| rizecek | 
 |
(20.11.2011 20:46:58) Jo, jo, hlavně hodně cvičit a trpělivost a pár facek a denní režim. Rad je hodně, jenže mě trpělivost, bohužel, chybí a pokud něco nejde stává se ze mě cholerik. Pak těch pár facek - taky jsem zkoušela ( teda přes zadek), ale výsledek byl jen moje špatný svědomí. A denní režim při dvou směnách v práci taky moc nefunguje. Naštěstí synovi je skoro 11 a pomalu se začíná ulidňovat a já taky... Ale právě kolem sedmého roku bylo nejhorší období, měl šílené záchvaty vzteku, ve učení škole - hrůza!
|
| Miri30 | 
 |
(20.11.2011 20:57:16) Rizecek, jo, to je přesný. Na denní režim a trpělivost jsem zapomněla. Trpělivost bych snad měla. Ale taky ne bezednou. Ale to teď nechce řešit.
Jen jsem si chtěla postesknout, protože už mi ty rady fakt nějak jdou krkem. A pořád si říkám, jestli to tak připadá jenom mně, že mi to všichni omílají dokola jako kolovrátek. Nebo tu třeba je někdo, kdo jde z poradny nebo od psychologa a má pocit, že se dozvěděl něco nového, reps. něco inspirativního...
|
| Miri30 | 
 |
(20.11.2011 20:58:05) Jinak díky za pokec, musím ještě žehlit, ale zítra sem ještě nakouknu.
|
|
|
| koa | 
 |
(20.11.2011 21:18:24) Miri, a má syn na svou dg "papír"? Protože tím lze učitelkám mávat před očima, když je třeba. My jsme měli v první a druhé třídě úžasnou učitelku, vstřícnou, trpělivou, fakt pravé požehnání. Jenže to chce mít štěstí, že jo.
Jinak mám zkušenost, že dobře působí, když učitel vidí, že rodič se snaží, že třeba právě s dítětem dochází do PPP nebo k psychologům.
Jinak s tím synem s Aspergerem jsem to nemyslela tak, že si nemáš co stěžovat, poněvadž jiní jsou na tom hůř. Spíš že problémy s ním mě učí se vykašlat na některé poznámky okolí.
|
| koa | 
 |
(20.11.2011 21:25:04) Miri, právě u toho Aspíka jsem psychiatrovi říkala, že mě dokážou rozhodit poznámky nebo pohledy lidí třeba na zastávce MHD a on mi říkal, že to mám fakt vypouštět.
Jinak rada, která se mi osvědčila u všech dětí: neříkat, jak jsem naštvaná, ale ukazovat to na prstech. Prostě: 1 prst = jsem trochu namíchnutá až 5 prstů = už jsem jen krůček k obrovskému výbuchu. To dětem pomáhá jednak mít zpětnou vazbu, co jejich jednání vyvolává a jednak je tím varuju - při všech 5 prstech je ve tvém vlastním zájmu se zklidnit. 
Stejně tak lze ukazovat i pozitivní emoce.
Taky se mi osvědčilo počítání do 3, přičemž v prvních případech užití se po dosažení čísla 3 prostě musí plácnout, aby to příště zabíralo.
