| Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) | 
 |
(5.10.2011 11:36:39) Ahoj, máte někdo dítě s touto diagnózou? Jak se chová, kdo vám ji a jak diagnostikoval, jak vy se chováte k dítěti???
Popis naší situace: Mám tři děti. Nejstarší syn byl od malička strašně klidné, hodné dítě, dodržoval vše, co se mu řeklo, puntíčkář, samotář. Občas mi bylo i líto, že si na písku sedí pořád na jednom místě a hraje si sám.. Když byl malý, jevilo se to jako úžasná výhoda- již ve třech letech se na něj opravdu dalo spolehnout, že pokud mu něco řeknu, opravdu neudělá nic jinak. Postupem doby to však již taková výhoda není(bude mu 10 let)- příklad je zima, pospícháme já řeknu no tak pospěš, obuj se, musíme jít- on je schopen jít v tričku a když mu řeknu proč se neoblékl- argumentuje tím, že jsem řekla přeci obout a ne obléct... Zkrátka chytá nás za slovíčko, věci, které nám připadají automatické a jasné, tak on prostě nedělá...Téměř každé ráno ho vracím z chodby, aby si vzal do školy aktovku, naopak někdy, když jdeme třeba na výlet, tak si ji zase bere... Je to takovej klasickej mimoň. Inteligenci má řekla bych spíše nadprůměrnou- hlavně logické myšlení, ovšem levá a pravá strana mu činí obrovské potíže. Chodí do třetí třídy a s kamarády je to těžké- protože podle jeho slov- oni jsou divní, proč o přestávce běhaj a křičej, když se to nemá, proč nejsou rádi, když se píše desetiminutovka.... Proč u hry švindlujou??? Takové věci nedokáže pochopit- proč jsou sprostí???? Atd... Nedokáže mluvit a dívat se při tom na toho, komu to říká, řekne třeba půl věty, při tom se otočí a odchází jinam, ale mluví stále.... Nebo se na něco zeptá, já mu jdu odpovědět a on v půlce odpovědi začne dělat něco jiného, nebo odejde...- nemyslím si, že by to bylo výchovou, pokaždé mu říkám, že je slušnost, pokud s někým mluvím, se na něj koukat a počkat až dopoví atd... Každému vše věří, nedokáže pochopit, že by mu někdo lhal- i když částečně už začíná chápat, že někteří kámoši nemluví pravdu- ale nepochopí proč... Další věc- téměř nevnímá okolí- jdeme po ulici, mineme maminku s kamarádem, já pozdravím- on ne, já mu říkám, proč nepozdravíš, byl to ten a ten a on mi na to poví- co, kde??? Celkem velký problém vzniká doma, když si hraje s nejmladším-( bude mu 5 ), který ho samozřejmě ve všem neposlechne... lecos ještě nechápe... A Míšu to strašně rozčílí- následně mě rozčílí to, že Míša nepochopí, že brácha je mladší a že všechno nejde furt podle pravidel... Je hodně nepraktický, nešikovný- ale pokud si něco nastuduje a vypiluje, tak to zvládá bravurně(chodí na Judo a teorii má opravdu zmáknutou, jeden chmat opravdu zvládá úžasně, ale celkově do boje to zařadit neumí) Měl odklad, protože špatně maloval, stříhal, byl pomalý v sebeobsluze... podle PPP má zkříženou lateralitu. Jinak je to hodnej kluk, strašně naivní, nejde mu do hlavy, jak jeho 8mi letá setra může ve škole po někom chtít, aby jí dal kartičky ze šmoulama...Když ty děti si to musely koupit a ona jim za to nic nedá.... Jo a skupinová práce= katastrofa!!! A ještě mě napadlo- tuhle přišel smutnej, že ve škole špatný, že neodpověděl ani na jednu otázku- četli si článek a měli popsat děj, ale nesměli použít citace z toho článku- takže ohromnej problém, protože to neuměl vyjádřit uplně přesně, tak raději nenapsal nic. No, jestli jste dočetli až sem, tak smekám, psala jsem to z hlavy, tak je to takové páté přes deváté, ale co si o tom myslíte??? Zatím s tím celkem žijeme v pohodě, bereme ho tak, že je to prostě Míša....
