Epepe |
|
(16.4.2012 19:13:19) vážené vedení ÚPMD! Ráda bych vám tímto otevřeným dopisem vyslovila poděkování za porodní zkušenost, kterou jsem u vás učinila. Porodila jsem letos v březnu v ÚPMD zdravé dítě akutní sekcí. Péče během porodu i pooperační péče byla výborná.
Chtěla bych však ocenit hlavně vstřícný přístup personálu ÚPMD, když jsme se rozhodli přibližně po třiceti hodinách po porodu ukončit hospitalizaci a odejít domů. I přes to, že je v českých porodnicích zvykem dodržovat dvaasedmdesátihodinovou lhůtu pro hospitalizaci novorozenců, se vaši podřízení zachovali velmi vstřícně. Bez komplikací jsme byli propuštěni. Samozřejmě po nutném sdělení všech rizik a důsledků, které naše rozhodnutí má a podepsání negativního reverzu.
Vzhledem k tomu, že v poslední době se v oblasti porodnictví rozvinula emocionální diskuze na téma ambulantních porodů, musím přístup ÚPMD obzvlášť ocenit. Byl skutečně v velmi profesionální. ÚPMD v Podolí budu doporučovat nadále ve svém okolí.
Měli jsme jen jednu negativní zkušenost – a to ihned po porodu. Partner měl zájem být s dítětem, ale nebylo mu to umožněno z prostorových důvodů. Seděl s naším potomkem hodiny na chodbě novorozeneckého oddělení a poté ji provozních důvodů (větrání chodby) musel předat personálu oddělení. Myslíme si, že v dnešní době by mělo být umožnění otcům pečovat o své děti, pokud matka nemůže, samozřejmostí. V porodnici by měla existovat místnost, která by toto umožňovala. Sezení na chodbě není pro novorozence zdravé a pro rodiče důstojné.
Celkově je ale náš dojem z pobytu ve vašem zdravotnickém zařízení pozitivní a znovu vyzdvihuji profesionalitu vašich lékařů, lékařek, porodníc asistentek i zdravotních sester.
XYZ Praha
(Ráda bych zveřejnila i odpověď ÚPMD, ale zatím nedorazila - tj. týden od odeslání. Až mi reakce přijde, zveřejním ji na diskuzi Ambulantní porod.)
|
Epepe |
|
(24.4.2012 9:02:38) Vážená paní XYZ,
děkujeme Vám za Váš pochvalný dopis. Velmi si takovýchto vyjádření ceníme a jsou pro nás důkazem, že má smysl se stále snažit zlepšovat naše služby. Ceníme si o to víc, že v dnešní době dostáváme spíše stížnosti a to často i v situacích, kde jsme přesvědčeni, že jsme pro naše klienty udělali maximum.
Co se týče Vašeho návrhu ohledně místnosti pro otce s dětmi, je to věc, kterou se také zabýváme, ale kterou bohužel není vůbec jednoduché vyřešit. Často jsme v situaci, kdybychom rádi vyšli rodičům vstříc, ale v obrovském provozu, který zde máme, nám v tom brání zase jiné požadavky pacientů či objektivní skutečnosti. Bohužel to často naše pacientky nejsou ochotné pochopit. V tomto konkrétním případě, o kterém hovoříte, se jedná o dva zásadní problémy. Prvním je ta místnost, o které hovoříte. Ačkoliv se zdá, že je Podolí obrovský komplex, takovýchto "místností", kterých se nám nedostává (na různé účely), je minimálně deset. Skutečně je zde s nadsázkou využitý každý centimetr čtvereční. Kdybychom "obětovali" jeden pokoj na šestinedělí pro tento účel, zase bychom se mnohem častěji dostávali do situace, kdybychom neměli volná lůžka a museli bychom uzavírat porodní sál, což, jak jistě uznáte, je ještě horší varianta, než neumožnit otci kontakt s dítětem. Asi si budete myslet, že slovo "mnohem" je zde přehnané, ale skutečně není. V situacích, kdy jsme nuceni porodní sál uzavírat (anebo respektive kdy jej ještě uzavírat nemusíme), skutečně často hrají roli jednotlivá lůžka.
Druhým problémem, se kterým bojujeme dnes a denně, je naše právní zodpovědnost, která je v poslední době dotahována do absurdna. Jinými slovy, není možné vyčlenit sestřičku, která by v takovéto místnosti s otci nepřetržitě byla, ale na druhou stranu, když dojde k nějaké vážné komplikaci, což se u novorozence krátce po porodu může stát, jsme my, jako ústav, za tuto komplikaci právně zodpovědní. Takže se na jednu stranu snažíme co nejvíce vyhovět přání rodičů, ale musíme při tom chránit i sami sebe a vážné forenzní důsledky, kterým bychom mohli být vystaveni.
Ještě jednou děkuji za Váš dopis a přeji vše dobré Vám a Vaší celé rodině.
Se srdečným pozdravem
MUDr. JD
|
|
|