Leontýnka+3 |
|
(5.7.2013 9:50:35) Jájo základní poznatek je ten, že pokud s vyvíjí jedna dovednost (řeč), ostatní jsou upozaděné a vyvíjejí se později. Takže málokdy to jde ruku v ruce, že by se zároveň učil chodit a při tom piloval slovíčka ;) To bychom po nich chtěli asi moc naráz ;)
|
Žžena |
|
(5.7.2013 10:35:04) Je to tak. Batole má během svého vývonu mnoho "úkolů", které musí zvládnout, než se z něj stane človíček vyspělý po všech stránkách (pohyb, řeč, jemná motorika, sociální dovednosti...). Psychomotorický vovoj není o tom, že se děje všechno zároveň, ale spíš že jdou věci v určité posloupnosti - tím nemyslím pořadí chození-řeč, ale třeba posloupnost otáčení, lezení, sezení, stavění se, prvních krůčků atd. A nebo slabikování, pak jednoduchá slova atd.
|
Jája s čápátkem |
|
(5.7.2013 14:23:39) Žženo, to je mi jasné, že se děje vše postupně a tak jak má, nic nelze uspěchat. Taky je mi jasné, že každé dítě je jiné, nechci nikoho srovnávat. O tom jsem diskusi nezakládala. Jen mne zajímalo toto. Na rehabce někdy ve 4 měsících nám říkali, že jakmile dítě nezvládá daný pohyb (pasení, lezení apod.) v určitém časovém intervalu, bude zaostávat i kognitivní/psychická složka osobnosti. Zdůvodňovali to tím, že dítě se posunuje/pohybuje směrem do světa, objevuje a s tím se vyvíjí i psychicky. Jenže příklad s chozením se tedy této "poučce" fyzioterapeutů vymyká. A já se spíš ze zvědavosti pídím po tom a) jak to je obecně (z jednoho příkladu svého batolete nemohu nic usuzovat) b) proč to to fyzioterapeuti říkají, zda jen chtějí mít širší klientelu na cvičení, a tak trošku zatlačí na mamky, nebo jestli na tom něco je...
Podle mne taky záleží na tom, co rodiče nabízejí za aktivity.
|
|
|
|