|
| 1kulička | 
 |
(20.11.2011 22:03:06) Holky, omlouvám se, že sem lezu, ale ráda bych se vás jako zkušených rodičů zeptala, co si myslíte o jednom hyperaktivním klučíkovi v první třídě. Nevím, jestli s ním rodiče někam docházejí, zda má diagnózu, dle učitelky je hyperaktivní. Máme ve středu třídní schůzku a nejsem si jistá jak situaci řešit: kluk neustále někoho ve třídě šťouchá, kope, tahá za vlasy.....je drzý k učitelce, řediteli řekl, že je blb apod.......potud ještě dokážu jeho chování chápat jako nepříjemné, ale tolerovatelné. Minulý týden ale přišla dcera s tím, že chlapec dětem vypráví, že k nim domů přišel vrah a zabil jeho mámu. On sám prý zabil 3 své bratry. To je na mě už trochu silné kafe, protože děti jsou prvňáci a kdoví, jak chlapcovi historky na ně působí. Jeho maminku jsem zatím neviděla, do školy chodí s otcem, tak jsem si říkala, že se nejdřív přeptám učitelky, zda maminka žije a pak bych to na třídní schůzce naťukla, dle situace z oka do oka nebo veřejně (samozřejmě co nejcitlivěji). Myslíte si, že by chlapec měl mít asistenta nebo by měl mít rovnou speciální třídu (řeší se něco několikrát v týdnu - neposlušnost, drzost, napadení žáků i učitelky)? Jsou takové problémy u těchto dětí běžné? Díky za názory a neberte to prosím jako útok, chápu, že rodiče to mají ze všech zúčastněných nejhorší....
|
| lipoo | 
 |
(20.11.2011 22:34:42) Jani-zeptáš se,zda maminka žije-jakože jestli ji nezabil ten zloděj? -né,vtip...chápu.Ale radu bohužel nemám,a jsem moooc ráda,že náš synek nikoho takového ve třídě nemá-asi bysme dost bojovali s každodenním strachem chodit do školy..a to je taky adhd,ale není agresivní,nikoho netahá-akorát pořád kecá
|
| 1kulička | 
 |
(20.11.2011 22:44:07) No, já právě nevím, co když je kluk tak mimo, právě proto, že něco takového prožil - ztráta matky je vždycky hrozná nebo mámu vůbec nezná (nebo se zhroutila a péče je na otci), já fakt nevím, proto se chci zeptat učitelky, jestli maminku vůbec má. Nerada bych byla necitlivá, dějou se všelijaký věci....
|
| Pawlla |
 |
(21.11.2011 5:48:43) No tak,ona od nich mohla odejít a on se s tím snaží takhle vyrovnat,nebo se tam mohla stát taková tragedie,ale to by snad učitelka věděla. Potom by samozřejmě nemuselo jít o dg,ale normální reakci.
|
| EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) | 
 |
(21.11.2011 9:23:33) Ahoj holky, jdu se s vámi poradit. Mám kamarádku a ta má 11 letého syna s ADD, no nevím,ale myslím, že by měl i více dg,ale rodiče jsou pasivní, nedůslední. Nechci kamarádku pomlouvat, to né. Pořád do ní hučím, že se musí synovi více věnovat s učením, atd.,ale to je jak do dubu . Ona je pohodlná, učení řeší, když přinese 4 nebo 5. No nehučím do ní jenom já i ostatní kamarádky do ní hučí. Ona se nám se vším svěřuje, chce poradit se synem,ale nic proto nedělá. Do všeho ji musíme tlačit,aby támhle zavolala a poradila se s odborníky atd. Její syn je ve škole nesoustředěný, leží na lavici, bačkory má po celé třídě, je lenivý, zajímají ho jiné věci. Špatně mluví, drmolí. Chodí na logopedii od 4 let, žádná změna. Před 2 roky byl na bioffedbacku, žádná změna. Pak ho v červnu poslali k psychiatrovi a ten mu dal ritalin. Jenže matka mu ho dávala občas, když si vzpomněla . Učitelka jí říkala, že žádná změna. Takže syn do 5 třídy měl 3,4,5 známky. Matematika mu jde,ale ČJ katastrofa. Diktáty nepíše, jen doplňuje i,y. Ostatní předměty také nic moc. Vysvědčení tři čtyřky v páté třídě. Od září je na druhém stupňi. Ritalin opět bere občas, když si zrovna matka vzpomene. Pak si měl ritalin brát sám,ale po čase se přiznal, že ho také bral občas, protože má problém s polykáním prášků, takže ho házel do koše . Tak a teď ta rada od vás. Nevím jak je to možné,ale