| NL |
 |
(9.9.2011 15:47:02) Ahoj všem kdo sem vstoupí. Zajímalo by mě jaké máte zkušenosti s psychology (pro děti). Mám dceru 4 roky a 3 měsíce a má problémy s řečí. Chodíme na logopedii. V červnu jsem konečně dostala doporučení od dětské doktorky na psychologii. Jenže ta ke které nás poslala nepřijímá a tak jsem dostala kontakt k jiné. Celé to vyšetření bylo takové trošku divné. U vyšetření jsem nebyla, čekala jsem v čekárně. Dodnes nemáme žádnou zprávu. Podle paní doktorky je dcerka ok. Jenže mezitím jsme začali chodit na logopedii, kde by rádi viděli zprávu, kterou zatím nemáme a podle slov logopedky se jí také zdá, že u dcerky jde o opožděný vývoj řeči, dost velkou nesoustředěnost. No je to na dlouhé povídání. Dala mi kontakt na psycholožku, která by se měla soustředit přímo na vývoj řeči, ale tam se zatím nemohu dovolat. Tak a mě by zajímalo, zda vy co jste byli s dětmi na psychologickém vyšetření, tak jak to probíhalo? Zda jste po nějaké době obdrželi zprávu? Byli jste spokojeni s vyšetřením anebo jste nakonec vyhledali ještě někoho jiného? Za Vaše odpovědi děkuji.
|
| Eržika. | 
 |
(9.9.2011 16:02:03) GD, mám syna s poruchou řeči.
U psycholožky jsem byla s ním, předběžný závěr mi byl sdělen okamžitě, zpráva do týdne poštou.
Jinak jsme kvůli poruše řeči byli na ORL, foniatrii.
|
| NL |
 |
(9.9.2011 16:14:47) Na ORL jsme byli tento týden. A máme objednanou audiometrii za 14 dní. Já právě za posledních 9 měsíců, kdy jsme zpátky v ČR jen poslouchám jak dcera špatně mluví (sice se to lepší, ale pomalu a je toho hodně) a nerada bych něco zanedbala. Protože měla problém s vymknutými kotníky a pořád, že je na to malá a že se čeká min. do 4 let a najednou jsem šla k jinému doktorovi v Praze (předtím jsem chodila do Hustopečí, kde byli prý i vyhlášení) a najednou, že už se to mělo řešit ve 3 let. A takhle mi to přijde se vším. Dětská doktorka, že logopedii mám pořád nechat být, že si mám užívat jak pěkně patlá a nechtěla nás nejdřív nikam poslat. Jinak k tomu mluvení. Ona nejen, že přehazuje slabiky a neumí některá písmenka jako třeba L, K (a možná i nějaké další, teď mi to už nemyslí), ale občas nám vyká, mluví v infinitivu. Logopedka říkala, že dost divně skládá věty, že by mohla mít do budoucna právě i problém (dysgrafie, dyslexie - něco z toho).
|
| štěpánkaa | 
 |
(9.9.2011 18:37:53) no a není to tím, že jste žili mimo ČR? Jak na dceru mluvíte - rodiče - jen česky, nebo i druhou řečí?
|
| NL |
 |
(9.9.2011 19:05:44) Jo na to to sváděli ve školce kam chodila na adaptační program i v jiných situacích. Ale nemyslím si, že je to tím. My tam žili do jejích 3,5 let. Ale oba jsme Češi, mluvili jsme jen česky. Návštěvy české a slovenské. Maďarsky mluvili jen sousedi venku a v obchodech. Já myslím, že to je celé něčím jiným. Byla narozená o cca 6 týdnů dříve. V 8 měsících se jí zjistila anémie. A tak nějak jak jsem jí pozorovala oproti jiným vše udělala později. Žádnou Vojtovu metodu jsme necvičili, chodili jsme tenkrát k vesnické doktorce a ta to vůbec neřešila. Vypadá to, že je zvídavá, má fantazii, je velmi živá (velká neposeda a fakt ďábel, občas jak kluk), atd.
