| MarianaN | 
 |
(18.7.2011 16:48:19) Dobré odpoledne. Všude se to hemží různými stížnostmi na lékaře a lékařská zařízení, tak mne napadlo se zeptat - kterou nemocnici byste vy ze zkušenosti své nebo svých známých doporučili a kterou byste naopak nedoporučili a proč? Díky, MN
|
| George | •
 |
(18.7.2011 16:55:23) Nemocnice je obrovský kolos, těžko budeme paušálně hodnotít stovky lékařů a třeba tisíce zástupců středního zdravotního personálu. To u těch fakultních nemocnic, ty tzv. okresní potom mají mnoho desítek lékařů a několik stovek zdravotních sester, ošetřovatelek a pomocného perdsonálu... Jak to chcete hodnotit?
|
| MarianaN | 
 |
(18.7.2011 16:58:43) Máte pravdu. No tak ty okresky spíše. A myslela jsem hlavně z hlediska možného zanedbání péče o pacienta.
|
| George | •
 |
(18.7.2011 17:05:39) Nemůžem hodnotit,nemáme žádná vstupní a výstupní data. Každé hodnocení je subjektivní a jednostranné. Vychází zpravidla z naší, či spíše s přenesenou zkušeností, či informací typu jedna paní povídala, že... Z toho se nedají dělat žádné závěry.
|
| MarianaN | 
 |
(18.7.2011 17:10:11) Samozřejmě, že lidé hodnotí subjektivně, nejsme přece stroje. Ale o žádné závěry nejde. Jen mě zajímaly zkušenosti. Na to se zeptat mohu, nebo ne?
|
| George | •
 |
(18.7.2011 17:16:35) Promińte, jistě můžete. Sám jsem zvědav, zda někdo něco přidá. Pokud to nebudou výkřiky do tmy. Jsem totiž alergický na subjektivní soudy, na které zpravidla nemáme dostatek informací. A laik těžko může hodnotit kvalitu zdravotní péče. On může vyjádřit tak leda pocit, dojem a to je strašně málo.
|
| MarianaN | 
 |
(18.7.2011 17:29:34) To máte jistě pravdu, na druhou stranu, pokud by se negativní "dojmy a pocity" týkaly nějakého zařízení výrazně více, dost možná tam nějaký problém mají. Dojmy nemohou být bernou mincí, ale také bych je zcela nepodceňovala...
|
|
| Ajlina | •
 |
(18.7.2011 18:55:26) pacient nemůže hodnotit kvalitu zdravotní péče???? a kdo jiný by ji měl hodnotit? snad ten kdo je jejím konzumentem, vždycky kvalitu poskytovaných služeb musí hodnotit ten, kdo jí platí a kdo jí užívá ne?
|
| George | •
 |
(18.7.2011 19:01:18) To se vám ve svých lžích snaží pouze namluvit naši politici. Jako laik se nikdy nemůžete dostat na stejnou úroveń vědění s lékařem. Ten vztah byl, je a bude vždy nevyrovnaný. Opravdu jde o pocity. Nebo snad víte, jak má probíhat léčba karcinomu tlustého střeva, zda chirurg zvolil nejoptimálnější postup, rozumíte lidskému tělu jako lékař?
|
| *Niki* | 
 |
(18.7.2011 19:03:16) Proč bych měla být na stejné úrovni vědění, abych mohla zhodnotit výsledek? U dlaždičkování koupelny taky nejsme na stejné úrovni vědění a vím přesně, zda mi ji pánové vydláždili dobře či ne.
|
| George | •
 |
(18.7.2011 19:09:16) To není dobrý příklad. Tělo není dlaždička. Stačí se někdy podívat na nějaký pořad například z chirurgie, transplantací, onkologické léčby... v televizi a člověk si připadá, že prožívá sci-fi. Můžete mít vzdělání akademika ve filozofii a stejně je Vám to prd platné. Lidské tělo je složité, pro mně jako laika těžko pochopitelné. Lidé by se měli plést do toho, čemu rozumí. Přemek Podlaha sice na tomto českém kutilství a improvizaci snad ve všem nahroutil desítky miliónů, ale ve světě to tak nefunguje. Tento přístup je typický pro třetí svět.