on se na druhém stupňi ve škole zlepšil. Nosí 1,2,3, občas tam čtyřka padne, když se doma nepřipraví,ale stala se ohromná změna v prospěchu. I více komunikuje. Minulý týden měl rodičák a vychází mu na vysvědčení jedna trojka. Jak je možné, že se tak výrazně zlepšil, když ritalin bere občas? Motivaci tam řádnou jinou nevidím jako, že by mu něco koupili nebo něco podobného. Je možné, že by teď zapůsobil ten bioffedback? A to po dvou letech? Fakt to nechápu . Přece se nestal zázrak a kluk se po 5 letech neprobral a nezačal se učit a soustředit se apod. Asi se divíte proč to řeším,když to není můj syn, ale můj syn je mu hooooodně podobný, tak proto to s jeho maminkou vše prožívám, pomáhám a vrtá mi to strašně moc v hlavě, kde je ten zapomaný pes . Jeho matka je nadšená, že má kluk takové známky. Všude se chlubí. Říkám jí ať to nepodceňuje a stále se s ním učí. Přece druhý stupeň je náročnější než první a žádné nové úlevy ve škole od učitelů nemá. No hlava mi to nebere . A omlouvám se za dlouhý příspěvek,ale musela jsem to napsat dopodrobna.
|
| 1kulička | 
 |
(21.11.2011 17:57:25) No, Evušo, já sice nejsem odborník, ale pokud si vzpomínám, tak tyto poruchy souvisí s "nedozrálostí" mozku nebo nervové soustavy a časem se to srovnává - diagnóza vychází z rozdílnosti toho, co by dítě mělo zvládat vzhledem ke svému IQ a kupodivu to nezvládá. Biofeedback a podobné tréninky stimulují právě ty části mozku, které nepracují jak by měly - ale to neznamená, že bez toho se to nespraví - většinou spraví, jen to déle trvá. Právě na druhém stupni se prospěch lepší, protože dítě nemělo problém s inteligencí, ale nedokázalo správně číst, nebo rozpoznat čísla a matematické znaky (to už teď dohnalo) - podobné to bude i s poruchami chování.
|
|
| lipoo | 
 |
(21.11.2011 19:06:08) dozrál mozek a taky mu mohli líp sednout učitelé..přece jen na prvním stupni je jedna učitelka,která zrovna nemusela mít ten "správný typ výkladu" ,a nebo třeba byla moc přísná
|
| EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) | 
 |
(21.11.2011 22:11:40) Holky díky za rady. Potěšující zpráva . Teď se, alespoň můžu těšit, že snad synovi taky mozek brzy dozraje
Jinak syn ještě nespí . Stále opakuje, že nemůže usnout a že neví proč nespí a jak má spát,když se mu spát nechce. Jenže teď nevím po jakých lékách nespí, když má 3 nové léky . Concentra, Strattera, Asentra
|
| Pawlla |
 |
(22.11.2011 6:57:59) To bude ta Concerta ,ale tu stejně za chvíli vysazujete,ne?
|
| slepenina | 
 |
(22.11.2011 8:03:18) Jo rozumněla jsem tomu a já si vždy také říkala, že to vysvědčení je také moje a vím moc dobře, že si dcera z té školy domů toho moc neodnese a tak je to jen na mě to s ní probrat. ONa ten přírodopis a takové to i snad něco pochytí už nyní, ale dřív také každý den ji to vyoslit a prostě přečíst co by měla jako základ vědět, nyní už jen tu matematiku a ČJ. Stejně ty ostatní předměty už v učňáku nebude mít a to ani angličtinu. Oni nemají ani knížku na ní a já ji koupila a tak když bude chtít tak to může se učit i přes internet.
|
| EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) | 
 |
(22.11.2011 9:26:19) Pawli pěkně jsi to napsala. Souhlasím. Jenže ten syn kamarádky je samostatný. No ono mu vlasntě ani nic jiného nezbývá. Jeho matka se s ním totiž učí až když dostane špatnou známku. To pak na něj jen řvou, že se měl učit . A to si myslím, že je špatně. Neříkám, že by se měla s 11 letých klukem denně učit,ale přece ho musí kontrolovat, co se má učit a jestli se to učil a né to řešit až, když přinese čtyčku nebo pětku . No představa, že bude mít syn angličtinu, dějepis, přírodopis atd. atd., tak mě z toho asi klepne. Momentálně nám stačí písmenka a psaní a je toho až nad hlavu .
