| Piggy | 
 |
(2.8.2012 13:13:35) Někde jsem četla, rodiče musí rozlišit, zda je jejich dítě jen velmi živé nebo může být hyperaktivní... Tak jsem z toho zmatená. Pokud to není opravdu to samé, tak v čem spočívá rozdíl? I velmi temperamentní dítě dá dosti fyzicky i jinak zabrat...
|
| Žžena |
 |
(2.8.2012 13:20:27) Není to to samé. Lidi mají různý temperament. Někteří jsou živější. To je normální. Samozřejmě temperamentnější dítě může být náročnější. Ale ADHD není jen živější temperament. Je to porucha, která má mnohem širší kontext a dopady, než to, že děcko víc lítá.
|
| Piggy | 
 |
(2.8.2012 13:28:29) Ale v čem jsou hlavní rozdíly mezi velmi živým (temperamentním) dítětem a hyperaktivním dítětem? Výchova obou musí být náročnější než obvykle, ale v čem? Nějak to nemohu rozlišit... Možná by pomohly nějaké příklady, nevím..
|
| Líza | 
 |
(2.8.2012 13:30:28) Živé temperamentní dítě je schopné se soustředit a je schopno řízeného útlumu - tzn například když ho zaujmeš něčím hodně zajímavým, vydrží u toho delší dobu než půl minuty. Hyperaktivní dítě má poruchu pozornosti, soustředit se není podle závažnosti poruchy schopné skoro vůbec nebo zcela minimální dobu, a ať se děje cokoliv, není schopno se zklidnit.
|
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 13:33:08) uz to pisu nize. zive, temperamentni dite z toho "vyroste", dite s adhd na sobe musi fakt makat, aby pusobilo alespon jako temperamentni (s nadsazkou a hodne zjednodusene) .
|
|
|
| jalinka | 
 |
(2.8.2012 13:32:00) Dítě s ADHD nepobíhá, protože mám moc energie, ale protože (mimojiné) neselektuje podněty. Každý nový podnět ho vybudí, takže přebíhá od jednoho k druhému furt dokola. Není aktivní, je poměrně bezcílně agilní.Je to jako by v něm neustále běžel motorek, který nejde zastavit, je jako by v permanentní akční křeči. Nesklidní se "vybitím energie", spíše se musí naučit relaxovat. Říká se, že chtít po ADHD dítěti, aby se sklidnilo, je chtí jako po někom se zlomenou nohou, aby začal chodit. Dítě s ADHD se nepoučí z chyb (zkušenosti se v něm nestřádájí, ale jaksi vytrácejí) a není schopno sledovat nějaký dlouhodobý projekt, i kdyby na konci byla slibná odměna. Mívá problémy s vyciťováním a nedodržováním nepsaných společenských norem, mnohé jsou hodně náladové a negativistické. Atd, atd. Je toho moc a pro rodiče, učitele i to dítě je to běh na velmi dlouho trať. Nezkušený člověk takové dítě běžně zamění za fracka, ale jsi-li s ním v delším kontaktu, pochopíš ten rozdíl.
|
| zerat | 
 |
(2.8.2012 13:53:17) Jalinko, zajímavé je, že ve školce říkají, že 99% rodičů tvrdí, že má dítě hyperaktivní a nechtějí slyšet, že jejich dítě není hyperaktivní, ale je jen nevychované Pravda je, že tohle slyším taky od kamarádek hodně často, ale skoro nikdo nebyl u psychologa a nemá to potvrzené. - tohle byla jen vsuvka - tím netvrdím, že hyperaktivní děti nejsou
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 13:56:51) ona je s temi detmi "potiz" uz od narozeni. byvaji uplakane, nespokojene, spatne spi, mohou mit problem s jidlem... apod. neni to tak, ze naraz z niceho nic bac! a ma adhd. je to vrozena porucha, neni to nemoc, kterou od nekoho chytis .
v
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:09:36) adhd nemusi byt vylucne vrozena, at nekecam. muze byt navozena i nevhodnym prostredim ditete.
|
| Líza | 
 |
(2.8.2012 14:14:30) Nevhodným prostředím? O tom bych si dovolila pochybovat... nevhodné prostředí může způsobit ledacos, ale ne rozvoj ADHD. Leda bys tím nevhodným prostředím myslela soustavné šňupání perníku batoletem...
