| madlenka+2 | 
 |
(8.9.2011 20:24:03) Samozřejmě mně inspirovala dnešní podobná diskuze. Synovi bude za 2 měsíce 6 a všelicos co se tam maminky chlubí že umí jejich pětileťáci ještě bohužel neumí. Dodnes si plete pravou a levou botu, zato zná všechna jména dinosaurů včetně toho jestli jsou bíložraví nebo masožraví a co se z nich případně vyvinulo. Špatně nakreslí postavu, ale umí nakreslit přehradu nebo solární elektráru. Chodíme na logopedii, nejde mu l,š,r,ř. Počítat umí jen do 15, ze svého jména napíše jen první 2 písmena.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(8.9.2011 20:30:48) Solární elektrárna mě pobavila Blbý je, že u zápisu budou chtít tu postavu. 
Náš starší v tomhle věku chodil skoro půl roku do první třídy, znalosti měl na druhou třídu a v jiných směrech i hlubší, ale tu postavu zásadně odmítal a málem přes ní neprošel. Mladší byl těsně před nástupem do školy, uměl skvěle počítat, daleko líp ale uměl prudit a zavazovat tkaničky neuměli ani jeden snad do osmi.
|
|
| Miri30 | 
 |
(8.9.2011 20:32:48) Já se pochlubila mladším v předchozí diskusi, tak teď zase obráceně. Starší 6 pryč: - umí přečíst všechna písmena, ale nevysloví r - pozná první písmeno ve slově, ale poslední už jen stěží - kreslení mu celkově moc nejde - za to umí popsat funkci spalovacího motoru apod. - když se má podepsat, je to tak 50/50, že to bude dobře a to nemá nijak složité jméno - nezaváže tkaničku - obleče se vždy tak, že má alespoň tričko naruby a zápasí s knoflíky
|
| Katka +3 | 
 |
(9.9.2011 9:26:35) Mladší syn má ještě teď(8 let) potíže s R a Ř, triko se někdy oblékne správně, někdy naruby a zároveň zadní částí dopředu a vůbec ho to nevzrušuje(vysvětlil mi, že takhle oblečené hřeje stejně dobře ), o vázání tkaniček si můžu nechat jenom zdát, figury nekreslí. Za to už při zápisu do první třídy plynule četl, psal hůlkovým písmem, sčítal a odčítal z hlavy do dvaceti.
Starší byl na tom v 6 letech stejně dobře s matematikou a čtením, stejně mizerně s tkaničkami a dalšími praktickými záležitostmi, místo figury namaloval vývoj života na zemi od jednobuněčných organismů k člověku.
Vždyť by to byla nuda, kdyby všichni zapadali do tabulek. Každý je v něčem lepší a v jiném zase horší, než uvádějí normy. Važ si svého originálu.
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(8.9.2011 20:37:34) Myslím, že to je úplně normální. Mému synovi je už 10 a velmi často si ještě oblékne tričko nebo tepláky předkem dozadu ... V šesti letech si neuměl zavázat boty, k oblékání měl velmi bohémský přístup, takže co si neuměl nebo zapomněl obléknout, to prostě někde nechal (ztratil, samozřejmě), neuměl se najíst, aniž by se pokydal, neuměl vyslovit R a Ř, neuměl plavat ... Jinak od pěti let plynně četl, psal, sčítal a odčítal asi do sta, trošku násobil, měl encyklopedické znalosti o přírodě rozsáhlejší než já, skládal Lego pro dvanáctileté a tak podobně.
|
|
| dadlenka |
 |
(8.9.2011 20:45:06) Tak můj prvňák- šestileťák si neumí zavázat tkaničky a ještě pilujeme c;-) Zato už má holku, kterou si vezme a chodí spolu už 3,5 roku;-)
|
|
| sarmi | 
 |
(8.9.2011 20:52:01) nas srpnovy sestiletak ma rad fotbal, kolo a dinosaury. to je asi nejaka nova vyvojova etapa, tzv. "dinoetapa". jak si vsimam, tak vetsinu takhle starych kluku tito predatori (a bylozravci, by rekl nas maly znalec) je ma v oblibe. kresli spis po vyzvani, spontanne moc ne. rad ale vybarvuje, obkresluje podle sablon. pravou a levou zvlada dobre, napocita do stovky, celkem se orientuje co je vic, ci min. pismena abecedy pozna vsechna, ma rad kdyz mu diktuju po pismenkach jmena clenu nasi rodiny a on je zapisuje. pekne zpiva. do skoly jde pristi rok, je hravy, drobne postavy, soustredit se zvladne max. 15 minut, samozrejme podle toho, co dela a jak ho to bavi. je kamaradsky, chodi uz sam do samosky pro rohliky (1 min. od domu, pres hriste, mimo cestu, to bych ho nepustila). je soutezivy, ale nerad prohrava. ma rad pexeso, clovece, zizaly, mlyn i damu (ale tam jeste kolikrat tape v taktice). rad sklada auta a letadla z mini lega. hodne rad si prohlizi knizky a casopisy (detske, ale i autohit apod. . pozna vsechny znacky aut, resp. ty, ktere u nas jezdi. co jeste?
|
| Simeona+3 | 
 |
(8.9.2011 21:32:18) Dino etapa u nás proběhla mezi 2 a 4 rokem . Teď už jedou Bakugani, Pokémoni a jim podobné stvůry.
