TaJ |
|
(31.5.2013 15:52:23) Ahoj všem, k zápisu jdeme sice až v lednu, ale začínám si už pomalu dělat předvýběr škol, kam se půjdeme na podzim podívat na dny otevřených dveří a celkově se tak rozhlížím. Syn má lehčí expresívní dysfázii, takže spíš očekávám i nějaké poruchy učení apod. a proto bych raději spíš nějakou menší školu s více individuálním přístupem, než obrovskou sídlištní školu s velkým počtem dětí ve třídě... Tyto dvě školy mám zatím jako favority, v J.A.Komenského jsme se byli včera podívat, celkem se mi zamlouvala, ta Mohylová se mi líbí taky, ale trochu váhám - je to jen 1.stupeň, pak přecházejí do jiných škol, ale zase si myslím, že bude taková rodinnější, klidnější, syn moc nemusí hodně rušné prostředí, tak přemýšlím, jestli by to pro něj bylo lepší a jak by pak případně zvládal přechod na jinou školu...co si o tom myslíte? Hlavně vy, co máte dítě s nějakými problémy, ale samozřejmě i ostatní, uvítám jakoukoli zkušenost, díky moc, Tina
|
TaJ |
|
(31.5.2013 16:47:15) ZŠ Jana Amose Komenského - nějak mi to z titulku vypadlo...
|
|
Alena |
|
(31.5.2013 17:44:28) Copak je to za mesto?
|
TaJ |
|
(31.5.2013 18:01:19) Aleno, jsme Praha 13, jinak ta Jana Amose Komenského je Praha 6-Břevnov, my jsme rozhraní Stodůlek a Motola, tak hledám něco poblíž...
|
|
třeba já | •
|
(31.5.2013 18:52:00) Když ten člověk nenapíše, o které město jde, tak to bude 100% Praha
|
|
|
š. | •
|
(31.5.2013 23:26:24) Z Komenského hodně lidí přecházelo do 3. třídy (dříve to v našem ročníku nešlo) do pod Marjánkou. v Mohylové je syn známých a jsou velmi spokojeni
|
TaJ |
|
(1.6.2013 0:14:32) To právě všude čtu i slyším, že hodně dětí odchází z Komenského do té Pod Marijánkou, ale to je prý výběrová jazykovka, poměrně náročná a to myslím není to, co zrovna hledám...to, jestli se pak snadno dostane na víceleté gymnázium apod., to zatím neřeším, takhle daleko nekoukám, důležitější mi teď připadá, aby se cítil v pohodě, byla tam dobrá atmosféra, přístup učitelek a zkušenost s dětmi s poruchami učení...a to Marijánka myslím zrovna nebude, jinak Komenského třeba právě zatím nemá angličtinu povinnou od 1.třídy, což považuju za velké plus, myslím, že bude mít dost práce i s češtinou... Jinak ta Mohylová se mi líbí, že je to taková menší škola, v klidnějším prostředí a je tam jen ten první stupeň, ale zase nevím, jak by pak zvládal ten přechod jinam...
|
alena | •
|
(1.6.2013 2:36:50) praha 6 ma dotovanou anglictinu od prvni tridy. nektere skoly ji maji jako nepovinou, ale chodi tam vsechny deti.ad prechod na jazykovku - prechazelo se tam ze vsech skol , kdyz meli tridy az od treti, to proti kvalite komenskeho nesvedci. ted je pod marjanka od prvni a prechazi se tam az na druhy stupen.
|
TaJ |
|
(1.6.2013 10:22:46) Aleno, mě šlo spíš o to, jak syn bude zvládat obecně ten přechod z jedné školy do druhé, když ta Mohylová má jen 1.stupeň, o přechodu na jazykovku neuvažuji zatím vůbec, naopak bych raději školu, kde tu angličtinu nemají aspoň v 1.třídě vůbec... Spíš jsem přemýšlela nad tím, jestli je lepší dát ho na školu, kde by mohl být až do devítky (s tím, že by samozřejmě pokud by chtěl a zvládal, mohl přestoupit jinam) a nebo ho dát na školu, kde by po té 5.třídě musel odejít jinam tak jako tak. Není zrovna typ, co srší sebevědomím a dost dlouho mu trvá, než se někde rozkouká...