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:20:38) ja ti to neberu, precti si, co pisu vyse/nize  .
|
| Líza | 
 |
(2.8.2012 14:25:26) To víš, já jsem jen blbej psychiatr. O tom, co podle současných poznatkůp způsobuje (nebo nezpůsobuje) ADHD nevím nic.
Jako, špatným výchovným působením vyrobíš fracka, ne hyperaktivní dítě.
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:30:02) lizo, pokud jsi psychiatr, mela bys umet ovladnout sve emoce . stylem odpovedi "ja vim vsechno, jsem prece psychiatr" jsi se shodila.
|
| Líza | 
 |
(2.8.2012 14:41:45) A víš, že je mi celkem jedno, jak na tebe působím? ;) Všechno nevím, ale že ADHD je biologicky podmíněná záležitost, to je celkem jednoznačné.
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:44:43) jsem psychiatr, kdo je vic? kazdemu, co jeho jest, lizo.
ale uz si to budu ted pamatovat, vzdyt to rikala liza . za to diky!
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 14:49:36) sarmi, neprud.
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:52:27) liza me sjela, tak se branim humorem. a podekovala jsem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 14:31:19) to pak nemusí jít ale o adhd..a problém se vyřeší tím že dítě začne mít režim atp..setkávám se taky velmi často s tím že maminky omlouvají své dítě které se chová nevhodně tím že má adhd..ani neví jak tím rodičům dětí s adhd škodí..je rozdíl mít dítě nevychované, bez režimu a pevně stanovených mantinelů které se většinou potom co se začne používat výchovné opatření v chování zlepší a dítě s adhd které reaguje impluzivně, nezachytává co se děje kolem něj, je rychleji unavitelné, a péče o něj je o hodně složitější. Nemusí být pravda že děti s adhd jsou vždy podrážděné už jako miminka, syn takový nebyl, byl extrémně hodné mimčo, jemu stačilo aby na nás viděl, byl na rukách..u něj spíš se dalo vidět že nevydrží u ničeho dlouho, nemá zájem třeba o puzzle, knížky, čtení, kreslení atp..
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:34:58) ok, leni, vyse jsem psala, ze je vrozena. pisu obecne, nerikam, ze mam nevyvratitelnou pravdu . jen jsem se snazila nastinit, jak to muze byt. a nema tvuj syn, leni, spis add?
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 14:40:58) nee, sarmi on má adhd dg už ve 3,5letech, ale navíc má i aspergerův syndrom (VFA) a dysfázii v expresi..on má rychlejší tempo, oproti staršímu kterému add dg v ppp před 3roky-ale k psycholožce atd nechodíme, on dozrál a je ok, ve škole už stíhá ale je pomalejší, už to neřeším protože nemá problémy, problémy byly v 1 a 2třídě..
Prostřední má adhd dg jak od neuroložky tak od klinické psycholožky i psychiatra..taktéž autismus..ten velký rozdíl vidím hlavně ted mezi ním a batoletem, on některé fáze úplně vynechal, takové to seznamování se světem vůbec neměl-sociálno atd, ty jeho dg jsou tak propletené a říkám si kolikrát že kdyby měl jen adhd bylo by to fajn..
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:42:48) aha, tak takhe 
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 14:47:08) jj takhle..ale u něj je velké plus že on chce, že není negativistický..on chce být nejlepší, všechno znát a umět ale musí to být podle pravidel..na tom stavím a zatím se mi to daří
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:48:17) smekam, jen tak dal !
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:02:38) díky
|
|
|
|
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 14:48:30) lendulinko, tak to me zajima, pises nekde o vasem klucinovi vic? nas je ted 3 a 1/4 roku a je vyvojove naprosto chaoticky. V reci o vic jak rok pozadu a jeste pred pul rokem doktorka davala hlavu na spalek, ze je autista a hyperaktivni k tomu. Naproti tomu je hodne motoricky sikovnej - cokoliv slozit nebo kamkoliv vylest.
jak mu proboha v takhle rannem veku urcili hyperaktivitu? predpokladam, ze na eeg nespolupracoval a do anestezie jste ho kvuli tomu nedavali. Vsude jsem cetla, ze je to brzo na urceni hyperaktivity (s doktorkou se stale pru).
