| Monty | 
 |
(5.2.2013 16:20:54) Mám hlavně zarámované staré nebo umělecké fotky, nakupovala jsem je po antikvariátech. Potom nějaké obrazy/grafiky od přátel - výtvarníků a obrázky nakoupené ve starožitnostech.
Rozhodně bych si nevěšela na zeď reprodukce čehokoli, to mi přijde nevkusný.
|
| Brunhilda | 
 |
(5.2.2013 16:22:43) Furt lepší reprodukci, která se mi líbí, než originál, na kterej se nedá koukal. Na originál, na kterej by se koukat dalo, nemám finance.
|
| Monty | 
 |
(5.2.2013 16:28:02) Brunhildo, pořád ještě zbývají ty fotky.
|
| Kreaty | 
 |
(5.2.2013 16:44:17) obrazy jsou důležité příp. fotky, dají prostoru hloubku i náladu, mám ráda hlavně velké obrazy a dobře pověšené, to je totiž taky umění, chybně se dávají obrazy moc nahoru, případně se chybně shlukují, pošlu ti k tomu nějaké odkazy, jak pověsit správně obraz
|
| angrešt |
 |
(5.2.2013 16:53:05) To má tchyně obecně ale celkem pravdu, protože obrazy by měly být věšeny tak, aby ve výšce očí byl jejich hlavní bod, aby mohly na člověka promlouvat plnou silou. Což se samozřejmě silně liší podle velikosti obrazů a i podle typu kompozice. Všimni si, že kvalitní galerie mají také každý obraz jinak vysoko, aby bylo jeho působení na (průměrně vysokého ) diváka co nejsilnější.
Horší galerie na to pečou a natáhnou vodorovné šňůry, na které navěsí vše stejně vysoko horní hranou a apk některé obrazy nevyniknou, když mají hlavní bod kopmozice u tvého břicha
|
| angrešt |
 |
(5.2.2013 16:56:22) Aha, no tak střídačka obvykle nebývá úplně to pravé. Spíš, když už by mělo být nějajké geometrické pravidlo, tak by vodorovná linie měla procházet zlatým řezem všech obrazů, podle toho se dají srovnat na stěnu docela slušně, pokud si člověk třeba není jist tím, co je ten hlavní bod kompozice. Zlatý řez oku lahodí.
Ale samozřejmě, že to nejsou striktní pravidla, chce to vnímat osobnost konkrétního obrazu. A jak píše Mandala, třeba častou chybou je věšení obrazů příliš vysoko.
|
|
|
| angrešt |
 |
(5.2.2013 16:57:15) sakra, je možný, že TO JSI TY??!! To mě vůbec nenapadlo, že by, já myslela, že jsi ostřižená od planého netoplkání!
|
| angrešt |
 |
(5.2.2013 16:59:30) Jé, tak to Tě strašně ráda vidím! 
|
|
|
|
|
| Tili | •
 |
(6.2.2013 7:23:01) No u nás doma jsou všechny obrazy pro mě špatně pověšené, protože manžel je o dost vyšší a z jeho pohledu je to naprosto správně. Já se dívám někam do výšky :)
|
|
|
| angrešt |
 |
(5.2.2013 17:04:44) A ještě ke shlukování obrazů - je potřeba hledat jednotu uvnitř rozmanitosti a rozmanitost uvnitř jednoty 
Shluky jsou obtížnější než lineární věšení. Cche to cit pro optické vyvážení místnosti. A to vyvážení rozmanitosti a jednoty. Rozmanitost uvnitř shluku bývá obvykle značná, ale těžší bývá onen prvek jednoty. Může se použít třeba to, co vkládala Mandala na obrázku - třeba že vnější hrany shluku tvoří pravidelný utvar. nebo uvnitř shluku vznikne pravidelná linie. Nebo mají všechny obrazy ve shluku sice nepravidelnou pozici, ale jsou sjednoceny tématem, nebo materiálem rámu, nebo opakující se dominantní barvou... existuje spousta cest.
|
| Svynka |
 |
(5.2.2013 17:48:14) kúrnik, angrešt, je vobec niečo, čomu nerozumieš??? aká by to musela byť téma, aby si bola "nachytaná na hruškách"?
|
|
|
|