| I + 2 | 
 |
(3.8.2013 11:48:51) Zdravím,
včera jsem byla na dětské pohotovosti (Liberec), protože moje 2letá dcerka měla vysoké teploty a dost zvracela. Léky, které jsem jí dala vůbec nezabírali ( i když jinak fungují perfektně) a teplota se pořád zvyšovala.
Na pohotovosti : Před námi 2 děti, ale i tak jsme tam byli celkem 3 hodiny. Dcera pozvracela sebe, mě i celou čekárnu. Ani tak jsme neměli přednost. Když jsme se konečně dostali dovnitř, doktorka věděla anamnézu už od dveří (samozřejmě špatnou - domnělé neštovice byli od komára) - aniž by na dcerku sáhla. Hned mě poučila, že dítěti s teplotou musím dát léky (jako bych to nevěděla). Nejvíce zajímali doktorku odřená kolínka dcerky (zakopla na chodníku) a napsala mi to i do zprávy pro mojí doktorku, jako bych snad byla nějaký týrač. Neudělali jí žádná vyšetření, např. CRP pro zjištění zánětu v těle apod. Výsledek je prý viróza, nebo přehřátí. Prý neví. Celou dobu se chovala sestřička i doktorka arogantně, byli zjevně otrávené a z nás matek udělali největší debily na světě.
|
| Li. |
 |
(3.8.2013 11:59:44) "..a z nás matek udělaly..." Tvoje dítě má matek víc? Nebo jsi byla v ordinaci i při vyšetřování dalších dětí?
A jinak k tvému problému: vždy prostě slunce nesvítí. Já se snažím neodsuzovat. takhle doktorka tě nezná a tak pro jistotu upozornila na stopy úrazu dcery. je na vaší pediatričce, aby nad tím mávla rukou, nebo zasáhla. Doktorka jen plnila svoji povinnost.
A že nebyla tak vstřícná, jak by měla? Co ty víš, co měla za sebou. Třeba je to jinak velmi dobrá a vyhledávaná doktorka, která jen neměla svoji chvíli. Je to samozřejmě špatně, že doktorky nejsou stroje, že jsou to jen lidi z masa a kostí.
|
| I + 2 | 
 |
(3.8.2013 12:06:13) bavili jsme se - my matky mezi sebou v čekárně a každá měla stejný názor - personál arogantní a snažil se nás poučovat jako nějaké 15ti leté puberťačky
|
| rybíz | 
 |
(3.8.2013 12:10:37) Zdá se mi divné, že někdo, kdo přijede se zvracejícím dítětem, které pozvrací sebe, matku i CELOU čekárnu, zvládne ještě s osazenstvem zbytku čekárny debatovat o aroganci personálu v nemocnici.
|
| stormer | 
 |
(3.8.2013 12:22:08) Mně to divné nepřipadá. Prostě ji to ohromilo a chtěla se ujistit, jestli se tak chovali ke všem.
|
|
|
| Fiba71 | 
 |
(3.8.2013 13:21:20) Ja zase byla svedkem toho, ze na pohotovosti zdrzovaly-otravovaly matky s kasilkem. Celou noc se nevyspaly a tak se prisly nechat vysetrit - mysleno deti. misto toho aby dosly do lekarny pro sirup tak nutne potrebovaly konzultaci lekare. Stacilo pouzit selsky rozum, ale kde neni.... byly tam tenkrat tri za sebou a jeste to resil y v cekarne. pokud se tohle deje na pohotovosti bezne tak se ani nedivim, ze perso nal nedava...
|
| neznámá |
 |
(3.8.2013 13:40:31) Já chápu i děti s kašílkem na pohotovosti. Může to být hloupost, ale taky to může být něco vážného a budeš si vyčítat, že si na pohotovost nejela. I matky dětí s kašílkem májí právo na slušné zacházení, lékař jim nemůže dát najevo, že jsou krůty.
|
|
|
|
|
| stormer | 
 |
(3.8.2013 12:13:05) "... jen neměla svoji chvíli...!
Co to jako je? Kdyby taková doktorka opakovaně neměla "svoji chvíli" např. v Německu, letěla by. Kyby jakýkoliv živnostník ve službách neměl svoji chvíli, časem by zkrachoval. Čeští lékaři by si měli už konečně uvědomit, že jsou tu pro pacienty, nikoliv pacienti pro ně - resp. pro jejich otravu. A neudělat žádná vyšetření urputně zvracejícímu dítěti... co na to říct?
|
| .kili. |
 |
(4.8.2013 7:02:56) "Kdyby taková doktorka opakovaně neměla "svoji chvíli" např. v Německu. letěla by....Čeští lékaři by si měli už konečně uvědomit, že jsou tu pro pacienty, nikoliv pacienti pro ně - resp. pro jejich otravu."
jednak vyjadřujete soud, aniž byla slyšena druhá strana, jednak v tom Německu neslouží lékař pacientům 24 hodin i více jako u nás, takže to srovnání poněkud kulhá. Lékař si jistě má uvědomit leccos. Na Vás zase je uvědomit si, zač takovou službu žádáte a zač on ji poskytuje, když už ho tak obecně odsuzujete.