Hm, concentra? Jsem si to trochu myslela. Tak to by bylo dobrý, protože se přestně tak vysadí,ale co mám se synem dělat ještě ten měsíc s nespavostí? Je mi ho líto . Co bych mu mohla dát,aby spal?
|
| ..maya.. | 
 |
(22.11.2011 11:51:06) slepi, králíčku, lipoo, Lenkomad..a ostatní kdo nebyli na diskuzi autismus, stěhujeme se na jiný server kde budeme kecat za zavřenými dveřmi...budu ráda když se tam slezeme všechny...
http://diskuse.dama.cz/diskuse.php?d=23637
můj meil:leninka26@seznam.cz
|
| Pawlla |
 |
(23.11.2011 4:50:16) Já už idu....  
|
|
| Pawlla |
 |
(23.11.2011 5:08:35) Jaké štráchy,prostě jdeme všichni a povinně ,Lendulinko nebuď měkká,musíš mít autoritu. 
|
| slepenina | 
 |
(23.11.2011 8:29:21) Tak se mi poslal prázdný příspěvek. No s učebnicemi tam je velký problém, ta Angličtina byla vydaná před třemi lety, dějepis, chemie, zeměpis nemají žádnou knížku a z Fyziky zas dvě. Opravdu tady ta škola stojí za nic asi tak to řeknu. Už to nějak doklepeme a uvidím co tedy v tom učňáku zda jim dají učebnice domů nebo ne, zeptám se až tam pojedu a to jsme odložila o týden pro nějaké povinnosti nyní v pátek. Jsem na to velmi zvědavá co budou chtít, mám jen obavy, že budou chtít ten internát, když jsme z tak daleka, ono by to dceři asi pomohlo, ale zas prostě mám strach jak by to bylo tam s kolektivem. Uvidím a případně bych se až další rok domluvila jen na praxi pokud by jim to nevadilo.
|
| Pawlla |
 |
(24.11.2011 5:26:19) Slepi,nevím jestli by ji to pomohlo,přece jen,tam není takový dozor,já bych se toho bála.
|
| slepenina | 
 |
(24.11.2011 10:27:31) No uvidím jak to tam s nimi domluvím a také musí mít doporučení z SPC a tak co napíšou oni. Dojíždět se dá a když bude mít školu sice také brzo, ale není to až tak hrozné a případně bych ji i mohla dovézt autem někdy, kdyby se zaspalo, ale to se mi nestává tak jednou za tři roky možná. Spíš by se víc osamostatnila tak jsem to myslela, ale právě jak by to bylo pro ní dobré, mám obavy opět z nějaké případné šikany i když já si to na učňáku nepamatuji a mezi holkama určitě nebyla a už to je podle mě jiné.
|
|
|
|
|
|
|
| Pawlla |
 |
(23.11.2011 4:42:32) Evi,není řečeno,že nebude spát celý měsíc,třeba je to jen první dny,než si zvykne.A jinak Concertu nemusíš dávat o víkendu a volných dnech tak,jako Ritalin
|
|
|
| Pawlla |
 |
(23.11.2011 4:47:34) Slepi,oni mají učebnice z roku 1-2 ,ale docela hezké pracovní sešity učitelé dělají a taky výpisky do sešitu dostane už hotové,což je velké plus.Už proto chci od pololetí najet na větší samostatnost,ať se to snaží sám hlídat a sám učit a já jenom prozkouším.Na základce by mu to taky nedělali.To je to,že v té specce má všechno na talíři,ani se nemusí snažit,ale pokud má obstát potom v životě,tak se to musí naučit sám.