Dceri urcili ADD na zaklade zdlouhavych vysetreni vcetne eeg a nekolika sezeni u psycologa v 9ti letech.
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:02:14) Huhu, jj píšu tady na rodině jsem toho na nás bonzla už dost
Náš měl a má taky řeč opožděnou, ještě stále chodí na logopedii, má teda krom dyslálie i dysfázii v expresi, on ve 3letech mluvil svojí hatlamatalštinou, skoro nikdo mu nerozuměl, adhd mu dg prvně v PPP na základě několika sezení, dělali s ním i nějaké testy(tu škálu si nepamatuju), testovali intelekt..už ve wisc testu se dalo poznat že v pozornosti je pod limitem..kdežto vědomostně nad limitem..pak jsme byli u neuroložky, klinické psycholožky a nakonec u psychiatra-v tom věku to uzavřel jako adhd a s tím že PAS prozatím nelze dg. A autismus se u něj projevoval už v té době kdy nastoupil do školky, hlavně tam teda, to měl 3 a čtvrt, nesnášel změny, reagoval křikem, nezapojoval se, neuznával autoritu, nerozuměl, nedokázal se ani domluvit, nechápal děti, nehrál si s nimi..doma byl celkem ok, akorát teda nesnášel návštěvy-to má dodnes ale už nereaguje tak zlostně, nevyhazuje je ale zavře se do pokoje a vyleze až odejdou..pas mu dg až v sedmi letech, u nás to bylo složité protžoe já jsem první kontaktovala spc a ti nám zpackali cars testy, takže mě ujištovali že on autista není..až když jsem před nástupem řešila medikace a šla ke klinické psycholožce řekla mi že má podezření a aspergera a už jsme se vezli, psychiatr autismus potvrdil po první návštěvě, uzavřel po testech cars, wisc, assq a asas, máme za sebou genetiku, eeg mu dělali taky ale měl ho bez epi nálezu tak jsme na mag.rez nemuseli chodit..jinak cns má nevyzrálý..
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:03:51) huhu, motoriku jemnou má taky ok, on miluje lego, je tím posedlý, zná o něm vše, miluje plánky atp...hrubou motoriku má o dost horší..je jak telátko..ale to aspíci jsou no
|
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 15:16:10) lendul, me prijde ve 3 letech strasne brzo, ja kdyz vidim kluka, kterej evidentne ma ten mozek v mnoha smerech nedozralej a kdyz jsem videla na zaklade jakeho vysetreni se rozhoduje psycholozka - no nevim. I ta psycholozka byla dost opatrna v zaverech, ze to chce dyl sledovat a ze je jeste malej.
kolik je klucinovi ted? potvrdilo se casem vsechno, co vam u takhle malyho rekli?
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:19:33) jj má osm..potvrdilo a ještě mu přibyl autismus.. On má poruchu pozornosti s hyperaktivitou..v těch 3,5 měl jako dg od psychiatra hyperkinetickou poruchu..možná nám Líza vysvětlí jestli je v tom rozdíl..jinak v těch 3letech nám doporučili sjednotit výchovu, nastavit jasné mantinely, dodržovat denní režim, stát si za svým..vysvětlovat, vysvětlovat..nj on měl mít ale jiný přístup, ne pro děti s adhd ale pro děti s pas..
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 15:24:42) huh..no ja jsem zvedava, co vymysli s nama... My byli na jare v Krci u psycholozky, se zaverem, ze ma opozdenou rec, ale vic vzhledem k veku nerekne a mame prijit na podzim. Ale aspon vyloucila autismus, coz se ukazalo jako pravdivy, nejak zatim dozral a tohle fakt neni. Ale vis co - raduju se u 3a1/4leteho kluka, ze zacina spojovat 2 slova, desny...navic on je takovej rozlitanej, ze kdyz po me zopakuje 10 x jedno primitivni dvouslabicne slov za den tak jsem rada. A to si jeste muzu byt jista, ze nez se fixne vyslovnost tak to trva tyden nebo dva.
porad cekam jestli nejak dozraje sam nebo jestli bude vyzadovat nejakej spec pristup, ale nemam zadnou tuchu v cem je vlastne problem.
