| kdyzsluncenesviti | 
 |
(12.4.2012 13:06:02) Hezký den.   
Ráda bych se poradila se zkušenějšíma jak na hyperaktivitu. Synovi jsou 3 roky (v srpnu 4).
Z lékařských zpráv: neurologie - psychomotorický neklid, poruchy koncentrace - ADHD, psychologie - zvýšená aktivita, neunavitelnost, psychiatrie - porucha aktivity a pozornosti. Mimo zprávu mluvila o ADHD (u vyšetření jsem nebyla).
Z mého pohledu absolutně nevydrží v klidu. Ani u jídla či jakékoliv další aktivity. Musí u toho minimálně poposedávat, vrtět se nebo skákat.
Dál má v každé zprávě trošku něco jiného. Vždy se jedná o autismus nebo vývojovou dysfázii různého typu.
Zajímalo by mě, jestli nemáte nějaké tip na to, jak dítě udržet například 30 minut relativně v klidu, aby se mohli procvičovat jiné oblasti. Nějaké přírodní produkty či něco jiného.
|
| Beruška+J02A07T10 | 
 |
(12.4.2012 13:13:39) kdyžslunce nesvítí, myslím 30 minut je dost nerealistické - mám dcerku 5 let - čertsvě, adhd diagnostikováno ve 3 letech - tedy krátce po třetím roce - to co popisuješ dobře znám. (jinak aktuálně nás čeká vyšetření, zda nemá poruchu sociální spektra autik.. - nemá žádný oční kontakt ani s pí učkama ve školce nic, jen vynuceně na pár vteřin s rodinnými příslušníky rovněž oční kontakt mizerný)
Co mám já za poznatky - velice dobré mít den nalajnovaný - prostě aby dítě vědělo co příde. čím rušnější a akčnější den - tedy pro dítě fyzické vybití - tím hůře spí. Nesmí se dívat na TV před spaním. Nám se osvědčilo - střídat fyzické a psychické aktivity - to soustředění je vyšťavuje mnohem více, než fyzické řádění. Ze začátku 5 minut je fakt max - naše nevydržela ani 3, teď v pěti letech vydrží sedět u jídla, ale tak max do 10minut a vydrží si soustředěně hrát i 15 minut.
Prostě musíte pomalu - my teď aktuálně chodíme na logo a je to teda děs - jako už jsme se naučily nějaký písmenka, ale naprosto nechce doma trénovat, teď ji trošku chytlo trénování s obrázkama, ale jinak hrůza, logo trvá 20 minut a ona neposedí, furt se vrtí, aspoň kope nohama.. u jídla skoro do čtyřech let pobíhala po lavici, nevydržela sedět
jo samozřejmě omezit cukry, barviva, žádnou kolu (to ti ale určitě nemusím říkat)
a jinak jak říká naše psycholožka i neuroložka chce to laskavou důslednost a pevné nervy, neboj časem se to lepší, vím že je to vysilující, ale nedá se s tím nic jiného dělat, než to prostě vydržet a postupně to psychické soustředění prodlužovat - ale fakt 30 minut do začátku je hrozně moc, to nevydrží ani leckeré zdravé tříleté dítě.
|
| Beruška+J02A07T10 | 
 |
(12.4.2012 13:18:11) jo ještě dodám, že mi teda měli velký problémy hlavně se spaním - ne s usnutím, ale se spaním, neměla vůbec fázi hlubokého spánku - psychofamaka jsem zatím nechtěla (ne že bych se jim bránila do budoucna, ale tříletému dítěti jsem je dávat fakt nechtě), tak nám pomohlo homeopatikum - sedalia - 5ml ráno a 5ml večer, a taky jí dávám na koncetraci 3omega mastné kyseliny od multitabsu pro děti jednu tobolku denně, je jich tam 60ks a stojí 265kč a musím říct, jak to tři dny nebere, tak je hned roztěkaná.