|
Alena | •
|
(1.6.2013 11:49:23) ja to chapu. s tou jazykovkou jsem to psala proto, ze to neznamena, ze je skola spatna, kdyz z ni deti jsou jinam. ja bych se podle druheho stupne nerozhodovala, nebot tezko odhadnout, jak se bude ted petilete dite v jedenacti chovat. Mam znamou na druhem stupni komenskeho a ta rika, ze zatim (coz se muze menit, dost se snazej)byl probelm tamdeti se zajmem o vzdelavani udrzet, nebot kolem je velka konkurence specializovanych druhych stupnu _ mattika, informatika, sport, vytvarka, jazykovka, spousty deti odchazi. cili stejne by mel zmenu - sklepou je do jedne tridy, novi ucitele.
|
TaJ |
|
(1.6.2013 12:58:52) No, to si taky říkám, že vlastně kdo ví, co bude za pár let...a že na Komenského pak slučují třídy vím, kolega tam má dceru a od září tam bude mít i syna, takže vím, že po dvou třídách v ročníku je tam snad jen 1.-3. třída, pak už je slučují do jedné, protože jim děti odcházejí... No, určitě se do té Mohylové půjdeme taky podívat a pak uvidíme...zajímalo mne jen, jestli tam někdo odtud má dítě a jaké mají zkušenosti...na Komenského jsem zatím slyšela hlavně chválu
|
|
|
|
|
|
Peta Nováková |
|
(18.2.2018 20:50:53) My jsme na ZS Komenskeho od 2017 a jsme spokojeni. Ucitelky jsou dobre, atmosfera ve skole je velmi prijemna (neni to takova obr masovka, takze mají ucitele pod kontrolou i chovani zaku). Velka vyhoda je i sousedici Zakladni umelecka škola, do ktere vam na ktouzky deti odvadi z druziny
|
|
|
Ester, 2 deti na Mohylce | •
|
(21.1.2014 15:04:07) zápis je za 2 dny!!! tak honem relevantní informace!
MOhylka se navenek jeví dobře, a mnozí jsou tam spokojeni, my také, nicméně s výhradami - syn má ADD, nižší soc. IQ, emočně labilní.
Vždy jde o lidi, na koho zrovna narazíte. Je třeba se informovat rodičů na zkušenosti s konkr. učitelkami, které 1. třídy budou mít (Sloupová, Jiránková). Pro dítě s afáziií doporučuji rozhodně tu druhou, sama má dítě s jistým znevýhodněním, a proto je snad schopná empatie.
Dcera chodí s podobným chlapcem do 1.třídy, takže vím, že "plave" v angličtině. Třídní je trošku starší, asi 50-nice, spíše akurátní, nicméně "normální". Nemá dle mého názoru tolik zkušeností (jako ostatně většina takových) s těmito handicapy, a tudíž i potřebným přístupem.
Obecně je třeba vyjednávání, komunikace, vysvětlování, komunikace ze strany školy vázne (institut poznámek - nechápu). Celkový přístup školy - hodnotí se spíše rovnostářsky, ale ofic.papíry, dle nichž vzniká nárok na idniv.hodnocení a přístup, snad zohlední na konci klas.období - DOUFÁM (je před vysvědčením).
Ředitelka je báječná ženská, která chce, aby děti měly školu rády - dle toho to dělá. je i vých.poradkyní, takže rozhovor s ní je vždy ok * otázka je, zda se něco změní u podřízených...? (malý prof.kolektiv)
rodinné prostředí to je,ale život školy je spíše rušný = pořád se tam něco děje a klasického učení tam na vkus některých rodičů není tolik času. Je to otázka přístupu - děti se tu učí spíš zážitkově,na výletech, při projektech...podle mě je to tak lepší. Ale moje známá z tohoto důvodu naopak přešla se synem na těžce prestižní, jazykovou, na výkony orientovanou (obecní) školu. My máme problém s angličtinářkou u syna - bere dle jednoho metru, padni komu padni - a to je nedobré. Neumí s ním vyjít, asi jí leze na nervy. Pak to vše zase nám, logicky. Jdeme to tam vyjednávat, aby zohlednila ind.dispozice syna s poruchou pozornosti. Držte nám palce, prosím. Díky a hodně štěstí i Vám.