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:30:01) tak jeslti jste byli v aple tak na ně dej..oni v tom jsou dobří..autismus dg umí i když třeba aspergerův syndrom se dg později..tak po 5roce věku..
existuje dost přípravků na přírodní bázi které podporují správné dozrávání cns, ale u syna bych se poradila s neuroložkou..náš je starší a proto mohl mít doporučené něco co by tvůj chlapeček nemohl..ale za zkoušku to stojí..
mi je líto že v době kdy jsme tápali jsem neměla takové možnosti jako ted, třeba net atp..jak by nám pomohli obrázky při komunikaci, my jsme vše vysvětlovali dokola..pochopil, intelekt má nadprůměrný ale představivost kvůli autismu špatnou..takže ted vše kreslíme a jde to..má i svůj kalendář kde má co kdy a kde a je spokojený
|
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:31:29) jinak ta řeč, to bylo u nás asi podobné..já mám nejmladšího 26měsíců a on mluví lépe než autistický syn..prostřední komolí i věty kvůli dysfázii..tak mě napadá, chodíte asi na logopedii že? a jakou vadu řeči má? ona totiž ta dysfázie je autismu v mnohém podobná
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 16:41:12) na logo nechodime, protoze on prave ze moc nespolupracuje.... Ze bych si s nim sedla a on po me zpusobne opakoval, to ani nahodou. Nejvetsi pokrok udelal na cyklodovce, kdy byl za mnou na tyci a to ho z nejakych duvodu bavilo opakovat ko-lo a au-to do zblbnuti.
ted se s nim snazim ladit tech par slov co pouziva a nejsou slozita (SCZ, ŠČZˇ, R, Ř ). Zajimave je, ze on ma problem chytit cele slovo, kdyz je jednoduche, treba kolo. on to zkomoli do sveho vyrazu. A pri nacviku musim napred fixnout KO, pak LO a pak to hooodne pomalu priblizovat. Normalne deti to odposlechnou a postupne se samoopravi, ale on ne. A tim jak spolupracuje minimalne tak to jde fakt pomalu. Ale pred 1/4rokem nespolupracoval vubec, tak se to lepsi...
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 18:43:36) tak to mi prijde, ze popisujes naseho...
a hyperaktivitu ma nebo nakonec ne?
|
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 18:49:06) Huhu, zapojila jsem se asi špatně za tuti ale já si podle popisu myslím že spíš než autismus to bude dysfázie..ono taky záleží jak reaguje ve společnosti lidí, jak se chová, co ho zajímá atd..to nepíšeš.. Chtělo by to kvalitní klinickou logopedku, neboj, on se naučí spolupracovat ale u dysfázie(pokud by ji měl) to je běh na dlouhou trat.. To jak popisuješ že spojuje slova dělají děti v roce a čtvrt..to je opravdu velká mezera...nedoporučila vám někoho psycholožka? nebo se obrat na aplu nebo na spc pro vady řeči, oni by ho mohli i vyšetřit at se nemotáš v kruhu, nejde o diagnozu ale o to aby se mu dostalo správné pomoci..
|
| Kaja222 |
 |
(2.8.2012 19:20:44) my jsme v peci te psycholozky v Krci, kolegyne dr. Krejcirove, tusimze dr.Krizova.
on je mladej jinak takovy pohodovy dite, chytrej, sikovnej na jemnou i hrubou motoriku, az na rec a takovou tu splasenost a "neovladatelnost na dalku" je v norme. I ma takove ty hry "na neco", coz je pry v poradku.
S detma se chova celkem v pohode, pokud jsou nejake honici nebo splhaci hry hry tak dokaze chapat co se od nej ocekava a je plnohodnotnym partakem (samozrejme mezi svou kategorii, me hrat na babu nebo na schovku cely dopoledne fakt neba).
doktorka to uzavrela, ze na zavery je brzo, ze zatim nerekne ani jestli je to dysfazie nebo prosty opozdeny vyvoj reci.
ale prave ze dalsi navsetu mame doporucenou za pul roku a praktickych veci co mame delat nam nerekla.