|
|
| Pawlla |
 |
(23.11.2011 4:49:24) Tak to máš dobré,jeho posadit k intarnetu,tak si dvě hodiny hraje hry a nenaučí se nic.
|
|
|
|
|
|
| Pawlla |
 |
(22.11.2011 6:56:58) Evušo,to jsi narazila na zajímavou věc. Já vím,že to člověku nedá,ale ono někdy méně bývá více.Pokud člověk děti i s dg příliš opečovává a vede za ručičku,tak na jednu stranu je hodně naučí a do té hlavy jim narve,na druhou stranu ty děti pak spoléhají jen na rodiče a nic neudělají samy.Já vím,že mi namítnete,že ta dg jako taková je o tom,že ony nemají motivaci a samy od sebe nic neudělají,já to vím,jenže někde může přijít ten pokrok a my už to nemusíme vidět Nebo jednu malinkou věc by už mohl dělat sám,ale protože to s ním děláme odjakživa,ani jednu stranu to nenapadne.Já jsem v tomhle trošku ve sporu s p.učitelkou,i když ona je fakt v pohodě .Ona by chtěla,aby měl syn jen jedničky a dvojky,protože na to má,jenže on na to má,pokud se s ním bifluju každý den.Rozumějte třeba přírodopis,nestačí jeden den,ale opravdu tak tři a to má už i dějepis,fyziku,občanku,AJ.Já si myslím,že pokud to s ním zopakuji jednou,dvakrát a on si to nezapamatuje,tak ať dostane špatnou známku. Je to možná zbytečné,ale on taky musí vidět,že se má snažit si to zapamatovat,příjde mi,že jedničky jsou spíš moje,já bych brala i trojky,když bych věděla,že jsou jeho.Prostě se snažím preferovat tu samostatnost,i když taky z jedné strany z něho dělám určitě mamánka.No je to prostě těžké,doufám,že jste můj zmatený příspěvek pochopily.
|
|
|
|
|
|
| Pawlla |
 |
(21.11.2011 5:46:28) Jano,v první řadě,to nejsi Ty,kdo to má řešit.Pokud má problém Tvoje dítě s dotyčným chlapcem,chtěj po třídní učitelce řešení,ale Ty ho nehledej,od toho je ona a má možnost se obrátit na odborníky,když neví,kromě toho může komunikovat s rodiči.To není útok,ale rada .Jinak to co popisuješ,vypadá na poruchu chování,ale dg by musel určit odborník.jestli se rodiče rozhodnou v případě dg pro asistenta nebo specku,by mělo být na nich(teoreticky) .
|
|
|
| Miri30 | 
 |
(21.11.2011 9:29:12) Koa, díky moc za reakci. A taky za užitečnou radu. Počítání do 3 používám, to docela dobře funguje. A těch 5 prstů určitě vyzkouším, to se mi zdá fakt dobré.
Jinak k učitelce - já myslím, že jsme vlastně měli štěstí, ona je moc fajn, chápavá, snaživá... ale je mi jasné, že si zítra na schůzce postěžuje - ono to s tím naším klukem fakt není jednoduché. Takže já se jí vlastně nedivím, jasně, že mi nemůže říct samá pozitiva. Jen mi asi momentálně docházejí baterky, tak to asi hůře nesu.