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(12.4.2012 14:04:38) No, tak u nás je problém s tím usnutím. V ranních rodinách to není vůbec problém. V noci moc nevím. Já procházím mezi klukama. Starší spí v pokojíčku. Ten má problém s tím, že se probudí klidně okolo jedné rodiny ranní a je 4 hodiny vzhůru. Mladší spí v obýváku. Ten zase usíná dost pozdě.
Malej bere encephabol, tebokan a doplněk stravy s výluhem z ovesných klíčků (pomáhají zklidnit a uvolnit organismus).
|
|
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(12.4.2012 13:55:56) Těch 30 minut jsem spíš jen tak plácla jako příklad.
Chodíme na logopedie dvakrát měsíčně. Délka trvání je jedna hodina. Je v tom i rozhovor a takové ty věci okolo. Pracovat by měl přibližně těch 30 minut s tím, že činnosti se obměňují. On samozřejmě dělá jen to co ho zajímá a jen velmi krátkodobě. Například když logopedka vytáhne knížku se zvířaty, tak to s ním jde. Potom ještě snese dopravní prostředky, ale spíš na kartičkách a max. 2 minuty. Jenže já bych potřebovala, aby dal na chvilku s těmi zvířaty "pokoj", protože ty umí.
Já jsem teď byla od února se starším v lázních. Po tu dobu s ním jezdil otec. Byl s ním i na prvním vyšetření u psychiatrička a samozřejmě jí ho podal úplně jinak. Všemu rozumí jen nemluví. Ještě jsem mu jasně řekla, že hlavně nerozumí nebo nechápe.
Co vím, tak psychiatrička ADHD do zprávy nepsala, protože se to oficiálně má psát až někdy kolem 7 roku, ale stejně myslím, že je to lékař od lékaře jiné.
Nalajnovaný den u nás bohužel není a myslím, že do září ani nebude. Kombinace obou synů a denního režimu je mizerná. Snažím se o to už věčnost. Ráno vstane každý jinak. Usínají zase jinak. Odpolední spánek je nemožný, protože starší neusne. Mladší prakticky normálně neví. Na každém jídle mu něco nevoní. Koupání mají každý jinak. Jeden má perličku kterou druhý nesnese. Společně si nehrají. Starší má totální sociální odstup. Já už nevím jak na ně. Pokud je jeden, tak režim není problém, ale jak jsou společně, tak je po všem.
Od září nastupuje mladší do spec. školky, tak doufám, že tím se to trochu srovná. Aspoň to dopoledne. Já stihnu uklidit a oběhat věci okolo a odpoledne snad nějak vymyslím nebo nevim.
|
| Pawlla |
 |
(12.4.2012 17:57:00) Hm,tak opravdu zatím cvičit po chviličkách,ale častěji,zvířátka můžeš využít jako motivaci,systém něco za něco,však víš.
|
| Veverecka+Honzík09,Kubík12 | 
 |
(12.4.2012 20:13:29) JJ, třeba jestli by se mu nelíbily samolepky se zvířátkama? zavést knížku, kam si bude moct nalepit, když udělá nějakej jinej úkol, kterej samo nebude moc dlouhej..jako těžko radit, na každý dítě zabírá něco jinýho
|
|
|
|
|
| Pawlla |
 |
(12.4.2012 13:15:58) Pozornost by se měla trénovat.Na léky je podle mého ještě malý a přírodní produkty nebudou mít takový efekt. Co potřebuje dělat 30 minut v kuse?Nedá se to rozdělit na menší časové úseky?
|
|
| sarmi | 
 |
(12.4.2012 13:19:24) asi bych brala jako stezejni ten autismus - tyto deti potrebuji pevnou strukturu. ten neklid muze plynout prave i z toho, ze neni, co bude nasledovat. je zvlastni, ze vam o strukture nerekli u psychologa, podle me je tohle primarni pro jakoukoli praci a aktivitu u autistu. nevim, mozna jsem vedle.
|
| sarmi | 
 |
(12.4.2012 13:28:46) nicmene, zde konretni rady: http://www.adehade.cz/pece-a-vychova/posilovani-zadouciho-chovani-u-deti-s-adhd/
stranky jsou pomerne obsahle, najdes tam i poradnu a diskuzi, zkus prolistovat.
|
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(12.4.2012 14:13:01) Já už vůbec nevím. On má opravdu v každé zprávě něco jiného.
