.
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 7:29:14)
Jo v tom máš pravdu,že je občas okolí ušetří zbytečnejch keců.Na našem není taky nic vidět,takže věčně dostávám sodu´,že je línej(nechodí venku),drzej(když je nervozní prská na lidi)a samo nevychovanej(nemluví s cizejma mimo domácí území).
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 8:09:47)
Moje nejstarší dcera měla asi něco podobného, ale díky pochopení rodiny vše zvládla a nyní je matkou malého synka a velmi dobře se o něj stará a funguje, vyučila se prodavačkou a byla velmi oblíbená, ráda každému vyšla vstříc, prodávala maso.
Ohledně těch krádeží, tak musím říct, že já tady v obchodě informovala prodavačky, že by se to mohlo stát a ať mi případně řeknou, ovšem nestalo se tak a ani ve škole. Určitě se to musí řešit ať je to u jakéhokoliv dítěte, nemůže se to tolerovat, musí mít stanovené hranice. Dcera začíná spíš až v těch 15 letech mluvit občas sprostě, až jsem se divila, že nezačala dřív, tyto děti jsou velmi chytlavé na nevhodné chování. Jak tady někdo psal o tom chlapci co prováděl nějaké takové činnosti, nechci se ho zastávat to určitě ne, ale někde to viděl a už to prostě je, nyní záleží na rodičích a i učitelích a případně psychiatrovi jak s tím dál. Jestli měl TS tak to je ještě těžší, oni chtějí říct dobrý den a vypadne z nich nějaké sprosté slovo. V případě mé dcery se velmi osvědčilo ji brát jako rovnocenýho partnera a vždy to zabralo. Ona měla problém, že děti občas kousla a nebylo možné to nějak vyřešit a tak na základě doporučení psychiatra jsem se snížila k tomu, že jsem ji to udělala taky a přestala. Ona je velmi citlivá a velmi ráda pomůže slabším, ale nemá ráda když ji někdo dává najevo, že je trochu jiná. vše je prostě o nějaké toleranci a musím říct, že nyní s dětmi co chodila dřív do školy si píše na FB nebo chodí ven a funguje to a už ji berou. Také musím říct, že většinou vysloveně sprostě mluví děti těžce mentálně postižené a dávají tím najevo nějakou nespokojenost, kterou nejsou schopni vyjádřit slovně.
 slepenina 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 8:32:16)
Ještě jsem chtěla napsat, určitě péče o dítě nepohyblivé je velmi těžké, ale zas na druhou stranu člověk ví, že tam kam ho posadí tak tam zůstane nebo případně spadne ze židle nebo tak, u tohoto dítěte si nemůžete být jistí ničím, necítí nebezpečí a člověk má stále oči na vrchu hlavy, neví co to dítě udělá, je to velká makačka na nervy rodičů. Mě i nedávno bylo navrženo školou zda by nebylo vhodné dceru na 14 dní umístit někde v ústavu a psychiatr mi vysloveně pro školu napsal zprávu, že díky asistentovi to není potřeba, musela bych to tady vypsat. Je to tedy praktická škola a nevědí co mají dělat, dcera jeden čas chodila do třídy kde jsou postižené děti a to tak, že se nic nikdy nenaučí tedy čtení a počítání a bylo to vše v pořádku a tedy proč, že tyto děti ji nedávaly nějak znát, že je jiná, právě naopak pomáhala ve třídě a i nyní si ji zavolají když potřebují s nějakým dítětem pomoct, že je nezvladatelné. Ona ty děti dokáže zk¨lidnit a zaujmout a ne nějakým šaškováním jen si s nimi povídá. Ještě jsem chtěla napsat, že tyto děti se uplatní právě hlavně v profesích kde je potřeba akčnost, tedy záchranáři a hasiči a díky vyřazení z běžného kolektivu jim to je pak znemožněno.
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 11:55:45)
lendulinko,
tak to jsme se tedy nepochopily. Mas pravdu, ze viditelna postizeni jsou v tomto ohledu jina. Moje zkusenost je takova, ze vsichni mnohem lepe toleruji postizeni telesne nezli mentalni.
Moje dcera, ktera je hlucha, se nesetkava s nicim podobnym, jako muj syn autista.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 22:58:32)
v poho, hlavně že jsme si to vysvětlily~x~
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:50:40)
Neexistují dva autíci kteří by se chovali stejně, já jich znám cca 20 a každý se chová úplně jinak.
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 20:05:10)
Pawlo taky rostu,co to je za kravinu,ADHD(pokud to beru jako samostatnou diagnozu)přece nesouvisí nijak s intelektem,nebo mi něco postatného uteklo na přednáškách?ADHD je přece porucha pozornosti ne.
Jinak s tímhle jsme se setkala jednou u chlapečka co měl těžkou mentálni retardaci,nechtěně shlédl film a prostě opakoval co viděl.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:24:04)
Achje, proč tě to zajímá?
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:34:19)
Rizek je aachje?~t~
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 19:31:57)
Rizek,
mezi postizenymi se pohybuji a nikoho s takovymto chovanim jsem nikdy nevidela. Takze opravdu nevim. Kazdopadne to neni nic, co by bylo jakkoli asociovano s autismem, AS, ADHD atd. Ani si to neumim predstavit.
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:34:02)
Ale jinak jsi to přesně vystihla ("Jo, jde to, mám osobní zkušenost (syn měl spolužáka aspíka a všechno po počátečních problémech zvládli) Ale to byla malá škola, 16 dětí ve třídě a kluk měl asistenta.").
Třída byla malá, dítě dostalo asistenta a učitelka dost možná ani nemusela být speciálně školená, stačilo, že je normálně inteligentní a schopná pracovat v zájmu dětí.
 ronniev 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:40:18)