Nechci ho zbytečně tahat někde po nějakejch psychologickejch poradnách, nebo psychiatrickejch ordinacích, spíš bych chtěla poradit, jak se k němu chovat, jestli on někdy se naučí žít ne podle pravidel, eventuelně si přečíst, že je to někde uplně stejné a bude hůř/lépe....
Děkuji
|
| ..maya.. | 
 |
(5.10.2011 11:42:53) ahojky, polovina z toho co jsi napsala sedí i na mého syna, krom teda toho kde posadíš tam najdeš....
Syn má 7let a má adhd a aspergerův syndrom diagnostikovaný ted v srpnu psycholožkou a potvrzený psychiatrem ted v září...
|
| Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) | 
 |
(5.10.2011 11:47:10) Co z toho, že to máte potvrzené plyne pro tebe??? Počítám, že na to léky stejnak žádné nejsou, zklidnit on nepotřebuje... Asi možná jen nějaký individuální přístup ve škole??? Zatím to jde, dali jsme ho školy s menším počtem dětí- je jich 11, učitelka si zatím nijak nestěžuje....
|
| ..maya.. | 
 |
(5.10.2011 11:51:13) tak my léky máme ted nově prvně, ale teda proto že má adhd, ve škole nesoustředěný, vydrží chvíli, a taky protože on je strašný lidumil, oslovuje cizí lidi, vypráví jim co jeho zajímá, má tendenci se lidí dotýkat, souseda třeba hladí po ruce, druhé sousedce se nedávno schoval mezi prsa ...lidem tyká ale tchýni vyká asi ví proč ...do školy chodí do soukromé s menším počtem dětí..
pro mě? no, já to neberu tak že moje dítě ma to a ono a má proto výhody, on funguje a učíme ho stejně jako staršího syna, doma dělá všechno, když má svoje dny protivy tak už víme proč se tak chová a on díky lékům pochopil že tohle se nedělá a umí se i omluvit když to přepískne...
|
|
|
|
| Sisi Karamelka |
 |
(5.10.2011 11:49:25) A proč nechceš k psycholožce? Ona ti poradí, jak s ním jednat. Já tam byla taky, sice u mého dítěte se nejedná vyloženě o autismus (Aspergera), ale je to těsně na hraně. Pro mě byla obrovská úleva zjištění, že to fakt nedělá schválně, že se nejdná o provokaci, ale že prostě jinak uvažuje.
Jak se chovat? Třeba já říkám všechno doslovně, ale i tak je to náročné, neskonale mě rozčiluje to vytahování slovíček z kontextu, nimrání se v detailech, zatímco hlavní smysl jde stranou. Moje dítě nechápe vtipy, musím je vysvětlovat, ale stejně nechápe. Nerozumí dětem ve škole, nechápe kličkování spolužaček, lhaní, faleš atd. Má striktně logické uvažování a vše, co nejde vysvětlit logicky, je oříšek....
|
| ..maya.. | 
 |
(5.10.2011 11:54:30) no tak o nehraní fér bych mohla vyprávět, on všechny neustále napomíná a upozornuje, když někdo podvádí tak to je katastrofa, všechno musí mít tiptop, jak mu něco nejde je zle, včera např jsme psali číslo 3 a moc mu nešlo, naštěstí jsem nevypěnila ale v klidu vysvětlila a chápe dobře, taky je chytrý ažaž tak jsme to dokončili, hodně chválím a říkám ty to zvládneš to on rád slyší a musí být ve všem nejlepší, nedej bože mít horší známku nebo vykřičník, zatím se mu daří, má samé 1*..ale i dvojky určitě příjdou na řadu...snad se mu tím škola nezhnusí
|
| slepenina | 
 |
(5.10.2011 12:03:51) Já bych také neřekla, že šlo o nějakou diagnozu, spíš vědět, že za určité věci nemůže a víc pak i zjišťovat jak to ve skutečnosti bylo, jsou snadno napdnutelný v tom symslu, že za vše může ona. Zěmnil se určitě přístup k dceři a její výchova a také neřeším lidi co mi říkali, nemáš ji vychovanou, je rozmazelná a potřebovala by pár na zadek. To vše jsou nemoci a neříkám, že by ¨se na ně měl brát nějaký až velký ohled. Spíš prostě vím, že já neselhala a není to moje chyba, ale je to vrozené. Já se právě díky těm lidem spíš nějak utápěla z neznalosti, že za to můžu opravdu já. Oni ty děti jsou stále mýšlenkami jinde a tak jak píšeš ani nevědí, že jde proti němu nějaký kamarád nebo maminka od něj.