Z SPC - má psané velké obtíže v receptivní i expresivní složce. Slovně dysfázie nebo autismus. Z psychologie - diagnostická úvaha směřuje k pervazivní poruše osobnosti. Obtíže v expresivní i receptivní složce. Z neurologie - ADHD, expresivní dysfázie, autismus. Z psychologie - expresivní dysfázie. Problém jen se řeší a autismus se jeví jako méně pravděpodobný. Chce odběry KO+ dif, biochemii, hormony štítné žlázy a metabolické vady. Tady jsem s ním, ale nebyla já a měl ho popsat otec, který je nevidí 24 hodiny denně. V červenci jedu já.
|
| vokounek | 
 |
(12.4.2012 14:28:50) Kdyžsluncenesvítí, jde až mráz po zádech z výčtu tolika vyšetření, diagnoz. Dělá to na mne dojem začarovaného kruhu. Nevím, proč jste vyhledali poprvé nějakého odborníka na dětskou dušičku, ale jestli to nebyl začátek téhle anabáze. Nejsem odborník, nevidím do vašeho problému, ale zajímalo by mne, jak by se vše odvíjelo, kdybyste nenaskočili do toho rozjetého vlaku diagnoz, odborných doporučení, zklidňujících, aktivizujích prostředků, postupů,.... V čem vám toto vše pomáhá? Neuvrhává vás to do další a další nejistoty? Pochybuji, že byste vychovávali dítě hůř, kdybyste toto martyrium neabsolvovali.
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(12.4.2012 15:08:47) vokounku začalo to tak, že jsme na podzim minulého rok dostali doporučení na logopedii. Po 3leté prohlídne. Syn nemluvil a moc nechápal.
Já jsem u něho pozorovala zlom po prvním roce, kdy začal být hodně agresivní. Což se trochu zlepšilo, ale přetrvává do dneska. Doktorka to myslím i teď omlouvám obdobím vzdoru.
Potom jsme šli poprvé na logopedii, kde se nezdál logopedce. Jakmile dostane do ruky hračky, kartičky, ... staví je do řas, vyrovnává, rovná. Všechno musí být přesně na svém místě. Jednostranně ho zajímala jen zvířata. Od jednoho roku si hrát jen s tím. Občas chvilinku s mašinkama, ale to ho spíš zajímalo to stavění drah. Jakmile mu jen o kousek pohnu (i nechtěně) s něčím v jeho řadě je hysterák. No, ale to by bylo na dlouho. Mě se do té doby až na tu agresivitu zdál normální, ale já nemám s čím porovnávat. Starší syn je kombinovaně postižený a mezi další děti se moc nedostaneme. Až když otevřela knížku s obrázky a chtěla po něj ukázat kde co je. Kde je židle, postel, ... On vědět jen plyšového slona a to, protože je to zvíře.
Tak logopedka nám doporučila návštěvu klinického psychologa. Ten po podezření na pervazivní poruchu osobnosti, návštěvu psychiatra a SPC pro děti s poruchami autistického spektra.
Neurolog a foniatr byli naše iniciativa, aby jsme měli kompletní vyšetření. K neurologovi jsme stejně jeli se starším. Udělal mu EEG a nějaké další vyšetření. Foniatr mu udělat audiologické vyšetření sluchu, ale to se ani napodruhé nepovedlo, tak budeme muset ještě na vyšetření přes noc s přirozeném spánku.