|
TaJ |
|
(21.1.2014 15:21:51) Ester, moc děkuji za aktuální informace, k zápisu půjdeme ve čtvrtek, nicméně určitě budeme letos dávat odklad, takže paní učitelky budeme mít pak nejspíš jiné...Jinak co se týká té komunikace a individuálního přístupu, tak co tak poslední dobou slyším z okolí, tak ideální to není nikde a v podstatě všude se musí rodiče sami za dítě trochu "rvát", upozorňovat, vysvětlovat apod... S paní ředitelkou jsem mluvila na podzim, vypadala moc fajn... To, že škola učí spíše prožitkově mi je taky sympatické, jde mi hlavně o to, aby syn chodil do školy rád a neznechutil si učení hned na začátku...nejdůležitější je prostě ta pohoda a pak uvidíme, jak mu učení půjde, vždycky pak můžeme zkusit přestup jinam podle aktuální situace....Jinak počítám, že pokud ho teď vezmou a bude mít ten odklad, tak pak budeme chodit na ty předškolní kurzy a vůbec sledovat dění ve škole, takže si taky ještě uděláme lepší obrázek, jestli to bude vyhovovat, nebo ne...vždycky můžeme příští rok zkusit zápis ještě jinam....ale zatím ze všech škol na Praze 13, se mi tahle jeví pro něj jako nejvhodnější...Tak uvidíme...každopádně Vám držíme palce, ať to všechno funguje jak má a Vy nám prosím držte palce, ať se dostaneme, není to naše spádová škola, takže netuším, jak velký o ni bude zájem... Díky a hezký den
|
|
Jozef, 2 deti na Mohylovej |
|
(21.1.2014 20:55:46) p. Ester. Nas syn konci tento rok 1. stupen a prave u p. Sloupovej. Syn je studijny typ a snazime sa ho dalej umiestnit na 8rocne gymnazium. Dokaze sa velmi rychlo ucit, my celych 5 rokov spolu s p. Sloupovou rozvijame hlavne jeho socialne vlastnosti. Co maju ine deti dane v socialnej oblasti, on sa musi tvrdo ucit. S p. Sloupovou sme velmi spokojni a aj ked skola ide skor na vztahy, ona dokaze ist s detmi aj na vykon, pokial oni same a ich rodicia maju zaujem. Velmi dobre vedie medzi rodicmi velmi ziadany kruzok anglictiny. Aktivne hlada nove a zaujimave pristupy k vyuke a je ochotna sa zapojit, po dohode s rodicmi, do roznych pilotnych projektov. Skola tento rok organizuje aj poobednu pripravu deti na gymnazia, co synovi taktiez pomaha. Skola nema telocvicnu, vyuziva ju v inych skolach, od 1. rocnika sa chodi na plavanie, v zime korcule. Kazdy prvak dostane jedneho piataka ako svojho patrona a ten mu pomaha zacat v skole. Na zaver, skola je mala (ziadne skryte miesta vhodne na sikanu a pod.), ide na vztahy (problemy sa aktivne riesia v triedach, niekedy sa tomu ale venuje az moc casu), snazive deti sa mozu nudit (nas syn je snazivy niekedy az moc, nenudi sa ale, napise pisomku, vytiahne knihu o matike/fyzike/... a cita si, p. Sloupovej to nevadi, nevyrusuje a dalej sa vzdelava). Vacsie skoly, ktore idu na vykon, sikanu velmi neriesia, ak to nepresiahne istu hranicu. Dieta je hodene do vody a bud sa so sikanou vyrovna, alebo nie. Vela stastia pri rozhodovani.
|
|
|
|