| A.k.i | 
 |
(13.8.2011 19:14:13) Vážení rodiče, ve své výzkumné práci se chci věnovat tématu: Rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku (9 - 11 let) a škola v přírodě. Chtěla bych ji obohatit o názory rodičovské veřejnosti.
Uveďte prosím pohlaví: věk: vzdělání: počet dětí: věk dětí: Jaká je osobnost dítěte ve věku 9 - 11 let? Zda má prostředí (škola v přírodě) vliv na osobnost dítěte a jaký? Jak a čím rozvíjí osobnost kolektiv vrstevníků na škole v přírodě?
|
| Markéta, kluci 9 a 2 | •
 |
(13.8.2011 19:35:21) Mám dítě ve věku 9 - 11 let, ale vůbec nevím, jak zodpovědět otázku, jaká je jeho "osobnost". Co tím myslíš? Nebylo by lepší vytvořit nějaký web based dotazník s konkrétními otázkami? A nebylo by špatné napsat něco o tvojí výzkumné práci, k čemu bude, kde bude publikovaná atd.
|
|
| allian* | 
 |
(13.8.2011 19:41:29) To jsou otázky, jako by jsi nás rodiče zkoušela. Pokud děláš výzkum už v rámci nějaké institutce, měla bys vědět, že otázky je třeba klást tak, aby se na ně daly dát jasné a stručné odpovědi. Pokud je to v rámci diplomové práce, dojdi si na konzultaci se školitelem. Pokud ti tyto otázky doporučil školitel, vyměň ho.
|
| A.k.i | 
 |
(13.8.2011 20:05:59) Vyměním. Ale možná to myslel tak:
Jaký je přínos školy v přírodě pro rozvoj osobnosti vašeho dítěte konkrétně?
|
| Jája s čápátkem | 
 |
(13.8.2011 20:25:48) To je ale pořád hrozně široké. Otázky by měly být ještě konrkténější. Myslí se tím vliv školy v přírodě na chování dítete doma, nebo vliv školy v příorodě na jeho chování v třídním kolektivu/ve škole/v partě mezi kamarády ze školy. V druhém případě (chování ve třídě/škole) to rodič těžko posoudí - pouze zprostředkovaně... Nebo to je otázka po samostatnosti dětí? Zda se po škole v přírodě dokážou lépe o sebe postarat?
Proč to nezjištuješ rozhovory s učiteli a učitelkami?
|
|
| Jája s čápátkem | 
 |
(13.8.2011 20:28:00) Navíc si myslím, že tohle není ani vhodná forma - jak chceš popsat vzorek responděntů? Nebylo by lepší domluvit si schůzky s rodiči a udělat s nimi rozhvory, které pak zpracuješ kvalitativní metodou např. zakotvené teorie? Můžu poskytnout odkaz jako příklad, kdy tohle jedna vědkyně dělala na jiném tématu.
Pokud by to měl být kvantitativní výzkum, tak přes internetové servery rozhodně NE!
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(13.8.2011 20:41:10) Jájo, já myslim, že klidně i přes netový servery, ale záleží, co se sleduje a co o sobě do průzkumu napíše cílová skupina za údaje...
|
|
| A.k.i | 
 |
(14.8.2011 2:57:30) Budu vděčná. Napište mi prosím na A.k.i@seznam.cz Děkuji moc.
|
|
|
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(13.8.2011 21:27:24) Osobnost dítěte ve věku 9-11 let je odhalitelná složitě, protože se ještě pořád víc projevuje to, co si myslí rodiče než jeho vlastní názory. Může být povaha klidná nebo to může být pruďas, může mít rád školu nebo nemít rád, škollu nebo cokoliv, už může mít zájem, ale pořád pod vlivem rodičů, může být introvert nebo extrovert
a co se týká vlivu školy - ten je velký, osobnost asi moc nezformuje, mximálně zdeformuje pokud je to škola špatná, protože potlačuje přirozený vývoj. Pokud je to škola dobrá, dítě je spokojené a může se projevovat jeho povaha víc.
Co se týká školy v přírodě - no tak je to super jako změna, je to suler pro zlepšení nebo i navázání vztahů mezi dětma i mezi dětma a učitelem, ale že by za těch 5 dní mohla změnit osobnost? to snad ani ne
na škole v přírodě už oba starší byli, oba přijeli ohromně spokojení, ale naprsoto stejný povahově i osobnostně - co můžu posoudit - žádný vliv na jejich osobnost to nemělo
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(13.8.2011 21:28:23) mám kluky ve věku 10 a 3/4 a 8 a půl, to sice není ještě 9, ale jde do 3. třídy, takže je i mezi devítiletýma
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(13.8.2011 22:09:09) 1. Jaká je osobnost dítěte ve věku 9 - 11 let? - Myšleno, jaká je osobnost mého konkrétního dítěte? To by bylo na elaborát, to nelze takto stručně zodpovědět.
2. Zda má prostředí (škola v přírodě) vliv na osobnost dítěte a jaký? - Jednorázově nemá. Osobnost se tam může projevit, ale ne změnit. Opakované pobyty mohou pomoci formovat osobnost v tom smyslu, že opakovaně poskytnou určité situace a podněty, které dítěti umožní osobnostní rozvoj.
3. Jak a čím rozvíjí osobnost kolektiv vrstevníků na škole v přírodě? - Opět nelze stručně zodpovědět. Navíc by odpověď z pohledu rodiče byla založena jen na domněnkách, pokud rodič nebyl s dítětem na škole v přírodě nikdy přítomen.
|
|
| Líza | 
 |
(15.8.2011 18:14:33) No to jsou fakt formulace. Jaká je osobnost dítěte  jen zírám. Tenhle způsob výzkumu jsi s někým konzultovala?
|
|
|