Tante Emo, učitelka speciálně školená určitě nebyla. Klíč byl v tom asistentovi, který zakročil, když začal být klučík agresivní, odvedl ho ze třídy, takže učitelka učila a neřešila rvačky. Stejně tak když měl kluk povídavou (on měl o některých věcech znalosti na vědecké úrovni, ale když o nich začal, byl k nezastavení), odvedl ho asistent pryč a kluk to tam dopověděl jen jemu, nestála kvůli tomu celá třída, ani ho nemuseli násilím zarazit (což obvykle vyvolalo vztek... atd.)Jasně že si z něj děti trochu utahovaly, ale to si utahovaly i z jiných, úplně normálních spolužáků. Jsem ale přesvědčená, že kdyby se tyhle projevy nezarazily v zárodku (coýž by ta učitelka fakt dělat nemohla), šel by jim na nervy, což by přirozeně vyvolalo útoky na něj... atd. Takhle se s ním celkem normálně kamarádily a dodnes ho zvou na oslavy apod. (a to už spolu dva roky do třídy nechodí). Ostatně proto jsem volila malou soukromou školu i pro svoje v podstatě vzorné a strašně chytré ~t~~t~ děti, protože na základě vlastních zkušeností jsem se bála, že v normální škole by byly za šprty a tudíž za ty šikanované (to mám za sebou osobně).
 Tante Ema 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:51:03)
Samozřejmě. Ono v podstatě stačí dost málo a ani není pravda, že by to nešlo zaplatit. Šlo, jen se nechce, radši platíme jiné věci.
 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:46:49)
Ronni ano taky do školy poletím,pokud mám pocit,že se děje něco zle.Jinak s tou agresí ono je to těžký.Se starším jsem s tím bojovala na základce vlastně furt,většinou byl obětí agrese,jenže bohužel došlo k tomu,se se to vlastně nijak neřešilo. Pak to vyvrcholilo ublížením na zdraví a od té doby se už bál.A bohužel natolik,že pak se neúměrně bránil a sám se jednou agresorem stal.Bohudíky je u ze základky venku,je na škole co mu sedí,takže je to OK.Už má výlevy jenom doma a to se dá ustát
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:26:25)
ty mámy nejsou startovací, ty mámy jen chtějí pro své děti vzdělání na které mají...protože nevidím důvod proč by dítě s normálním intelektem mělo být v pomocné škole, když zvládne úspěšně bežnou základní školu s asistentem...
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:40:07)
Mno Pawla je startovací a ty celkem taky. I když asi to trochu chápu.
S asistentem se to zřejmě zvládnout dá, ale bez asistenta těžko.
Známá má ve školce ve třídě autíka s asistentkou. Je to tam tak, že v podstatě se kluk integruje, občas se zapojí, občas ne, ALE ostatní děti jsou v některých činnostech omezené, třeba nesmí křičet moc nahlas, nesmí zpívat, nesmí ve třídě běhat, nesmí pouštět tv, nesmí k nim divadélko, na to odvádí ostatní děti jinam - tohle mu vadí, pak má záchvat vzteku, bije kolem seme, hází věcma. Asistentka ho umí uklidnit, to je fakt, bez ní by to nešlo ani náhodou.
Já osobně bych své dítě do té třídy nedala, protože nechci, aby nesmělo zpívat, běhat, křičet, prostě nechci.
Zkus se na to podívat i ze strany druhých, možná pochopíš.
 ronniev 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:41:36)
Luc-luc, asi tak.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:27:02)
luc luc,dívám se na to očima všech jak rodičů zdravých dětí,tak i postižených.Nechápu moc Tvůj příspěvek o tom,jak si děti ve třídě nesmějí běhat,řvát a pouštět TV,to snad ani moc do školy nepatří.Kromě toho pokud má chlapec,o kterém píšeš asistentku,tak proč s ním neodejde pryč,když děti zpívají?Ono skoro všechno se dá vyřešit,ale musí se chtít.
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:33:34)
Pawlo, jde o mateřskou školku ne o základní školu. Ve školce děti běhávají, kříčí, v rámci her a výchovného programu zpívají, tancují.. Jsou to prckové.
Ve škole je to zase o něčem jiném.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:34:56)
Tak to jo,ale pořád je snad technicky snadnější,když odejde autík s asistentkou,než,když se přesouvá zbytek třídy.
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:40:23)
Jo jasně, já ani nevím, jak to řeší, zda někdo odchází a kam, jen že mi říkala ta učitelka, že ostatní musí víc usměrňovat, když se třeba začnou spontáně běhat nebo křičet, že to tomu chlapci vadí. Nebo že si holčičky během hry s panenkama začnou prozpěvovat a je zle.
Alejakpíšu asistentka ho celkem dobře zvládne,je to mladá holka a prý je moc šikovná. Jo a platí si ji ti rodiče.
 *Aida* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 18:37:01)
luc-luc,
moje dcera je ve skole od svych 4 let a predstav si, ze kvuli ni ve tride deti nesmi ani soupat zidlema~t~, behat a pokrikovat tez ne. Ted je jim vsem 8, takze spolu odkroutili uz ctvrty rok a trida je vycvicena maximalne~;). NIKDY si zadne dite nestezovalo a uz vubec si NIKDY nestezoval zadny z rodicu. To by totiz nikoho ani nenapadlo~8~.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 18:40:53)
Děti jsou schopny přijmout fakt,že je někdo odlišný daleko lépe než my dospělí.A i když se vám to nezdá,i pro zdravé dítě je přínos být v blízkosti dítěte s postižením.
 ronniev 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 14:48:11)
Lendulinko, to jsme si nerozuměly. Nemyslela jsem to tak, že by mámy neměly právo chtít pro své děti vzdělání na odpovídající úrovni. Tím "startovací" jsem chtěla říct, že na sebemenší zmínku o tom, že i jiné děti mohou mít problémy s tím jejich, reagují až slovní agresí. Na jednu stranu to je asi po jejich zkušenostech pochopitelné, na druhou stranu je to kontraproduktivní. Vyžaduju-li toleranci, musím jí být sám schopen.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:09:12)
aha, tak promin, pochopila jsem to špatně...~x~

