Yuki 00,03,07 |
|
(20.12.2011 18:39:02) z toho co píšeš je ten tvlj synek podobný tomu mýmu :) takže trocha vlastní zkušenosti as vlastního názoru na celou věc. Můj syn je ve třetí třídě, tak už snad vím :)
můj syn má logopedickou vadu, název jsme s logopedkou nikdy neřešily, ale neměkčí ještě ani teď moc dobře, neuměl polovinu písmen, ale v 5 letech četl, inteligenci má nadprůměrnou. V současné době vím, že je dyslektik, ale inteligencí to dorovnává, je dysgrafik a dysortografik. Podle mínění spolužáků je nejchytřejší ve třídě :))) ale přitom mu není dobře rozumět, když mluví.
Začal chodit na normální školu, během první třídy měl individuální plán, integraci, najdi si něco o dětech s dvojí výjimečností (snad ten název nekomolím, ale znamená to, že někde jsou napřed a v něčem naopak pozadu, třeba nadprůměrná inteligence a dys- k tomu) rozhodně to není na speciální školu v tom zmyslu, jak to chápeme normálně. Můj syn je ve třídě pro nadané děti. Dojíždíme, je to náročné, ale vyplatí se to.
dyslexii neřeším, čte výborně, v 1. třídě četl na úrovni 4. třídy, psaní je horší, ale chce to dobrou učitelku a tu teď má, spolupráci s ppp, hlavně spolupráci školy s ppp a klid a trpělivost tam kde se nedaří.
školy se neboj, už půjde do školy od září? kvůli dys- odklad není potřeba, stejně nepomůže, navíc jestli je nadprůměrně nadaný, tak se bude nudit a ta současná chuť učit se by ho mohla trochu i přejít, hlavně mají tito prvňáci o odkladu problém se bavit se spolužákama, mají dost jiný zájmy, nerozumí si, nebaví se už tancovat ve vyučivání a hrát si hry jak ve školce, pak bývají otravní
můj syn je extrémně klidný, takže toto nehrozí, ale chodil ze školy hodně otrávený, unuděný, ne že by neměl co dělat, ale nic mu to nedávalo, což učitelky většinou nechápu - dělá = nenudí se, ale nevidí, že sice dělá, ale nudí se, protože mu to nic novýho nedává
|
|