aach |
|
(19.5.2012 18:40:42) nám četl farář mimo jiné toto ,,Čtení ze Starého zákona 7 Pís 2, 8 -10. 14. 16a; 8, 6 - 7a Silná jako smrt je láska. Čtení z Písně písní. Hlas mého miláčka! Právě přichází, běží po horách, skáče po pahorcích. Můj miláček se podobá gazele nebo kolouchu laně. Hle - už stojí za naší zdí, dívá se okny, nahlíží mřížovím. Můj miláček se ujímá slova a říká mi: "Vstaň, moje milá, moje krásko, a pojď! Moje holubičko ve skalním úkrytu, v dutině srázu, ukaž mi, svoji tvář, ať slyším tvůj hlas, vždyť tvůj hlas je líbezný a půvabná je tvoje tvář." Můj miláček patří mně a já jsem jeho. (On mi řekl): "Polož mě jako pečeť na své srdce, jako pečeť na své rámě, neboť silná jako smrt je láska, nezlomná jako podsvětí je vášeň. Její výheň je výheň ohně, plamen Hospodinův. Zátopy vod nemohou uhasit lásku a proudy řek ji neodplaví."
svatba trvala 3( kvůli překladu) hodiny. bylo to náročné, ale nezapomenutelné.
|
Simeona+3 |
|
(19.5.2012 19:13:22) Aach je, to je krásný, věřící nejsem, ale tohle jsem si na svatbě přála. Pro mého muže to bylo příliš, takže jsme požádali oddávající (na radnici) aby do své řeči začlenila takový kousek který se nám líbil oběma o tom, co manželství znamená. Bohužel oddávající nás nevyslyšela a místo dojetí jsme byli rádi že nám svatebčané nevidí do tváří protože jsme se kousali do rtů, abychom nevyprskli smíchy. Blábolila o tom, že je to hezké, jak se spojují snoubenci ze dvou zemí EU (brali jsme se v den referenda o vstupu do EU). Trapas.
A na jedné svatbě v kostele jsem slyšela také něco, co mě osobně dost zarazilo protože to bylo zdůrazněno asi 5x- že totiž budoucí novomanželé jsou manželi až do smrti a že i když se rozejdou, manželé zůstanou. To mi přišlo přes čáru.
|
bono |
|
(19.5.2012 19:28:30) tak to církev vnímá, povoluje jen odluku od stolu a lože, pokud je jeden z manželů násilník, závislák, atd. Ale rozvod před Bohem není téměř možný, až na vyjímky
|
Simeona+3 |
|
(19.5.2012 19:34:00) Bono, ale já to chápu, ale myslíš že je to třeba říkat snoubencům 5krát ? Během 20 minut ?
|
bono |
|
(19.5.2012 19:45:39) jistěže ne, to samozřejmě není na místě
|
|
|
Prostě Anna |
|
(19.5.2012 19:35:15) bono, a můžu se zeptat na ty výjimky? Vím, že teoreticky nejde, že to nelze, ale znám manželský pár, kterým církev rozvod povolila.. krom toho, že štědře přispěli, tak nějak se mi nechce věřit, že se něco takového dá zaplatit. Omlouvám se, že se ptát tak natvrdo.
|
bono |
|
(19.5.2012 19:50:09) já ty výjimky taky neznám. Jen z historie vím, že šlechta se docela často rozváděla třeba z důvodů, že byli spřízněni (v den svatby jim to kupodivu nevadilo, pak to z politických důvodů ale použili) , či že jeden z manželů trpěl chorobou, či neplodností, o které druhá strana nevěděla. Ale jak řikám, to je jen z dějin, v dnešní době fakt netuším. Třeba se tady najde někdo povolanější.
|
Prostě Anna |
|
(19.5.2012 19:57:58) Já to napíšu rovnou, jak můj manžel tvrdí, že pokud si to někdo zaplatí (což oni nepopírají), tak určitě problém nebyl. Jen já bych asi chtěla slyšet, že to není jen o penězích.
|
bono |
|
(19.5.2012 20:25:52) je to možný, fakt nevím, nejsem právník, ani znalá církevních zákonů. Jen omílám to, co nám řekli na přípravce před svatbou před sto lety
|
|
|
|
Marta | •
|
(19.5.2012 22:07:45) Musí se prokázat, že ses vdávala (ženila) třeba pod nátlakem v těžké životní situaci. Zkrátka, že to rozhodnutí nebylo svobodné a upřímné. Jiný důvod neexistuje. Alespoň, co si pamatuju z vlastní svatby. Ale ani pak se tomu neříká rozvod, ale Prohlášení manželství za neplatně uzavřené, nebo tak nějak. Jiné církve než je katolická, rozvody umožňují.
|
Prostě Anna |
|
(19.5.2012 23:32:51) Aha, těžká životní situace je záležitost těžce definovatelná, dle mého záleží na empatii "posuzovatele". O nic nejde, jen jsem si ověřovala info, vím, že oba manželé měli i svou druhou svatbu (s někým jiným) v kostele, takže asi nemožné to není.
|
Marta | •
|
(19.5.2012 23:40:11) Prý to funguje. Ale právě to posouzení prý bývá složité. A myslím, že to posuzuje biskup, ale jistá si nejsem. Holt jsem měla dávat větší pozor.
|
|
|
|
|
|
|
|