Jinak nevim. Co navštěvujeme logopedii, tak se lepší a začal opakovat. Význam slov sice ještě moc nechápe, ale je to krok vpřed.
|
| Martina+08+11 | 
 |
(12.4.2012 15:19:27) Mám stejně starého kluka a má úplně ty stejné diagnozy jako máš ty.Tak trochu souhlasím s vokounkem,že ti lékaři jsou naprosto zbyteční,protože nám vůbec nikdo nepomohl,jen nás zkoumají jako by syn byl z jiného světa a marní náš drahocenný čas.Jediný rozdíl je,že ti vzniká nárok na PnP.Jinak na hyperaktivitu nám doporučili omega3,máme sirup,protože syn nepolkne prášek a nastalo mírné zlepšení.
|
|
| vokounek | 
 |
(12.4.2012 15:30:34) Logopedie je dobrá věc. Něco podobného jsem absolvovala s nejstarším dítětem. Byl jiný než ostatní - evidentně a taky jsem neměla zkušenosti, protože byl první. Dnes s odstupem cca deseti let přemýšlím, co nám to dalo. A kromě pozitivních výsledků díky logopedii,kdy jsme téměř odbourali řečovou vadu, tak nic dobrýho. Jen nervozitu, neustálé hledání informací, neustálou nejistotu, haldu papírů, času strávenéhop po vyšetřeních. Furt staženej žaludek, jak to dopadne, jak to dopadlo, co s tím dál, neustále o tom člověk přemýšlí. A nakonec stejně - člověka nepředěláš. Dnes si říkám, hlavně aby se děcku vštípilo pár věcí, co jsou podstatný pro život, aby se jednou umělo o sebe postarat a vyrostl z něj slušný člověk. A jinak, ať je třeba puntíkatej. A nikdo z těch odborníků není s ním 24 hodin denně jako já, aby mohl říct, že je takovej nebo makovej. Já těm diagnozam prostě už nevěřím. Nemohou na základě nějakých tabulek, půlhodinových sezení říct, co mu je, jak se to bude vyvíjet a co s ním se musí dělat. Nakonec nám v běžném provozu pomohly věci, ktrý žádného odborníka nenapadly. Ani nemohly, protože on v tom běžném provozu není s dítětem.
|
|
|
|
|
|
| Kaja222 |
 |
(12.4.2012 13:19:25) mate nekdo zkusenost s rybim tukem?
|
| Veverecka+Honzík09,Kubík12 | 
 |
(12.4.2012 17:13:55) Mám doma taky jednoho hyperaktivce s vadou řeči Ohledně toho rybího tuku, konkrétně mi bylo doporučováno Eye Q četla, že by to mělo zlepšovat koncentraci..my zatím dáváme Haliborange, měli jsme jej koupený už dřív..zda to zabralo nemohu asi posoudit, nebere ho tak dlouho..snažíme se taky rozvíjet všechny možné složky, ale je to vyloženě o minutách, kdy udržím jeho pozornost, na logopedii chodíme taky co 14 dní, a to je zatím dost náročné, on tu pozornost udrží sotva dvě minuty, neustále chodí po místnosti, někam leze apod..doma se mi hodně osvědčilo pracovat na místě, kde nemá v zorném poli naprosto nic jiného, pokojík jsmě udělali tak, že má vše ve skříňkách, nemá naprosto nic vystavené, koberec není vzorovaný, nemá tam ani obrázky, aby mi vůbec usnul..cokoliv co by tam jinak měl ho strašně rozptyluje, jak magická přitažlivost..
|
|
|
|
| karma |
 |
(12.4.2012 14:52:18) mmch Strava pomáhá-prý-hodně i na autismus (včera jsem se bavila s paní z rané péče pro autisty-říkala mi to)
|
| kdyzsluncenesviti | 
 |
(12.4.2012 15:12:15) Sisan a vy máte ranou péči zřejmě od APLY, že? Já jsem hledala, ale APLA do tohoto kraje nejezdí a nic jiného jsem nenašla. Docela bych potřebovala aby mi někdo pomohl s těmi začátky, ale zatím nic moc. 
My máme ranou péči pro děti s kombinovaným postižením (bez přesného zaměření).
|
|
|
|