Kdenictunic |
|
(7.11.2012 7:49:59) Na co si myslíte že je složitější naučit se hrát? Vedem o tom doma už pár dní debatu. Máte zkušenost. Který nástroj je obtížnější?
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(7.11.2012 7:52:33) Housle jsou náročnější na sluch (jak na sluch rodičů , tak na sluch toho, kdo hraje). Na housle bych dala jen dítě s mimořádně dobrým hudebním sluchem, pokud bych teda byla ochotná poslouchat pět let vrzání , jinak bych volila piáno.
|
Kdenictunic |
|
(7.11.2012 7:55:38) A co se týká technické náročnosti a složitosti na hraní?
|
Líza |
|
(7.11.2012 7:58:29) housle jsou hodně náročné i technicky. Na housle nelze aspoň trochu nedřít. Klavírem se proflákat můžeš.
|
KvětuškaS |
|
(7.11.2012 8:01:03) Jj, housle neošulíš.
|
|
|
KvětuškaS |
|
(7.11.2012 8:07:15) No, já když jsem "amatársky" po houslích zkoušela hrát na klavír, tak mi to přišlo jednodušší, ale nevím, nevěnovala jsem se tomu hlouběji, spíš, co jsem odposlouchala, tak jsem si zahrála...
Obecně se říká, že ten, kdo se naučí hrát na housle, dovede pak hrát na jakýkoliv nástroj. Určitě je na tom něco pravdy, naučíš se správně pokládat prsty atp.
Jako osobně, když bych si měla nyní vybrat, jestli půjdu na koncert smyčce/klavír, vyhrají smyčce, protože - paradoxně - právě proto, že je vnímám jako náročnější, ve smyslu, že to musí jít z nitra toho, kdo na ně hraje. Ty tóny musí nejprve vycházet z nitra daného hudebníka, on je tvoří, zhmotňuje...
|
|
|
|
dadlenka |
|
(7.11.2012 7:55:56) určitě housle jsou náročnější. Protože ten tón v podstatě dítě tvoří a musí mít opravdu dobrý sluch, jinak se prostě nebude slyšet. Housle jsou náročné i technicky. Než syn začal chodit na housle, tak jsem netušila, jaká věda je držení houslí, smyčce, postoj, jaká věda je tahání smyčce apod. Ale zase jsou skladnější, než klavír, o tom žádná:-D
|
zerat |
|
(7.11.2012 7:57:49) Hrála jsem na violocello, takže o tom taky vím své.
|
|
|
KvětuškaS |
|
(7.11.2012 7:56:23) Housle jsou náročnější. U klavíru jsou jasně dané tóny, kdežto u houslí je to opravdu o sluchu - zahrát tón tak, jak má být. Takže počáteční "chytání" tónů je opravdu vrzání. Vlastní zkušenost.
|
Mirka 2 deti | •
|
(7.11.2012 8:04:38) Tak tak, hrali sme so sestrou na klavir. Husle mi priduu ovela tazsie. Klavir netreba tak casto ladit, tony su jasne dane klavesami. Kto pochopi noty, suvislost nota-prst-klavesa a ma aspon trochu chut tak sa hrat nauci.
|
|
Veverka. |
|
(7.11.2012 10:36:07) Mé děti nikdy nevrzaly a to začínaly jako hodně malé - je to taky především a hlavně o učiteli
|
|
|
zerat |
|
(7.11.2012 7:57:07) Na strunné nástroje může hrát jen dítě, které má velmi dobrý hudební sluch.
|
|
Vítr z hor |
|
(7.11.2012 8:04:24) Ke hře na housle člověk potřebuje zvlášť zpočátku dost sebekázně – na klavír vyloudí správný tón rovnou, u houslí to může trvat i půl roku. Brácha pár měsíců jenom tahal pruty o sebe, aby se naučil fidlat na jednom místě, pak mu teprve dali do ruky housle.
|
Veverka. |
|
(7.11.2012 10:43:45) Vev a je to jen o učiteli... Však víš,tříletkaapůlletka dostala šestnáctinky (na housle už hrál její sourozenec,takže na hodiny s námi chodila a měla vše odposlouchané) a po 14 dnech už vystupovala s jednoduchými skladbami na prázdných strunách na koncertě...je to jen jak učitel vede - jestli housle nedá půl roku do ruky a pak se učí noty a stupnice,je to o ničem. S dítětem a malým zvlášť je třeba jet dopředu a hrát a hrát,nezatěžovat notami,to se připojí později.
|
Veveru | •
|
(7.11.2012 13:24:56) No jo, jenže u bráchy to takhle fungovalo, protože on nepotřeboval motivaci. Prostě mu řekli, a on cvičil. Dokonce se naučil hrát na housle 2x v životě od začátku (po šíleným úrazu ruky a mnoha neurochirurgických operacích) a pak hrál v orchestru a jezdil s ním po zájezdech.
Jinak teda ano, je to o učiteli...samozřejmě. Většina lidí by s tím takhle praštila.
|
|
|
|
|