|
| Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) | 
 |
(5.10.2011 12:06:14) No jo, když je na situacio předem připravenej, jako že vcházíme do obchodu, k lékaři... prostě kde to čeká, že někdo je, tak ho zase všichni chválí, jak je vychovanej a slušnej, protože zdraví nahlas a hned ve dveřích...
|
|
|
|
| Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) | 
 |
(5.10.2011 11:59:19) Pokud budu vědět, že se dozvím něco závratného, tak tam klidně půjdu, ale to, že mi to nedělá schválně- to já vím, jak se k němu chovat taky celkem pochopím- prostě vše říct jasně a doslovně... Akorát nevím, jak mu vysvětlit chování ostatních dětí a to, jak si s nimi hrát, aby zapadl- to neumí, časem možná pokud zapojí mozek a bude přemýšlet, jak si má hrát... Ale bude to pro něj strašně náročné přemýšlet o věcech, které většina dělá automaticky... To už mu říkám i teď o tom očním kontaktu- když víš, že to nejde automaticky, musíš na to myslet....
|
| ..maya.. | 
 |
(5.10.2011 12:12:16) právě proto jsem na vyšetření šla, dostaneme se do programu spc kde mi doporučí jak syna tohle naučit...v dospělosti pak bude fungovat normálně. Jinak krom psychologa a psychiatra by vás čekalo ještě vyšetření na neurologii-ct a magnetická rezonance, eeg, genetika, pak chtějí ještě často vyšetření ORL jestli dobře slyší...u psychologa se dělají dlouhé testy CARS)diagnostika PAS) a pak ještě testy iq které se ale mají dělat max jednou ročně aby nebyly zkreslené...
Jinak u nás měla podezření už ve třech letech psycholožka z PPP, do zprávy napsala AS, psychiatr nám to tenkrát nepotvrdil ale napsal že z důvodu jeho podivného chování a řeči není možné vyloučit že se vývoj bude směřovat k PAS, ve třech letech mu to teda nikdo nepotvrdil, pak jsme byli jen párkrát v PPP a dvakrát u psycholožky a až ted před školou jsem to řešila trošku víc protože na to že byl měl adhd se choval dost jinak než ostatní děti co adhd mají...
|
|
|
|
| Meta | 
 |
(5.10.2011 13:18:20) Třičtvrtě věcí sedí i na mého syna. Jenže už je dospělý. Že má některé rysy aspíka jsem náhodně uvědomila, když tu jedna maminka popisovala, že se s jejím synem absolutně nedají hrát deskové hry, úplně se mi vybavily ty jeho záchvaty vzteku. Zřejmě jsou ty hranice hodně rozvolněné. Myslím, že věšina zůstává i dnes bez diagnózy. A někde to asi ani na diagnózu není, projevuje se to jen okrajově. Schválně jsem si i na sebe dělala test AS pro dospělé, kde hraničních je 33 bodů a ač jsem si o sobě myslela, že bych mohla být také někde na hranici, vyšlo mi ubohých 12 bodíků. Takže něco můžeme AS připisovat i bezdůvodně.
|
| slepenina | 
 |
(5.10.2011 13:41:36) Meto a kde jsi našla ty testy, právě u dcery to je taky asi hraniční, něco pasuje a něco ne.
|
| Meta | 
 |
(5.10.2011 13:44:28) Někde na slevenských stránkách AS. Mám ho stažený. Ale je pro dospělé, na děti z něj usuzovat nelze. Podívám se ti po něm.
|
|
| Meta | 
 |
(5.10.2011 13:54:03) http://www.asperger.sk/%C4%8Dl%C3%A1nky/odborn%C3%A9-veda/preklad-aq-testu
|
|
|
|
|