ALL |
|
(7.12.2011 22:57:33) Připadá vám normální, když se ve waldorfské škole rozdávají pochvaly a poznámky do žákovské knížky?
|
Benin |
|
(7.12.2011 23:04:16) Asi to záleží na učiteli, jak se k tomu staví.
|
|
Roya |
|
(7.12.2011 23:05:21) O "waldorfských" školách u nás už jsem ztratila iluze... (možná je někde nějaká dobrá, to samozřejmě může být)
|
ALL |
|
(8.12.2011 15:58:02) Roya, máš nějaké konkrétní zkušenosti? Kdyžtak napiš na mail... díky!
|
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(31.12.2011 21:54:46) Také jsem naprosto ztratila iluze. Je to jako s komunizmem - dobrá myšlenka, ale naprosto nepoužitelná. Máme dost šílené zkušenosti s waldorfskou školou. Čekali jsme úplně jiný přístup, nejen, že si doučuji dítě sama, aby vůbec bylo schopné pokračovat bez propadnutí v klasické třídě, ale ještě si učitelka vybíjí své nespokojenosti na dítěti a to zdaleka nejenom na mém. Jedna velká katastrofa!!!
|
|
|
Binturongg |
|
(7.12.2011 23:10:16) Těžko říct, chtělo by to znát víc souvislostí, ale obecně je známo, že v našich podmínkách nikdo alternativní školy neumí - prostě to u nás nefunguje a hned tak fungovat nebude...
|
|
qwerty | •
|
(7.12.2011 23:12:09) Je to zvlastni, bych rekla. Ale waldorf neni tak proti pochvalam jako jiny alternativy, Montessori treba. Teda pokud se nepletu. Dceru ve walderfsky skolce chvalej bezne (ustne), teda chvalej to, co se ji povedlo, jeji dilo, ne primo ji. Teda jeste, jakyho zneni ty pochvaly a poznamky jsou by bylo dobry nejak upresnit.
|
|
Pawlla |
|
(8.12.2011 5:03:58) Tak nevím jak ve waldorfské škole,ale poznámky jako takové jsou prohra učitele,který říká,že si neumí poradit.A pochvala?Pokud dítě učitele respektuje,je pro něj jeho pochvala důležitá a stačí ústní,nebo u menších dětí,nějaké hvězdičky,razítka atd.
|
Tante Ema |
|
(8.12.2011 11:35:39) Že poznámky jsou prohra učitele by platilo, pokud by se ke všem kázeňským opatřením, která ve škole proběhnou, nevyžadovaly písemné podklady. Normální učitel si totiž se zvichřelým děckem poradit umí, jen to jeho rodičům většinouj vadí a brání se via byrokratica. Pochvaly jsou stejně výchovně škodlivé jako tresty (včetně poznámek).
|
Pawlla |
|
(17.1.2012 5:37:43) No zajímavé je,že na některých školách to jde,teď mám zrovna osobní zkušenost.mají snad jiné předpisy?
|
|
|
Siddhártha |
|
(8.12.2011 20:19:58) Poznámka není prohra učitele. Spíše způsob, jakým to napíše.
|
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(31.12.2011 22:04:06) Podle mě je úplně jedno, v jakém typu školy dítě máte, ale nesmírně záleží na učiteli. Takže klidně v klasické škole můžete mít "osvícenou" učitelku, která bude mít ráda děti a to děti cítí okamžitě. Nebo budete mít ve walkorfské třídě nefundovanou, absolutně bez zkušenosti, nesmírně ambiciózní učitelku a to už samo o sobě je špatně. A ještě vám budou lhát do očí, že budou naprosto srovnatelní s klasickou školou a to v 5.třídě, protože u nás (naštěstí) 2.stupeň waldorfské školy není.Zastírání, lež a neserióznost, nic jiného.Možná křivdím některým zkušeným waldorfským učitelkám a těm se zároveň mým hořkým mailem omlouvám, nicméně u nás je to skutečná katastrofa. Nezlobte se, ale nebudu uvádět město, dokud nepřestoupíme jinam. A to bude brzy.
|
|
|
Tante Ema |
|
(8.12.2011 11:32:30) Ne. Můžeš mi, prosím, říct, která škola to je?
|
ALL |
|
(8.12.2011 16:02:51) Tante Ema, chtěla jsem Ti to napsat do mailu, ale nějak se mi vrátil jako nedoručitelný...
|
Máťa (dcerka 6,5 let) |
|
(8.1.2012 20:41:49) Tak už jsme pryč. Podotýkám, že je to čistě můj a manželův názor, ale waldorf už nikdy. Je to v Plzni.
|
Tragika |
|
(9.1.2012 0:08:54) Máťo, škola se může jmenovat waldorfská, montessori apod., ale žádný z těchto názvů nezaručí kvalitní výuku. Ta stojí a padá na konkrétním učiteli. Pravda, když na klasické základce narazíš na špatného učitele, je to jen jeden z mnoha. Na waldorfu ho máš 9 let na 90% předmětů.
Myslet si, že z WŠ přejde dítě plynule z pátého ročníku do jiné školy, neřku-li na gymnázium, je utopie. Ve WŠ o kterou jsem měla zájem já, nám bylo řečeno, že děti se ,,srovnají,, až v posledních ročnících a vyloženě též rodičům řekli, že jestli v budoucnu uvažují o víceletém gymnáziu, pak ať děti na WŠ vůbec nedávají. Znám pár dětí, které z WŠ odešly a všechny měly na klasické základce velké problémy. Většinou opakovaly ročník a i tak to skřípalo. Nedivím se tomu, když uvážíš, že děti se až na konci druhé třídy učí to, co jiné už na samém začátku prvního ročníku. Nejhorší pak je srovnávat své waldorfské dítě se stejně starými dětmi na klasické ZŠ. Takové srovnávání rodiče často neustojí a snaží se ze školy zmizet. Waldorf je životní filosofie. Tu když nemáš, těžko se ztotožníš se školní výukou. Mmch, já se dnes na waldorfské školství dívám úplně jinýma očima, než před třemi lety. Hodně jsem pronikla do této komunity, viděla x hodin výuky, osobně znám i konkrétní učitele. Mé vystřízlivění přišlo za 5 minut 12, naštěstí.
Waldorfští rodiče mají mnoho společných rysů. Některé jsou mi sympatické a na jiné jsem začala být docela alergická.
|
Líza |
|
(17.1.2012 8:39:54) Tragiko, nechceš to víc konkretizovat? Ptám se jen ze zvědavosti a pochopím, pokud se ti nebude chtít.
|
Tragika |
|
(20.1.2012 12:42:00) Lízo, co konkrétně mám konkretizovat?
|
Líza |
|
(20.1.2012 16:28:35) Píšeš, že se změnil tvůj pohled na waldorfské školství a že jsi vystřízlivěla.
|
ALL |
|
(22.1.2012 20:41:03) Tragiko, taky by mne zajímalo, na základě čeho vlastně ten obrat či vystřízlivění... Jestli nechceš veřejně, tak třeba na mail? Díky!
|
|
|
|
|
Lenka | •
|
(21.1.2012 13:19:54) Dobrý den, mohu Vás poprosit o kontakt??? Ráda bych si s Vámi popovídala. Předem moc děkuji.
|
Lenka | •
|
(21.1.2012 13:24:41) Myslím kontakt na TRAGIKU :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|