|
| George | •
 |
(18.7.2011 19:10:03) Čemu nerozumí.
|
| Ajlina | •
 |
(18.7.2011 19:20:34) můžu být úplný laik, abych poznala, zda mi lékař pomohl nebo ne není nutné mít vystudovanou medicínu, abych poznala, že doktor je flink a fušer kvalitu poskytované péče může hodnotit pouze a jenom pacient, ten si ji totiž platí, je to služba jako každá jiná nemusím mít vystudovanou hotelovou školu ani být kuchařka, abych poznala, že je to špatná restaurace nemusím být automechanik, abych poznala, že zvolený opravář aut je mizerný odborník a tak je to ve všech odvětvích, stejně tak nemusím být finančních abych poznal, že mi banka ty mé peníze bůlbě spravuje, nemusím být dańový poradce, abych poznala, že ten můj nestojí za nic, nemusím být veterinář, abych přišla na to, že tenhle veterinář je k ničemu
|
| George | •
 |
(18.7.2011 19:24:35) To vše předpokládá odbornost, jinak jste vláčena pocity. Znalost je vzdálena pocitům. Vy nejste schopna posoudit správnost léčby, pouze jestli jste spokojená a převládají u Vás pozitivní pocity.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(18.7.2011 20:05:56) S tím nemohu docela souhlasit. V nemocnici (a ve zdravotnictví vůbec) nejde jen a výhradně o takříkajíc "technickou" stránku věci, jde právě i o ty pocity. O to, zda se pacient cítí být v dobrých rukou, to znamená, jestli s ním personál dokáže komunikovat tak, aby v něm budil důvěru. Jestli si na něj lékař udělá čas, jestli mu vysvětlí jeho problém a navrhovanou léčbu, její důsledky atd. atd.. Komunikace a následné pocity pacienta jsou nedílnou součástí procesu a pokud komunikace selhává, může zůstat "technické" mistrovství lékaře nedoceněno. A pokud jde o ty znalosti - samozřejmě, že laik neví to, co ví lékař, ale i tak se mu může něco nezdát v pořádku, protože nikdo není neomylný, ani lékař, a každý laik může cítit, zda je jeho tělo v pořádku, nebo zda se něco podezřelého děje.
|
|
| Klára | •
 |
(18.7.2011 20:36:50) To George: Z vašich odpovědí cítím, že my jsme ti hloupí, kteří nejsou schpni poznat, zda byli dobře léčeni. Hodně se volá po informovanosti pacientů. Jak to, že v dnešní době není lékař ochotný pacientovi vysvětlit nemoc, průběh a varianty léčby? Já vždy šílím z naší dětské nemocnice, kde lékař dítě při ošetření nezapomene okřiknout, pokud projeví bolest nebo strach. Ženská na rentgenu dítěti nevysvětlí, že ho rentgen nerozmáčkne, raději vyplašené dítě přiváže na stůl. Sestřička sprdne matku, že nezná hmotnost dítětě, místo toho aby ho postavila na váhu. To vše jsem zažila a myslím, že personál má co napravovat.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(18.7.2011 20:46:14) Ano, Kláro, přesně toto jsem měla ve svém příspěvku na mysli i já. To jsou přesně ty "drobnosti", které zkazí dojem pacienta z léčby a je pak úplně lhostejné, zda je lékař odborník - stejně si pacient odnese negativní pocity.
