| Kuba |
 |
(5.9.2011 21:22:28) Dobrý den,
tímto bych vás chtěl poprosit o vyplnění mého krátkého dotazníku. Vyplněním tohoto dotazníku mi pomůžete v mé bakalářské práci s názvem Stereotypy genderových rolí se zaměřením na reklamu. Předem mockrát děkuji za váš čas. Zde je odkaz: http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/vnimani-genderovych-stereoty/
|
| Roya | 
 |
(5.9.2011 21:58:52) 1. Setkal/a jste se někdy (ve svém okolí) s problematikou genderu?
No, to mi přijde jako dost nesrozumitelná otázka... Je to dotazník jen pro studované?
K vyplnění takových dotazníků mě osobně přimějou dvě okolnosti: 1) téma mě zajímá 2) dostanu na mail výsledky (třeba tu bakalářskou práci po jejím dokončení).
|
|
| Elíláma | 
 |
(5.9.2011 22:03:47) OK akorát ot. 10 poskytuje jen ano, je mi to jedno a ne z konkrétnío důvodu, takže není možnost dát ne z jiného důvodu, což je neobjektivní 
A 14 nabízí jen ano, ne, pro ŽENY je ponižující a je mi to jedno, to samé u další otázky, nemá tam být pro MUŽE? Nebo jak je myšleno v závorce pro muže, že je otázka určena pro muže?
Podle mě dotazník není dobře sestaven, lavně v ot. 14 a 15, já bych na tomhle bakalářku nezaložila ani náhodou, navíš máš málo údajů o respondentech, je to nereprezentativní, promiň.
|
| Spiklenec slasti | •
 |
(5.9.2011 22:20:41) Ano, možnost "Ne" u desítky je manipulativní, což posílá celý dotazník do kelu. Ostatně i u dalších otázek jsem měl problémy (do té desítky to šlo), takže jsem to nakonec neodeslal.
Docela by mě zajímalo, co je vlastně smyslem té práce, protože se tam prolínají minimálně dva problémy: gender a volný trh, což je další problém toho dotazníku (a možná celé práce).
Totiž práce zkoumající genderové otázky a sexismu by mohla mít i komerční uplatnění (tj. možná by se dala prodat, pokud by byla dostatečně kvalitní), protože by byla pro inzerenty a reklamní agentury cenným materiálem využitelným při tvorbě dalších reklamních kampaní. Takový dotazník by ovšem musel být podstatně promakanější a skutečně se zaměřit na jednotlivé genderové stereotypy a sexistické prvky (mohl by např. obsahovat ukázky reklam a zkoumat reakce lidí na tyto reklamy).
Pokud se v dotazníku (a patrně i v práci) objevuje slovo "regulace". Tak téma gender a sexismus ustupují do pozadí, protože je zde nastolena mnohem závažnější otázka, a sice, zda by měla či neměla být reklama regulována (na což navazují další otázky, jako do jaké míry, v čem, kdo by to měl regulovat apod.). Toto téma samo o sobě je natolik kontroverzní a složité, že když se to smíchá s gender problematikou, zákonitě z toho nemůže vylézt nic smysluplného.
Já osobně zastávám názor, že dokud propagujeme volný trh, nemůžeme omezovat reklamu. Ostatně - člověk má vždy právo reklamu sledovat či nikoliv, zda se jí nechá ovlivnit nebo ne...
|
|
|
| Kopřiva Dvoudomá | 
 |
(5.9.2011 22:03:52) Chtělo by to dopilovat některé otázky - (má být sexismus z reklam odstraněn? - Jako jestli má zmizet zásahem úřadů, budou odpovědi asi jiné, než jestli si respondent přeje, aby se zadavatelé a tvůrci reklam jaksi sami kultivovali) a opravit si ty děsný pravopisný chyby
|
| Kopřiva Dvoudomá | 
 |
(5.9.2011 22:04:35) Jojo, jako Elíí, předpokládá se tam automaticky, že sexismus v reklamě se objevuje pouze ve vztahu k ženám, což nemusí být pravda, že.
|
|
|
| Jája s čápátkem | 
 |
(5.9.2011 22:23:47) To je teda hodně špatně udlaný dotazník - s tím by tě museli od obhajoby vyhodit...
Co raději místo dotazníku udělat analýzu reklamy na toto téma? Doporučuju knihu Základy mediální výchovy od Jiráka, Mičienky, vyšlo v Portálu 2007. Tam je dost podnětů.
Proč většina studentů dělá dotzníky, když s tím nástrojem neumí a nepřinese to žádné validní výsledky? zato dobrá (třeba i kvalitativní) analýza reklamních sdělení by byla přínosná...
|
|
| Boba + bobíš | •
 |
(5.9.2011 22:37:39) Já jsem to nedala. To je tak špatný dotazník, že jsem to vzdala. Otázky špatně formulované, zavádějící a dostaneš z toho neprosto nevalidní data. O hrubkách nemluvě. I když - on v podstatě žádnej studentskej dotazník a průzkum, který tu někdo žádal vyplnit, nebyl sestavenej dobře.
|
|
| Epepe | 
 |
(6.9.2011 7:35:43) K otázce 10 a 14 - nepřeju si, aby byla regulovaná reklama, ale aby se o těchto věcech více mluvilo a na základě veřejného mínění se pak změní i reklama. Takže příliš jednoduše položená otázka a chybí mi tam možnost odpovědi. Otázka 12 - slovo akorát ve spisovné mluvě neexistuje.
|
| Epepe | 
 |
(6.9.2011 7:39:17) A pozor na příčestí minulé. Souhlasím s ostatními - dotazník je děsný.
|
|
|
|