- "A neudělat žádná vyšetření urputně zvracejícímu dítěti... co na to říct? "
jednak z úvodního příspěvku je zřejmé, že vyšetření provedeno bylo, navíc jistý nález se zakladatelce jeví jako nadbytečný. Ale Vy máte asi na mysli nějaká laboratorní vyšeření. Zakladatelka zmínila CRP, to nevím, jak by pomohlo při daných potížích. Někdo jiný by zase chtěl vyšetřit sérovou hladinu močoviny, další pak sérovou hladinu cukru či draslíku, jiný třeba aktivity amylasy nebo ALT v séru, další pak ketolátky v moči a nebo sonografii břicha. Ale zas až takovou samoobsluhou ta zdravotní péče není, kdežto je na tom lékaři, aby si zvolil, co mu v nejistotě diagnosy nebo při nějakém podezření může pomoci.
|
| Vaitea | 
 |
(5.8.2013 13:34:33) Ale zas až takovou samoobsluhou ta zdravotní péče není, kdežto je na tom lékaři, aby si zvolil, co mu v nejistotě diagnosy nebo při nějakém podezření může pomoci.
kili .
|
|
|
|
| Kubula K. |
 |
(3.8.2013 12:15:10) Jestli to bylo fakt hrozny, tak si stezuj. Zadnej jinej zpusob dossahnout zmeny pokud vim neni.
Jestli si chces vylit srdce, tak jsi na spravnym miste, ale pokud chces aby se to zlepsilo tak fakt jedine pres zrizovatele, reditele zarizeni a podobbne.
|
|
| neznámá |
 |
(3.8.2013 12:18:51) S posledním bodem nesouhlasím. Je to lékař, nezajímá mě co má za sebou, musí se chovat slušně ze své podstaty. Je to jeho práce, pokud se slušně chovat neumí, neměl by pracovat s lidmi. Když bude protivný a arogantní číšník, taky se ozveš a nebudeš ho omlouvat.
|
| stormer | 
 |
(3.8.2013 12:22:56) Přesně tak.
|
| maceška | 
 |
(3.8.2013 21:56:09) Naprosto s vámi souhlasím. Problém je, že když se pohotovosti zruší - protože to nebude mít kdo dělat, že... - taky to nebude správné. Lékařů je prostě málo, tedy málo na objem práce a administrativy a nároků na ně kladených. Možná ne všude, nevím, jaká je situace v Liberci, ale u nás je situace kolem zajištění služeb na pohotovosti velmi diskutovaná.
|
| .kili. |
 |
(4.8.2013 7:14:05) - "když se pohotovosti zruší - protože to nebude mít kdo dělat, že... - taky to nebude správné. "
no, ona zrušena bude, ale tím se pro pacienta nic nezmění (konečně ani dnes nejsou v jednotlivých krajích DLSPP nepřetržitě), lidé se obrátí na nemocnice, v nichž bude ta péče naložena lékařům navíc.
- "u nás je situace kolem zajištění služeb na pohotovosti velmi diskutovaná. "
to skoro všude, a nejen na LSPP, ale i na ÚPS. Pro lékaře to není finančně zajímavé a bere jim to čas na odpočinek, na který mají i právní nárok - zákoík práce není většinou poskytovatelů zdravotních služeb dodržován a inspektoráty práce snad s nějakým tichým příkazem nic takového nekontrolují a když tak formálně administrativně na papírech je vše OK. Pokud tento stát bude respektovat právní normy, a to od 01.01.2014 bez výjimek, pak to bude ještě těžší. Ale náš stát to asi neudělá, právní normy se zase nějak obejdou jako je to dosud.
|
|
|
|
|
| *Dorka* | 
 |
(3.8.2013 12:24:29) Li, určitě máš v mnohém pravdu, zakladatelka to celé vnímala možná trošku přehnaně, protože je naštvaná. Na druhou stranu se jí ani nedivím. Čekat tři hodiny se zvracejícím děckem v čekárně asi nebyl moc příjemný zážitek. A že neví, co měla doktorka za sebou... no to jistě ne. Nicméně to bychom na sebe mohli nechat štěkat prodavačku, pošťačku, úřednici - protože kdo ví, co se jí zrovna odehrává v hlavince. Zakladatelko, pokud Ti jednání lékařky opravdu nepřišlo přiměřené, taky bych radila, stěžovat si. A doufám, že dítěti už je líp.
|
| Li. |
 |
(3.8.2013 14:55:34) Dorko - mně stačí, jak zakladatelka zevšeobecňuje. prohlídka na pohotovosti neproběhla podle jejích představ a tak všichni dětští doktoři pracující na pohotovosti nemají rádi děti apod. Když něco podobného čtu, kroutí se mi prsty na nohou. Ostatně by mě zajímalo, co by asi o téhle prohlídce napsala ona lékařka.
A obecně: nesouhlasím-li s postupem doktorky, sdělím to hned jí, nebo nadřízenému. Případně napíšu stížnost vedení nemocnice. Nehážu ale bláto obecně na všechny doktory. Ostatně - správně mířenou stížností možná dosáhnu nápravy. Zobecněním jen naštvu spoustu lidí, kteří se snaží dělat svoji práci dobře.
|
|
|
| Horama | 
 |
(4.8.2013 13:51:46) Uznávám, že zakladatelka nevěděla, co měla dotyčná lékařka za sebou. Naopak ta lékařka mohla mít vzhledem ke své kvalifikaci dost přesnou představu, co má asi za sebou ta matka po třech hodinách s horečnatým zvracejícím dítětem v čekárně. V minulosti jsem se na pohotovostech (s dítětem i bez něj) setkala s nejrůznějšími přístupy k pacientovi - od naprosté hrubosti po přístup téměř konejšící. V danou chvíli všechno snesu, protože vím, že jsem tam kvůli něčímu zdraví, a utěšuju se nadějí, že dotyčný je možná lidsky hnusný, ale snad skutečná kapacita. (Bohužel si tím samozřejmě nikdy nemohu být jista. ) Člověk si může zkusit stěžovat, může se odreagovat doma, může se vypovídat na Rodině... Chápu ty emoce, ač uznávám, že je to "pravda" z pohledu zakladatelky.
P.S. Já se k lékařům i ve chvílích nejvyššího stresu chovám slušně, bylo by fajn, kdyby to bylo opětováno.
|
|
|