|
|
| George | •
 |
(19.7.2011 14:40:28) Je potřeba si také uvědomit, že lidé pracující v tzv. pomáhajících profesích jsou denně vystavování někdy až limitní dávce psychického tlaku, stresu aby se nedopustili chyby, aby "obsloužili" co nejvíc pacientů, klientů, zákazníků... Zkuste sama někoho např. dvěstěkrát pozdravit, stále se na něho usmívat, trpělivě a do nekonečna vysvětlovat to samé, kontrolovat, napomínat, trestat, vychovávat, odměňovat... Na pouhém povídání není založen a postaven žádný zdravotní systém. Povídat si může tak psycholog, psychiatr - ten na rozdíl od psychologa pacienta medikuje... ostatní musí primárně podávat výkon. Pozorovala jste někdy cvrkot v běžné ordinaci lékaře, na pohotovosti, na velmi zátěžových odděleních typu JIP, ARO, interna...???
|
|
|
|
| mira | •
 |
(18.7.2011 19:27:58) "můžu být úplný laik, abych poznala, zda mi lékař pomohl nebo ne" Ale to předpokládá, že je vždycky ta pomoc možná, což v lidské medicíně vždycky možné není, stejně tak ve veterinární.
|
| *Niki* | 
 |
(18.7.2011 19:29:43) Myslím, že nikdo dospělý a svéprávný si nemyslí, že je nesmrtelný. A že mu musí být vždy a za každých okolností pomoženo. Ale pokud ti v jedné nemocnici nepomůžou a v druhé ano, už se to nějak zhodnotit dá, ne?
|
| mira | •
 |
(18.7.2011 19:40:24) No, jak se to vezme, z tohohle existují výjimky, kdy je pomoc v jedné nemocnici a jiné nikoli naprosto jasně a logicky zdůvodnitelná a určitý smysl to má.
|
|
|
|
|
| *Niki* | 
 |
(18.7.2011 19:24:02) Tělo není věc, ale princip je stejný. Myslíš, že musíš umět vařit aby jsi poznal, zda je jídlo připálené, přesolené, prostě odfláknuté a hnusné? Nebo že nepoznáš, že jíš delikatesu uvařenou šéfkuchařem? A může ti tu delikatesu šéfkuchař hodit na hlavu s tím, že se nemáš co ozvat, když nemáš vystudováno? Musíš mít stavařinu, aby jsi rozeznal křivou zeď od rovné?
KDO má hodnotit lékařskou práci? Jen lékaři?
|
| George | •
 |
(18.7.2011 19:40:39) Zde se pohybujem v pojmech spokojenost - nespokojenost. Jak se má správně léčit nemůžem zhodnotit. I ti lékaři jsou dnes poměrně úzce specializovaní. To není o křivé, rovné zdi.
|
|
|
|
|
|
|
|
| *Niki* | 
 |
(18.7.2011 19:01:19) George, pocit a dojem není málo. Je to naprosto dostačující. Je to to, s čím krom zdraví či nezdraví z nemocnice odcházíš. Objektivní je v nemocnici možná to, kolik má zaměstnanců. Cenu má subjektivní hodnocení. Já třeba jsem subjekt. A naprosto odmítám být pouhým objektem péče, tudíž ani nebudu nikdy objektivní. To, co jsi napsal, je také čistě subjektivní, a já to beru  Jaké jiné by to mělo být?
|
|
|
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(18.7.2011 19:53:51) Souhlasím, že paušalizovat nelze. Mám zkušenosti pouze s jednou nemocnicí, ale prošla jsem tam v průběhu několika let několik oddělení, potkala mnoho personálu a zkušenosti mám od nepříjemných až po vynikající. Celkový průměr by ale byl dobrý. Jedno oddělení jako celek bych označila za špičkové, jiné za průměrné, další za slabé
|
|
|
| Lída+2 | 
 |
(18.7.2011 17:17:07) MarianaN to je strašně těžký na co se ptáš.
Na jednom oddělení se k Tobě chovají super...a na dalším je sestra hulvát a řve na pacienty.....jak to chceš proboha hodnotit
Co když se i ty co jsou nepřijemný jen ten týden co tam někdo pobývá blbě cítí...jsou nemocný nebo je někdo naštval...stávat by se jim to nemělo,ale stává...jsou to taky jen lidi.