u nás to je tak, starší syn má add, chodí do normální školy-4tř, prospívá s vyznamenáním, bez medikace, on je prostě jen pomalejší, do třídy s ním chodí kluk s adhd a ten je k neudržení, věčně mu něco bere, ruší a to nejen on, mají tam holku s výchovnými problémy a ta tam opravdu dělá rušičku, takže já mám náhled z obou stran, jak z matky dítěte které má problémy a i matky dítěte které problémy asi dělat bude, protože prostřední má adhd(AS?) ale ten jde do specky soukromé základky ve třídě jich bude 7, jedou podle osnov pro normální základní školy, u něj nebude problém v intelektu ale v chování, bude vyrušovat, neudrží pozornost atd..jak jsem ještě nedávno byla proti medikaci ted jsem pro všemi deseti protože i já už mám z něj hlavu jak balon..
 ronniev 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 15:43:03)
Tak to holka nemáš jednoduché...~x~
Držím palce!
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 16:40:11)
díky~;)
 Vali+4 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:13:00)
Nevím proč mě urážíš. Neznám žádného člověka, který by byl tak rád s někým cizím, kdo ubližuje ostatním dětem, posmívá se, dělá scény, je perverzní, sprostý, neposlechne a jen se posmívá.
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:20:28)
Vali a ve speciální škole jako tohle všechno co jsi popsala dělat může?Speciální škola je pro mentálně postižené děti,jim se může smát,jim může ubližovat?Dítě s poruchou chování nebo soustředění je třeba začlenit do kolektivu a naučit ho všechno to,co se běžné dítě naučí samo.Já nechápu myšlenku,vystrčit ho někde bokem,kde on s normálním intelektem zakrní a pokud se s ním pracovat nebude,chování bude stejné.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:15:08)
~R^
 Luc. 


