Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 10:52:11) Děláte někdo s dítětem úkoly z programu Hypo? Ještě nejsme ani v půlce, ale uvažuju o tom, že toho necháme. Je mi jasný, že pro paní logopedku (která nám program pro syna doporučila) a pro paní učitelku ze školky (která nám dává nakopírované úkoly) budu vypadat jako líná matka, který se nechce věnovat čas plnění úkolů.. Proto bych taky chtěla znát názor někoho jiného, kdo program dělal nebo dělá a postřehy, jak moc to pomohlo a v čem.
Syn chodí na logopedii, dost hlásek už se naučil, ještě pořád nemá zautomatizované sykavky a nejde mu R,Ř. Strašně nerad se předvádí a má strach z neúspěchu, takže v poradně v klidu neposedí a nesoustředí se. Prostě má strach, že něco udělá nebo řekne špatně, a tak buď radši mlčí nebo odpoví zbrkle, atp. Dle paní logopedky je nesoustředěný, neklidný, původně nám doporučovala odklad. Nejsem z těch, co by si vlastní děti idealizovali, ale fakt si myslím, že pro odklad není důvod. Syn je narozený na podzim a do začátku dalšího školního roku má ještě čas vylepšit mluvení. V jiných oblastech mi nepřijde nijak podprůměrný. Řekla jsem si ale, že tím programem nemůžeme nic zkazit, spíš získat, a tak ho zkusíme. Máme za sebou první čtyři týdny a připadá mi, že tím spíš ztrácíme čas. Vidím, co mu nejde, spíš bych se zaměřila na oblasti, co mu nejdou než procvičovat něco, co nepotřebuje. - Syn moc nekreslí, ani nevybarvuje, takže kresby nic moc a přetahuje. Tam si myslím, že by bylo co procvičovat. - Nejdou mu cvičení na krátkodobou paměť. Když si má zapamatovat nějaké jméno a na konci cvičení ho říct, nikdy si nevzpomene. Tady by to chtělo trénovat. Básničky si ale zapamatuje rychle. - Zbytek věcí z úkolů zvládá v pohodě, počítá nadprůměrně, chápe odčítání i násobení, orientaci v prostoru má bezproblémovou a soustředění taky. Hlásky na začátku slov určí jistě, na konci slov mu nejdou jen samohlásky.
Zkusila jsem mluvit s paní učitelkou a ta mi řekla, že se program musí dojet celý, všechny úkoly. Mně osobně přijde škoda trávit čas malováním puntíků tak, aby jich bylo vpravo víc a vlevo méně, když je to pro něj lehké. Radši bych se zaměřila na procvičení té krátkodobé paměti. Vynechat ale některá cvičení prý nejde. Co myslíte, nechat toho a zaměřit se jen na problémové věci, nebo pokračovat?
Jak to probíhalo (probíhá) u vašich dětí? Bylo to k něčemu? Zdály se vám úkoly lehké nebo těžké?
|
Rotem |
|
(18.12.2012 11:01:14) Podivej Emmy je od 3let na terapii. Nejdriv Motorika rok, jemna motorika, malovani,skladani a premysleni,do toho cviky.
Ted chodi rok a pul na Logopedii a az ted se projevuji vysledky a koncit bude v unoru.
Zamerte s ena ty problemy ,ktere ma.
Jinak soustredenost je vekem, to bych neresila. Emmy minuly rok neposedela na zidli,neposlouchala a ted je jak vymenenena
Drzim palce
|
Rotem |
|
(18.12.2012 11:03:19) Jinak Logopedii se uci formou zabavy a ne nejakych ucebnic a sesitu. Prave sama Logopedka rikala ze to ensnasi,ze to je jako byt ucitel. Ona ma nejradsi zabavnou formu formou hry a funguje to.
Bud se domluv s Logopedkou anebo najdi mozna takovou,ktera ma jiny pristup.