Osobně se nemocnici vyhýbá obloukem....jakýkoliv. A k DR chodím pokud to jde jen na preventivky.
Jsem se před 4lety nepohodla s naší dětskou DR......dělala ze mě blbce....2roky.....a i před tím jsem tam radši moc nechodila...
Loni jsem zjistila, že byla nemocná- možná i proot tak nepřijemná a všechno problém...." vy mě nezajímáte....."(jasně zajímalo jí jen její zdraví,ale to vím teď)
|
|
| ChemicalJane + 4 | 
 |
(18.7.2011 17:29:29) tohle nejde zpaušalizovat na celou nemocnici...
|
| MarianaN | 
 |
(18.7.2011 17:32:48) Ovšem, ale klidně napište, o které oddělení konkrétně se jedná. A nemyslela jsem sestry, ale spíše lékaře, protože oni tu péči o pacienta většinou určují.
|
| lena | •
 |
(18.7.2011 18:43:05) Nevím proč by se to nedalo hodnotit,kdo má zkušenost hodnotit může,byla jsem na operaci vPlzni u Mulačů,vybrala jsem si ji na doporučení známých (několika na sobě nezávislých) a spokojenost.Rozhodně to nestojí na lékařích,sebelépe odvedená operace by nebyla k ničemu,kdyby se o nemohoucího pacienta nepostaraly sestry.
|
|
|
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(18.7.2011 18:53:35) Já bych doporučila nemocnici v Havlíčkově Brodě - osobně zkušenost mám 2x z porodnice a tchýně i z jiného oddělení - teď si nemůžu vzpomenout - ale přístup doktorů se mi zdál moc dobrý a na péči si taky nestěžuju. Nedoporučila bych naopak nemocnici v KOlíně - známé tam špatně léčili ruku a pak i kotník, je tam příšerné socialistické porodnické oddělení, na dětském dostal syn střevní chřipku, která byla horší než ta nemoc s kterou tam přišel. A ještě jsem byla zklamaná z dětského Motole v Praze. Sice péče bych řekla dobrá, ale ten systém pobytu rodičů - musejí si chodit na jídlo do jídelny vzdálené 20 min chůze z oddělení, takže buď jsou o hladu nebo suchém rohlíku nebo musí na dost dlouho opustit dítě.
Ale jinak nemocnice se srovnávat nedají, ale myslím, že systém hodnocení dotazníky by se mohl nějaký vyvinou to si myslím, že není tak složité, jednotné dotazníky, z různých oborů a společné pro všechny nemocnice. To by mě osobně pro výběr vyhovovalo.
|
|
| ..maya.. | 
 |
(18.7.2011 19:41:10) já jsem rodila 3x v Ostravě vítkovicích, jednou jsem ležela se synem na dětském tamtéž a spokojenost, moje mamka ležela v té samé nemocnici na chirurgii a byla hodně zklamaná, jak vybavením tak přístupem..
|
|
| Haaribo |
 |
(18.7.2011 20:04:14) Těžko ti někdo nepíše, že nějaká nemocnice je špatná...je to jen a jen o lidech. Na tebe se jeden bude mračit, odsoudíš ho, na druhého se bude smát a ten ním bude spokojen.
Mám zkušenost, na operačním sále mě téměř zabili, nastala jedna z komplikací, které holt nastat můžou a nikdo mi dnes nevěří, že jsem ji opravdu měla, protože normálně je na 99,9% smrtelná. Naštěstí šlo o odborníky a zachránili mě a nebyl nutný transport na specializované pracoviště.
Ale i přesto ti neřeknu, že tahle nemocnice je špatná. Zachránili mě! To je pro mě nejdůležitější!!! (Jinak jsou to právě ty komplikace, o kterých tě má lékař před operací informovat a ty musíš podepsat, že to riziko podstupuješ. Bohužel těch komplikací může nastat nespočet a jen těžko tě někdo bude se všemi seznamovat.)
|
|
|