Re: Jak na  

(15.7.2011 9:34:22)
Já chápu, že se čertíš, protože se tě to osobně dotýká, jsi na Vali zbytečná zlá. Já s ní v podstatě souhlasím.
Chlapec nezapdne do koletivu, děti se ho budou stranit, on bude nešťastný a může se to projevit ještě větší agresí či perverzitou, protože on tohle nezvládne.
Takovou situaci nelze závidět ani tomu chlapci, ani ostatním dětem a rodičům a v neposlední řadě ani učitelce.
Napřed by s ním měl někdo pracovat, určit správnou dg, měl by mít odklad a po roce by se vidělo, zda zvládne normální zš nebo speciální. To přece tomu chlapci může jen pomoci. To není nic špatného a nic proti obdobně dg dětem.

Zakladatelce bych radila nechat chlapce pořádně vyšetřit, najít dg a naučit se s ním pracovat. To, že na něj v napjaté situaci začně křičet je špatně, ona se musí naučit, jak s ním jednat. K ADHD se nepřikláním, spíš AS. Ale to jsou domněnky.
 Pawlla 


Re: Jak na  

(15.7.2011 9:43:27)
Tak chlapec jde do školy v sedmi,takže já předpokládám,že už odklad měl,jestli ne,určitě bych taky odklad volila.Osobně se mě to týká,ale o to nejde,já s postiženými lidmi i pracuju,takže vím o čem mluvím a jak psala Yuki,integrace je dobrá cesta,jedna z nejlepších i pro postižené a je třeba si uvědomit,že ADHD postižení není.Za druhé pořád argumentujete,že ostatní děti budou chudáci a na té specce ne?Nebo tam už je vám to spíš jedno,že?
 Luc. 