|
| štěpánkaa | 
 |
(9.9.2011 20:53:25) GD, tak tím to nebude, myslela jsem, jestli třeba tvůj muž nemluví na malou jinou řečí než česky
|
|
|
|
|
| NL |
 |
(9.9.2011 16:16:08) Eržiko a jak se u syna porucha vývoje řeči projevuje? Mám kamarádku, která má syna také s poruchou řeči a ty projevy co má kamarádčin syn jsou stejně jako u mojí dcery.
|
|
|
| Evžíček | 
 |
(9.9.2011 16:21:45) mám syna s expresivní vývojovou dysfázií- diagnostikovala ho dr Krejčířová v Thomajerce- je nejlepší diagnostik , mohu jen doporučit, je skvělá a s dětmi to umí dobře
|
| Tessis | 
 |
(9.9.2011 17:25:45) Jako ostatní holky, chodíme k Dr. Krejčířové v Krči. Udělá kompletní vývojový profil, vyhodnotí dítě ve všech složkách vývoje ( na koli měsíců či let odpovídá). Syn má expresivní dysfázii jako syn od Eržiky, má lehčí formu.
Diagnoza se vyvíjela časem, začli jsme k ní chodit ve dvou letech, definitivní diagnoza ve 3,5 - lehčí forma vývojové expresivní dysfázie. Jdeme ještě ted ve 4 letech, jestli to není náhodou jenom opožděný vývoj řeči (syn je v ostatních složkách mentálního vývoje poměrně šikovný), ale nemyslím si, že by se Dr. mýlila..Zpráva max. do tří dnů doma ve schránce.
|
| Tessis | 
 |
(9.9.2011 17:33:54) jo, jinak jsme byli předtím na neurologii o ORl, kde to pokaždé vyhodnotili jako opožděný vývoj řeči. Ale byli jsme tam brzo, ve dvou letech. Teď skoro ve 4 letech je poměrně jasné, že dysfázii má. Mluví už fakt hodně, tvoří věty....ale mluví jako google překladač, a není mu rozumět.
Např. věta: svítí tam, namazat Péťa ( v překladu, venku svítí, musím se namazat) atd.
|
| Tessis | 
 |
(9.9.2011 18:00:33) Gigo, školka zatím úplně v pohodě (zatím, byl tam 7x), učitelky jsou hrozně ochotné, nic není problém, takže to, že jim tam dělá Tygr ocáska nikdo neřeší zatím se mu tam líbí a chodí tam fakt rád, takže to předčilo mé očekávání.
no k mluvení, aktivní slovní zásobu má už velkou, cca 400 slov, mluví fakt pořád a hodně...ale jak píšu, cizí lidi mu fakt nerozumí, má "asociační řeč", takže nahorů a dolů je výtah, schody, kopec atd. Mluví převážně jenom v samohláskách a když teda stvoří větu, tak je to fakt googlovitá mluva, nicméně pokroky tam jsou fakt znát. Jinak co se týče toho ostatního rozvoje - logika, zrakový rozlišování atd., tak v tom je tak dobrej, třeba zvládá i Logico Primo od pěti let, sešity od Bednářové od pěti let atd. Ale třeba sebeobsluha velkej problém, je nemotornej, neumí se pořádně oblíct, grafomotorika děs běs. Takže klasika, vývoj nerovnoměrný, v něčem je nad svůj věk, v něčem k věku, v něčem je třeba o rok pozadu. Ale dá se, hlavně už nemá takové ty různé fobie, tohle se dalo všechno do pořádku.
ale co tak čtu, tak Kryštof se taky pohnul dost dopředu, oni to kluci časem dají a srovnají se s "Normou"
|
|
|
|
| Zuzka,2lumpíci | •
 |
(7.12.2011 22:09:36) Můj Honzík ve 4 letech mluvil jen Bibi-pití a čí-čůrat.Nic víc.Po psychologickém a logopedickém vyšetření jsme nastoupili do logopedické školky,kam chodí 3.rokem a rozkecal se až až a už nám chybí jen krůček k dobré výslovnosti.Já nedám na logopedickou školku dopustit.je tam málo dětí---jen deset a tak má i učitelka dostatek času se věnovat všem.
|
|
|
|