Tu kterou mam je vazne spicka ve svem oboru, ceka se na ni az skoro rok
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 11:09:09) Na Logopedii přímo v ordinaci pracuje formou her a zábavných úkolů, na doma máme spíš ty úkoly procvičovací, právě podobné těm přípravným na školu. Tam to ale beru, že se tím právě učí dělat i nějakou povinnost. A Logopedka mi špatná nepřijde, jen bych chtěla víc informací právě od lidí, co mají s tím programem Hypo zkušenosti, než se rozhodnu jet podle svýho a dělat s ním jen věci, co mi přijdou potřeba.
|
|
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 11:06:09) Damero, dík. On právě se soustředěním problémy nemá a neměl. Co vyloženě potřebuje, je naučit se správně vyslovovat a trénovat tu krátkodobou paměť. Pak není nijak zvlášť dobrej ve vyjadřování, vyprávění, ale k tomu ani nemá předpoklady a i tak je průměrnej. Já se právě chci zaměřit jen na to, v čem má problémy a nechci ztrácet čas zbytečnostma.
|
Rotem |
|
(18.12.2012 11:13:56) Zamer se na ty problemy co ma. Ohledne vypravovani,muzes trenovat doma tim,ze jak mu ctes pohadku an spani tak at on vypravi ten pribeh podle obrazku. Emmy tez mela s tim problem a ted uz to je lepsi.
To je jen muj TIP.
|
|
Rotem |
|
(18.12.2012 11:15:13) Kratkodoba pamet PEXESO, pak pod rucnik dej veci co najdes a on at se na ne koukne na 30 vterin ,zakryj a on ti musi rict co pod tou dekou je.
To je take trenovani pameti.
Tohle jsou primo Tipy jak ze skolky,tak z Motoriky
|
Rotem |
|
(18.12.2012 11:18:43) Nemas zac, jsou ruzne hry ,kde se to da trenovat. Vyzadej si od ucitelky jake formy hry pouzivaji a i od Logopedky.
Ta nase nam dava ukoly proste procvicovani hrou.
Tak a ja jdu varit,mej se
|
Jáňa+tři sluníčka |
|
(18.12.2012 12:06:29) ahoj Ivčo, myslím, že my dvě jsme už o programu Hypo mluvily na naší diskuzi, ale nejsem si jistá. Já to dělala s Verčí(takže je to už hooodně dlouho)ale za mne hlasuji pro variantu dodělat to jako celek. Pamatuji si, že to byl dost velkej opruz to stálé opakování(v hlavě mi uvízlo nějaké šílené jméno draka, na které jsem se měla v určitých intervalech Verči ptát),ale konečný výsledek byl pro mne ohromující. Verča se výrazně zlepšila ve všech oblastech, naučila se správně držet tužku,zlepšila se výslovnost,soustředění,samostatnost v práci, určování hlásek, už ani nevím co všechno. Je ale fakt, že ona měla díky těm svým dys asi podstatně víc potíží než tvůj malej, takže těžko srovnávat. Pak jsem si ten program střihla ještě s Káťou, ale tam ten výsledek nestál za to úsilí, vlastně to ani nepotřebovala, ale já si pamatovala tu radost a zlepšení u Verčí, že jsem ji do toho přihlásila z vlastní iniciativy. No neublížilo to, ale ani nijak výrazně neprospělo.
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 12:28:28) Jani, já právě mám pocit, že nevidím zatím vůbec žádné zlepšení v té oblasti procvičování krátkodobé paměti, a tak mi právě vadí, že se nezaměřujeme na tohle, ale musí třeba určovat, kde je více či méně puntíků, přičemž s počítáním je na tom nadprůměrně. Pak třeba vytleskáváme rytmus nebo určuje hlásky na začátku slov, počet slabik, atd. - pro něj lehké, pro mě vlastně ztráta času. Doteď si pořádně nepamatuje ani adresu, ale budu trávit čas koukáním, jak vybarvuje každý třetí tvar.. To mi na tom vadí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Muumi |
|
(18.12.2012 12:09:18) Á, říjnová diskuze is back... Neporadím, program neznám, ale Kája stále neumí R, Ř, L teprve začíná používat. U R nevidím vůbec žádný posun. A grafomotoricky taky asi nic moc, kreslit obloučky a podobně zvládá blbě. Celkem blbý je, že do školy nechce, chce být malá a ve školce. Podle mě by ale ve školce už jenom krněla, fakt tam nemůže být do 8 let. Odklad nám teda nikdo nedoporučoval, ale na to, že je ve školce nejstarší, mi její výtvory na nástěnce nepřijdou nic moc... No uvidíme u zápisu.