Re: Jak na  

(15.7.2011 9:54:38)
Myslím si, že zakladatelka tohle měla řešit už dávno a ne 2 měsíce před nástupem po první třídy, to je sakra pozdě. Ani neodpověděla, kdo jim diagnostikoval ADHD, zda ona sama se domnívá a nebo chodí k psychologovi.
Máš pravdu Pawlo, odklad asi už má, to jsem si neuvědomila.
Co se týče speciální školy nesouhlasím, že to je jedno a totéž. V specce jsou pedagogové, kteří jsou školení na práci s těmito dětmi, umí to s nimi, dochází tam psycholog, děti jsou v malém kolektivu, mají jiný režim.
Ona je přechod do první třídy jako takové pro 6ti leté prcky docela záhul. Co si tam ten chlapec počne? Co si počnou ostatní s ním? Učitelka tam bude mít 30 dětí, ale bude se muset věnovat jednomu, který nezvládá své chování, je zlý, perverzní (co si pod tím představit? znám jednoho chlape, který několikrát denně onanoval kdekoli ho to napadlo. To je jen příklad, může se to projevovat jinak). Na ostatní děti nebude mít potřebný čas. Je to těžké, ale je to tak.



 arsiela, 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:07:55)
vali a na základě čeho že to dítě "patří" do specky?Na základě jednoho stesku maminky na netu?Ty to dítě znáš osobně?Víš na 100% ,že ve škole bude na obtíž atd?Nehledě na jednu věc,to dítě je ve škole zapsáno(pokud jsme to pochopila dobře),take prošlo zápisem.Na základě čeho by ho měla matka najednou nedat do školy a vystavovat se trestnímu stíhání?A hlavně čti pořádně co matka píše v první větě - na veřejnosti se chová normálně.Problém má doma.
Vyšetření na PAS trvá strašně dlouho do září to nestihne.Holt to prostě bude řešit ruku v ruce se školou stejně jako spousta dalších.Pokud bude potřeba dá se sehnat asistent,dá se domluvit spousta věcí.Ale a podle toho jak bude ve škole vypadat.Přece nelze dát dítě do specky jen proto,že bude mít možná ve škole problém.
 evelina3476 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(16.7.2011 1:46:03)
vali co to tady meleš?co je podle tebe normální dítě?nebo kde máš nějaký žebříček,podle čeho se posuzuje normál?mně třeba nepřijde normální dítě takové,které kam ráno posadíš,tam ho večer najdeš a hlavně nechápu,proč by mělo takové dítě ničit život ostatním prvňákům?a proč by ho měli děti vyřadit z kolektivu?to sis asi něco někde přečetla a trochu dost jsi to nepobrala,tak si to přečti znovu a pak se taky podívej na názory maminek těchto dětí,ona odborná literatura je dost jiná,než praxe s těmito dětmi,ale to ti nebudu ani vysvětlovat,protože tohle by ti mozek fakt nevzal,když jsi nepobrala ani ten základ......radši si přečti o světové krizi,to ti jistě přinese víc~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:04:56)
Zkus se dostat opravdu k vyšetření na poruchy autisktického spektra, ale pozor, ono to nemusí být vždycky dostatečně průkazné, moji kluci mají některé rysy pro PAS, ale přitom nejsou autisti, nemáme potvrzení na PAS, protože to protě nepotřebujeme (doma i ve škole to zvládáme) a nejsou asi typičtí.
Ale přesně jak píšeš, starší syn nemá záklopku, je mu 10a půl a občas bych ho přetrhla, když nedá a nedá pokoj, pak mu to dojde, ale už je pozdě, už přestřelil. Ale co s tím? a dělá to jen doma, kde má jistotu, nebo aspoň před náma venku, když je s někým cizím bez nás, tak si chiování hlídá víc, neuvolníse tak.
On to teda nepřehání do perverze ani neubližuje (nebo aspoň ne tak, aby to bylo víc než obtžování,. neublíží moc, jen náznak nebo jak to říct, on je totiž hodný, což je nepochopitelná kombinace), ale neumí zvládnout emoce. Od malinka- jak ho někdo pochválí nebo se na něco hodně těší, tak je nezvládne a udělá nějakou pitomost, za kterou hned dostane. Měl strach, že je nemocný, jeli jsme i na pohotovost, vyklubala se z toho jen alergická reakce, když přijel domů, tak z radosti, že může druhý den jet na výlet, kopl psa, no prostě neumí se s radostí srovnat.
Na druhou stranu je zodpovědný, umí se postarat o mladší bráchy i o psa a o sebe jak dospělý, opravdu pomůže s čímkoliv, ale jen do té doby, než kladný emoce zvítězí.
Bohužel na něho psycholožka při vyšetření na PAS měla málo času a na toto jsme se vůbec nedostaly. Ono by to asi stejně k ničemu nebylo, ale možná bych si byla já jistější, jestli je to další znak nebo ne, jestli to dělá schválně, když nás jakoby nevnímá, když upozorňujeme po dobrým, že má přestat něco opakovat, dělat, provokovat, nebo jestli za to fakt nemůže.
Nemá někdo zkušenosti i s takovým chováním?
rozhodněnení hyperaktivní, je introvert, nesnáší hluk, velký kolektiv, neumí se prosadit
Těší se na něco a bouchne bezdůvodně bráchu,
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:05:54)
nějak se mi přeházely věty, ta poslední patří jinam ~8~
 Pawlla 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:09:27)
"rozhodněnení hyperaktivní, je introvert, nesnáší hluk, velký kolektiv, neumí se prosadit
Těší se na něco a bouchne bezdůvodně bráchu, "

