Martule, 2děti |
|
(7.1.2012 10:04:19) Moc zajímavá diskuze. Dcera už má šest a kresba je skoro stejná jako ta vaše. Pokud je tohle trochu nevyzrálá kresba, tak jsme na tom ještě hůř. Ale já jí asi odklad nedám. Podobně jako Dryjáda mám také špatné zkušenosti s první třídou a můj věk byl stejný jako bude mít dcera (skoro 7), věkem se to moc nesrovnalo, už jsem byla zařazena mezi ty "horší", ne jedničkáře. Ale přesto si myslím, že by jí odklad spíš ublížil. Dětská moc není, uvažuje o hlubokých věcech, trochu mimoň. K zápisu půjde za 3 týdny. Moc podle mě záleží na správném výběru školy a hodné paní učitelce. My jsme měli fúrii, díky které má špatné vzpomnínky na první třídu celá 1 generace dnes dospělých lidí v naší vesnici.
|
Malenka44 |
|
(7.1.2012 15:56:21) Dryjádo, zaujala mě tato diskuze a jestli mohu, ráda bych se na něco zeptala. Syn (4r) moc nemaluje a pokud ano, tak pouze čáry. Jediné co kdy namaloval, tak jednou sluníčko, ale jen kolečko bez paprsků. Před pár dny ho poprvé zaujalo vymalovávání, ale vymaloval dva hříbky a prozatím skončil. O postavu se nikdy nepokoušel. Jak jej motivovat, aby maloval? Do školky nechodí a vypadá to, že půjde až jako předškolák téměř v 6 letech. Jinak byl dosud hodnocen lékaři, že je na úrovni víc jak o rok starších dětí - co se týká spolupráce při vyšetření, pochopení co se po něm chce, vyjádřování .... Díky
|
|
Martule, 2děti |
|
(12.1.2012 18:24:58) Dryjádo, omlouvám se, moc nestíhám chodit na rodinu, proto jsem si dotazu nevšimla. Ale dnes je mi blbě, tak nejsem kde jsem měla být a sedím u pc. Dcera je ten typ, o kterém píšeš. Porovnává se s druhými a neúspěchy jihodně sráží. Tak by se zdálo, že by ji odklad prospěl, ale bojím se že až bude větší, tak jí bude vadit, že je o dva roky starší než ostatní. Navíc jak je taková hloubavá, tak bude duševně trochu vyspělejší než ostatní pubertální většina (podle sebe soudím ji) ... jak to tu píšu, tak mě napadlo, že k tomu dojde stejně, ale kdyby měla seběvedomí (které mi chybělo) získané odkladem, tak by mohla být nad věcí... No, dík za podnět k přemýšlení. Jsem zvědavá co na ni PPP.
|
Tragika |
|
(12.1.2012 19:55:09) Můj syn (nar. v červnu), by měl letos nastoupit do školy, ale díky grafomotorice bude mít odklad. Syn dobře vybarvuje, velmi precizně stříhá, je manuálně zručný, ale..... Není schopen nakreslit něco podle předlohy, byť se jedná o naprosto primitivní věc. Např. hřeben s pěti zuby ( úsečka a uprostřed tři kolmé čáry) dvě kolečka, která se protínají apod..... Tohle po něm chtěla doktorka na pětileté prohlídce. Nějaké opisování písmen, nebo číslic zatím nehrozí.
Úplně nemožné je dokreslit polovinu obrázku. Třeba domeček, který má půlku okna a střechy a dítě má dokreslit zrcadlově chybějící část obrázku. To tedy syn nezvládne vůbec. Je levák, Stále začíná psát v pravém rohu a pokračuje doleva.
Chodíme jednou měsíčně do poradny na grafomotorický kurz pro předškoláky. Psycholožka by synovi nejraději odklad nedávala ( má velkou slovní zásobu, žádný problém v řeči, je trpělivý a klidný). Zajímalo by mne, zda by pro vás, výše zmíněný problém, byl důvodem k odkladu školní docházky. Díky za názory.
|
Kvítka |
|
(1.2.2012 21:36:54) Tragiko, můžu se zeptat, kdo tedy odklad navrhuje? Obvoďačka? Nebo psycholožka? Zase je pravda, pokud nezvládne kreslit dle předlohy, tak bude mít problém s psaním asi.
|
|
ali | •
|
(2.2.2012 12:38:10) tragiko, vůbec ne. Můj syn neche vybarvovat a když je mu fuk jak, nůžky nechce ani vidět, dokreslovat obrázky už vůbec, malování podle předlohy - to bych ho musela zvázat . Je mu teď v únoru 6. Malovat začal v 5,5 (sám dobrovolně) do té doby nechtěl vůbec, teď si sem tam sám od sebe k tomu sedne. Psycholožka navrhla kvůli grafomotorice odklad, já jsem zase kvůli všemu ostatnímu ( jednoduše si myslím, že už do školy patří - že ve všech ostatních oblastech na to má)- proti odkladu. začali jsme chodit na grafomotoriku, kupuji různé sešity a vypracováváme úkoly, hráme různé hry na prosvičování.... ale především jsem byla ve škole, řekla o tomto problému a dozvěděla se, což mi přijde zajímaví, že to prostě některé děti tak mají, od první třídy zkoušejí psaní, když jim to nejde, nechají dítě psát tiskacím ( to synka baví - rád píše tiskací písmena), komu nejde ani to - používá notebook. Když si vezmu, když syn jednou skončí školu, bude psané písmo potřebovat jenom, aby se podepsal, a to ještě kdoví jestli - tak mně osobně se to podstatné nezdá, když ve všech ostatních oblastech zralý je. A do začátku školního roku ještě hodně času , děti dokážou udělat velké pokroky. Nevím, jestli jsem pomohla, ale u nás je tento problém možná ještě trošku horší
|
|
Martule, 2děti |
|
(3.2.2012 21:05:20) Tragiko, moje dcera je přijata do školy, do 1. třídy logopedické. Od října do konce ledna jsme chodili na grafomotoriku. Mírné zlepšení bylo, ale do idálu má daleko. Navíc má těžkou poruchu řeči, ale do školy půjde. Věřím, že jsem jí vybrala dobrou školu - malý kolektiv dětí, každodenní logopedická péče. Přeji, ať se vám podaří zvážit všechny možnosti i synovy schopnosti a rozhodnete se správně.
|
memphis |
|
(4.2.2012 9:31:09) Martule,kde bydlíte?
|
Martule, 2děti |
|
(4.2.2012 15:03:04) Zlínský kraj.
|
|
|
Martule, 2děti |
|
(22.11.2012 8:43:47) Nakoukla jsem sem po čase a vidím, co jsem psala minule. Teď, po téměř třech měsících ve škole musím říct, že grafomotorika fakt pomohla. Dcera je ve psaní většinou nejlepší ve třídě. Tomu bych loni ještě nevěřila. Teď se pokusím na tu školu (mateřská navazuje základní - ve stejném objektu) dostat i syna. Ten nemá poruchu řeči, jen špatně mluví, ale jeho kresba je dost pozadu. Bylo mi řečeno, že ten kurs je možné sehnat i soukromě, jen je třeba zaplatit 8.000,- Pro žáky školky a školy je však zdarma.
Věřím, že pro syna to bude taky dobrý start, i kdyby se to nemělo projevit hned.
|
|
|
|
|
|