Každopádně, jestli máte ještě někdo nějakou radu - viz 5 prstů od Koa, tak prosím sem s nimi - takové rady jsou více než vítané.
|
| EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) | 
 |
(21.11.2011 10:46:25) Miri30 a bere syn nějaké léky? Syn bere léky na soustředění a ve škole je v pohodě. Má tedy osobní asistentku,ale výrazné problémy nejsou. Problémy nastaly až po vysazení léků . Nespolupracoval, byl nesoustředění, nechtěl nic dělat, vše byl problém, na asistentku byl drzý . Po nasazení opět léků je v normálu a jde s ním spolupracovat. Určitě to chce i za maličkost chválit a chválit. Oni mají malé sebevědomí, takže to hooooooodně potřebují. Využij věcí, které má rád nebo činosti a ty budou za odměnu. Uděláš jeden domácí úkol můžeš jít např. na půl hodiny na PC a pak budeš dělat druhý úkol a budeš moci na ............ U nás je na prvím místě PC, takže ten má za odměnu a úkoly se dělají daleko lépe než bez motivace a samozřejmě díky také lékům. Tresty jsou opět zákaz PC nebo TV a důležitá je důslednost. Říkám nechceš dělat úkol? Nevadí, jdu pro myš od PC a máš vidět jak taká sešity z aktovky . Počítání do 3 taky u nás funguje a to, když má jít např. k obědu, večeři, koupat se apod.
|
| slepenina | 
 |
(21.11.2011 11:19:53) Evušo, jak jis psala o tom chlapci tak mu mohl dozrát mozek, jinak nevím co by se mohlo tak velkého stát, že je nyní v pohodě. Ona dcera je také nyní už v pohodě, pokud ji nikdo zbytečně neuráží a neprovokuje a jen už to soutředění je stále špatné. Spíš pokud ona chce a je i možné, že ho dokázali nějakým způsobem motivovat. Já když jsem dceru učila doma tak také stálo kinder vajíčko na stole, to ani počítač nezabíral. Nyní už komunikuje a ptá se co ji vlastně je, co má za nemoc a tak já ji to vysvětlila, že když je potřeba něco udělat tak není schopná to zvládnout za takovou chvíli co by se očekávalo a jen díky tomu, že se zaobírá jinými mýšlenkami, stále bere něco při učení do rukou a nenechá nic v klidu a stále se pohybuje. Vzala to s klidem a myslím, že ji to nyní dochází a doma se na učení snaží soutředit víc. S tou řečí to máš tak, dcera chodila na logopedii a nějak bez zlepšení a teprve nyní se to lepší a i sama se naučila konečně r, dřív to nešlo, stále ji ten jazyk padal. Logopedka mi i řekla, že u dětí s ADHD je to vše na dlouhou trať.
|
| EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) | 
 |
(21.11.2011 13:56:01) Slepi, u oběda jsem to probírala s manželem a on řekl to samé co ty, že mohl dozrát a že mu třeba došlo, že nechce býz ve škole aucajdr, že se chce vyrovnat ostatním žákům. No není to špatná myšlenka . Já jsem s ním nemluvila,takže nevím co se mu v hlavě honí atd. Ale je to povzbuzující zpráva, že to bude s těmi našimi dětmi lepší a lepší .
|
|
|
| Miri30 | 
 |
(21.11.2011 12:09:29) EVUŠO, malý léky nebere, tedy nepočítám-li Pyridoxin (nevím, jestli to píšu dobře) a rybí tuk. Ani nemyslím, že by to bylo potřeba. On školu fakt zvládá relativně dobře, já jsem nechtěla, aby to vyznělo tak, že si primárně stěžuju na školu - naopak.
Spíš má teď takové období, že si nedá říct a dost vzdoruje. I když pak třeba sám uzná, že to byla blbost. Ale až potom, v klidu, když vychladne a probereme to spolu. Ale v ten moment s ním není řeč. A mě to dost vyčerpává.
|
| EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) | 
 |
(21.11.2011 13:51:42) Miri30, tak ohledně vzdoru, prostě zakazovat jeho oblíbené hračky, zábavu. Domlouvání a bití nemá význam. U nás by to bylo ještě horší. No a když už dojde k nějaké scéně, tak ho nechám být až ho to přejde, což dlouho netrvá.
|
| slepenina | 
 |
(21.11.2011 13:55:18) Určitě je nejlepší nechat dítě vytrucovat a pak to s ním v klidu probrat jinak je to horší.
|
|
|
|
|
|
|
|
|