Yuki,sedí přesně na mého syna (ADHD,Atypický autismus),nejhorší jsou změny a právě ty příznivé,na které se těší,protože to nedokáže zpracovat,ví,že má být rád,ale zároveň se bojí,takže před dovolenou,nebo jakýmkoliv pobytem je tak týden nesnesitelný.Velký kolektiv a velký hluk taktéž neakceptuje,on není agresivní,neumí ublížit,spíš začne křičet a chce odejít.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:16:36)
s věkem se synovi trochu zlepšuje tolerance ke kolektivu a hluku, umí si to vysvětlit, ale ty změny nemiluje a pozitivní emoce nezvládá pořád stejně

 °Míša°+1 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 12:58:28)
I AS jsou různí..např.dcera agresivní není,ale jeden kluk AS ji ve třídě fyzicky ublížil.Neměl svůj den,asi na moji malou skočil a možná ji trochu zmáčknul krk.Asi z toho měla dost trauma,řekla mi doma,že ji "škrtil"...a od té doby ho nemůže vystát,říká o něm,že je "zlý".Tak se to musí ohlídat,řešila jsem to s p.učitelkou ..
On ani není možná moc agresivní,ale reagoval tak,jak reagoval a od té doby má s ním malá problém..~d~ tak uvidíme ve 2.třídě.
 Kia 
  • 

Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:52:15)
Takové dítě mám také doma - stejně starého kluka, chová se podobně jako tvůj - z radosti dělá věci, které okolí nechápe - neumí se ovládat... Nikde u doktora jsem s ním nebyla - doufám, že se časem srovná - my pro něj máme pochopení, nevím k čemu by mně byla diagnóza Aspergerův syndrom - že bych dítěti, kterého nakopne řekla: omlouvám se, ale Pepís má AS tak ho omluv - divné...... To by to nakopnutné dítě těžko pochopilo....
 *Niki* 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:54:58)
Třeba by ti ta diagnoza pomohla k pochopení a práci s tvým dítětem. Ne k omlouvání.
 Luc. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:59:07)
Kia, rozdhodně nesouhlasím, když budš znát dg, tak budeš vědět, jak se k synovi chovat, jak ho vychovávat, aby k situacím, že z ničeho nic někoho nakopne vůbec nedocházelo. Zvláštní přístup, strčit hlavu do písku a čekat, že to nějak dopadne. Může to taky dopadnou hodně blbě.
 ..maya.. 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 10:24:33)
Kia, nesetkala jsem se s člověkem který by takto omlouval své dítě, omluvit by se mělo samo a ty jemu vysvětlit proč se to nedělá a zeptat se proč to udělalo...pokud by se takhle chovalo, u nás tohle funguje a fungovalo, uvědomuje si tím hranice kam může a kde přestřelil, rozhodně ale nikdy agresivní nebyl..