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 12:24:17) Muumi, výtvory na nástěnce neřeším, můj nejstarší má teď snad největší hrůzu z výtvarky . Prostě nejsou tímto směrem nadaní a ani je to nijak zvlášť nebaví. Nejstarší píše jako prase, občas s tím má problém v angličtině, protože paní učitelka fakt nemá šanci rozeznat, jestli "want" bylo psané "want" nebo "wont", neb jeho "o" a "a" se od sebe vlastně vůbec neliší. Naštěstí už ale ve školách nebazírují na krasopise, ale na tom, aby měla písmena správný tvar (což nejstarší měl, ale teď už si píše holt po svém a s tím už nikdo moc nenadělá).
Já bych se prostě chtěla vyprdnout na úkoly zaměřené na matiku, logické myšlení, pravolevou orientaci a prostorové vnímání, protože má prostě mezery někde jinde.
|
Muumi |
|
(18.12.2012 12:28:28) No když se ten program "musí" dojet, tak pak to asi budete muset dodělat celé. Je to časově moc náročný, že byste si vzali něco extra na to, co potřebujete?
My se pravděpodobně chystáme na program Maxík, což asi bude jen jiná obchodní značka. Škola pak má předškoličku, ale ta je až v květnu a červnu.
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 12:35:06) Muumi, ale co je právě to "musí"? Ten program je nějak koncipovaný a má se projet celý, aby měl kýžený efekt. Jenže mně přijde, že Patrik nějak do té skupinky, pro které je to určené (pro děti s hyperaktivitou a poruchou pozornosti) nezapadá.
Já mám prostě pocit, že by mu prospělo cíleně se zaměřit na oblasti, co mu nejdou (krátkodobá paměť, vyjadřování). Takhle děláme všechno a výsledek vlastně žádný. Jako kdyby dítě, který je třeba hudebně a vývarně nadaný, ale plave v matice, mělo dělat úkoly, které se zaměřují na celkový rozvoj, tudíž by kreslilo domečky, sluníčka, zpívalo jednoduché písničky, ale s počítáním se nikam nehlo, protože by ani nepochopilo první příklad.. Ty úkoly na sebe navazují, jde to od jednodušších ke složitějším. Jeden typ úloh je pro něj jednoduchý, jiný nezvládl už ani v prvním týdnu! Jak má pokračovat v dalších, těžších, když mu nejdou ani ty lehké a je tam třeba jen jeden typ té úlohy na každý týden?
|
Muumi |
|
(18.12.2012 13:36:29) No tak pak to asi nemá význam. Pokud máš dojem, že to je k ničemu, tak leda hledat něco jinýho nebo si materiály hledat/připravovat sama. Já jsem v tomhle každopádně fakt bezradná, jak jsi psala o té matematice, co všechno už umí, není to spíš už na nějakou školu pro nadané děti? Aspoň mně schopnosti tvého syna připadají zcela nadpřirozené:) Tam by ti určitě taky poradili, jak rozvíjet to, co mu nejde.
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 13:59:05) Muumi, tak až tak teda fakt nadaný není . On má dobrý logický myšlení a ta čísla ho prostě baví. Ale zvláštní nadání fakt nemá. Náš Jirka taky leckoho udivoval, když ve třech letech pojmenoval kdejakýho dinosaura a věděl, kde žije a co žere. Jen ho to bavilo a chtěl, abych mu o tom četla. Dneska už by jich moc nepoznal .
|
|
|
|
|
|
|
Suza007 |
|
(18.12.2012 12:11:11) S programem nemám zkušenosti, jenom mě napadlo, že má smysl dělat i snadná cvičení právě proto, že jsou snadná a dítko si na nich může zvýšit seběvědomí. Když bude dělat samé složité věci, co mu nejdou, tak ho to přestane brzo bavit. Tedy aspoň pokud to budu posuzovat podle mého dítěte.
|
Ivik a kluci 00,03,06 |
|
(18.12.2012 12:19:01) Suzo, to souhlasím. O nějaký ten příspěvek níž jsem odpovídala (je to v téhle diskuzi, ale ne na hlavní straně, protože téma bylo nejdřív odtématované) Redwin a Veveru a souhlasím s Veveru, že je dobré, když ty úkoly nejsou lehké zase tak moc. Ono kdyby tobě někdo řekl, ať třeba vymyslíš 5 slov začínajících na T a končících na N, tak by tě to asi taky moc nemotivovalo a nezažívala jsi takový úspěch, protože by to zkrátka bylo moc lehké.
|
|
|
|