Draka nakreslí líp než postavu člověka.
|
|
|
| Jaana2 | 
 |
(8.9.2011 21:10:00) zakladatelko buď v klidu, syn uměl v šesti letech noty a základy na dva hudební nástroje, zato na kole se naučil jezdit pořádně někdy v osmi letech. Každý dítě je jiný
|
|
| Modřinka | 
 |
(8.9.2011 21:49:29) Synovi bude šest v březnu. Učíme se R a Ř, tkaničky nezaváže, podepíše sebe,začíná mít zájem o písmenka. Výborně počítá -logicky, ne naučeně. Je šikovný na vystřihování a podobné piplačky, Lego, stavebnice, puzzle, atd. Dost těžko zvládá začlenění do kolektivu, je "nejhodnější kluk ve školce" co si vždy někam zaleze, hraje si sám se stále stejnými hračkami, nesnáší nové věci a situace, ale jen málokdy to dá najevo. Vloni jsme to dotáhli až k pravidelnému rannímu pomočování (nezávisle na školce), pak to přešlo a te´d s nástupem do školky zase. Dneska už má navíc večer i teplotu, podle mně opět psychosomatický projev. Nevím co s ním, snažíme se respektovat jeho povahu, ale jak nastoupí za rok do školy, netuším. Pokud máte někdo podobný problém, zajímalo by mě jak se k tomu stavíte.
|
| Magdik+Zbyňda9/06+Tánička11/08 | 
 |
(8.9.2011 21:53:41) Modřinko podobný problém jsme řešili loni nebyl sice přímo v kombinaci se školkou ale něco podobného celý prázdniny byl v pohodě... nemarodil v září jmse měli nastoupit plánovanou operaci nikdo mu nic neříkal a pokaždé mu vyletěli hodnoty předoperačního tak že vždy hrozilo že nás nevezmou přitom jsme o tom s ním doma vůbec nem,luvili dle mě to děti poznají i na nás a řešili jsme to i s doktorkou jestli nemá psychycký blok nejhorší bylo že on si ho sám ani nepřiznal postupně to vyšumělo naštěstí ale vím jaký jsme měla loni touhle dobou nervy navíc když člověk věděl že mi třeba na termín čekali skoro rok a pak by se to jen kvůli jeho nervičkám nedalo mě málem vezli
|
| Modřinka | 
 |
(8.9.2011 21:57:54) No, tak to je taky dost dobrý. Doufám, že už je vše ok.
|
|
|
| iva | •
 |
(8.9.2011 22:06:09) modřinko, a netrápí ho tam něco?? kamarádka měla něco podobného, byl tam kluk co její dceru "šikanoval", v takové lehčí verzi.. učitelky si toho nevšimly, holčička se dlouho nesvěřovala..
|
|
|
| Gora | 
 |
(8.9.2011 22:00:57) Jestli mohu napsat - syn je pár měsíců sedmiletý, takže si ho jako šestiletého dobře pamatuju. Naučil se zavazovat tkaničky, a za pár dnů to zapoměl. Stále měl problém si pěkně namazat krajíc chleby nedejbože rohlík. Prostě moc manuálně zručný není . Na kole se naučil až v šesti letech, ale je to asi i tím, že ve školce býval hodně často nemocný, takže na kolo mohl opravdu sporadicky. No a vzhledem k tomu, že v šesti letech byl v první třídě, tak samozřejmě umí psát, číst, počítat. Akorát se to naučil všechno sám během prvního měsíce ve škole. Sčítání a odečítání se naučil sám do stovky. A jinak měl a má obrovský přehled ve všech možných oblastech. V zeměpise, přírodopisu, paleontologii, historii i přes sport. Prostě je mu shůry dáno, co se týče skvělé paměti, ale má dost ubráno co se týče manuálních činností.
|
|
| iva | •
 |
(8.9.2011 22:11:41) já jsem to psala v té předchozí diskuzi :)
zítra šestiletý, čerstvý školák:
-nezná jména spolužáků ani paní učitelky -nezaváže tkaničky -postava.. nevím, vůbec nemaluje, takže určitě hrůza děs.. ale my měli posudek z PPP kde sice psali že postava je dětská, ale že je optimisticky laděná :) nějaký velký vliv to nehrálo, spíš řešili soustředění, logiku, jak dokáže odlišit hlásky, vpředu, vzadu, nahoře, dole, vlevo, vpravo.. měřili mu iq (to se ale myslím nedělá vždycky?).. a já malovala hlavonožce ještě v deseti letech, tak na to upozornuju :)) -absolutne nevybarvuje, nikdy a nic..
a ve škole je spokojenej a štastnej.. :) postavu vem čert, tkaničky taky!
|
|
|