A myslím že ten kdo má nějak postižené dítě at adhd, add, nebo PAS a neřeší to je jen proti sobě, nejde o to ho zašatulkovat ale o to umět s ním správně jednat a pochopit ho, což má já doma, prostě jinak bych s ním dělala kdyby měl jen adhd.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:20:26)
jen mě zaráží, že jsmte to neřešili už mnohem dřív, teď před školpu je dost pozdě :(
možná jste řešili, ale nepíšeš to, nebo jsem to přehlídla :)
teď je opravdu dost pozdě a bude to chtít pevný nervy od učitelky, i od vás a tvrdě pracovat na "převýchově", vysvětlovat a vysvětlovat, vymyslet nějakou cílovou odměnu za den bez poznámky, pak za týden bez poznámky a podobně, protože s chováním, jaký popisuješ, to bude těžký
 Fous&fousek 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 9:51:20)
Rebeccco, teď jsem četla knížku amerického psychologa Kevina Lemana Do pátku bude vaše dítě jiné. Zkus si jí sehnat. Je tam pár dobrých rad, jak na zlobily. Autor sám má pět dětí a podle svých slov je bývalé problémové dítě. Kniha je sice psaná s ohledem na americké reálie, ale děti jsou všude stejné. Mmch, o diagnózách typu ADHD se tam vyjadřuje s velkými pochybnostmi. Zkus, uvidíš, nic za to nedáš, jen nějaký peníz za knížku.
 MiliP 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 13:16:46)
A chodilo dítko do školky? Někam do kolektivu? Nebo jste s ním celou dobu doma? Určitě bych to řešila - jen je škoda, že až teď.
 Rebeccca 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 16:24:45)
Díky za všecky odpovědi, ještě jsem nečetla všecky reakce, teď jsme přišli. Tak jen pro upřesnění:
Ono to není tak, že bychom to neřešili. Kluk chodil 3 roky do normální školky, tam nijak extra z normálu nevybočuje, sice trošku hůř navazuje kontakty, ale to já jsem měla jako dítě taky. Teď v posledním roce si dokonce našel velkého (hlavního nebo jak to napsat) kamaráda. K ostatním dětem v kolektivu ve školce se chová normálně, není agresivní, zlobí jen ty své dva sourozence (ke kterým za chvíli přibyde třetí). Učitelkám nepřijde nijak "divný" nebo jak to říct. Dokonce školku v přírodě zvládnul tak, že ho všichni chválili, že tam patřil k nejhodnějším a nejmíň problémovým dětem. Prostě doma mi ale přijde jako vyměněný. Psycholožka říkala, že to je v pořádku, že doma zkouší přesně to, co na něj v kolektivu zkoušejí ti ostatní. Nástup do školy podle ní zvládne v pohodě - podle mne a podle učitelek ze školky taky. Jen mne z toho doma asi brzy hrábne.
Jo a o tom že by byl aspík nebo netypický autista jsme uvažovali asi před 2 lety, nejsem odborník, ale podle mne má těch autistických rysů na to málo a ještě s časem se to fakt hodně zlepšuje. Prostě myslím že aspík není - pár jsem jich viděla (jsem úča). Problém je, že on to všecko provádí jenom doma... jdu číst reakce. Moc dík! Rebeccca
 Fous&fousek 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 16:33:24)
Hm, tak to on bude v pořádku, jen chce asi upoutat pozornost. Já bych zkusila tu knížku od Lemana, jak ti doporučuju, možná jich vyšlo v čj i víc, nevím, to jsem nezkoumala.
 MiliP 


Re: Jak na "zlé" dítě? 

(15.7.2011 17:27:37)
Hm, pokud ve školce je v pohodě ( proto jsem se i na to ptala, přišlo mi zvláštní, že by se "diagnoza" řešila tak pozdě ) bude to chtít spíše změnit přístup doma. Hodně dětí je ve školce v pohodě a doma více řádí - ale pak musíte nastavit doma asi jinak hranice a najít jiný způsob, jelikož si zvykl že to bohužel funguje a vynucuje si to.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.