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 20:10:26) aha, tak náš synátor sice hry hraje rád ale do své hry nikoho nepustí..on si navíc nehraje na něco ale vyloženě kopíruje co kde viděl, v reklamě, pohádce atp..odříkává vše slovo od slova..na to co zná reaguje a odpoví dobře, ovšem neznámé prostředí, něco si sám koupit-katastrofa..ale pracujeme na tom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:20:32) jinak má psycholožka pravdu, to se nedg na základě jednoho sezení, ale dítě se sleduje dlouhodobě..i když někdy ty náznaky už v tom věku pro adhd svědčí
|
|
|
|
|
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 14:45:11) jinak si myslím že ovlivnit to psychiku dítěte může, myslím tím vliv prostředí-třeba hodně podnětů atd kdy to dítě neumí zpracovat, pouštění televize jako kulisy a u toho třeba čtení-dítě absolutně neví co má vnímat dřív..ale to je jen můj laický názor, nejsem odborník jen se snažím u nejmladšího všechny negativní vlivy rušit on zase ale skvěle napodobuje svého brášku s autismem takže někdy to fakt stojí za to..rozhodně ale chápe že nemusí dělat vše co brácha a přestane..autík ho napomíná že to nesmí dělat ale káže vodu a pije víno
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:46:47) sila
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 14:50:42) jo je to sranda, přesně vidíš že on ví že se to nedělá ale autismus a adhd ho nějak omezuje v tom aby to nedělal..pokud má medikaci je úplně jiný, chová se parádně, je pozorný, poslouchá, vnímá co se smí a nesmí, jak se má chovat v různých situacích atp..jakmile je bez tak kulový blesk.. já jsem s tím počítala že nejmladší bude kopírovat všechny členy rodiny a taky teda bráchu..naštěstí zatím vypadá ok, chápe a poslechne..kdyby to šlo do njakého extrému tak bych to řešila hned s klinickou psycholožkou, ona batole viděla když jsme byli s prostředním na ko a říkala že je v pořádku, hodně šikovný..ale známe to, dítě roste, zraje..
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 14:54:39) to je dobre, je to vyvojova porucha. snad to rikam dobre a nedostatnu cocku.
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:07:20) sleduju jak se s Lízou máte rády
to nic, já jsem zase nepřející...viz diskuze o pnp
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 15:10:18) vis co, ja se verejne omlouvam za sireni bludu, spletla jsem se. me ale trochu popudil lizin styl, to je vse. nemam potrebu se hadat.
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:11:06)
splést se může každý..stane se..
|
|
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 15:11:09) co je pnp?
|
| ..maya.. | 
 |
(2.8.2012 15:13:42) příspěvek na péči..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| sarmi | 
 |
(2.8.2012 13:57:47) zerat to je UPLNE totez, jako kdyz polovina z pisatelek na rodine tvrdi, "ze ma od rana depresi"...
|
|
| a je to? |
 |
(2.8.2012 14:36:05) Souhlasím. Pamatuju, jak jsem to nesnášela: no jo, vy máte hyperaktivní dítě! V mém okolí je velice málo lidí, kteří ten rozdíl rozeznají. Nic si nenamlouvám, naše mladá není hyperaktivní, jen umí být příjemná jako vřed na zadeli a taky se někdy chová..ehm...na zabití
|
|
| jalinka | 
 |
(2.8.2012 15:49:57) Ano, je to tak, a zase tím zpětně trpí ty skutečně hyperaktivní děti. Prošla jsem si tím jak matka i jako učitelka, syn na to má i ten papír...
|
|
| Gora | 
 |
(2.8.2012 16:04:51) Zerat, hyperaktivní dítě a nevychované jsou dost dobře od sebe poznat. Třeba u syna ve třídě mají tři dost zlobivé kluky + můj syn s ADHD. Třídní říkala, že u syna jde ADHD zřetelně poznat, a zároveň jde, ale poznat, že je slušně vychovaný. Ti tři jsou za to docela dost nevychování a drzí (dle slov učitelky). Takže matky můžou děti ve školce i ve škole omlouvat děti jak chtějí, učitelé ten rozdíl většinou nejspíše poznají.
|
| Maťa. | 
 |
(2.8.2012 16:31:56) ano, moj ADHD syn platí tiež v školke za slušne vychovaného kluka
|
|
|
| Maťa. | 
 |
(2.8.2012 16:31:06) Zerat, ja osobne si myslím, že tento názor je už prežitok. Napr. v našej školke nikto nehovorí, že má dítko ADHD. Máme ho v triede len my - diagnostikované.
Inak...starší ADHD, mladší "len" divoch (chvalabohu) ))
|
|
|
|
|